Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Mini-wasmachine  (gelezen 8257 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Mini-wasmachine
« Gepost op: juni 23, 2011, 04:32:33 pm »

Gebruikt er hier ook iemand zo'n campingwasmachine? Ik heb er eentje gezien voor 39 euro ex verzendkosten. Zie http://www.outletplanet.nl/clatronic-mwa3101-mini-wasautomaat-p-2974.html . Maar ik vraag me af of zo'n ding het waard is. Ik zag dat er wel 5 jaar garantie op zit. Ik verwacht toch aardig wat was te genereren met die twee kleine smeerpoetsen van ons. En ik heb een keer een minder leuke ervaring gehad met een wasmachine voor algemeen gebruik (mijn gekleurde was zat onder de witte spikkels en het is er nooit echt goed vanaf gegaan).
Gelogd

Gulpje

  • Gast
Re:Mini-wasmachine
« Reactie #1 Gepost op: juni 23, 2011, 04:56:31 pm »

Ik weet niet hoe deze werkt, maar bij de wm die ik gezien hebt komt een hoop gesjouw  bij kijken. Zelf water halen en afvoeren en dergelijke, ik vond dat niet handig. Ik was op vakantie 'op de hand' of huur een wasmachine.
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Mini-wasmachine
« Reactie #2 Gepost op: juni 23, 2011, 06:00:17 pm »

Nooit zoiets gebruikt. Ik gebruik een tuppeware emmer. Was erin, laten weken in het zonnetje, uitspoelen en schoon. Schrobben niet nodig ook de vieze vlekken gaan er redelijk uit. Nam nooit goed spul mee voor de kids. Mocht vies worden. Gebruik de tuppeware emmer nog steeds. Nu alleen voor t-shirt en ondergoed. De grote stukken doe ik 1 keer per week in een huur wasmachine.
Gelogd

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re:Mini-wasmachine
« Reactie #3 Gepost op: juni 23, 2011, 06:09:46 pm »

hmmm heen en weer lopen met schoon en vuil water is ook niet alles. Ik heb die tupperware emmer ook. Die had ik inderdaad toen aangeschaft voor kleine wasjes. Misschien gewoon daar maar weer mee doen  :)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Mini-wasmachine
« Reactie #4 Gepost op: juni 23, 2011, 06:44:31 pm »

Campings hebben wel een huur wasmachine, zeker hier in het westen. Kleine dingen doen we vaak tussendoor in een wasteiltje of emmer. De rest gaat in de huur machine. Geen gesleep met wasmachine en emmers water.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

bert m

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 181
  • CC Valley
Re:Mini-wasmachine
« Reactie #5 Gepost op: juni 23, 2011, 07:10:50 pm »

Witte spikkels in je wasgoed is wrschnlk chloor.
Zo'n wasmaschientje is een moordenaar voor je wasgoed.
13 ltr water heen sjouwen en weer terug vereist een grote emmer en veel spierkracht.
Idd tupperware emmer voor de kleine zaken en een wasserette voor de grote dingen zou ik zeggen.
Gelogd

Purk

  • Gast
Re:Mini-wasmachine
« Reactie #6 Gepost op: juni 23, 2011, 09:23:36 pm »

Wassen? Wa's da? In de vakantie heb je toch gewoon twee tshirts pp,  eentje voor week 1, eentje voor week 2?  :H
Okay, even eerlijk: ik was ook, sinds ik de kinders mee heb. (al doe ik die kleertjes zo lang mogelijk aan, vlek of geen vlek. Oh, zijn wij die mensen op de camping met die kinderen in vieze kleren? Ja, dat zijn wij). Wasemmer van Tup heb ik mee, maar gebruik vooral toch de wasmachine van de camping of een wasserette. Is ff een financiele injectie, maar dan is het ook maar klaar en heeft moeders ook zo veel mogelijk vakantie. (want gek genoeg voelt vaders zich ook op vakantie weinig geroepen tot het doen van de was, in ons huishouden althans...)
Gelogd

erik hendriks

  • Gast
Re:Mini-wasmachine
« Reactie #7 Gepost op: juni 23, 2011, 10:22:39 pm »

wij hebben er eentje gehad............
het werkt met koud water, en er kan maar een heel klein beetje was in.
ik zou het niet doen, neemt veel ruimte in beslag.
zou het of op de camping wassen, (kost wel wat maar dan heb je alles schoon)
of idd weken in een emmer.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Mini-wasmachine
« Reactie #8 Gepost op: juni 24, 2011, 01:18:53 pm »

Ik zou nooit een wasmachine meenemen. Ik was wel op de camping.
Nog een tip voor wie toch wil wassen:
- neem een emmer of vat dat waterdicht afsluit. wij hebben er bv. zo eentje http://www.decathlon.nl/NL/waterdichte-bus-9l-118758767/ Ik weet niet of de tuperware emmer echt waterdicht is?
- doe er water in, je kan zelf kiezen warm of koud
- voeg wasmiddel toe
- doe deksel dicht en schud even
- doe het deksel terug open (ivm de druk)
- voeg was toe
- Sluit het vat waterdicht af!
- ga op uitstap met de wagen en zet het vat in je kofferbak. ... schudden maar (net een echte wasmachine) ;)
- kom terug van je uitstap en je was is proper!
Gelogd

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re:Mini-wasmachine
« Reactie #9 Gepost op: juni 24, 2011, 01:48:30 pm »

Zo is ook ongeveer de gebruiksaanwijzing van de wasemmer van tupp. Die is ook echt waterdicht. Nou ik heb het al door, ik ga dus echt geen wasmachientje voor de camping kopen  :N! Thanks voor alle reacties  :J
Gelogd

Ruby

  • Gast
Re:Mini-wasmachine
« Reactie #10 Gepost op: juni 24, 2011, 02:06:37 pm »

Wij hebben zo`n mini-wasmachine bij de vw bijgekregen. Nog niet uitgeprobeerd maar ja als het een goed ding was hadden ze hem wel gehouden toch?
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:Mini-wasmachine
« Reactie #11 Gepost op: juni 24, 2011, 05:28:49 pm »

Ik zou nooit een wasmachine meenemen. Ik was wel op de camping.
Nog een tip voor wie toch wil wassen:
- neem een emmer of vat dat waterdicht afsluit. wij hebben er bv. zo eentje http://www.decathlon.nl/NL/waterdichte-bus-9l-118758767/ Ik weet niet of de tuperware emmer echt waterdicht is?
- doe er water in, je kan zelf kiezen warm of koud
- voeg wasmiddel toe
- doe deksel dicht en schud even
- doe het deksel terug open (ivm de druk)
- voeg was toe
- Sluit het vat waterdicht af!
- ga op uitstap met de wagen en zet het vat in je kofferbak. ... schudden maar (net een echte wasmachine) ;)
- kom terug van je uitstap en je was is proper!

en zo doen wij het ook werkt toppie en als en niet weg hoeven met de auto hahaha dan rol je het toch van een bergje af hahahaha.
dat hebben de kids  een keer bij mij gedaan gelukkig was het geen al te hoog bergje!!
Gelogd
Jevipro

Purk

  • Gast
Re:Mini-wasmachine
« Reactie #12 Gepost op: juni 24, 2011, 05:58:23 pm »

De nog goedkopere oplossing is: alles in een (zwarte) vuilniszak, en die lekker in de zon leggen (bijvoorbeeld op de motorklep van de auto, heb je nog meer resultaat qua temperatuur) Water warmt behoorlijk op als het zonnetje schijnt. Dan de zak flink schudden (met je voeten, terwijl je een boek leest, bij voorkeur).
Ik vind zelf aleen altijd het uitspoelen alsnog een flinke klus, daarom kies ik toch eerder voor de masjien op de camping dan voor mijn tup-emmertje of vuilniszakkie. Alleen voor een klein wasje is het natuurlijk wel handig.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal