Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Imperiaal Aart Kok Kavango  (gelezen 6449 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Theun1957

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango game drive
Imperiaal Aart Kok Kavango
« Gepost op: juli 01, 2014, 08:17:09 am »

Beste medeklappers,

Volgend jaar wil ik misschien fietsen meenemen op de Kavango. Nu lijkt het me wel een aardig project om zelf een imperiaal voor fietsendragers te ontwerpen. Ik begrijp dat de huidige niet zo heel handig zijn of veel tijd en/of ruimte innemen.

Op het forum stond een link naar een imperiaal voor een Settler (zelfde wagenbak) maar die werkt niet meer.
Mijn vraag is nu heeft iemand zo'n ding en heeft hij er een gebruiksaanwijzing bij. foto's zijn natuurlijk zowiezo welkom. dan heb ik een basis waarop ik kan voortborduren.

Vast bedankt
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Imperiaal Aart Kok Kavango
« Reactie #1 Gepost op: juli 05, 2014, 08:59:50 pm »

De vraag is: Hoeveel fietsen wil je mee? Bij 2 tot 3 zou je ze eenvoudig op de dissel kunnen plaatsen.
De inhoud van een eventuele disselbak kan in een dakkoffer van de auto.
Gelogd

Theun1957

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango game drive
Re: Imperiaal Aart Kok Kavango
« Reactie #2 Gepost op: juli 05, 2014, 10:09:19 pm »


De disselbak wil ik gewoon niet kwijt. Hierin zit trouwens ook de aansluiting voor de 220V.
Het leek me juist een uitdaging om eens iets nieuws te verzinnen voor de imperiaal zonder of met minder bezwaren dan de bestaande.
Gelogd

wemsey

  • Gast
Re: Imperiaal Aart Kok Kavango
« Reactie #3 Gepost op: juli 06, 2014, 10:06:34 pm »

Ik heb ook nog even getwijfeld om zelf een bagagedrager te maken. Ik was ook aan het denken hoe zou dat nu praktischer kunnen. Uiteindelijk toch bij Aart kok de standaard drager gekocht. In tegenstelling tot wat hier dikwijls te lezen valt vind ik de drager zeer eenvoudig af te nemen. Je doet 4 borgmoeren los en je neemt met twee personen heel het imperiaal eraf. Wij doen het zelfs met de fietsen er nog op. vervolgens neem je aan de kant waar het uitgeklapte gedeelte komt even de 2 voetstukken eruit. Alles samen een paar minuten werk en je kan gaan klappen.
Je hebt dus wel twee personen nodig die even heel de zaak kunnen tillen anders wordt het inderdaad een geknutsel om alles uit elkaar te draaien.
Gelogd

Theun1957

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango game drive
Re: Imperiaal Aart Kok Kavango
« Reactie #4 Gepost op: juli 07, 2014, 06:36:01 am »

beste Wemsey,

heb jij wat foto's voor mij ?.

Ik werk vaak met een bedrijf waar ze aluminium kunnen lassen en buigen etc. Dus ik heb nogal wat mogelijkheden.
Ik zeg niet dat ik misschien een betere oplossing heb, maar zoals eerder vermeld lijkt het me gewoon een uitdaging en wie weet.

Vast bij voorbaat dank

mvg Toine
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Imperiaal Aart Kok Kavango
« Reactie #5 Gepost op: augustus 04, 2014, 12:40:48 pm »

Beste Theun,

heb je de imperiaal op de Kavango van cadillacfreak gezien?
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Theun1957

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango game drive
Re: Imperiaal Aart Kok Kavango
« Reactie #6 Gepost op: augustus 05, 2014, 03:21:31 pm »

Alleen in zijn profiel foto . Ik sta dan ook nog steeds open voor foto's van bevestiging detail en van het geheel.
Wilde hem dan ook een pb sturen of hij ze wil maken en plaatsen of opsturen.
Als je meeleeft Cadillacfreak bij deze het verzoek.
Bij voorbaat dank
Mvg Theun
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Imperiaal Aart Kok Kavango
« Reactie #7 Gepost op: augustus 05, 2014, 04:18:29 pm »

Hoi Theun,
Ik zou dat graag voor je doen alleen staat onze Kavango nu in de winterstalling. Wellicht iemand anders van hier? Ik weet niet hoeveel haast je ermee hebt, maar zodra ik 'm er weer uithaal wil ik wel wat foto's maken.
Gelogd

Emmer

  • Gast
Re: Imperiaal Aart Kok Kavango
« Reactie #8 Gepost op: augustus 08, 2014, 09:23:52 am »

Ik heb wat fotos voor je gemaakt. Niet de beste kwaliteit maar hoop dat je er mee verder kan
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Imperiaal Aart Kok Kavango
« Reactie #9 Gepost op: augustus 08, 2014, 10:41:13 am »

Als je aan de gang gaat met ontwerpen laat het dan eens weten want ook wij hebben misschien wel interesse. Voorheen namen wij onze sportfietsen mee op een fietsendrager op de trekhaak maar sinds de kinderen er zijn en we een klapper hebben gaat dat niet meer. Ik heb er ook wel aangedacht om een drager op de dissel vast te maken maar dan moet ik disselbak verwijderen/ missen en dat wil ik ook weer niet. En een dakkoffer is géén optie!

Dit jaar hebben we fietsen gehuurd en dat beviel prima maar kost ook een lieve duit. Dus is bij ons inderdaad ook het idee gerezen voor een fietsendrager op de Kavango.

Dus afhankelijk wat evt de kosten gaan worden hebben wij ook interesse  :J
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Theun1957

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango game drive
Re: Imperiaal Aart Kok Kavango
« Reactie #10 Gepost op: augustus 16, 2014, 09:37:56 am »

Beste Emmer,

Nog bedankt voor de foto's. was even nogal druk vandaar de late reactie.
Zie ik het nu goed en kun je de drager in zijn geheel ook hoger zetten ?
En de tussen verbindingen zijn die ook verplaatsbaar ?

Als ik zo eens kijk zal het inderdaad niet zo eenvoudig zijn om een beter systeem te ontwerpen. maar wie weet misschien krijg ik
nog een brainwave
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Imperiaal Aart Kok Kavango
« Reactie #11 Gepost op: augustus 16, 2014, 05:42:57 pm »

Klopt, je kunt 'm in zijn geheel hoger zetten. Omdat wij 5 crespo stoelen met 2 voetenbankjes bovenop de wagen leggen voor het zeil erop gaat, hebben wij de imperiaal nu in zijn hoogste stand staan. Op zich gaat dat goed en het is 3500 km goed gegaan met 3 mountainbikes maar het is nu wel een veel wankelere constructie geworden.
Gelogd

Bruud

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon S
Re: Imperiaal Aart Kok Kavango
« Reactie #12 Gepost op: november 25, 2014, 10:01:25 pm »

Afgelopen nazomer een Kariba (2008) gekocht met fietsendrager. Wat een wan-product is die drager. Het staat te wiebelen en te schudden, vooral met de verlengstukken ertussen. Zou er nog geen driewieler op durven plaatsen.

Heb de indruk dat het ontwerp vooral bepaald ie hoe je het ding in een kartonnen doos krijgt, en niet hoe het moet functioneren in de praktijk.
Ben zelf redelijk technisch aangelegd, en m.i. zit het ding vol principiële ontwerpfouten. Ben me aan het beraden hoe ik dit goed kan fixen.
Begrijp goed dat als je een beetje handig bent met staal en alu, dat je hier wel wat beters voor weet te verzinnen.
Mocht ik een verbetering hebben bedacht voor het bestaande ding, dan zal ik het hier posten. (maar eerst een 220V aansluiting realiseren)

Groet

Ruud
Gelogd

hgtenheuw

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 20
  • Combi Camp Country 2017
Re: Imperiaal Aart Kok Kavango
« Reactie #13 Gepost op: november 26, 2014, 08:45:04 am »

Wij hebben sinds 2 jaar een Cabanon Mercury. Daarvoor een Jamet Louisiana gehad, beide met imperiaal.

Het imperiaal van Jamet was niet ideaal, hij ging nogal heen en weer tijdens het rijden
Die van Cabanon is echt een hele verbetering, met name door de stijfheid van de constructie, geen gewiebel meer onderweg.
Als de fietsen eraf zijn, til ik in m'n eentje het bovenste deel eraf, de onderste delen liggen naast de vw op de grond.

Misschien kun je iets met het Cabanon-systeem in je ontwerp....
Gelogd

Emmer

  • Gast
Re: Imperiaal Aart Kok Kavango
« Reactie #14 Gepost op: december 23, 2014, 08:38:08 pm »

Ik herken de problemen met wankele constructie eigenlijk niet. Ook niet met fietsen er op. Hij is tov dragers bij cabanon en trigano een stuk robuuster.
Misschien dat er door de jaren heen al wat gewijzigd is aan de drager door Aart Kok zelf. De onze is nog vrij recent (eind 2012)

Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal