Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Extra pvc pijp voor bezems, hengels, parasol of wat dan ook.  (gelezen 3152 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Extra pvc pijp voor bezems, hengels, parasol of wat dan ook.
« Gepost op: augustus 03, 2014, 01:00:23 pm »

Druk, druk, druk.
Gelukkig allemaal een week voordat we weg gaan.
In de bak onder onze Raclet Safari liggen de boogstokken van onze voortent en luifel. Zie;
Daar had ik ook nog 2 bezemstelen liggen maar dat was wel erg krap. Dus had ik besloten dat er iets bij moest.
Dus een PVC buis onder de bak. Daar zijn al talloze discussies over gevoerd hier en het is niet mijn bedoeling om dat weer aan te wakkeren. Het is heel simpel; pvc verouderd en dus moet je dat net zoals je banden regelmatig vervangen.
Ik heb een pvc-buis van diameter 110 mm gekocht met een eind dop en een schroefdop.
Toen gaan kijken waar dit monster mocht gaan hangen.  :( Nou niet dus....
Niet genoeg ruimte onder de bak.  :I Goede raad is duur maar mijn meisje wist raad.  8)
Hang hem aan de imperiaal. Zo gezegd, niet zo gedaan.
Zelf van RVS draadeind M8 beugels gebogen door een plank in de goede boog/hoek te zagen daar het draadeind op vast te klemmen.
Het draadeind verwarmen en netjes langs de plank gebogen. Om de beugels stukjes slang geschoven zodat het draadeind niet in het PVC vreet.
Netjes gemonteerd en zie de foto's voor het resultaat.
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Extra pvc pijp voor bezems, hengels, parasol of wat dan ook.
« Reactie #1 Gepost op: augustus 03, 2014, 01:36:39 pm »

Briljante oplossingen.  Iets om volgend jaar aan de imperiaal van onze Trigano te monteren.  Heb alleen aan de binnenzijde te weinig ruimte tussen dekzeil en imperiaal, dus het zal bovenop of aan de buitenzijde worden.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Extra pvc pijp voor bezems, hengels, parasol of wat dan ook.
« Reactie #2 Gepost op: augustus 03, 2014, 01:48:05 pm »

Het is heel simpel; pvc verouderd en dus moet je dat net zoals je banden regelmatig vervangen.
Dat kun je eenvoudig voorkomen door ervoor te zorgen dat er geen UV licht bij kan komen: "Als de PVC leiding is afgekoeld en wordt uitgesloten van UV straling uit het zonlicht treedt nagenoeg geen chemische degradatie meer op." Afgekoeld slaat daarbij op: 'na polymerisatie') "(Pag. 5 van Rapport "Levensduurverwachting van bestaande PVC leidingen"van TNO Industrie en techniek 2006) Temperatuur is nog wel een factor, maar de frequentie en de tijdsduur van blootstelling daaraan lijken (mij althans) bij een vouwwagen relatief gering.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Extra pvc pijp voor bezems, hengels, parasol of wat dan ook.
« Reactie #3 Gepost op: augustus 03, 2014, 01:56:31 pm »

Eigenlijk heeft deze alleen "last" van zonlicht tijdens het rijden e.d.
Het fietsenrek past onder een bed als deze is open geklapt en de rest van het jaar staat hij binnen.
De beide doppen heb ik trouwens een plaat aluminium in gelijmd. Dit in de trant van beter voorkomen dan......
Gelogd

Birdy

  • Gast
Re: Extra pvc pijp voor bezems, hengels, parasol of wat dan ook.
« Reactie #4 Gepost op: augustus 03, 2014, 02:18:21 pm »

Handig  :J
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Extra pvc pijp voor bezems, hengels, parasol of wat dan ook.
« Reactie #5 Gepost op: augustus 03, 2014, 03:28:47 pm »

De beide doppen heb ik trouwens een plaat aluminium in gelijmd. Dit in de trant van beter voorkomen dan......
Yep. Lijkt mij beslist een zinnige toevoeging.   :J
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Extra pvc pijp voor bezems, hengels, parasol of wat dan ook.
« Reactie #6 Gepost op: augustus 03, 2014, 06:55:03 pm »

Thnx ;)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal