Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: La maken in keuken Kariba??  (gelezen 7133 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Pollotti

  • Gast
La maken in keuken Kariba??
« Gepost op: september 10, 2013, 09:47:22 pm »

Hallo,

Op de camping afgelopen weekend zag ik een Kariba van een wat jongere leeftijd dan wij hebben, en deze had in de keuken een mooi besteklaatje. Ik heb Aart Kok gemaild maar het is niet mogelijk deze te bestellen.  Is er hier iemand die zelf zoiets heeft gemaakt??

Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: La maken in keuken Kariba??
« Reactie #1 Gepost op: september 11, 2013, 12:57:40 pm »

Nee niet gemaakt, wel eruit gehaald en opnieuw gemonteerd omdat ie scheef gemonteerd was. Op zich een eenvoudig ding, die makkelijk na te maken is. Ten minste als je iets van een metaalwerkbank hebt. Beetje plaatstaal of zwaar aluminium 2 metalen laderails en popnagels. Misschien Google'n voor een metaalbewerkings bedrijfje?

Verstuurd vanaf mijn HTC Desire X met Tapatalk 4

Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Pollotti

  • Gast
Re: La maken in keuken Kariba??
« Reactie #2 Gepost op: september 11, 2013, 11:18:22 pm »

Aha dat is wel een idee. Heeft jullie keuken als je er tegenaan kijkt, ook omlijsting (ik bedoel dat je niet meteen tegen de zijwand van de keuken aankijkt, maar ervoor nog een plaat zit?)
Zal eens zoeken naar iemand die het kan maken. Een vriend met rechterhanden en een poptang heb ik al gevonden  8) 8)

Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: La maken in keuken Kariba??
« Reactie #3 Gepost op: september 12, 2013, 10:55:10 am »

Aha dat is wel een idee. Heeft jullie keuken als je er tegenaan kijkt, ook omlijsting (ik bedoel dat je niet meteen tegen de zijwand van de keuken aankijkt, maar ervoor nog een plaat zit?)
Zal eens zoeken naar iemand die het kan maken. Een vriend met rechterhanden en een poptang heb ik al gevonden  8) 8)

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met omlijsting. Onze keuken heeft twee blokken (links koken, rechts 2 vakken en een lade) met daartussen de koelkast en voor het geheel een klep.
Zie voor een foto van de lade: http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=11519.0

Helaas staat mijn wagen al in de stalling, anders had ik foto's voor je kunnen maken van de hele lade. Misschien dat iemand op dit forum wel foto's heeft of een bezoekje brengen aan een Aart Kok filiaal en wat foto's maken, want Google's levert ook niet veel op.

Het is echt een heel eenvoudig ding, recht toe recht aan behalve aan de voorkant, daar zit een versteviging in het ladefront door een U bocht aan de bovenkant en een rond gat voor de lade greep.  Succes en laat even weten hoe het afloopt. Misschien in de boven genoemd topic mbt aanpassingen in de Aart Kok kavango keuken
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Theun1957

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango game drive
Re: La maken in keuken Kariba??
« Reactie #4 Gepost op: september 12, 2013, 02:29:33 pm »


Hierbij wat foto's.
Mochten er nog vragen zijn hoor ik het wel.
Gelogd

teunbrouwers

  • Gast
Re: La maken in keuken Kariba??
« Reactie #5 Gepost op: september 12, 2013, 06:52:34 pm »

Hier heb ik er een van hout in een Jamet Montana gemaakt, zou ook passen in die Kariba lijkt me.



Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: La maken in keuken Kariba??
« Reactie #6 Gepost op: september 12, 2013, 11:51:26 pm »

Hierbij wat foto's.
Mochten er nog vragen zijn hoor ik het wel.

Grandioos! Dank je wel.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Pollotti

  • Gast
Re: La maken in keuken Kariba??
« Reactie #7 Gepost op: oktober 28, 2016, 04:50:13 pm »

Hallo allemaal, 
Hier een reactie op mijn eigen vraag van 3 jaar geleden  :)

Eindelijk echt actie ondernomen op de keukenvraag van de Kariba.
Via marktplaats een lokale timmerman/klusjesman gevonden die dit klusje voor me kon fixen omdat ik dit zelf niet kan.

Het zijn drie lades geworden aan de rechterkant van de keuken. Links heb ik zo gelaten omdat ik bang was dat de pannen niet meer mee konden.

Allereerst heeft hij de groene stalen front waar je in de keuken tegenaan kijkt er afgehaalt om zo meer ruimte voor lades te creëren.

Hij heeft drie lades gemaakt van ?? weet echt niet hoe het heet, volgens mij meubelplaat.
De frontjes van de lades zijn gemaakt van en snijplank van Ikea, de Aptitlig. 6,99. 2 stuks nodig. Dit is bamboehout, dat vond ik wel mooi passen bij de uitstraling van de vouwwagen.
Verder heb ik bij  Boomsma in Breda  een reep leer besteld in kleur taupe. 1.10 meter, 2 cm breed, 2,8 mm dik.  Kosten € 3,- exclusief verzendkosten....
Bij kleinspul heb ik boekschroeven besteld van 2,5 cm lang diameter 0,5 cm. Kosten 0,40 per stuk, 6 nodig.

Nadat de lades klaar waren heb ik ze gelakt, gaten geboord, repen leer gesneden en daar gaten in gemaakt en met de schroeven vast gemaakt.


Ik ben blij dat ik eindelijk echt actie heb ondernomen en ben heel blij met hetresultaat.

Kosten:
timmerman en zijn materiaal   150,-
lak                                            10,-
leer                                           13,-
Schroeven                                 5,95

Totaal                                      178,50

Niet heel goedkoop....maar wij kunnen het echt niet zelf,dus ja dan moet je wat....




Gelogd

Pollotti

  • Gast
Re: La maken in keuken Kariba??
« Reactie #8 Gepost op: oktober 28, 2016, 04:52:54 pm »

Nog meer foto's (weet niet hoe ik er meer tegelijkertijd kan sturen)
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
Re: La maken in keuken Kariba??
« Reactie #9 Gepost op: oktober 28, 2016, 05:37:00 pm »

Beter duur als niet te koop! Mooi geworden hoor!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: La maken in keuken Kariba??
« Reactie #10 Gepost op: oktober 29, 2016, 01:55:34 am »

Mooi geworden!
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: La maken in keuken Kariba??
« Reactie #11 Gepost op: oktober 29, 2016, 07:41:56 am »

Ik vind die leren grepen een top idee! Wel goed blijven oliën anders gaan ze schimmelen.

Een tip van mijn kant trouwens: koop een rol zwart plak plastic en plak die vreselijk witte plasticplaat daarmee over. Scheelt heel veel schoonmaken met dat besmettelijke wit en het ziet er beter uit.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 844
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: La maken in keuken Kariba??
« Reactie #12 Gepost op: oktober 29, 2016, 11:42:07 am »

Mooi gemaakt. Die bamboe frontjes met leren grepen geven een nette uitstraling. Goed idee ook om drie lades te maken en de oude te vervangen. Zo krijg je een eenheid. Ga je de afgezaagde metalen randen nog afwerken/beschermen. Lijkt me nu erg gevoelig voor roest.
Gelogd

Pollotti

  • Gast
Re: La maken in keuken Kariba??
« Reactie #13 Gepost op: oktober 30, 2016, 09:28:04 pm »

Er zat geen lade in, alleen een losse plank.

Dat van dat zwarte folie vind ik een top idee, is idd zo lelijk dat witte plastic. Volgend projectje...

En kwaliteit van de keuken wat betreft roest is sowieso slecht. Op meerdere plekken is de verf aan het afbladderen. Ik zou echter niet weten hoe ik dat kan behandelen. Iemand tips?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.560
Re: La maken in keuken Kariba??
« Reactie #14 Gepost op: oktober 30, 2016, 10:49:50 pm »

Heb je ook een foto van de zijkant van de lade?
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal