Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Ervaringen Jamet Arizona uit 2001  (gelezen 2553 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stefffie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Nog geen
Ervaringen Jamet Arizona uit 2001
« Gepost op: september 01, 2014, 08:17:42 pm »

Wij gaan deze week kijken naar een tweedehands Jamet Arizona uit 2001 en ik ben eigenlijk op zoek naar ervaringen met de wagen uit die jaar. Verder ben ik benieuwd of dit type uit dit jaartal misschien specifieke kwaaltjes o.i.d. heeft waar ik extra op moet letten. Algemene zaken over de Jamet Arizona zijn ook welkom.

Verder ben ik benieuwd wat zo'n wagen nog waard is. Op de foto's ziet hij er super netjes uit en is dit jaar ook helemaal nagekeken bij de dealer.
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 909
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Ervaringen Jamet Arizona uit 2001
« Reactie #1 Gepost op: september 02, 2014, 08:51:22 am »

lees even lekker rond op het forum genoeg te vinden.
Ik zou zeggen kijk naar de tent, hoe ziet hij er uit, de voortent ook opzetten bij bezichtiging.
Kijk naar de ritsen.
Kijk naar alle scharnierende delen (waar zitten de buizen aan de bak, en ziet dat er goed uit, verkeerd inklappen kan buizen verbuigen, of scharnierpennen beschadigen)
Wat de prijs betreft zou ik het niet weten, die van ons was jonger, maar zonder veel extra's, bij die leeftijd bepaalt ook wat je er bij krijgt de uiteindelijke prijs.
(kastjes, stoelen, etc.)
Gelogd

marc41

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona 2001
Re: Ervaringen Jamet Arizona uit 2001
« Reactie #2 Gepost op: september 19, 2014, 01:00:02 pm »

Howdy Klappers,

Wij hebben 2 jaar geleden een Jamet Arizona 2001 gekocht. Je kan nog zo goed naar het doek – ritsen –wagen kijken….maar je weet pas zeker of deze waterdicht is bij een flinke plens water erover. Ons doek zag er in eerste instantie niet geweldig uit maar is gelukkig waterdicht gebleken en daar gaat het om. Waar je goed naar moet kijken zijn de wielkasten – bij een evt. klapband beschadigd de wielkast en is de wagen niet meer waterdicht. Bij het rijden in regen slaat het dan door naar binnen. Dit was bij ons ook het geval. Bij ene kant was de wielkast vochtig en had de vorrige eigenaar karton en doeken eromheen gelegd. Ik heb met speciale lijm de wielkast (binnen en buitenkant) gedicht en is nu 100% waterdicht. Wij hebben er 1100 euro voor betaald met alles erbij (ondertenten en zijkanten luifel) en nieuwe banden. Wij zijn er zeer tevreden mee en gaan volgend jaar weer – het is een hele ruime tent (ze noemen dit model ook wel buizenvilla)

Groeten Marc
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: Ervaringen Jamet Arizona uit 2001
« Reactie #3 Gepost op: september 24, 2014, 07:39:33 am »

Wij hadden ooit een iets ouder model (jaar 1999/2000). Wat ik altijd lastig vond was het afstellen van de keuken. Daar zat een tent stok bij met een veer er in. Maar je moest de tentstokken losmaken (waardoor ze naast elkaar schoven) daardoor kwam er heel veel spanning te staan op deze veer en waren ze moeilijk weer in elkaar de schuiven (wat nodig is om de keuken strak te zetten. Wanneer je zo'n zelfde constructie hebt zou ik (net als wij gedaan hebben) de veer er uithalen (doorknippen). Maar misschien hebben jullie daarvoor wel een andere constructie met een stang de je echt kunt stellen (door de gaatjes met palletjes) en is het niet nodig.

Verder was het een geweldig grote en fijne tent en was ook waterdicht (aan de bovenkant) bij veel regen krijg je als je verkeerd staat toch water in de tent, maar dat komt van buiten naar binnen gelopen via de onderkant.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal