Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Verzekeringen met fijne service?  (gelezen 3939 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
Verzekeringen met fijne service?
« Gepost op: augustus 16, 2018, 09:52:31 am »

Naar aanleiding van een ander topic open ik hier even deze vraag: met welke verzekeringsmaatschappij hebben jullie goede ervaringen met het afhandelen van vooral pech in het buitenland?

Achtergrond: twee jaar achtereen kwamen wij -uitstekend verzekerd!- stil te staan langs de franse autoweg en tot tweemaal toe was het een drama om door de ANWB 'geholpen' te worden, verhalen die hier op het forum nu ook weer bevestigd worden. We willen dus graag overstappen naar een andere verzekeraar maar bij welke krijg je nu wél de service die je mag verwachten in een pech-situatie? (En dan zoek ik heus geen 5 sterren luxe maar wel gewoon een maatschappij die op zo'n moment voor je aan de slag gaat en zich aan hun eigen afspraken houdt)
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Verzekeringen met fijne service?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 16, 2018, 10:00:33 am »

Wij wonen in België. Hebben een auto- en reisverzekering bij Ethias: Ethias assistance. Ooit zonder vouwwagen pech gehad en toen goed geholpen. Alles is toen rechtstreeks door de verzekeraar betaald. We hebben dus niks moeten voorschieten.

Met vouwwagen gelukkig nog niks voor gehad.
Onze vouwwagen is trouwens niet apart verzekerd. Tot 750kg is (In België) de aanhanger automatisch meeverzekerd. Ik heb eens rondgevraagd voor een all risk omdat we hem dit voorjaar nieuw kochten, maar dat bestaat in België blijkbaar niet echt, voor een VW.


Verstuurd vanaf mijn Nokia 8 met Tapatalk

Gelogd

Wolbert

  • Gast
Re: Verzekeringen met fijne service?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 16, 2018, 10:11:25 am »

Ik heb zelf gewerkt in de pechhulp.

En ik snap het probleem.
En ken het probleem.

Het lastige is, en dat geld voor eigelijk alle verzekeringen.
Dat de pechhulp niet op prive terrein geld. En in frankrijk gelden alle tolwegen volgens de franse wet, onder prive terrein.

Daarnaast worden 3e partijen niet zomaar toegelaten om pechhulp of berging te verlenen op de tolwegen,

Ik ben zelf absoluut tegen de anwb.
Maar in deze kunnen ze er oprecht niets aan doen.
(Hooguit achteraf evt meedelen in de kosten oid)
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Verzekeringen met fijne service?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 16, 2018, 10:16:30 am »

Ik heb een bedrijfswagen en die is ook verzekerd bij Ethias. Mijn vrouw is onderwijzeres en die krijgen ook korrting bij Ethias dus ook daar verzekerd.


De assistant hebben wij er niet meer bijgenomen. We hebben Skoda's en bij Skoda, Volkswagen en Audi voorziet de invoerder zelf een gratis dergelijke assistance die gedaan wordt door VAB, één van de twee tegenhangers van ANWB in België. Dit zolang je de wagen door een erkend service punt laat onderhouden. Ik weet niet of dit in Nederland ook het geval is.


Deze zomer hebben wij een ongeval gehad en van deze service gebruik gemaakt. Was een eerste klas service, tip top in orde en zeer goed opgevolgd door de dossierbeheerder. Ook voor de vouwwagen werd oplossing gezorgd.
Mijn vrouw heeft meteen bij thuiskomst haar Ethias assistant opgezegd omdat ze de standaard service van skoda beter vond. We ontdekte toen ook dat een aantal punten van die assistance ook al in de omnium zat en we dus dubbel aan het betalen waren.
In het verleden heeft ze in België wel al gebruik gemaakt van de ondersteuning van Ethias, en die was inderdaad ook uitstekend.
Gelogd

Wolbert

  • Gast
Re: Verzekeringen met fijne service?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 16, 2018, 10:19:13 am »

Ik heb een bedrijfswagen en die is ook verzekerd bij Ethias. Mijn vrouw is onderwijzeres en die krijgen ook korrting bij Ethias dus ook daar verzekerd.


De assistant hebben wij er niet meer bijgenomen. We hebben Skoda's en bij Skoda, Volkswagen en Audi voorziet de invoerder zelf een gratis dergelijke assistance die gedaan wordt door VAB, één van de twee tegenhangers van ANWB in België. Dit zolang je de wagen door een erkend service punt laat onderhouden. Ik weet niet of dit in Nederland ook het geval is.


Deze zomer hebben wij een ongeval gehad en van deze service gebruik gemaakt. Was een eerste klas service, tip top in orde en zeer goed opgevolgd door de dossierbeheerder. Ook voor de vouwwagen werd oplossing gezorgd.
Mijn vrouw heeft meteen bij thuiskomst haar Ethias assistant opgezegd omdat ze de standaard service van skoda beter vond. We ontdekte toen ook dat een aantal punten van die assistance ook al in de omnium zat en we dus dubbel aan het betalen waren.
In het verleden heeft ze in België wel al gebruik gemaakt van de ondersteuning van Ethias, en die was inderdaad ook uitstekend.

Dat gebeurt in nederland ook veel,
Mensen die via de auto verzekering aliance assistance hebben. En dan bijv ook een los abbonement op route mobiel.
Het is 2x het zelfde dan 😉
Gelogd

Klapkuikuh

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 174
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
  • Het is binnen buiten dan warmer.
Re: Verzekeringen met fijne service?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 16, 2018, 10:49:08 am »

Ik heb zelf gewerkt in de pechhulp.

En ik snap het probleem.
En ken het probleem.

Het lastige is, en dat geld voor eigelijk alle verzekeringen.
Dat de pechhulp niet op prive terrein geld. En in frankrijk gelden alle tolwegen volgens de franse wet, onder prive terrein.

Daarnaast worden 3e partijen niet zomaar toegelaten om pechhulp of berging te verlenen op de tolwegen,

Ik ben zelf absoluut tegen de anwb.
Maar in deze kunnen ze er oprecht niets aan doen.
(Hooguit achteraf evt meedelen in de kosten oid)

Klopt, wij hebben vorig jaar pech gehad met onze auto, toen nog zonder vouwwagen.
Netjes te woord gestaan om half twaalf in de avond, ik stond op de route de soleil. Zij mogen daar niet komen je zult het eerst via de Fransen zelf moeten doen.
Ik kon echter nog wel een stukje rijden en ben bij de eerste de beste afslag de route de soleil af gegaan.
Toen teruggebeld, advies was om een hotel te zoek daar er op dat tijdstip geen enkele garage open is. Ze komen wel, maar zetten de auto voor de deur en dan mag je het verder uitzoeken.
Dus een hotel gepakt voor een nacht en de volgende dag stond er netjes een auto ambulance met monteur. Sprak goed Engels en heeft ons prima geholpen. Bij dat bedrijf hadden ze ook direct een vervangende auto klaar staan en twee uurtjes laten reden we weer naar Nederland.
Onze auto is twee weken laten netjes bij onze garage gezet.
Geen klachten.
Gelogd

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
Re: Verzekeringen met fijne service?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 16, 2018, 10:57:18 am »

Ik heb zelf gewerkt in de pechhulp.

En ik snap het probleem.
En ken het probleem.

Het lastige is, en dat geld voor eigelijk alle verzekeringen.
Dat de pechhulp niet op prive terrein geld. En in frankrijk gelden alle tolwegen volgens de franse wet, onder prive terrein.

Daarnaast worden 3e partijen niet zomaar toegelaten om pechhulp of berging te verlenen op de tolwegen,

Ik ben zelf absoluut tegen de anwb.
Maar in deze kunnen ze er oprecht niets aan doen.
(Hooguit achteraf evt meedelen in de kosten oid)
Dat is mij bekend maar het wegslepen was ongeveer het enige wat wél prima geregeld was. Vanaf het moment dat de ANWB in beeld kwam voor vervangend vervoer, reparati,  repatriëring of zelfs maar het vergoeden van verblijfskosten liep werkelijk álles mis ('Daar bent u allemaal niet voor verzekerd mevrouw, koopt u maar 4 treinkaartjes naar huis' :X :X :I Niet nodig te vertellen dat we -natuurlijk- prima verzekerd waren lijkt me he?) Zowel tijdens als na de incidenten is er werkelijk níets goed gegaan, wat ons op 2000 euro extra kosten heeft gezet. Uiteindelijk hebben ze dat ook wel toegegeven en kregen we een tegoedbon van 100 euro. Vergoeden van de door hen veroorzaakte kosten was natuurlijk onbespreekbaar.
Mmm, hier zit bij mij nog steeds behoorlijk wat frustratie merk ik  :#
Gelogd

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
Re: Verzekeringen met fijne service?
« Reactie #7 Gepost op: augustus 16, 2018, 10:59:43 am »

Klopt, wij hebben vorig jaar pech gehad met onze auto, toen nog zonder vouwwagen.
Netjes te woord gestaan om half twaalf in de avond, ik stond op de route de soleil. Zij mogen daar niet komen je zult het eerst via de Fransen zelf moeten doen.
Ik kon echter nog wel een stukje rijden en ben bij de eerste de beste afslag de route de soleil af gegaan.
Toen teruggebeld, advies was om een hotel te zoek daar er op dat tijdstip geen enkele garage open is. Ze komen wel, maar zetten de auto voor de deur en dan mag je het verder uitzoeken.
Dus een hotel gepakt voor een nacht en de volgende dag stond er netjes een auto ambulance met monteur. Sprak goed Engels en heeft ons prima geholpen. Bij dat bedrijf hadden ze ook direct een vervangende auto klaar staan en twee uurtjes laten reden we weer naar Nederland.
Onze auto is twee weken laten netjes bij onze garage gezet.
Geen klachten.
En zo zou je het ook verwachten toch, zeker van een organisatie met zoveel ervaring als de ANWB. Helaas zijn onze ervaringen dus héél anders....
Gelogd

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
Re: Verzekeringen met fijne service?
« Reactie #8 Gepost op: augustus 16, 2018, 11:03:23 am »

Wij hebben geen aparte vouwwagenverzekering omdat het al een ouwetje is. Wel hebben we de aanhangerverzekering van de ANWB bij de autoreisverzekering, zodat ze de vouwwagen ook meenemen als er iets aan de hand is. (Of eigenlijk...zóuden moeten meenemen....)
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Verzekeringen met fijne service?
« Reactie #9 Gepost op: augustus 16, 2018, 11:21:43 am »

Klopt, wij hebben vorig jaar pech gehad met onze auto, toen nog zonder vouwwagen.
Netjes te woord gestaan om half twaalf in de avond, ik stond op de route de soleil. Zij mogen daar niet komen je zult het eerst via de Fransen zelf moeten doen.
Ik kon echter nog wel een stukje rijden en ben bij de eerste de beste afslag de route de soleil af gegaan.
Toen teruggebeld, advies was om een hotel te zoek daar er op dat tijdstip geen enkele garage open is. Ze komen wel, maar zetten de auto voor de deur en dan mag je het verder uitzoeken.
Dus een hotel gepakt voor een nacht en de volgende dag stond er netjes een auto ambulance met monteur. Sprak goed Engels en heeft ons prima geholpen. Bij dat bedrijf hadden ze ook direct een vervangende auto klaar staan en twee uurtjes laten reden we weer naar Nederland.
Onze auto is twee weken laten netjes bij onze garage gezet.
Geen klachten.
Ik zou verwachten dat het contact op nemen met de Fransen (daar hebben zei meer gegevens over dan jij), het boeken van het hotel, het geraken in dat hotel en zo meer eveneens door hen zou geregeld worden. Zo was het toch bij onze ervaring. Kosten die we moesten voorschieten omdat de Fransen niet op hun geld wouden wachten, werden binnen de paar dagen terug gestort na een scan van de bewijsjes doorgestuurd te hebben.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
Verzekeringen met fijne service?
« Reactie #10 Gepost op: augustus 16, 2018, 11:50:03 am »

Gemengde gevoelens met de ANWB in Frankrijk. Enkele jaren geleden liep de motortemperatuur heel hoog op tijdens het klimmen in de buurt van Clermont Ferrand. Gewoon de camping gehaald, maar ter voorkoming van verdere problemen contact gezocht met de ANWB. Daar werd netjes een dossier aangemaakt en verteld dat ze me alleen telefonisch konden helpen omdat er in die hoek van Frankrijk geen steunpunt zit. Dus....
Zelf automonteur geweest en nog steeds actief in de branche. Dus zelf ook aan het zoeken gegaan en een by-pass gemaakt om de ventilator continu te kunnen laten draaien. (Kwaal bij desbetreffende type Ford). Op advies van de ANWB naar de Ford in Clermont gereden ruim 45km verderop. Daar hielp de ANWB mij telefonisch met de taalbarriere. Maar de Ford dealer was niet heel erg welwillend en er zou van alles vervangen moeten worden waar ik het niet mee eens was. En de materialen zouden ook nog eens niet op tijd binnen zijn. Uiteindelijk toch de afspraak gemaakt (je staat met je rug tegen de muur) ook een huurauto afgesproken want dat lukte de ANWB niet door de zomerdrukte. Grmmblll!!
Ik kom aan het eind van de middag bij de Ford en geen huurauto aanwezig. Wederom Grmmblll!!
Met een monteur langs verschillende verhuur bedrijven gereden uiteraard zonder resultaat. Voor de derde keer Grmmblll!!
Uiteindelijk mijn eigen auto maar weer meegenomen! Vanuit de auto maar weer met mijn nieuw verworven vrienden in Lyon gebeld. En verteld dat ik er geen vertrouwen in had dat de auto de volgende dag gerepareerd zou zijn.
Toen met hen besproken dat zij de vw thuis zouden brengen en ik mijn gezin. Daar konden zij zich wel in vinden en zo geschiedde. Vw op de camping en in vertrouwde handen achtergelaten.
Het heeft uiteindelijk 5 of 6 weken geduurd voordat onze klapper weer thuis was. Want de eerste transporteur/chauffeur die kon volgens zijn zeggen niet bij de camping komen. Heel bijzonder er waren wel meer vrachtwagens bij hen op het terrein geweest. Dus op verzoek de vw naar een garage in de buurt gebracht alwaar hij is opgehaald. Lang verhaal maar hoop dat ik de gemengde gevoelens over heb kunnen brengen. Ze helpen je maar worden liever niet te moe van het  werk.
Het verhaal van de dealer/importeur die de assistentie  verleend hangt af of je het onderhoud netjes bij hen laat uitvoeren. En dan bellen zij.... jawel de ANWB.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
« Laatst bewerkt op: augustus 16, 2018, 11:53:29 am door Theu »
Gelogd

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
Re: Verzekeringen met fijne service?
« Reactie #11 Gepost op: augustus 16, 2018, 12:00:59 pm »

Ja, dat laatste is precies het probleem: veel andere verzekeraars schakeken doodleuk de ANWB in bij problemen. En dat wil ik dus niet, gezien de slechte ervaringen.
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Verzekeringen met fijne service?
« Reactie #12 Gepost op: augustus 16, 2018, 12:26:44 pm »

Wat ik eerder deze dag ook al aangaf, horen wij erg erg veel klachten over de pechafhandeling van de ANWB.

Wij hebben een autoverzekering van de FBTO. Daarbij afgesloten de optie Pechhulp binnenland. Kost krap €4 euro per maand (red je geen ANWB voor!).
Daarnaast hebben we ook een doorlopende reisverzekering bij hun, waarbij de vouwwagen ook automatisch verzekerd is.

FBTO heeft hun pechhulp buitenland uitbesteed aan Eurocross. Een externe partij die wél service levert.
1 keer pech gehad in Frankrijk en 1 keer wegens omstandigheden de vakantie moeten afbreken. Beide keren gewoon naar volle tevredenheid geholpen.
Afspraken worden nagekomen, duidelijk etc. etc.

Ik raad het dan ook iedereen waarvan ik de ANWB horrorverhalen hoor aan om eens naar FBTO te kijken (en nee, ik krijg geen korting oid)
Gelogd

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
Re: Verzekeringen met fijne service?
« Reactie #13 Gepost op: augustus 16, 2018, 12:53:27 pm »

Dit zijn de tips die ik zoek idd! Bedankt, ik ga er eens naar kijken!
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Verzekeringen met fijne service?
« Reactie #14 Gepost op: augustus 16, 2018, 01:08:17 pm »

Hier ook dat deze asistants en vele verzekeraars hiervoor doorverwijzen naar de automobilisten verenigingen.


Maar wij hebben er hier twee: VAB en TOURING. En mogelijk zit daar voor een deel het verschil. Twee verenigingen die wel wat andere accenten hebben, maar wel voor een deel dezelfde services aanbieden. Kortom ook wat concurrenten zijn. Dus als ze een slechte service leveren, zal het overgrote deel van de bedrijven en ook automobilisten. Mogelijk leid dit tot een meer gezondere situaties en betere service naar de klanten toe.

Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal