Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Jamet Montana van Spenkie  (gelezen 13264 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spenkie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Jamet Montana
Jamet Montana van Spenkie
« Gepost op: juni 30, 2015, 07:14:59 am »

Hallo,

Er is mij gevraagd om hier verder te gaan inplaats van in het voorstel gedeelte, dus bij deze. :)

Dit topic gaat over mijn Jamet montana uit 1998 of 1996??, de vorige eigenaar zei 98.
Hier een foto van het ophalen(nog wel met de oude auto)




Bij aankoop was hij helemaal uitgeklapt.
Dit thuis natuurlijk zelf ook nog een keer geprobeerd.









Er moet nog wel het een en ander aan gebeuren:

Rondom nieuwe elastieken(al gekocht),
Nieuw elastiek om het afdekzeil indien mogelijk,
Elektra maken in het slaapgedeelte,
Kraan elektrisch maken met dompelpomp,
Nieuwe bandjes.
Gelogd

Spenkie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Jamet Montana
Re: Jamet Montana van Spenkie
« Reactie #1 Gepost op: juni 30, 2015, 07:17:27 am »

Ik heb een bagagerek op de kop getikt voor een leuk prijsje.
De bedoeling is dat de mamafiets en een dakkoffer erop mee gaan naar Italie.

Gelogd

Spenkie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Jamet Montana
Re: Jamet Montana van Spenkie
« Reactie #2 Gepost op: juni 30, 2015, 07:23:35 am »

Zaterdag de VW weer opgehaald uit de stalling.


En meteen begonnen met het eerste projectje :P
Ik heb een nieuwe kraan geplaatst en deze elektrisch gemaakt met een omvormer en dompelpomp.

oude kraan:


Nieuwe kraan :P:




zwarte soldeerverbinding wat nu dicht gemaakt is met plakband komt nog krimpkous omheen.




Verder was er maar 1 lampje per unit aangesloten bij de achterlichten, ik heb ze nu allebij aangesloten.
Dus nu gewoon 2 lampjes per achterlicht, verder heb ik de achterlampen en de kenteken verlichting voorzien van LED lampen.
Achterlichten rood gekleurd en de kentekenverlichting wit.

« Laatst bewerkt op: juni 30, 2015, 07:25:46 am door Spenkie »
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.753
Re: Jamet Montana van Spenkie
« Reactie #3 Gepost op: juni 30, 2015, 08:04:43 am »

Om nog even antwoord te geven op je verlichting verhaal in het topic ff voorstellen. Bij mijn Mondeo uit 2006 geeft de verlichting wel een fout melding bij led verlichting in de knipperlichten.
Gelogd

Spenkie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Jamet Montana
Re: Jamet Montana van Spenkie
« Reactie #4 Gepost op: juni 30, 2015, 10:38:11 am »

Om nog even antwoord te geven op je verlichting verhaal in het topic ff voorstellen. Bij mijn Mondeo uit 2006 geeft de verlichting wel een fout melding bij led verlichting in de knipperlichten.

Aah ok, in de knipperlichten heb ik nog gewone lampen zitten.
Ik heb de keuken nog in de schuur staan, vanavond hang ik hem weer aan de vouwwagen en dan zal ik het even proberen.
Grote kan dus dat mijn auto dan ook een fout melding geeft.
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 910
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Jamet Montana van Spenkie
« Reactie #5 Gepost op: juni 30, 2015, 11:12:48 am »

Mooi wark, ziet er nog goed uit voor een vouwwagen van die leeftijd.
Ik moet wel zeggen dat ik mijn kraan nog nooit heb gebruikt, we hadden een voetpomp er bij, maar staan vaak dicht genoeg bij een kraantje en die watertank is niet zo groot dat de bij ons langer als een dag meegaat ;-). Ben wel benieuwd hoe vaak je hem gaat gebruiken.
Als je naar Italiƫ gaat kan ik je aanraden een binnentent in de voortent te hangen, ik weet niet of die bij de vouwwagen zit/zat/hoort, maar als de temperaturen oplopen is die tweede laag doek onder de buitentent een zegen. De mamafiets op het gootje zou ik met extra banden vastzetten, wij hebben eenzelfde fietsendrager, en ondanks dat de fiets van mijn vrouw lichter is als een mamafiets bleef die niet goed staan. (vaak zijn de fietsendragers gebaseerd op een ouderwets frame met dunnere stangen, waardoor een steviger frame niet fijn past)
Gelogd

G.Suelmann

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 211
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country bj 2008
Re: Jamet Montana van Spenkie
« Reactie #6 Gepost op: juni 30, 2015, 11:28:22 am »

FF uit nieuwsgierigheid (lijkt me nl ook leuk voor onze Jamet: waar heb je die leds gekocht?  :)
Gelogd
Live today to create a memory for tomorrow...

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.753
Re: Jamet Montana van Spenkie
« Reactie #7 Gepost op: juni 30, 2015, 08:21:34 pm »


Aah ok, in de knipperlichten heb ik nog gewone lampen zitten.
Ik heb de keuken nog in de schuur staan, vanavond hang ik hem weer aan de vouwwagen en dan zal ik het even proberen.
Grote kan dus dat mijn auto dan ook een fout melding geeft.
Ik heb een aanhanger met led verlichting(zie foto) en daar krijg ik alleen met knipperlichten dat alles snel gaat knipperen de rest doet het prima hoor!
Gelogd

Spenkie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Jamet Montana
Re: Jamet Montana van Spenkie
« Reactie #8 Gepost op: juni 30, 2015, 10:59:14 pm »

Mooi wark, ziet er nog goed uit voor een vouwwagen van die leeftijd.
Ik moet wel zeggen dat ik mijn kraan nog nooit heb gebruikt, we hadden een voetpomp er bij, maar staan vaak dicht genoeg bij een kraantje en die watertank is niet zo groot dat de bij ons langer als een dag meegaat ;-). Ben wel benieuwd hoe vaak je hem gaat gebruiken.
Als je naar Italiƫ gaat kan ik je aanraden een binnentent in de voortent te hangen, ik weet niet of die bij de vouwwagen zit/zat/hoort, maar als de temperaturen oplopen is die tweede laag doek onder de buitentent een zegen. De mamafiets op het gootje zou ik met extra banden vastzetten, wij hebben eenzelfde fietsendrager, en ondanks dat de fiets van mijn vrouw lichter is als een mamafiets bleef die niet goed staan. (vaak zijn de fietsendragers gebaseerd op een ouderwets frame met dunnere stangen, waardoor een steviger frame niet fijn past)

Ik weet niet hoeveel we de kraan gaam gebruiken,  de toilet gebouwen zijn meestal dichtbij.
Maar misschien is het handig met even gauw handen wassen.
Een binnentent heb ik erbij gelukkig, die gaan we daar ook gebruiken. Hopelijk scheelt het wat in de warmte zoals je zegt.
Tja, die fietsendragers voelen ook niet heel erg stevig aan. De mamafiets is natuurlijk ook best mog wel zwaar.
Ik ga het gewoon even een keer proberen met extra bandjes zoals je zegt, en anders laten we hem thuis.
Gelogd

Spenkie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Jamet Montana
Re: Jamet Montana van Spenkie
« Reactie #9 Gepost op: juni 30, 2015, 11:01:32 pm »

FF uit nieuwsgierigheid (lijkt me nl ook leuk voor onze Jamet: waar heb je die leds gekocht?  :)

De led's heb ik bestelt op www.dx.com, komt uit china en kost geen drol.
Hoe de kwaliteit is weet ik nog niet.
Gelogd

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012
Re: Jamet Montana van Spenkie
« Reactie #10 Gepost op: juli 01, 2015, 07:30:48 am »

De achterlichten van Theu hebben rode LEDs achter transparant glas - dat werkt natuurlijk prima. Rode LEDs achter rood kapje werken ook prima. Als ik het goed zie op de foto heb je uitsluitend witte LEDs (ik zie gele fosfor). Let goed op met witte LEDs achter een rood glasje. Witte LEDs bevatten afhankelijk van de kwaliteit vaak erg weinig rood licht (R9) in het lichtspectrum. Achter een rood kapje (oftewel rooddoorlaatfilter) komt er dan weinig licht uit. Zoals gezegd, eea sterk afhankelijk van kwaliteit van de LEDs en ook van de kleuring van het kapje dus even goed visueel testen!
Gelogd

Spenkie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Jamet Montana
Re: Jamet Montana van Spenkie
« Reactie #11 Gepost op: juli 01, 2015, 09:20:03 am »

De achterlichten van Theu hebben rode LEDs achter transparant glas - dat werkt natuurlijk prima. Rode LEDs achter rood kapje werken ook prima. Als ik het goed zie op de foto heb je uitsluitend witte LEDs (ik zie gele fosfor). Let goed op met witte LEDs achter een rood glasje. Witte LEDs bevatten afhankelijk van de kwaliteit vaak erg weinig rood licht (R9) in het lichtspectrum. Achter een rood kapje (oftewel rooddoorlaatfilter) komt er dan weinig licht uit. Zoals gezegd, eea sterk afhankelijk van kwaliteit van de LEDs en ook van de kleuring van het kapje dus even goed visueel testen!

Dat klopt, in de achterlichten zitten rode LED's en in de kentekenverlichting zitten witte LED's
http://www.dx.com/p/1141-ba15s-1156-g18-2w-120lm-8-x-smd-5050-led-red-car-signal-light-steering-lamp-12v-290381#.VZOUjxvtmko
Gelogd

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Jamet Montana van Spenkie
« Reactie #12 Gepost op: juli 01, 2015, 09:26:46 am »

Ik had dubbele knipperlichtlampen in elke unit. Die scheden er mee uit na ongeveer 10 km kwam ik achter. Dus bij aankoppelen gecontroleerde en dan naar Frankrijk heen en weer met wat later blijkt achteraf zonder werkende knipperlichten op de aanhanger.
Mijn auto (Citroen C4 Picasso) gaf geen foutmelding en elke keer als de auto even uit gestaan had deden de knipperlichten het daarna weer (voor 10 Km).
Ik heb nu de 2e lamp in de unit verwijderd en nu blijft het werken.  8)
Gelogd

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012
Re: Jamet Montana van Spenkie
« Reactie #13 Gepost op: juli 01, 2015, 09:49:15 am »

Dat klopt, in de achterlichten zitten rode LED's en in de kentekenverlichting zitten witte LED's
http://www.dx.com/p/1141-ba15s-1156-g18-2w-120lm-8-x-smd-5050-led-red-car-signal-light-steering-lamp-12v-290381#.VZOUjxvtmko

Super, dat zal voor wat betreft de zichtbaarheid prima werken!
Gelogd

Spenkie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Jamet Montana
Re: Jamet Montana van Spenkie
« Reactie #14 Gepost op: juli 02, 2015, 02:20:18 pm »

Achterlichten geven genoeg licht.
Voor de kenteken verlichting heb ik perongeluk blauw bestelt :(.
Dus ff anderen bestellen.





Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal