Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Noorwegen  (gelezen 27619 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:rondtrekken in Noorwegen met Holtkamper
« Reactie #15 Gepost op: augustus 13, 2010, 02:11:48 pm »

Jaaa, dat was het waar wij toen in dat hutje hebben gezeten, dacht ik! Ga toch het fotoboek er eens bij zoeken!

Klavertje ik ben gek op foto's please?? als zijn het er maar 2 of 3
Gelogd
Jevipro

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:rondtrekken in Noorwegen met Holtkamper
« Reactie #16 Gepost op: augustus 13, 2010, 02:16:09 pm »

mensen ik ben zo blij met jullie verhalen!!
ik heb een heleboel opgeslagen en er zitten zoveel bruikbare tips en adviezen bij.
ik weet niet hoe ik jullie allemaal kan bedanken voor jullie hulp.
ik weet zeker dat we 4 geweldige weken in Noorwegen tegemoet gaan en dat ook dankzij jullie

om het op zijn Noors te zeggen

tusen takk
Gelogd
Jevipro

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:rondtrekken in Noorwegen met Holtkamper
« Reactie #17 Gepost op: augustus 13, 2010, 02:18:56 pm »

Graag gedaan... Denk wel aan de belangrijkste tip:

De eerste tip die ik altijd geef als mensen naar Noorwegen gaan: plan niet te veel in één vakantie!

Happy camping!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.781
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re:rondtrekken in Noorwegen met Holtkamper
« Reactie #18 Gepost op: augustus 13, 2010, 02:32:19 pm »

Klavertje ik ben gek op foto's please?? als zijn het er maar 2 of 3

Als ik het boek kan vinden zal ik wat scannen, ben inmiddels op kaarten erachter gekomen dat wij toch iets zuidelijker zaten, nl. een km of 40 ten oosten van Sogndal. Het is voor onze kampeertijd, wij hadden toen de beschikking over een primitief vakantiehutje, zonder stromend water! Het water tapten we gewoon uit de beek naast het parkje, geweldige herinneringen hoor!

En ik blijf het zeggen: voorpret is een leuk onderdeel van vakantieplannen!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:rondtrekken in Noorwegen met Holtkamper
« Reactie #19 Gepost op: augustus 13, 2010, 07:10:46 pm »

Graag gedaan... Denk wel aan de belangrijkste tip:

Happy camping!

We zullen niet te veel plannen en als we alles niet hebben gezien gaan we een jaar later weer terug.
Gelogd
Jevipro

RdB

  • Gast
Re:Noorwegen
« Reactie #20 Gepost op: maart 26, 2011, 05:19:48 pm »

Als ervaringsdeskundige (zomer 2010) kan ik je zeggen: je raakt NOOIT uitgekeken in Noorwegen:Het landschap, de natuur is zo wijds, divers en indrukwekkend mooi. Afstanden gaan in tijd (uren) en niet in kmers (max snelheid 80 km/u). Wat het weer betreft: vooral aan de (west, zuid-west) kust heb je meer kans op regen door zeeklimaat. In het midden en oosten van het land is het meestal beduidend mooier, doordat het achter de bergketens langs de kust ligt(die houden storingen tegen) Hier kan het zomers wel 30 graden zijn met veel zon. (In de winter dan wel weer - 30 met 1 to 1 1/2 meter sneeuw) Wil je Noorwegen echt helemaal ervaren zul je er diverse keren op vakantie moeten gaan.( geen straf). Overigens kan ik voor de terugreis de veerboot Larvik - Hirthals (DK) aanbevelen. Hoef je niet te reserveren, en voor 2 volwassenen, 2 kinderen en auto plus vouwwagen omgerekend 110 euro kwijt. Overtocht 3 uur 45 minuten dus ook geen verplichting boeken hut (bij avond/nacht overtocht) Wil je veel rust/natuur zit je in Noorwegen goed. Houdt wel rekening met veel kilometers maken (dus veel in de auto zitten) als je veel wilt zien!!! maar absoluut de moeite waard !!!

« Laatst bewerkt op: maart 26, 2011, 05:38:54 pm door RdB »
Gelogd

RdB

  • Gast
Re:Noorwegen
« Reactie #21 Gepost op: maart 26, 2011, 05:25:22 pm »

Nog een belangrijke tip: neem een creditcard mee!!! is (op cash) meest gebruikte betaalmiddel in Norge. (vooral bij benzinepompen). Met gewone bankpas (europas) kun je lang niet overal betalen / pinnen. (lees: bijna nergens  :( )
Ow en koop 2 isokoffiemokken van Statoil: kun je na aanschaf bij iedere statoil benzinepomp gratis koffie halen !!!! (veel gebruik van gemaakt, doen de Noren zelf ook trouwens)

Heihei og godt ferien




« Laatst bewerkt op: maart 27, 2011, 12:27:09 am door RdB »
Gelogd

GranaDavey

  • Gast
Re:Noorwegen
« Reactie #22 Gepost op: maart 27, 2011, 03:28:34 pm »

Ik ben afgelopen zomer ook in Noorwegen geweest.
Wel zonder klapper.

Een super mooi land, waar ongelooflijk veel te zien is.
Zoals al gezegt, je rijd daar in uren, en niet in km`s.
Ik ben er heengegaan via Denemarken, met de boot naar Zweden.
Van Zweden uit een stuk snelweg op richting Oslo, en erna alleen maar binnendoor gereden naar de eindbestemming.
Het eilandje Harams?y, aan de westkust van Noorwegen.
Harams?y ligt met een brug verbonden aan het eilandje Skul?ya.
Enige manier om er te komen vanuit het vaste land is door een veerbootje.

Een erg mooi eilandje. Niet heel groot, want in 5 minuten ben je van de ene, naar de andere kant van het eiland.
Harams?y en Skul?ya tellen samen ongeveer 800 inwoners samen.
Een erg grappig en leuk detail is, dat er op aantal plekken gewoon geen adressen zijn.
De straat waar ik verbleef bijvoorbeeld, als daar de post moet komen, wordt dat gedaan op en naam en de kleur van het huis !

Ik ben 3 volle dagen onderweg geweest, en voor ik er was stond er ruim 2300 km bij op de teller.
Terug thuis hebben we er 4500km totaal bij gereden.

Maar wel super om daar te rijden. De omgeving is geweldig.
Fjorden, de bergen, en vele bossen en dallen maken het een super uitzicht, constant.

Wil je boodschappen doen, of wat winkeltjes ofzo bekijken, dan moet je toch naar het vaste land wel.

Ik heb geen probleem gehad overigens met pinnen bij de benzinepompen.
Gewoon met een Europas van de Rabobank, kon ik overal pinnen.
Uiteraard ook een buidel met NOK bij, voor het geval dat.

Wil zeker weten eens terug, maar dan verder naar het noorden toe.

Maar echt een land om iedereen eens te laten zien.
Super land, leuke mensen en geweldig om te rijden !

Stukje van Harams?y, en het huisje:



Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:Noorwegen
« Reactie #23 Gepost op: maart 27, 2011, 09:53:02 pm »

Wij hebben onze route klaar!!!
We hebben heel veel gehad aan jullie tips en we hebben er veel mee genomen in de route.
We blijven op sommige campings 2 of 3 nachten staan maar er zijn 2 campings waar we maar 1 nachtje staan.
Wij vonden het heel leuk om ook alle foto's te zien en we kijken echt uit naar onze vakantie naar Noorwegen.
We hebben wel 1 ding aangepast we gaan via de tolbruggen van Zweden naar Denemarken terug naar het vaste land.
Dan gaan we daar een camping opzoeken en als afsluiter van de vakantie een dagje naar Legoland.
Bedankt allemaal en als er nog meer tips zijn wij houden ons aanbevolen
Gelogd
Jevipro

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.781
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re:Noorwegen
« Reactie #24 Gepost op: maart 27, 2011, 10:04:09 pm »

En dan bij die creditcard ook zeker je pincode, maar dat is al vrij standaard inmiddels!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

RdB

  • Gast
Re:Noorwegen
« Reactie #25 Gepost op: maart 30, 2011, 09:28:59 am »

En dan bij die creditcard ook zeker je pincode, maar dat is al vrij standaard inmiddels!

Inderdaad, anders ben je nog nergens  ::)
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.236
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re:Noorwegen
« Reactie #26 Gepost op: april 18, 2011, 08:39:14 pm »

wij zijn diverse malen naar Noorwegen geweest, maar nog nooit met de vouwwagen.
Noorwegen is ons ideale vakantieland, als de kinderen groter zijn dan gaan we zeker weer!

Het weer is overigens erg vergelijkbaar met Nederland. Kan heel mooi weer zijn, én't kan ook een keer tegenzitten. In de zomer hebben wij meestel wel prima weer gehad. Ik snap niet hoe Noorwegen aan zo'n slechte reputatie komt qua weer....

Het treintje in Flom was voor ons 1 grote deceptie overigens. Ongelooflijk toeristisch uitgemolken attractie, die ons inziens zeker alle ophef (en zelfs de prijs van het kaartje) niet waard is. Met de auto kom je nog op veel mooiere plekjes (zie hieronder).... Het enige unieke eraan is dat het een behoorlijk steil treintraject is...
Hardangervidda moet je geweest zijn, is heel apart maar op de lange duur wel saai - vele kilometers van hetzelfde.

Wat wél erg aan te bevelen naar onze mening is, maar sommigen ook erg toeristisch:
Briksdalsbreen, pondje Hellesylt-Geiranger, net ten zuiden van Geiranger aan de r63: bergtop Dalsnibba (bij helder weer), Orneveien (adelaarsweg r63), Trollstigen r63, Strynefjellet (r258), Sognefjell (r55).
Het hele gebied rond de Jostedalsbreen is overigens heeeel mooi.
Op de Briksdalsbreen kun je een gletscherwandeling doen maar op de Nigardsbreen is dit minsters zo mooi en leuk, en goedkoper en rusterig (=minder toeristisch)
De bergpas boven de Leardalstunnel langs is overigens ook erg de moeite waard. Vroeg in de zomer rij je daar nog tussen muren van sneeuw door.

Kom je wat noordelijker dan is de Svartisen Gletscher een absolute must om te bezoeken. En nog noordelijker zijn de Lofoten een sprookjeswereld.... *zucht*
Ik moet nodig weer die kant op merk ik ;)

Wees voorzichtig trouwens. Als je eenmaal op de r55 en r258 gereden hebt, wil je nooit meer naar een ander land op vakantie.....
« Laatst bewerkt op: april 18, 2011, 08:42:20 pm door CabanonJoeri »
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.781
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re:Noorwegen
« Reactie #27 Gepost op: april 18, 2011, 08:59:37 pm »

Wat houdt je nu tegen, nu de kids klein zijn? Meteen de liefde voor dit soort fantastische vakantielanden bijbrengen, toch?
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Gulpje

  • Gast
Re:Noorwegen
« Reactie #28 Gepost op: april 18, 2011, 09:09:09 pm »

Wat houdt je nu tegen, nu de kids klein zijn? Meteen de liefde voor dit soort fantastische vakantielanden bijbrengen, toch?
Wat mij tegenhoudt van Noorwegen is dat je daar rond moet trekken. Op één plek staan is daar niet alles. Onze zoon wil gewoon spelen en zwemmen, campings daar zijn er wat minder geschikt voor. Wij gaan weer naar Noorwegen als onze zoon de schoonheid van de natuur zelf inziet. Wordt het voor ons allen leuker.
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.236
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re:Noorwegen
« Reactie #29 Gepost op: april 18, 2011, 09:25:08 pm »

Onze kids zijn 1 en 2 jaar, die willen/kunnen we nog geen uren/dagen-aan-een-stuk in de auto zetten....
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal