Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Achtertent of een gastencabine bij de CCC  (gelezen 3601 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spokey

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 68
  • Merk Vouwwagen: Baco 4000
Achtertent of een gastencabine bij de CCC
« Gepost op: januari 05, 2016, 08:01:08 pm »

Wat is handiger bij de CCC, een achtertent of de gastentent aan de zijkant.

De achtertent heeft zeker geen grondzeil.
We waren voor de kerst wel bij Aart Kok wezen kijken maar toen viel ons oog op de livingstone en zijn we alleen vluchtig door de combi Camps heen gelopen.

Nu ik toch wat meer op het internet aan het lezen ben denk ik dat de combicamp county toch beter bij ons zal passen.
Gelogd

reeseend

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 39
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Country 2006
Re: Achtertent of een gastencabine bij de CCC
« Reactie #1 Gepost op: januari 05, 2016, 10:25:46 pm »

wij hebben gekozen voor de gastentent aan de zijkant. Lijkt ons praktischer dan aan de achterkant omdat deze inderdaad een vast kuipzeil heeft.
Opzetten is zo gebeurt en is ruim genoeg voor onze 2 dochters.
Of de CCC bevalt weten we nog niet want na aanschaf in november direct in de stalling gezet en wachten nu op het voorjaar. En ik kan niet wachten op de eerste kampeer test met de CCC :J
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Achtertent of een gastencabine bij de CCC
« Reactie #2 Gepost op: januari 05, 2016, 11:29:19 pm »

Ik zou voor de gastencabine gaan, deze is toch wat eenvoudiger en sneller op te zetten, enige nadeel is dat het geheel opgezet wat breder wordt.
« Laatst bewerkt op: januari 06, 2016, 09:57:27 am door C5CCV »
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Achtertent of een gastencabine bij de CCC
« Reactie #3 Gepost op: januari 06, 2016, 09:25:07 am »

Ook wij hebben de gastencabine aan onze Country. Deze kan ook gewoon mee ingeklapt worden, dat gaat met de achtertent waarschijnlijk niet lukken. En inderdaad, de gastencabine heeft een kuipzeil.

Gelogd

Andre Mom

  • Gast
Re: Achtertent of een gastencabine bij de CCC
« Reactie #4 Gepost op: juli 27, 2016, 12:36:04 pm »

Ik ben op zoek naar een Combi Camp gastencabine. Heeft iemand er een en wil je hem verkopen?
Bij voorkeyr ecru met groen, maar andere kleur ook oké.

je kunt bellen naar 0653 635 990
Andre Mom
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Achtertent of een gastencabine bij de CCC
« Reactie #5 Gepost op: juli 27, 2016, 01:36:00 pm »

*edit: zie nu pas dat het een oude post is, nou ja, misschien hebben andere mensen die het tegenkomen hier wat aan  :J

Hoi,

Wij hebben beide, ik zou zelf kiezen voor de gastencabine als het je om extra slaapplaatsen gaat.
Deze heeft als voordelen:
- je kan hem meeklappen en dus eraan geritst laten.
- hij is geheel met kuip en binnentent volgens mij.
- 6 stokken, 2 haringen (voor een overnachting) en je bent klaar.

De achtertent hebben wij voor de 2 extra slaapplaatsen naast de gasten cabine (3 dochters), bij verblijven langer dan een week.
Voordelen van de achtertent:
- je hebt gelijk bij de disselkant een soort van garage voor spullen (onze duo kinderwagen past daar precies in).
- je hebt een binnentent (die je seperaat nog moet aanschaffen) die ook via de zijkant te benaderen is, mochten de tieners laat thuis komen s'avonds ;)
- je krijgt 'gratis' geïntegreerde stokken zoals die ook van de voortent al in de wagen zitten. ook te gebruiken als waslijn als de achtertent er niet aanzit.

Nadelen tov gastencabine:
- sluit niet aan op de wagenklep/tent zoals de gasten cabine, dus je hebt iets eerder last van beestjes.
- niet mee te klappen, je moet hem net als de voortent 'opzetten', meer werk dan de gastencabine.
- niet aangesloten op de wagenttent/klep zoals de gastencabine, je zet de deur open zeg maar.
- binnentent niet inclusief (volgens mij bij de gastencabine wel included).
- binnentent loopt half rond bij de disselzijde (wisten wij ook niet vooraf) hierdoor is het lastig een 140x200 matras erin te wurmen.

Ter illustratie (don't mind the mess ;))


« Laatst bewerkt op: juli 27, 2016, 01:51:55 pm door EriLin »
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal