Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Goud Plekkie in Italie  (gelezen 20526 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PetraL

  • Gast
Goud Plekkie in Italie
« Gepost op: november 18, 2014, 11:08:01 pm »

Omdat we dit jaar ook een leuke en goede tip hadden via dit forum, ga ik het weer vragen....
Dit maal ander land, namelijk Italie.
Wensen zijn:
Aan de zee of een meer (zou ook heel graag een plek aan, of uitkijk op, de zee of een meer hebben),
Geen massa camping, (een paar 100 plaatsen mag wel, geen 1000+),
Animatie mag, maar als dit heel de camping overschreeuwt :-( :-(
Mooie, rustieke, idylische omgeving (bijv Toscane???)
Zwembad liefst met glijbaan(tje)
« Laatst bewerkt op: november 18, 2014, 11:10:59 pm door PetraL »
Gelogd

Yvonne01

  • Gast
Re: Goud Plekkie in Italie
« Reactie #1 Gepost op: november 22, 2014, 12:20:13 pm »

Nou petra ik lees ff mee. Ik ben eigenlijk ook wel naar zoiets opzoek. Animatie voor de kids alleen misschien iets meer gewenst dan voor jullie!
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Goud Plekkie in Italie
« Reactie #2 Gepost op: november 23, 2014, 12:44:37 pm »

Helaas alleen nog geen tips....
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Goud Plekkie in Italie
« Reactie #3 Gepost op: november 23, 2014, 02:55:46 pm »

Er zijn in het verleden al een paar Italië kampeertopics voorbij gekomen ook over campings aan meren. Helaas ik ben geen Italië kenner kan dus niet helpen. Ik hoor wel meestal zeggen en lees vaak dat de plekken daar niet zo heel groot zijn maar er zullen wel uitzonderingen zijn zeker.
Gelogd

Roberto

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 20
  • Merk Vouwwagen: Jametic 2010
Re: Goud Plekkie in Italie
« Reactie #4 Gepost op: november 23, 2014, 05:14:14 pm »

Iets verder dan Toscane: Rome. Camping Roma Flash. Zo'n 200 plaatsen, voor Italiaanse begrippen redelijk ruim. Pal aan het meer van Bracciano ( zo vanuit je tent het meer in lopen, super!). Erg strenge eigenaren als het gaat om overlast. Zijn er groepen jongeren op het strandje en doen ze niet stil genoeg dan wordt er meteen ingegrepen. Heel mooi en schoon sanitair. Je rijdt in 10 min naar het treinstation en dan ben je binnen een uur in hartje Rome.
Enige nadeel vind ik de afstand, zo'n 1700 km. Was het dichterbij dan gingen we veel vaker . ( Maar ben er nu toch al 4 keer geweest!)
Gelogd
Roberto

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Goud Plekkie in Italie
« Reactie #5 Gepost op: november 25, 2014, 05:47:07 pm »

Ha Petra,

is dit wat?
http://www.campingkursaal.it/camping-umbrie.php
Afgelopen jaar serieus overwogen, maar we hebben uiteindelijk een camping dichterbij rome gevonden. Deze heeft wel prima recensies en ziet er erg mooi uit
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Goud Plekkie in Italie
« Reactie #6 Gepost op: november 25, 2014, 09:04:05 pm »

Mooi! Ga ik serieus overwegen.

Welke camping ben je dan naar toe gegaan?
Gelogd

vendome95

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Jamet jametic rondo xl vervat outdoor special 2011
Re: Goud Plekkie in Italie
« Reactie #7 Gepost op: november 25, 2014, 09:37:55 pm »

Mooie camping, maar de plekken zijn veel te klein voor ons. Met 60 m2 kunnen wij niet staan, tenzij het helemaal vlakke plekken, zonder bomen en precies mooi 6*10m, maar dat zal wel niet. Maar dat uitzicht over het meer ziet er prachtig uit.

Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Goud Plekkie in Italie
« Reactie #8 Gepost op: november 25, 2014, 09:53:06 pm »

Mooi! Ga ik serieus overwegen.

Welke camping ben je dan naar toe gegaan?
Naar http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=14963.0   Prima vakantie gehad, mooie camping, niet bijzonder luxe maar heel sfeervol en hele aardige mensen. Maar niet aan een meer. Mijn kinderen zijn al wat ouder (17, 15, 10) en voor hen waren er leeftijdsgenoten zat en was de ligging nabij Rome ook een pluspunt. Er waren wat minder jongere kinderen.

Op vakantie gaan met oudere kinderen is erg leuk, maar het zoeken van een camping die wij ook te pruimen vinden valt niet altijd mee.
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Goud Plekkie in Italie
« Reactie #9 Gepost op: november 25, 2014, 10:36:42 pm »

Mooie camping, maar de plekken zijn veel te klein voor ons. Met 60 m2 kunnen wij niet staan, tenzij het helemaal vlakke plekken, zonder bomen en precies mooi 6*10m, maar dat zal wel niet. Maar dat uitzicht over het meer ziet er prachtig uit.

Daar ben ik ook bang voor....
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Goud Plekkie in Italie
« Reactie #10 Gepost op: november 25, 2014, 10:37:56 pm »

Naar http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=14963.0   Prima vakantie gehad, mooie camping, niet bijzonder luxe maar heel sfeervol en hele aardige mensen. Maar niet aan een meer. Mijn kinderen zijn al wat ouder (17, 15, 10) en voor hen waren er leeftijdsgenoten zat en was de ligging nabij Rome ook een pluspunt. Er waren wat minder jongere kinderen.

Op vakantie gaan met oudere kinderen is erg leuk, maar het zoeken van een camping die wij ook te pruimen vinden valt niet altijd mee.


:-) ik vind het nu al "moeilijk".

Heb je al iets voor aankomend jaar?
Gelogd

Vlekje

  • Gast
Re: Goud Plekkie in Italie
« Reactie #11 Gepost op: november 25, 2014, 11:42:48 pm »

Hee wij zaten vlak bij orbetelo, Italië was een erg leuke camping voor groot en klein,aan de overkant was de zee en een heel groot zwembad.is ook een aanrader,erg grote plekken wij hadden de vouwwagen van mijn zus bij.een Jamet Arizona erg grote dus en ruimte zat
« Laatst bewerkt op: november 25, 2014, 11:44:23 pm door Vlekje »
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Goud Plekkie in Italie
« Reactie #12 Gepost op: november 26, 2014, 12:24:56 am »

Thnx
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Goud Plekkie in Italie
« Reactie #13 Gepost op: november 27, 2014, 08:42:01 am »

Helaas wel 4 km van zee, maar wel ruime plekken: http://www.kidseropuit.nl/camping-nonna-stella-in-toscane/
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

jamaly

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 32
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee
Re: Goud Plekkie in Italie
« Reactie #14 Gepost op: november 27, 2014, 02:00:35 pm »

Aii net te laat, iemand was me voor. Wij zijn afgelopen jaar op Nonna Stella geweest. Geen meer, geen uitzicht op zee, geen glijbaan in het zwembad.

Wat is er wel:
Om te beginnen grote plekken (grote zijn 120 m2) prachtig zwembad, een diep bad en los hiervan een peuterbadje
Een geweldige familie die altijd voor je klaar staat (en heerlijke cappuccino kunnen bereiden)
Geweldig uitzicht op de heuvels van Toscane (het ligt op het vlakke land richting zee)
Camping is klein (enkele tientallen plekken schat ik)
Grote moestuin waar je naar hartelust tomaten, aubergines, meloenen, uien en courgettes mag plukken voor het eten.
Stenen BBQ bij veel plekken.
In een prachtig, niet al te toeristisch deel van Toscane!

Dus het voldoet niet direct aan je eisen, maar wel een goud plekkie in Italie!
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal