Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!  (gelezen 40860 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kph

  • Gast
Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Gepost op: januari 29, 2015, 06:38:02 pm »

Ik had het al eerder geschreven, wij gaan voor een nieuwe groene Malawi deluxe model 2015!

Eigenlijk stond deze niet op ons wensenlijstje (Zambezi, HK, CCC), maar eigenlijk voldoet íe bijna aan al onze eisen. Hoewel we eigenlijk liever geen buizenframe in elkaar hoeven te zetten en we liever de kids apart hadden gehad met slapen hebben we hier maar genoegen mee genomen aangezien de prijsklasse een stuk vriendelijker is dan bovengenoemde klappers. Hij is groot genoeg voor ons gezin met 3 kleine kids en ik denk dat we er heel gelukkig mee gaan worden........(het geld dat we "besparen" steken we in een verbouwing die nog op de planning staat  :J).

Vraag was alleen nog even waar we 'm zouden bestellen. Heb offertes aangevraagd (doen ze dus liever niet per mail, maar geven je telefonisch een bedrag). Eigenlijk overal de "cataloguswaarde" - 150,- euro aan tegoedbonnen.

Als het dan toch niet uit maakt dan bestellen we 'm bij Ridderbeks in Echt. Op zaterdag 14 maart houden deze een vouwwagenworkshop waarbij we dan de Malawi gaan opzetten (en gelijk gaan tekenen). 2 vliegen in 1 klap, wel zo makkelijk. Ik heb de workshop eerder gevolgd vorig jaar, toen ik graag de chamonix wilde (die daarna ook gelijk af viel omdat ik 'm te groot vond, als we nu een kleiner plekje ergens hebben dan zetten we gewoon een deeltje op. En die heeeerlijke ruimte onder het bed bij de Malawi, love-it). Dus de bestelling gaat nog komen. Volgens Ridderbeks is deze dan nog ruim op tijd (eis eind juni) voor onze vakantie! Fijn!

We hadden een huurtent geboekt op camping Mas Sant Josep bij Girona. Die hebben we geannuleerd en vertrekken we als alles goed gaat op 10 juli voor 3 weken naar Roda de Bara (onder Barcelona) naar camping Stel (die hebben we nu geboekt!). Heerlijk vooruitzicht, ook gelijk onze eerste buitenland vakantie met de kids (dan 2, 4 en 6).

Tot zover onze update!





Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #1 Gepost op: januari 29, 2015, 06:58:34 pm »

 :off Roda de Bara, zucht roept jeugdherinneringen op. Mijn eerste vakantie met mijn man. Toen nog als twee tieners op ons eentje met de nachttrein naar Spanje getrokken. Een spannende ervaring.

Ik wens jullie alvast een super vakantie toe.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #2 Gepost op: januari 29, 2015, 07:04:03 pm »

Gefeliciteerd alvast!! De voorpret kan beginnen. En dan een heerlijke vakantie, leuk hoor!!
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.236
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #3 Gepost op: januari 29, 2015, 07:49:37 pm »

Gezien de tijd dat je al op het forum actief bent moet dit wel een weloverwogen keuze zijn. Ben zelf soms teveel van de impulsen (vandaar hebben we onze eerste klapper niet heel lang gehad) dus respect hiervoor!  WW WW WW

Gefeliciteerd!  8)
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.747
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #4 Gepost op: januari 29, 2015, 08:57:00 pm »

Proficiat, gave klapper. Dat gaan mooie vakanties worden.

Al aangemeld voor het voorjaars klapweekend.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

kph

  • Gast
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #5 Gepost op: januari 29, 2015, 09:42:47 pm »

Gezien de tijd dat je al op het forum actief bent moet dit wel een weloverwogen keuze zijn. Ben zelf soms teveel van de impulsen (vandaar hebben we onze eerste klapper niet heel lang gehad) dus respect hiervoor!  WW WW WW

Gefeliciteerd!  8)

Je moest eens weten hoe vreselijk ongeduldig ik ben..... Dat ik elke dag wel op Marktplaats aan het kijken was......elke keer weer andere ideeen had. Werd knettergek van mezelf en afgelopen weekend had ik zoiets van "hup, we gaan nu gewoon voor". Wat concessies maken, vakantie omboeken nu het nog kon (tot 1 februari kosteloos anuleren). Gisteren gelijk de camping geboekt waar ik eigenlijk het allerliefste heen wilde.....nu nog de aanschaf.
Heb een mooie offerte van Ridderbeks binnen (naast dat die het meest dichtbij is, blijkt deze ook nog het voordeligst). Fijn! Even kijken hoe we alles gaan regelen! Er komt een leuke tijd aan!
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #6 Gepost op: januari 29, 2015, 09:44:38 pm »

Proficiat, gave klapper. Dat gaan mooie vakanties worden.

Al aangemeld voor het voorjaars klapweekend.

Dit jaar gaan we niet redden vrees ik.......en dan hebben we misschien net de klapper, maar we hebben nog wel meer spullen nodig voor we kampeerklaar zijn  8)

Volgend jaar, dan ben ik de eerste op de aanmeldingslijst (na Alex waarschijnlijk  :P).
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.747
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #7 Gepost op: januari 29, 2015, 09:48:11 pm »


Dit jaar gaan we niet redden vrees ik.......en dan hebben we misschien net de klapper, maar we hebben nog wel meer spullen nodig voor we kampeerklaar
ook dat is erg leuk om te doen veel suc6
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.173
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #8 Gepost op: januari 29, 2015, 09:49:53 pm »

Dit jaar gaan we niet redden vrees ik.......en dan hebben we misschien net de klapper, maar we hebben nog wel meer spullen nodig voor we kampeerklaar zijn  8)

Volgend jaar, dan ben ik de eerste op de aanmeldingslijst (na Alex waarschijnlijk  :P).
Ben nooit de eerste op de lijst. :P
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Daan Rene

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 538
  • Een droom is uitgekomen!!
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #9 Gepost op: januari 29, 2015, 09:58:58 pm »

Je moest eens weten hoe vreselijk ongeduldig ik ben..... Dat ik elke dag wel op Marktplaats aan het kijken was......elke keer weer andere ideeen had. Werd knettergek van mezelf en afgelopen weekend had ik zoiets van "hup, we gaan nu gewoon voor". Wat concessies maken, vakantie omboeken nu het nog kon (tot 1 februari kosteloos anuleren). Gisteren gelijk de camping geboekt waar ik eigenlijk het allerliefste heen wilde.....nu nog de aanschaf.
Heb een mooie offerte van Ridderbeks binnen (naast dat die het meest dichtbij is, blijkt deze ook nog het voordeligst). Fijn! Even kijken hoe we alles gaan regelen! Er komt een leuke tijd aan!

Gefeliciteerd met je mooie wagen

Wij zaten vorig jaar in dezelfde situatie veel kijken onderzoek doen en toen ook de knoop doorgehakt en geen moment spijt gehad
Veel plezier met je mooie wagen
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #10 Gepost op: januari 30, 2015, 12:19:38 am »

Gefeliciteerd!
Heerlijk vooruitzicht :-)
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #11 Gepost op: januari 30, 2015, 06:00:10 pm »

Gefeliciteerd met je bestelling...ik hoop dat ie veel klapplezier geeft.
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.562
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #12 Gepost op: januari 30, 2015, 08:00:48 pm »

Heel veel voorpret gewenst met de genomen beslissing!!   :>
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #13 Gepost op: april 18, 2015, 09:47:27 pm »

Zo, nou, vandaag onze nieuwe klapkar opgehaald en direct opgezet in de achtertuin!!!
Eerst waterpas zetten, lekker klusje, manlief was lekker aan de steunpoten aan het draaien met de waterpas op de kar en was nogal verontwaardig dat ik 'm zei dat hij niet dmv de uitdraaisteunen de kar waterpas moest zetten. Beetje chagerijnig is hij op zoek gegaan naar plankjes voor onder de wielen (ons grasveld loopt echt scheef  :J ). Goed, toen het ding eenmaal waterpas stond hebben we een plastic neergelegd (in afwachting van een knap worteldoek hadden we bij de action een dun goedkoop plastic (2 stuks) aangeschaft om op het grasveld te leggen, wat natuurlijk bij een windvlaagje lekker bol kwam te staan stuk waaide).
Daarna grondzeil van de wagentent neergelegd en tent opgetrokken (ging goed en gemakkelijk) en grondzeil vastgeritst. Haringen er in en klaar waren we. Kindertentje neergezet (op de foto is de achterkant nog niet mooi strak gespannen), was ook snel gedaan!
Toen de voortent, wat een gepuzzel. Eerst de tent aan de wagentent vastgeritst. Toen hebben we wat staan vloeken hoe we in godsnaam het frame er onder konden krijgen.............tot ik me bedacht dat we op de vouwwagenworkshop eerder dit jaar de tent nog even op de wagentent moeten leggen, frame neer moesten zetten en vervolgens de voortent over het frame moesten trekken  WW . Lang leve de vouwwagenworkshop!!!!!!
Dus voortent stond uiteindelijk ook! Toen nog de zonneluifel, die stond eigenlijk ook redelijk snel (zelfde manier als de voortent maar dna zonder geklungel  :J ). 

Enige waar ik me echt ana heb geergerd is het grondzeil van de voortent. Ik was er vanuit gegaan dat het een inritsbaar kuipgrondzeil zou zijn. Niet dus...............Ik krijg 'm niet glad gelegd en heb ruzie met het grondzeil i.c.m. de slikranden. Ben er zo klaar mee dat we waarschijnlijk het gronzeil niet gaan gebruiken, maar gewoon worteldoek neerleggen met tenttapijt erover heen. Maar dat moeten we even zien als we het worteldoek binnen hebben en het tenttapijt.

tent staat dus (tijd, geen idee, lang..........2e keer gaat het ongetwijfeld sneller  I: ). Lekker buiten gegeten en de kids wilden natuurlijk gelijk kamperen vanavond. Dus die liggen nu met manlief in de tent (de jongste slaapt lekker, net als mams) binnen in hun eigen bed  :). Eens kijken of ze een beetje kunnen slapen voor het eerst in een slaapzak en tent  :# .

Ik heb aardig wat foto's gemaakt om mijn topic te vullen en jullie een impressie te geven! Dus kijk en geniet  :** (ik moet ze helaas 1 voor 1 plaatsen, want anders wil íe ze niet uploaden)
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Kogel is door de kerk, wij gaan voor een nieuwe Malawi!
« Reactie #14 Gepost op: april 18, 2015, 09:48:46 pm »

Foto 1
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal