Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Aanpassingen Combi Camp Country 2016  (gelezen 15752 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Aanpassingen Combi Camp Country 2016
« Gepost op: mei 30, 2016, 01:48:12 pm »

Voor degene die naar een nieuwe Combi Camp country kijken er is een nieuw model welke de volgende aanpassingen heeft:

Voor het top model welke wij hebben iig:
- standaard uitdraaisteunen voor;
- diepere keuken (onder de laadjes is ongv. 3 cm meer ruimte volgens vws);
- nieuw kraantje in de keuken, rvs look ipv plastic, zoals de Trigano Alpha deze ook heeft.
- veel diepere disselbak, volgens mij kunnen de 5kg groene flessen er nu ook in. Als iemand dat wil weten moet ik het even testen, wij hebben de primagaz appeltjes groene flessen;
- laadruimte over de gehele bak onder het bed (wielkasten zichtbaar), beetje hetzelfde als de raclet panama volgens mij;
- bed is 160x210 ipv 140x200, bed van de Valley volgens vws;
- bed is iets verlaagd, er is meer ruimte op het bed, de 2 bovenste buizen frames vallen nu op het bed de eerste erachter. Geeft veel meer ruimte en zonder moeite dicht te krijgen met topper 3,5cm, boogluifel/voortentdak doek en gastencabine;
- Curver hoge krat welke in de oude past in de verdieping past nu overal, de lage kratjes passen net niet op elkaar, behalve waar de lattenbodem bol staat past dat, alleen liggen gaat dan niet meer  :?
- nieuw onderstel waarbij de hele constructie nu op het frame rust en niet meer de keuken op een apart subframe.
- omdat het gehele opbouw hoger is, oogt de ccc kleiner, hij is iets langer volgens de vws, hij ziet er stoerder uit vinden wij.

We hebben tijdelijk de 'oude' versie gehad en ik moet zeggen dat dit een hele grote vooruitgang is. Hiermee is het grootste nadeel (in onze ogen) van de Combi Camp C/V verdwenen, zeker als je met meer dan 2 personen met een cc weggaat. Wij zijn met zijn 5-en.

Ivm tijdgebrek heb ik mij niet voorgesteld aan het forum, zal ik tzt nog doen. We zijn in de voorbereiding om 4 weken vakantie te gaan vieren in Frankrijk vanaf vrijdag.

Leek mij best interessante info om even snel te delen voor mensen die denken over de aanschaf van een nieuwe CCC.

Mochten er mensen vragen hebben over het nieuwste model of accessoires / opties, wij hebben volgens mij alles behalve de HEAT optie erbij genomen.

« Laatst bewerkt op: mei 30, 2016, 02:29:18 pm door EriLin »
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Aanpassingen Combi Camp Country 2016
« Reactie #1 Gepost op: mei 30, 2016, 02:48:11 pm »

Dat zijn inderdaad mooie verbeteringen, het zijn precies de punten die ik minder vond van de Combi Camp's. Mooie aanwinst, daar gaan jullie vast veel plezier mee beleven!
Gelogd

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Aanpassingen Combi Camp Country 2016
« Reactie #2 Gepost op: mei 30, 2016, 04:03:45 pm »

Wagenbak heeft mooie kleuren!
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Aanpassingen Combi Camp Country 2016
« Reactie #3 Gepost op: mei 30, 2016, 04:07:33 pm »

Tijdens de fotoboek-uitreiking verleden jaar vertelde Aart Kok al over zijn plannen met deze wagen. Is mooi geworden!  :J
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Aanpassingen Combi Camp Country 2016
« Reactie #4 Gepost op: mei 30, 2016, 04:15:48 pm »

Wagenbak heeft mooie kleuren!

Hier zie je mooi dat smaken verschillen, wij vonden de grijze opdruk mooier. Als je ze naast elkaar ziet is de nieuwe wat meer roomwit. Ach als je de hele zaak opgezet hebt dan zie je er niks meer van.... (foto's zijn van de 'geleende' versie).
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Aanpassingen Combi Camp Country 2016
« Reactie #5 Gepost op: mei 30, 2016, 04:20:50 pm »

Ach als je de hele zaak opgezet hebt dan zie je er niks meer van....

Klopt, één van de uitgangspunten voor de nieuwe wagen was dat de bestaande wagentent er op zou passen. Dus opgezet zijn oud en nieuw hetzelfde  ;-)
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.355
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Aanpassingen Combi Camp Country 2016
« Reactie #6 Gepost op: mei 30, 2016, 06:27:35 pm »

Mooie verbeteringen, ben benieuwd wat de prijs gaat doen. Zou volgend jaar weleens stevig kunnen stijgen
Gelogd

Roadmasterstarter

  • Gast
Re: Aanpassingen Combi Camp Country 2016
« Reactie #7 Gepost op: mei 30, 2016, 08:26:47 pm »

Verrassend! Wij hebben ook een countrytopmodel gekocht en eind februari geleverd gelregen door vws maar de "oude". Toen wij bij aankoop vroegen of er nog wijzigingen kwamen zeiden ze dat hij exact hetzelfde bleef. Zeker die extra bagageruimte lijkt mij fijn!

Mag ik vragen of het dezelfde prijs is of dat hij duurder iw geworden? Ik kan er nog helemaal geen informatie van vinden op internet.

Veel plezier ervan in ieder geval!
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.355
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Aanpassingen Combi Camp Country 2016
« Reactie #8 Gepost op: mei 30, 2016, 08:39:09 pm »

Meer dan vervelend;

toen wij de onze eind 2011 kochten hadden we de keus: 'het huidige model met korting of het nieuwe model in 2012 te leveren voor de prijs van 2011. Bij dit soort zaken/acties wil ik kunnen kiezen en niet kort na aanschaf verrast worden zoals jullie nu 'treft'.
Gelogd

VeNi

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 126
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama UP
Re: Aanpassingen Combi Camp Country 2016
« Reactie #9 Gepost op: mei 30, 2016, 10:13:21 pm »

Hier hetzelfde meegemaakt met de raclet Panama. In september 2013 gekocht, model 2013 want het had geen zin om te wachten op de 2014 want er gingen geen veranderingen aan gebeuren werd ons toen verteld door de VWS. Geleverd in voorjaar 2014 .... Toen was de up er ... Een immens verschil ...

Soit dit jaar toch model 2013 ingeruild voor de up, vooral voor de immense bagageruimte.
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Aanpassingen Combi Camp Country 2016
« Reactie #10 Gepost op: mei 30, 2016, 11:04:53 pm »

Verrassend! Wij hebben ook een countrytopmodel gekocht en eind februari geleverd gelregen door vws maar de "oude". Toen wij bij aankoop vroegen of er nog wijzigingen kwamen zeiden ze dat hij exact hetzelfde bleef. Zeker die extra bagageruimte lijkt mij fijn!

Mag ik vragen of het dezelfde prijs is of dat hij duurder iw geworden? Ik kan er nog helemaal geen informatie van vinden op internet.

Veel plezier ervan in ieder geval!

Wij hadden een zelfde ervaring als Jon die hem kort geleden ophaalde en erachter kwam dat hij een nieuw model kreeg. Prijzen zijn nog hetzelfde op de website idd. Vws was naar onze mening ook oprecht verbaasd dat het nieuwe model geleverd werd. Sommige accessoires zijn ook nog niet aangepast zoals het afdekzeil en wagenschort bv, ze weten nog niet wanneer dat gaat komen. Communicatie en informatie is in de gehele vouwwagen wereld blijkbaar niet het sterkste punt, teminste dat gevoel krijg ik als ik alles hier op het forum over alle vouwwagenmerken zo'n beetje lees.

Ps: je avatar foto is van het model van 2012 toch? Dat model kan niet in 2016 geleverd zijn. *edit: excuses ik zie nu dat het 'algemeen' plaatje is die meerdere mensen hebben gebruikt  8)
« Laatst bewerkt op: mei 31, 2016, 09:31:25 am door EriLin »
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: Aanpassingen Combi Camp Country 2016
« Reactie #11 Gepost op: mei 31, 2016, 03:08:45 am »

Wat ik nog niet heb gelezen is de hoogte van de doorgang naar de wagenbak. Is die ook hoger geworden? En is de keuken dieper geworden? Dat waren voor ons dealbreakers
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Aanpassingen Combi Camp Country 2016
« Reactie #12 Gepost op: mei 31, 2016, 07:23:39 am »

daar ben ik ook benieuwd naar want dat vond mijn man echt te laag. Mocht dat verbeterd zijn is een combi camp voor ons ook een goed alternatief mocht de aart kok niet bevallen of aan vervanging toe zijn
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.355
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Aanpassingen Combi Camp Country 2016
« Reactie #13 Gepost op: mei 31, 2016, 07:30:24 am »

Er wordt zo te lezen gebruik gemaakt van dezelfde tent, dus aan de hoogte van de doorgang zal niets gewijzigd zijn
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Aanpassingen Combi Camp Country 2016
« Reactie #14 Gepost op: mei 31, 2016, 07:43:01 am »

daar ben ik ook benieuwd naar want dat vond mijn man echt te laag. Mocht dat verbeterd zijn is een combi camp voor ons ook een goed alternatief mocht de aart kok niet bevallen of aan vervanging toe zijn

De keuken is exact hetzelfde qua diepte van het 'werkblad' alleen aan de onderkant zit 3 cm extra ivm het gelijktrekken van de gehele opbouw.
De doorloop is exact hetzelfde, aan de tent is niks aangepast.
Wij hebben de Trigano Alpha en de CCC bekeken bij de VWS en wij hebben het niet als hinderlijk ondervonden, was ook niet opgevallen, ook al wisten we het. Bij het proefkamperen 2 weken in NL geen issue hiermee gehad. Als je ergens verliefd op wordt dan zijn de eventueel mindere zaken ook lang niet zo'n issue. Als je hier praktisch kijkt is het misschien een ander verhaal. Wij zijn beide rond de 1,85.

Wij hebben ons gevoel gevolgd bij de aanschaf, als je terugkomt van de wc en kijkt en je denkt 'wat is dat toch een mooie vw' dan heb je denk ik de juiste keuze gemaakt. Anders sta je met 'had ik maar....'.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal