Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Spanning op deur wagen bak.  (gelezen 4964 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Spanning op deur wagen bak.
« Gepost op: juli 27, 2014, 08:19:43 pm »

Net op weg terug naar Nederland. Met onze Jamet. Maar ik heb het volgende  probleem. De wagen stond waterpas maar stond niet goed en ik kreeg hem ook niet goed. Bij nat weer was de deur van de wagenbak niet meer te sluiten. Wat doe ik nu toch fout?
« Laatst bewerkt op: juli 28, 2014, 09:46:09 pm door Paulvh »
Gelogd

mars

  • Gast
Re: Spanning op deur wagen bak.
« Reactie #1 Gepost op: juli 27, 2014, 10:06:16 pm »

Vouwwagen afspannen als de deur gesloten is..
Doek werkt bij nat/droog.
Scheerlijnen ff lossen, deur sluiten en opnieuw afspannen.
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Spanning op deur wagen bak.
« Reactie #2 Gepost op: juli 27, 2014, 11:23:18 pm »

Dat is nu het rare de wagen opgezet met deur gesloten maar zonder afspannen gebeurt dit al.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Spanning op deur wagen bak.
« Reactie #3 Gepost op: juli 28, 2014, 09:24:00 am »

Ik zet altijd bij de deur de twee hoek-elastieken naar het midden van de deur. De grondpen sla ik tot onder het maaiveld, zodat je er niet over struikelt. Dan nog staat er soms enige spanning op de deur. Zowel bij de Louisiana als bij de huidige wagen.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Spanning op deur wagen bak.
« Reactie #4 Gepost op: juli 28, 2014, 09:45:30 pm »

Vandaag, op de terugweg langs de dealer te Heerhugowaard. Het verhaal verteld en hij wilde de zaak graag bekijken. Dus of het bezwaarlijk was om hem daar te laten staan en de bagage over te hevelen naar de auto. Dat was voor mij natuurlijk ook geen probleem. Ook ging hij kijken voor de oplossing van het neus wiel wat bij aankomst bij de camping uitelkaar lag. Gelukkig lag de zwengel 5meter van de vouwwagen die nog voor het inchecken bij de receptie stond. Dus kon daar nog met neuswiel de vouwwagen op zijn plek manouvreren. Bij de terugreis naarhuis het neuswiel maar in de auto gelegd.
Gelogd

RonvanTilburg

  • Gast
Re: Spanning op deur wagen bak.
« Reactie #5 Gepost op: juli 28, 2014, 10:56:58 pm »

ik ben ook al aan mijn derde neuswiel toe bij onze jamet. Ik ben er nu wel eindelijk achter waar het fout gaat :>
De megane ervoor ligt laag op de weg, en dan pakt hij toch rm een hobbeltje mee ook al merk het niet in de auto.
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Spanning op deur wagen bak.
« Reactie #6 Gepost op: september 11, 2014, 06:39:30 pm »

Vandaag de dealer gesproken. En het resultaat? Er zijn foto's gemaakt van het tentdoek en doorgezonden naar Jamet, met de vraag voor een oplossing.  Eea blijkt niet goed te zijn. Ik heb alle vertrouwen in de dealer dat het opgelost gaat worden.
« Laatst bewerkt op: september 11, 2014, 06:51:13 pm door Paulvh »
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Spanning op deur wagen bak.
« Reactie #7 Gepost op: september 11, 2014, 06:44:14 pm »

Dat van het neuswiel is ook mij overkomen. "Ecologisch" betere auto's liggen lager bij de weg. Daarbij komt een nummerplaat in de bumper wat in een nog lager gemonteerde trekhaar resulteert. Daarnaast was de dealer de zeer aan te raden hulpveren bij de trekhaak mee te nemen.....
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Spanning op deur wagen bak.
« Reactie #8 Gepost op: september 15, 2014, 11:01:05 pm »

Dat van het neuswiel is ook mij overkomen. "Ecologisch" betere auto's liggen lager bij de weg. Daarbij komt een nummerplaat in de bumper wat in een nog lager gemonteerde trekhaar resulteert. Daarnaast was de dealer de zeer aan te raden hulpveren bij de trekhaak mee te nemen.....
Wat nu precies met het neuswiel gebeurt is, dat weten we niet. De Dacia Logan ligt redelijk hoog. Maar de borgpen van de slinger was eruit. Waarschijnlijk is het trillen de oorzaak. Belangrijker is het tentdoek wat te krap is baart mij meer zorg.
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Spanning op deur wagen bak.
« Reactie #9 Gepost op: oktober 15, 2014, 08:39:02 pm »

En er is nieuws! En wodt ik daar blij van nou ja en nee. Het tentdoek is idd te krap. Er zijn ook meer gevallen bekend. Er stonden nog een Louisiane en een Dakota met het zelfde probleem. Wat is de oplossing? We wachten op het antwoord van de fabriek binnen nu en twee weken. Of ze gaan op transport naar de fabriek of de dealer krijgt nieuw doek geleverd en moet deze dan vervangen. In ieder geval de wagen moet leeg dus waar laat je de boel? Gelukkig heeft de stalling een kuubkist voor mij dus ook dat komt goed.
 
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Spanning op deur wagen bak.
« Reactie #10 Gepost op: oktober 16, 2014, 05:30:53 pm »

wat fijn dat het duidelijk is nu, goed opgepakt door de dealer :J
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Spanning op deur wagen bak.
« Reactie #11 Gepost op: oktober 24, 2014, 07:55:49 pm »

Oh de dealer valt weinig tot eigenlijk niets te verwijten. Heel schappelijk geweest en nog steeds. Maar meer eerlijke en openlijke communicatie fabriek/importeur naar klanten dat is nog een verbeterpunt. Zelf werk ik op de afdeling sales/marketing. En juist eerlijk communiceren bij problemen is een punt die op het moment van problemen niet leuk is maar later zich drie dubbel vertaald in positieve sales.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal