Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: NL: Zeeland: Oostburg: Boerderijcamping De Paardenwei  (gelezen 5349 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
NL: Zeeland: Oostburg: Boerderijcamping De Paardenwei
« Gepost op: augustus 10, 2014, 01:09:37 pm »


Ik heb hier samen met mijn dochters twee weken gekampeerd in juli en augustus 2014.

ligging
De camping ligt net buiten het plaatsje Oostburg in Zeeland. ongeveer een kilometer of 15 onder Breskens. Knokke-Heist (B) is met de auto ook iets van een half uur rijden.

De Camping
De camping maakt deel uit van een paardenmelkerij. Het betreft hier dus een boerderij in bedrijf. De Camping is bij de VEKABO aangesloten. De camping heeft ongeveer 64 plaatsen wat voor een boerencamping wel relatief veel is. Tevens is er de mogelijkheid tot het huren van een Safaritent of een Tipi. Ondanks dat de camping voor een boerencamping wellicht wat groot lijkt heerst er wel het karakter van een kleine camping. 

terrein
Het kampeerveld is verdeeld in straten.  De plekken zijn niet allemaal even groot maar absoluut ruim! Wie een familievouwwagen heeft doet er wel goed aan te reserveren. Zeker in de laatste week was het erg druk en de boerin stuurt niet graag gasten weg. Ik had een beetje het idee dat daarom sommige plaatsen wat creatief werden ingedeeld (niet dat dat nou echt problemen gaf).
Het veld is autovrij en grenst aan het weiland waar 's middags de paarden worden gezet. Achter dat weiland gaat ook nog de zon onder wat heel wat mooie uitzichten opleverde van onder de luifel  's avonds.


De ondergrond is Zeeuwse klei, dat heeft als voordeel dat, als je je haringen er inprikt deze lekker vast zitten, maar als nadeel dat het regenwater niet zo heel makkelijk afvoert. Men heeft liever niet dat je bouwplastic gebruikt en dat dus ook niet gedaan. Maar de zeeuwse klei borstel je niet 1-2-3 van je spullen af. Een luchtdoorlatende ondergrond mag wel, dus dat is zeker aan te raden!

Faciliteiten
Er is een gratis Wifi Hotspot. Alleen beschikbaar bij de ontvangstruimte en het terras.
Er is een Koelkast met vriezer voor algemeen gebruik en een centrifuge. Voor de kinderen zijn er skelters, trampoline's en is er een binnenspeeltuin voor als het regent.

Verder is er een broodjesservice en kan je in de ontvangstruimte een drankje halen en paardenmelkproducten. Zoals paardenmelkijs, pannekoekenmix met paardenmelk en (mijn favoriet :P ) Paardenmelklikeur.



Activiteiten
In de omgeving is van alles te doen. het strand is 10 km fietsen (Cadzand-bad) Op de camping zelf gebeurt ook regelmatig wat.
Zo was er in de tijd dat wij er waren het oogstfeest. erg leuk. met demonstraties met oude landbouwvoertuigen.

Verder is er iedere week op woensdag open dag waarbij het bedrijf ook openstaat voor andere toeristen behalve de campinggasten. Als Campinggast krijg je een stempeltje op je arm en daarmee mag je gratis aan de diverse activiteiten meedoen. Zoals een ritje met trekpaard en wagen.

Op de overige dagen, behalve op zondag want dan is het voor de paardjes ook rustdag, mogen de kids van 10 tot 12 helpen bij het verzorgen van de pony's en daarna is er een spelletje of activiteit waarbij de paarden ook meedoen.  Voor wie daar niet genoeg aan heeft is er de mogelijkheid tot een buitenrit (ervaren ruiters) of een priveles op trekpaard of pony.


Sanitair
Moderne sanitair unit, keurig schoon, warm water is bij de prijs inbegrepen. Niet gescheiden voor mannen en vrouwen (vind ik een pluspunt met 2 dochters voel me anders toch altijd beetje opgelaten als ik een damesdouche inloop) Er is ook een invalidendouche annex familiedouche De afwasplek is wat karig. daar sta je dan ook regelmatig te wachten.

foto: Camping de paardeweide

Tarieven
Het tarief is uit best een hoop elementen opgebouwd. Plaats, electra, kampeermiddel, aantal personen, kinderen, evt. Hond (dat is wel duur trouwens) auto.. Maar onder aan de streep is het tarief wel netjes in lijn met wat je er voor krijgt.

Conclusie
Mooie ligging, vriendelijke eigenaren, goed voor de dieren, gemoedelijke sfeer, geen poespas.
Wie graag naar een boerencamping gaat en wie daarbij ook nog van paarden houdt (of kinderen heeft die dat doen) die zou deze camping echt eens moeten overwegen.
Voor mijn meiden stond het vast. Volgend jaar weer! zelf heb ik ook echt genoten van mijn vakantie. Natuurlijk hielp het schitterende weer daar ook bij, maar schitterend weer op een camping die ook echt naar je zin is dan klopt het helemaal.




Boerderijcamping “De Paardenwei”
URL:
http://www.trekpaardenwereld.nl

 Brugsevaart 12
4501NE Oostburg

Tel. 0117-455497
E. info@trekpaardenwereld.nl


Edit: contactgegevens en website toegevoegd. Paar foto's gewijzigd.


« Laatst bewerkt op: maart 25, 2015, 05:13:25 pm door Klavertjes »
Gelogd
Adventure Awaits

Roza1970

  • Gast
Re: NL: Zeeland: Oostburg: Boerderijcamping De Paardenwei
« Reactie #1 Gepost op: juli 19, 2015, 10:00:50 pm »

Lijkt mij een leuke boerencamping, nu mijn man nog zo ver krijgen...
Gelogd

Bea

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Combi camp flexi comfort 2014
Re: NL: Zeeland: Oostburg: Boerderijcamping De Paardenwei
« Reactie #2 Gepost op: juli 20, 2015, 12:45:51 pm »

Na dit mooie verslag bekeken te hebben, zijn we begin juli hier ook voor een paar dagen geweest.

Het was toen super rustig en we hadden dus alle keuze voor een plek.  Blijkbaar is het pas druk vanaf half juli tot half augustus.  Het uitzicht op het veld vind ik het mooist maar omdat het erg heet was kozen we voor beschutting en schaduw 's morgens op de tent.
We hebben het ook naar onze zin gehad en de kinderen (onze waren zowat de enige aanwezig) konden toch ook mee op de koets en op de pony's. Het was natuurlijk allemaal wat beperkter van activiteiten dan als het vol loopt met kinderen maar dat was voor ons niet erg.
 De eigenaars zijn super vriendelijk en het sanitair proper en aangenaam!
Het lijkt me ook een fijne plek om naartoe te gaan met familie die niet kampeert.  Ze hebben immers ook 2 kamers en prachtige ingerichte tenten.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: NL: Zeeland: Oostburg: Boerderijcamping De Paardenwei
« Reactie #3 Gepost op: juli 31, 2015, 09:27:24 am »

Dank je wel voor de mooie recensie. Uiteraard heb ik hem op onze campingkaart gezet: https://www.google.com/maps/d/edit?mid=zxoH_m-dbOgI.klI4i3mR3w3U

Normaal gesproken vraag ik of je cijfers kan geven maar jouw verslag is zo duidelijk dat dat eigenlijk niet nodig is.

Mocht je het zelf toch willen doen:

    * Vriendelijkheid personeel:
    * Sanitair:
    * Schoonheid van de camping zelf:
    * Animatie team:
    * Voorzieningen:
    * Eet gelegenheden op de camping:

(cijfers van 1-10 en als het niet aanwezig is, een n.v.t.)
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: NL: Zeeland: Oostburg: Boerderijcamping De Paardenwei
« Reactie #4 Gepost op: augustus 24, 2015, 10:08:20 am »

Dank je wel voor de mooie recensie. Uiteraard heb ik hem op onze campingkaart gezet: https://www.google.com/maps/d/edit?mid=zxoH_m-dbOgI.klI4i3mR3w3U

Normaal gesproken vraag ik of je cijfers kan geven maar jouw verslag is zo duidelijk dat dat eigenlijk niet nodig is.

Mocht je het zelf toch willen doen:

    * Vriendelijkheid personeel:
    * Sanitair:
    * Schoonheid van de camping zelf:
    * Animatie team:
    * Voorzieningen:
    * Eet gelegenheden op de camping:

(cijfers van 1-10 en als het niet aanwezig is, een n.v.t.)

Tuurlik: 
* Vriendelijkheid personeel: 9
    * Sanitair: 9
    * Schoonheid van de camping zelf: 9
    * Animatie team NVT(*)
    * Voorzieningen: 8
    * Eet gelegenheden op de camping: 7 (**)

(*) officieel is er geen animatie wat je wel kunt doen is 's morgen helpen met poetsen van de paarden en aansluitend een spelletje.
(**) pannenkoek, ovenkoek en paardenmelkijsje en er was dit jaar ook een dag in de week een mobile Pizzabakker. Over de kwalitiet kan ik niks zeggen want geen gebruik van gemaakt.

 
Gelogd
Adventure Awaits
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal