Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Vastzetten hoek tweede bed met haring  (gelezen 3495 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

woosterhof

  • Gast
Vastzetten hoek tweede bed met haring
« Gepost op: mei 04, 2016, 07:00:16 am »

We hebben afgelopen weekend onze nieuwe Trigano Odyssee opgezet. We gebruikten hierbij het stappenplan Trigano Odyssee dat op dit forum staat. Echt een prima hulpmiddel!! Als ik de link kan vinden zal ik deze nog even toevoegen.

Er staat echter 1 stap die we niet begrijpen: 17) Vastzetten hoek tweede bed met haring. Deze stap dient plaats te vinden na het optrekken van de voortent en het uitschuiven van de zij-stangen. Kunnen jullie toelichten wat er met deze stap bedoeld wordt? Het liefst met een plaatje...

Ook vragen we ons af of de garderobe stang veel toegevoegde waarde heeft. Is niet echt heel eenvoudig te plaatsen en als het enige doel is om je jassen op te kunnen hangen is dat volgens ons meer nadelen dan voordelen. Hoe zien jullie dit?

Alvast bedankt!

Een tevreden Trigano Odyssee bezitter!
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Vastzetten hoek tweede bed met haring
« Reactie #1 Gepost op: mei 04, 2016, 07:23:12 am »

Ik heb geen Trigano. Maar wel een garderobe stang. Ik hang er naast mijn jassen ook een hang zak aan waarin alle kinderen dingen zitten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Vastzetten hoek tweede bed met haring
« Reactie #2 Gepost op: mei 04, 2016, 07:52:19 am »

De hoek vastzetten gaat over een zwarte band aan het bed, met daarin een gat. Deze band zit met een druk knop vast. Met deze band trek je het bed vlak, omdat de gasveer hem anders omhoog drukt.

De garderobe stang zorgt ervoor dat de tent stabiel en recht staat. Dat hij ook nog als ophanging voor kleren kan dienen is een bonus.
Gelogd

solex

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 591
  • Merk Vouwwagen: ex trigano odyssee 2015. Ex raclet tropicana en Ex walker doublette
  • nooit te oud om te leren.
Re: Vastzetten hoek tweede bed met haring
« Reactie #3 Gepost op: mei 04, 2016, 06:13:53 pm »

De hoek vastzetten gaat over een zwarte band aan het bed, met daarin een gat. Deze band zit met een druk knop vast. Met deze band trek je het bed vlak, omdat de gasveer hem anders omhoog drukt.

De garderobe stang zorgt ervoor dat de tent stabiel en recht staat. Dat hij ook nog als ophanging voor kleren kan dienen is een bonus.

Toevoeging: de garderobe stang is bijna niet op zijn plaats te krijgen als het bed niet naar beneden vast gezet is zoals hierboven beschreven.
Gelogd
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.

woosterhof

  • Gast
Re: Vastzetten hoek tweede bed met haring
« Reactie #4 Gepost op: mei 04, 2016, 10:55:29 pm »

Hi,

Bedankt voor jullie reacties. Begrijp ik het goed als ik de zwarte band aan het bed met een 'gewone' haring in de grond vastzet? Of is hier een aparte haring voor? Heb namelijk 1 aparte 'grote' haring gevonden bij de meegeleverde haringen... Zou mooi zijn als iemand een foto heeft hiervan.

Morgen gaan we weer met de vouwwagen op pad. We hebben er zin in!

Willem
Gelogd

klapkei

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 105
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2014; ex - Trigano Vendome
Re: Vastzetten hoek tweede bed met haring
« Reactie #5 Gepost op: mei 04, 2016, 11:11:53 pm »

Hiervoor is een speciale pen meegeleverd door Trigano, ongeveer 40 cm lang met een metalen ring bovenaan. Je dient deze door het zeiloog in de zwarte band onder aan het tweede bed  te steken en vervolgens kun je hem schuin de grond in slaan met een hamer. Het dient er inderdaad ervoor dat het uitklappende bed niet vanzelf omhoog kan gaan. Succes!
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Vastzetten hoek tweede bed met haring
« Reactie #6 Gepost op: mei 08, 2016, 04:24:50 pm »

De hoek vastzetten gaat over een zwarte band aan het bed, met daarin een gat. Deze band zit met een druk knop vast. Met deze band trek je het bed vlak, omdat de gasveer hem anders omhoog drukt.

De garderobe stang zorgt ervoor dat de tent stabiel en recht staat. Dat hij ook nog als ophanging voor kleren kan dienen is een bonus.
Klopt als een bus. Wij gebruikten de garderobestand nooit als zodanig maar puur voor de stevigheid van het geheel. En ik had de stand er altijd zo tussen, geen probleem.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Vastzetten hoek tweede bed met haring
« Reactie #7 Gepost op: mei 22, 2016, 08:08:29 pm »

Zo lastig vindt ik de garderobe stang niet te plaatsen (de dak stang gaat lastiger.. Bij een nieuwe wagen gaan de zwarte klemmetjes vrij stijf, maar nu ik mijn VW al 5x heb opgezet gaat het prima. Volgens mij bied de garderobe stang en bijbehorende verticale stang niet veel stevigheid. Maar als we ergens wat langer staan is de garderobe stang wel handig om wat dingen uit het zicht op te bergen. Voor een enkele overnachting zou ik hem weglaten.

De riem onder het tweede bed zit vast met een drukknoopje, kijk je zo overheen de eerste keer. Bij onze Odyssee zat een speciale pen/haring.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal