Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Afdekzeil verlengen  (gelezen 3101 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DannyST

  • Gast
Afdekzeil verlengen
« Gepost op: januari 30, 2015, 12:45:19 pm »

Wij overwegen om ons afdekzeil te laten verlengen. We hebben 4 Crespo's op de wagen liggen als we onderweg zijn en voor mooi staat het zeil dan net te strak; we zijn altijd een half uur aan het pielen om het zeil aan alle kanten genoeg te laten overlappen om geen kieren te krijgen waar onderweg eventueel opspattend water tussendoor zou kunnen sijpelen.

Heeft iemand foto's van hoe het resultaat van het verlengde zeil er bij hen uitziet? ...en zijn er nadelen aan een verlengd zeil bij het rijden zonder volle wagen (dus in ons geval zonder Crespo's).

Alvast bedankt voor de vele foto's  :J
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Afdekzeil verlengen
« Reactie #1 Gepost op: januari 30, 2015, 04:06:19 pm »

Als een zeil te groot is (dus er niet genoeg spullen onder liggen) gaat het klapperen heb ik mij laten vertellen......
Gelogd

herrwillem

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 383
  • Merk Vouwwagen: Combi-camp Flexi T&T 2017
Re: Afdekzeil verlengen
« Reactie #2 Gepost op: januari 30, 2015, 05:12:46 pm »

mss beter een vak op laten lassen voor de stoelen, je kan dat met pvc zeil ook heel makkelijk zelf doen...
het enige wat je nodig hebt is een stuk zijn en warmtelucht blazer.. en een drukrollertje
Gelogd
Voor alles is een oplossing...
Officiƫle sponsor van het pajottenland en zijn geuze stekers....

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Afdekzeil verlengen
« Reactie #3 Gepost op: januari 30, 2015, 06:44:13 pm »

Voor onze Jametic ook laten verlengen. De oude lusjes zaten er nog aan, heb ik laten zitten. En nieuwe lusjes op het verlengde deel. Stuk elastiek bij de kampeerboer gehaald. Dus 2 elastieken in het dekzeil. Veel troep, onderste elastiek, weinig troep mee, bovenste elastiek en het te lange dubbelvouwen. Overigens denk ik dat je met 1 elastiek op de org. plek gewoon je zeil prima kan dicht doen. Doordat de elastieken over het verlengde deel  vallen (buitenkant) gaat het niet wapperen omdat het onder de elastieken zit. Voor 75 euro hadden wij ca. 15 cm er bij laten maken.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Afdekzeil verlengen
« Reactie #4 Gepost op: januari 30, 2015, 09:31:25 pm »

mss beter een vak op laten lassen voor de stoelen, je kan dat met pvc zeil ook heel makkelijk zelf doen...
het enige wat je nodig hebt is een stuk zijn en warmtelucht blazer.. en een drukrollertje
Ik heb het zelf geprobeerd met een stuk grondzeil, maar als het te warm wordt, gaat het originele zeil kapot, en als het niet warm genoeg is, zit het niet goed vast. :(
Zij doen dit heel snel, heb het gezien toen we er bij onze vorige vouwwagen een stuk erbij aan hebben laten maken. Je vraagt je zelf dan af, waarom je zelf zo hebt zitten klooien. ::) Voor die paar tientjes ga ik het echt niet meer zelf doen, zeker niet met het grote risico wat je loopt als het wel fout gaat.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal