Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: camplet keuken  (gelezen 4144 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marainne

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 47
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Holtkamper, dat is hem dat weet ik zeker !!!!
camplet keuken
« Gepost op: november 21, 2014, 11:25:39 am »

Wij hebben  camplet  van  ong. 10 jaar oud type Apollo,  en in de keuken zat geen water- pomp en/of kraan en andere keuken benodigheden maar een los 2 pits gasstel, ( uiteraard wel  het uitklapbare geheel wat erbij hoort )
Dat kookstel is  niet zo erg want we hebben ook nog een skotelbraai , maar het hoorde er wel te zitten

Iemand tips of schets hoe we een dergelijke waterpomp kunnen aanleggen want dat is denk ik wel handiger dan werken met een jerriecan ?

Pp de disselbak zit een vierkant van metaal van ong. 60x60 hij had hierop zijn  koelbox ( exclusief dus niet gekocht) die hebben we zelf wel, maar hoe bevestig je die dan en hoe wordt die tijdens het rijden beschermd ?

Wel veel vragen maar het zijn extraatjes om het camperen meer comfortabeler te maken



« Laatst bewerkt op: november 21, 2014, 11:44:15 am door marainne »
Gelogd

zjeeraar

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 29
  • Merk Vouwwagen: Camp-let
Re: camplet keuken
« Reactie #1 Gepost op: november 24, 2014, 02:43:10 pm »

De Apollo werd geleverd zonder keuken. De Apollo Lux was dan de variant met keuken.

Wij hebben een Royal, daarin zit aan de rechterkant van de keuken een frame om een afwasteil in te hangen. De kraan zit aan de rechterzijde gemonteerd in het blok zelf. Zie hier een foto van een nieuwere Royal:


Met een beetje handigheid moet zoiets zelf wel te realiseren zijn denk ik?

En anders heb ik wel eens een foto gezien van iemand die een kraan+dompelpomp had gemaakt op de dop van een jerrycan. Dan ben je er natuurlijk ook :)
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 426
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: camplet keuken
« Reactie #2 Gepost op: november 24, 2014, 03:25:47 pm »

Wij hadden de Savanna met dezelfde keuken als op de foto van Zjeraar.
De watervoorziening gebruikten we echter niet.
Zonder afvoer (die heb je nou eenmaal niet) vind ik het maar een kliederboel in de voortent.
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: camplet keuken
« Reactie #3 Gepost op: november 24, 2014, 08:02:08 pm »

Op de vraag hoe een kraantje en pompje aangesloten moet worden kan ik jullie verwijzen naar de diverse onderwerpen op deze site. Kort gezegd als je een kraantje koopt met daarin verwerkt een schakelaar dan is de aan sluiting eigenlijk doodeenvoudig. Een draadje van de kraan naar het pompje en de twee overgebleven draden ( 1draad van het pompje&1 draad van het kraantje)  naar de voeding  eea is wel eenvoudig uitgelegd maar dit het principe.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.011
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: camplet keuken
« Reactie #4 Gepost op: november 25, 2014, 12:17:29 am »

Ik heb de kraan eruit gesloopt bij onze royal. Was toch kapot en het scheelt zeulen met dat losse bakje en jerrycan. Bovendien heb ik geen zin in zo'n tergend langzaam kraantje. De bakhouder is bovendien een fantastisch handdoekenrek. Maar dat terzijde. Als je zelf een kraantje wil inbouwen, zou ik een klein RVS of plastic spoelbakje in het linkerkastje inbouwen. Gat in het polyester en een bakje erin kitten en schroeven. Zoiets dus:

https://www.jasicamp.nl/koken/spoelbakken+smev+en+dometic__cramer/spoelbak__wasbak+rond+rvs+diam___+29+cm+schuine+kom+h%3D12cm+can+inclusief+afvoer___+nr___705093.

Met een slang aan de afvoer die je onder het tentdoek door in een platte jerrycan laat uitkomen. Zonder afvoer lijkt zo'n bakje me weinig toevoegen.
Gelogd

marainne

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 47
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Holtkamper, dat is hem dat weet ik zeker !!!!
Re: camplet keuken
« Reactie #5 Gepost op: december 06, 2014, 07:32:09 pm »

dank jullie voor de antwoorden !
Gelogd

beatleenco

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 123
Re: camplet keuken
« Reactie #6 Gepost op: december 14, 2014, 02:02:08 pm »

Om te beginnen, een kraan met in gebouwde schakelaar zijn bij b.v. Obelink te koop evenals het pompje en de slangen, gasleiding, spoelbak etc. Voor dit alles kun je aan de rechterkant v/h keukentje de gaten er in zagen/slijpen.
Ik heb de leidingen/electrakabeltje onder het cassis door naar de disselbak, die ik op het vierkante raamwerk heb bevestigt, gemaakt en ook de gasleiding daar naartoe gebracht. Kort samengevat: jerrycan voor water, gasfles staan in de disselbak en dus niet in de voortent.
T,is een beetje knutselen maar wel leuk om te doen.

Groetjes Marcel
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal