Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: inklapbare picknicktafel; wel of niet  (gelezen 25163 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gnoric

  • Gast
inklapbare picknicktafel; wel of niet
« Gepost op: mei 28, 2011, 11:22:55 pm »

De één zweert erbij  :W , de ander verafschuwd ze  :N , de inklapbare picknicktafel met zitplaatsen.

We doen het momenteel met een losse tafel, inklap(vouw)bare kinderstoel, junior stoel en twee normale klapstoelen.
Zeker de twee klapstoelen zijn aan vervanging toe.
Dilemma  :? , kopen we een inklapbare picknicktafel én twee klapstoelen die meer voor de lekkere lig/zit gaan of kopen we twee
klapstoelen die goed aan een tafel kunnen staan zonder dat je krampachtig aan de tafel zit ?

Tevens kan ik me voorstellen dat bij klap-PNT ook verschil van kwaliteit zou kunnen zijn, al is het verschil van bijvoorbeeld
aluminium of kunststof wat ook het financiële plaatjes kan be?nvloeden.
Zijn er bij de klap-PNT's lichamelijke risico's verbonden  ::), dat bijvoorbeeld velletjes van vinger/handen bij inklappen er tussen zit
of zitten er weleens (volwassen)kinderen klem ? :+

Bij de marskramer is er één in de aanbieding : http://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=d&d=747819
Zou dit iets kunnen zijn ? I:

Gelogd

muis

  • Gast
Re:inklapbare picknicktafel; wel of niet
« Reactie #1 Gepost op: mei 28, 2011, 11:48:29 pm »

Ja er is absoluut verschil in kwaliteit, wij hadden er 1 die al doorboog als je er met je armen iets op leunde (via internet gekocht) . Wij hebben nu DEZE is hetzelfde en die is echt super. Deze hebben we bij Erica gekocht, het grote voordeel, je kunt bij een kampeerwinkel de tafel uitproberen :J We hebben hem gekocht met 10% korting met de pas
Gelogd

Gnoric

  • Gast
Re:inklapbare picknicktafel; wel of niet
« Reactie #2 Gepost op: mei 28, 2011, 11:58:13 pm »

Dat model viel af, omdat onze dochter van 1 nog in een kinderstoel zit en moeilijker bij de tafel aan te schuiven is.
Dit hebben we bekeken toen we bij een kampeerwinkel hun collectie van 2 inklap-PNT bekeken.

K zou er bijna 'n poll van moeten maken :P
Gelogd

muis

  • Gast
Re:inklapbare picknicktafel; wel of niet
« Reactie #3 Gepost op: mei 29, 2011, 12:01:49 am »

Die met 2 stoeltjes aan 1 kant was van dat merk ook prima(stevig)  maar die we nu hebben  heeft een groter blad, dat was voor ons de doorslag (onze kids zijn 10 en bijna 8 )
Gelogd

Purk

  • Gast
Re:inklapbare picknicktafel; wel of niet
« Reactie #4 Gepost op: mei 29, 2011, 12:14:49 am »

Zelf ben ik blij dat we dit jaar, dankzij onze overstap naar een klapkar, ruimte hebben voor iets anders dan onze picknickset!
We hebben er jaren mee gedaan, want makkelijk en klein mee te nemen. Maar we hadden er toch altijd een beetje ruzie mee. Manlief vanwege zijn lengte. (ruim 1.90) mams zelf vanwege 'niet-maatje 36'. Ook met de kinders was het soms zoeken: soms nog te klein, zodat ze te ver van tafel zaten, of, zelfs gebeurd, tussen stoeltje en tafelblad doorvallen (sommige kinderen krijgen echt alles voor elkaar...)
We hebben niet een geweldige kwaliteitstafel, en idd weleens een vingertje ertussen gehad. Dat zal bij betere kwaliteit waarchijnlijk minder gebeuren.
Wij zullen die van ons echt nog weleens gebruiken bij een tuinfeest oid, maar mee op vakantie gaat ie niet meer.

E zullen vast mensen zijn die er meer plezier mee hebben, maar ik kijk uit naar onze 'luxe' stoelen komende zomer  :) Hopelijk helpen alle meningen jullie om tot een goede beslissing te komen, succes!
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:inklapbare picknicktafel; wel of niet
« Reactie #5 Gepost op: mei 29, 2011, 07:41:01 pm »

Toen de kinderen klein waren hadden wij ook een picknicktafel. Was toen ideaal. Kinderen konden goed bij het tafeltje met het eten en knutselen/spelen. Wel altijd 2 makkelijke stoelen mee voor papa en mama. Nu (kids 16 en 13) hebben we een campingtafel en allemaal een makkelijke stoel. Als je kampeert neem je mee wat op dat moment het beste bij je past i.v.m. gezinssamenstelling. Zijn de kinderen klein dan slapen ze in de vw, later in een eigen tentje. De picknicktafel zul je dus een paar jaar gebruiken en tegen die tijd zullen je wensen/eisen weer anders zijn.
« Laatst bewerkt op: mei 29, 2011, 07:42:47 pm door Alberik »
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:inklapbare picknicktafel; wel of niet
« Reactie #6 Gepost op: mei 29, 2011, 07:56:14 pm »



Bij de marskramer is er één in de aanbieding : http://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=d&d=747819
Voordeelmuis......hmm en met het klapweekend ook voordeelmuis ::) >:( Vertel eens meer Wilma :#
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:inklapbare picknicktafel; wel of niet
« Reactie #7 Gepost op: mei 29, 2011, 08:20:50 pm »

In de KCK staat nu een zeer uitgebreide test van dit soort picknicktafels
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

wies

  • Gast
Re:inklapbare picknicktafel; wel of niet
« Reactie #8 Gepost op: mei 29, 2011, 08:27:07 pm »

Ik krijg de foto niet geplaatst, daarom heb ik hem maar in de bijlage gezet.
Wij hadden dit tafeltje met de stoeltjes voor de kinderen bij. De jongste is hier 14 maanden.
Met het eten zetten we ze in een IKEA-kinderstoel (daar kan je de poten onderuit halen) aan tafel.
En om te spelen hadden ze hun eigen tafeltje.

Wij hebben ook wel eens staan te kijken naar zo'n picknick tafel, maar vonden deze erg instabiel.
Helaas zijn de kinderen nu te groot voor dit tafeltje.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:inklapbare picknicktafel; wel of niet
« Reactie #9 Gepost op: mei 29, 2011, 08:31:29 pm »

Wij hebben het altijd met een tafel en losse stoelen gedaan. Ik wil altijd comfortabel zitten. Zeker op vakantie met een lekker glaasje  W:  Ook omdat we vroeger altijd met een gewone kleine tunneltent gingen en daar de picknicktafel niet in te passen viel.

Ik denk wel dat er kwaliteitsverschillen bestaan tussen de verschillende inklapbare picknicktafels. Ik denk dan voornamelijk aan de stabiliteit en de stevigheid van het materiaal. Mij lijkt een aluminium versie beter dan het plastiek spul.
Gelogd

tommybol

  • Gast
Re:inklapbare picknicktafel; wel of niet
« Reactie #10 Gepost op: mei 29, 2011, 08:42:40 pm »

Zie kck van deze maand inderdaad. Heb twee kids van 6 en 2. We hadden een tweedehands alu set met vier stoeltjes van blauw plastic, maar die gaf de geest, bovenkant bankjes zijn niet erg sterk. Voor een kind van 6 kun je makkelijk naar een gewone stoel, voor die van 2 is zo'n set wel weer handig, dus heb marktplaats maar weer eens gebruikt voor een alu set met twee bankjes zoals hierboven voor 20 euro. Nirt zo sterk/ stabiel als aan vier zijden stoeltjes, maar ach, Voor die twee jaar die ik nog voorzie voor gebruik van een picknicktafel ga ik geen nieuwe kopen. Heb de alu roltafel met vier stoelen al klaar staan  :)
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:inklapbare picknicktafel; wel of niet
« Reactie #11 Gepost op: mei 29, 2011, 08:58:17 pm »

Wij hebben een combi van een gewone tafel met twee dukdalf stoelen voor papa en mama de kids hebben een opklapbare picknicktafel.
Onze kids zijn 3 en 6 jaar.
Wij hebben er een met aan iedere kant één stoeltje. Deze neemt wel meer vloeroppervlak in maar vooral tijdens het kleuren en knutselen is het erg handig
Ook erg gemakkelijk als er camping vriendjes of vriendinnetjes mee eten.

Probeer de kwaliteit uit door erop te gaan zitten en even wiebelen met de billen :K doe dat met een set van ca 25 euro en met een set van ca 60-70 euro dan merk je gelijk het verschil en waarvoor je betaald. Voor het beste test resultaal de set naast elkaar zetten, zie je meteen eventueel verschil in maat en klapsysteem.

Goedkoop is snel duurkoop met dit soort dingen.

Succes
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

esentim

  • Gast
Re:inklapbare picknicktafel; wel of niet
« Reactie #12 Gepost op: mei 29, 2011, 09:22:24 pm »

ik heb er een bij de wit in schijndel gekocht...met houten blad en zittingen. Ik was er meteen helemaal weg van en hij voelt stevig aan. Hij was 59 euro.....een week later zag ik hem bij schneider outdoor voor 99 euro.... ::) Even goed rondkijken dus. We gaan hem met hemelvaart voor het eerst gebruiken, dus we gaan zien of het bevalt....het is in ieder geval een plaaaaatje om te zien (en het oog wil ook wat :#).
Gelogd

Gnoric

  • Gast
Re:inklapbare picknicktafel; wel of niet
« Reactie #13 Gepost op: mei 29, 2011, 11:23:42 pm »

Leuk die verschillende en uitgebreide antwoorden, bedankt !

Heb wederom bij speciaalzaak gekeken...  het nijgt een twijfelachtige nee te worden. Met name het comfort moet oke zijn
en daar knapt de klap-PNT toch we n btje af.
Tijdelijk een klapstoel zoals hieronder gebruikt maar liever niet meer, rare houding tijdens eten ging niet werken...

Ik wacht nog wat reacties af.
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:inklapbare picknicktafel; wel of niet
« Reactie #14 Gepost op: mei 30, 2011, 11:46:28 am »

Gaat bij ons ook altijd mee, altijd handig voor het ontbijt en het voorbereiden, zoals het snijden van groenten, voor het avond eten. Klein en compact

gr. Rob
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal