Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: laden & lossen optie versus lounchebank  (gelezen 22353 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: laden & lossen optie versus lounchebank
« Reactie #45 Gepost op: juni 23, 2015, 08:49:56 pm »

Wij hebben niet de laden en lossen optie, maar kun je bij deze optie wel bij je spullen als hij opgezet is?
Gelogd

Emmer

  • Gast
Re: laden & lossen optie versus lounchebank
« Reactie #46 Gepost op: juni 26, 2015, 04:19:30 pm »

Het in en uitladen vooraf lijkt me zeer handig met dit systeem. Even onderweg een kratje onderuit halen lijkt me dan weer een stuk meer werk gezien heel de softtop los moet.
Met een bagagedrager en fietsen er bovenop wordt het natuurlijk helemaal een probleem. Of heeft Aart Kok daar ook een aangepast model voor?
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: laden & lossen optie versus lounchebank
« Reactie #47 Gepost op: juni 26, 2015, 05:33:23 pm »

Ja, daarvoor hebben ze een soort lade. Weet alleen niet of dit op dit model kan :-)
Gelogd

inge3

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: 2015 Aart Kok Kavango , 2023 Holtkamper Cocoon S
  • “Pas a pas, se va luenh"
Re: laden & lossen optie versus lounchebank
« Reactie #48 Gepost op: juni 28, 2015, 10:03:47 pm »

Het in en uitladen vooraf lijkt me zeer handig met dit systeem. Even onderweg een kratje onderuit halen lijkt me dan weer een stuk meer werk gezien heel de softtop los moet.
Met een bagagedrager en fietsen er bovenop wordt het natuurlijk helemaal een probleem.

Maar waarom zou je dat willen doen?
Wij hebben ook een Kavango, maar dan met de loungebank  :) en dus zonder het 'laden & lossen'. We pakken e.e.a. zo in dat de spullen voor onderweg in de auto of in het keukentje liggen.
Gelogd

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012
Re: laden & lossen optie versus lounchebank
« Reactie #49 Gepost op: juni 28, 2015, 11:23:16 pm »

Denk dat het een soortgelijk situatie is als met bijvoorbeeld een iPad. Toen ik geen iPad had, begreep ik niet wat de meerwaarde daarvan zou kunnen zijn ten opzichte van een laptop. Echter, eenmaal er aan gewend zou ik niet meer zonder willen.

Het Pack&Go maakt inpakken ontzettend flexibel, je kunt veel minder planmatig werken. Ongetwijfeld ook ingegeven door de beroerde bagageruimte van onze auto vinden we het prettig (en noodzakelijk) veel bagage in de vouwwagen te pakken dat er pas op het laatste moment in kan. Denk aan kinderverzorgingsproducten, kleding, speelgoed, etc. Persoonlijk vind ik Pack&Go onmisbaar.
Gelogd

inge3

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: 2015 Aart Kok Kavango , 2023 Holtkamper Cocoon S
  • “Pas a pas, se va luenh"
Re: laden & lossen optie versus lounchebank
« Reactie #50 Gepost op: juni 29, 2015, 06:18:35 pm »

Dat je flexibeler bent met (tijdstip) van inpakken van je bagage snap ik wel, maar moet je er dan onderweg ook nog (supersnel/makkelijk)  bij kunnen?
Gelogd

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012
Re: laden & lossen optie versus lounchebank
« Reactie #51 Gepost op: juni 29, 2015, 06:44:26 pm »

Tja, moeten - dat misschien niet. Maar omdat je bij het inpakken niet na hoeft te denken gebeurd dat in de praktijk wel.

We hebben bijvoorbeeld 2 kleine kinderen die na een paar uur in de auto als jonge veulens over de camping springen bij aankomst. Dan is het fijn om voor de opbouw van het hele spul wat speelgoed etc te pakken zodat ze hun gang kunnen gaan. Dat kun je natuurlijk prima voorbereiden door het in de auto klaar te leggen. Maar het feit dat je daar niet over hoeft na te denken vind ik nou juist zo prettig. Nog even los van het feit dat ik er redelijk zeker van ben dat mijn risicovermijdende vrouw de auto tot het dak vol zou proppen met spullen die 'handig zijn om bij de hand te hebben'!
Gelogd

inge3

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: 2015 Aart Kok Kavango , 2023 Holtkamper Cocoon S
  • “Pas a pas, se va luenh"
Re: laden & lossen optie versus lounchebank
« Reactie #52 Gepost op: juni 29, 2015, 06:50:08 pm »

Tja, moeten - dat misschien niet. Maar omdat je bij het inpakken niet na hoeft te denken gebeurd dat in de praktijk wel.

We hebben bijvoorbeeld 2 kleine kinderen die na een paar uur in de auto als jonge veulens over de camping springen bij aankomst. Dan is het fijn om voor de opbouw van het hele spul wat speelgoed etc te pakken zodat ze hun gang kunnen gaan. Dat kun je natuurlijk prima voorbereiden door het in de auto klaar te leggen. Maar het feit dat je daar niet over hoeft na te denken vind ik nou juist zo prettig. Nog even los van het feit dat ik er redelijk zeker van ben dat mijn risicovermijdende vrouw de auto tot het dak vol zou proppen met spullen die 'handig zijn om bij de hand te hebben'!

  :) :) Goed zicht in de spiegels houden is belangrijk! Veiligheid voor alles!  :O  :)
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: laden & lossen optie versus lounchebank
« Reactie #53 Gepost op: juni 29, 2015, 09:09:39 pm »

mijn risicovermijdende vrouw de auto tot het dak vol zou proppen met spullen die 'handig zijn om bij de hand te hebben'!

 :H :H :H :H :H :H :H :H

Alsof ik mijzelf hoor praten  :?  ::)

Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Bea

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Combi camp flexi comfort 2014
Re: laden & lossen optie versus lounchebank
« Reactie #54 Gepost op: juni 29, 2015, 10:29:20 pm »

Wij hebben niet de laden en lossen optie, maar kun je bij deze optie wel bij je spullen als hij opgezet is?

Ja hoor.  Gewoon de lattenbodem omhoog doen zoals je anders zou doen. Er zijn dus 2 soorten scharnieren.



Ik begrijp de charme van de sofa en had dat ook wel willen hebben maar het laden en lossen is echt wel handig en in deze heeft mijn man gewonnen :#  We zijn nu eenmaal niet de meest georganiseerde kampeerders  ::)
Gelogd

Emmer

  • Gast
Re: laden & lossen optie versus lounchebank
« Reactie #55 Gepost op: juli 01, 2015, 01:34:46 pm »

Bagage/fietsendrager is blijkbaar altijd hetzelfde bij deze wagens. Dus niet echt handig in combinatie met het laden en lossen. Ik denk dat dit ook wel een belangrijk argument kan zijn in de beslissing wel of geen laden/lossen variant.
Gelogd

inge3

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: 2015 Aart Kok Kavango , 2023 Holtkamper Cocoon S
  • “Pas a pas, se va luenh"
Re: laden & lossen optie versus lounchebank
« Reactie #56 Gepost op: juli 01, 2015, 03:50:07 pm »

Tja.....laden&lossen heeft zijn voordelen, maar wij zijn hier errug blij mee!
« Laatst bewerkt op: juli 01, 2015, 04:06:41 pm door inge3 »
Gelogd

manon1965

  • Gast
Re: laden & lossen optie versus lounchebank
« Reactie #57 Gepost op: juli 01, 2015, 04:04:13 pm »

Ik had een Jamet canyon met 3 personen. (nu een jametic, over 2 wkn voor het eerst er mee op pad) Ik kan me niet voorstellen dat je onderweg wat uit je vouwwagen moet kunnen halen. Ik had destijds wat bij de hand moest blijven in de kofferbak. De rest zat in de vouwwagen. Al het speelgoed van zoonlief moest in 1 tas, desnoods kun je dat toch in 1 krat doen? Tassen met kleding achter in de kofferbak. Koelbox in de kofferbak. Desnoods verschoningen in een tas bij de hand. Een extra gasfles in de achterbak. Of heb ik dan de luxe van een grote kofferbak? (Fiat Doblo)  8)
Gelogd

Paddy83

  • Gast
Re: laden & lossen optie versus lounchebank
« Reactie #58 Gepost op: mei 23, 2016, 11:25:16 pm »

Nog een verlate toevoeging : Wij hebben de Aart kok Kavango xl game drive met laden en lossen en dit laatste kwam erg van pas toen we in de meivakantie naar Toscane door de Italiaanse douane aan de kant werden gezet en de douane ambtenaar wou in de vouwwagen kijken!!!!!
Ik vroeg hem nog of zijn verzoek alleen om de disselbak ging,maar nee.
Wat was ik blij met laden en lossen systeem
 


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

Emmer

  • Gast
Re: laden & lossen optie versus lounchebank
« Reactie #59 Gepost op: mei 26, 2016, 11:27:29 am »

Douane controle in deze tijden van vluchtelingenstroom en aanslagen is natuurlijk iets wat meer zou kunnen gebeuren. Deze controle kan natuurlijk ook gewoon langs de achterklep waar je even de voorste bakken uitschuift. Zo is het bij de meeste vouwwagens het geval en zoals eerder gezegd met fietsenrek op de wagen de beste oplossing volgens mij.
Ik denk dat de keuze vrij eenvoudig naar ieders eigen behoefte te maken is.
Heb je thuis weinig plaats en/of neem je geen fietsen mee op de wagen - laden en lossen nemen.
Heb je thuis de ruimte en/of wil je fietsen meenemen of vind je een loungebank echt wel de moeite dan geen laden en lossen nemen.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal