Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: trotse onervaren eigenaar van een ak duet 1988(?) zoekt info ;)  (gelezen 2704 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kito

  • Gast
trotse onervaren eigenaar van een ak duet 1988(?) zoekt info ;)
« Gepost op: september 18, 2014, 10:32:01 pm »

Hallo allemaal,

ik heb me zojuist aangemeld op dit forum in de hoop veel van jullie ervaringen te leren. Ik ben sinds gisteren de eigenaar van een ak duet uit de jaren '80. Helemaal blij ben ik ermee!

Aangezien ik geen ervaring heb met een vouwwagen, ben ik vandaag tegen een aantal vraagjes aangelopen waarop ik het antwoord binnen jullie forum niet heb kunnen vinden. Wellicht dat iemand mij hierbij kan helpen. Komen ze:

* ik zou graag een extra slaapcabine in de voortent willen hebben voor mijn dochters. Ik heb google al meerdere malen gevraagd naar: slaapcabine alpenkreuzer. Maar zelfs google lukt het niet om het voor me te vinden. Weet iemand hier of ik een originele slaapcabine nodig heb, of dat er ook andere merken passend zijn voor mijn voortent.

* Het keukentje heeft twee opberg kastjes, helaas zitten de sleuteltjes hier niet meer bij :( nu twijfel ik of ik de slotjes moet uitboren en vervangen, of dat ik het deurtje met gepaste kracht openbreek. (om het hierna natuurlijk weer netjes op te knappen) heeft iemand hier ervaring mee, en of andere suggesties?

* Ik ben ook op zoek naar een gasfles en leidingen, moet ik hierbij nog op speciale punten letten?

* Het spoelbakje roept ook een aantal vragen bij me op, wat voor een soort afvoer bak moet ik hierbij aanschaffen en hoe regel ik de water toevoer?

* ik zou ook graag nog een extra luifel aan de voortent willen bevestigen, het liefst natuurlijk een originele. Waar zou ik deze kunnen aanschaffen, en aan welke prijs moet ik dan denken?


Alvast bedankt, Dan ga ik nu mijn vintage gordijntjes wassen  :)

groetjes kim

Gelogd

bosi

  • Gast
Re: trotse onervaren eigenaar van een ak duet 1988(?) zoekt info ;)
« Reactie #1 Gepost op: september 18, 2014, 10:56:43 pm »

Neem eerst wellicht contact op met Swiba,  zij hebben na het faillissement van AK de verkoop van onderdelen overgenomen en ze hebben verrassend veel onderdelen beschikbaar. Het zou me niet verbazen dat ze gewoon de originele sleuteltjes voor je keuken kunnen leveren,  het zelfde geldt voor de extra slaaptent. Ook voot adviezen over/voor je AK kun je bij hun terecht.
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: trotse onervaren eigenaar van een ak duet 1988(?) zoekt info ;)
« Reactie #2 Gepost op: september 19, 2014, 11:34:38 am »

Wat leuk en gefeliciteerd met je aankoop.
Wij hebben een AK Duet van ik meen '89 gehad. Deze klapte over de lengte van de dissel heen. Paar hele mooi vakantie's mee gehad.
Ik mist echter in de onze een kuipgrondzeil in de voortent, vandaar dat we een andere hebben gekocht. En wel 1 jaar ouder!

Veel plezier!
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: trotse onervaren eigenaar van een ak duet 1988(?) zoekt info ;)
« Reactie #3 Gepost op: november 16, 2014, 11:38:46 am »

Als eerste welkom op ons mooie forum.
Bij Swiba hebben ze idd veel onderdelen

* ik zou graag een extra slaapcabine in de voortent willen hebben voor mijn dochters. Ik heb google al meerdere malen gevraagd naar: slaapcabine alpenkreuzer. Maar zelfs google lukt het niet om het voor me te vinden. Weet iemand hier of ik een originele slaapcabine nodig heb, of dat er ook andere merken passend zijn voor mijn voortent.
Hiervoor zijn volgens mij ook universele tenten te koop.

* Ik ben ook op zoek naar een gasfles en leidingen, moet ik hierbij nog op speciale punten letten?
Dat zou je bij iedere kampeershop kunnen navragen en kopen.
Ik heb bij onze Alpen Kreuzer de keuken gedemonteerd slang vervangen voor een nieuwe slang.
Ging prima. Als gasfles gebruik ik de groene DIN fles.

* Het spoelbakje roept ook een aantal vragen bij me op, wat voor een soort afvoer bak moet ik hierbij aanschaffen en hoe regel ik de water toevoer?
Ik heb een kraantje met dompel pompje in gebouwd. Werkt perfect hoor. Wij vinden dit ideaal maar daar zijn de meningen sterk over verdeeld.
Voor het aanvoer water gebruik ik een jerrycan http://www.kifra.nl/Jerryvan-met-Middenopening
Voor het afvoer kan je gewoon een grote emmer gebruiken.  Wij hebben er een met een deksel waar de slang direct ingaat (dmv een wartel) wel een extra gaatje in de deksel maken anders loopt het water niet weg. :P
Bosi heeft een mooie uitleg voor de kraan
http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=14065.msg191607#msg191607

* ik zou ook graag nog een extra luifel aan de voortent willen bevestigen, het liefst natuurlijk een originele. Waar zou ik deze kunnen aanschaffen, en aan welke prijs moet ik dan denken?
Daar voor zou je eens naar swiba moeten bellen.
Misschien dat je op MP een advertentie kunt plaatsten met gevraagd.
Voor tijdelijk zou een party tent ook kunnen is niet op elke camping toegestaan.

Suc6 en we horen graag hoe het kamperen is bevallen met de Alpen Kreuzer.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal