Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Lu: Mersch: Fiels: camping Auf Kengert  (gelezen 7479 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Lu: Mersch: Fiels: camping Auf Kengert
« Gepost op: augustus 16, 2017, 11:13:50 pm »

Voor het eerst in ons klapleven zijn wij langer gebleven dan geplanned en ooit te voren. Waarom? Niet omdat Auf Kengert zo'n mooie en rustige camping is want dat valt allemaal wel mee. Omdat Auf Kengert een goede of zelfs uitmuntende camping is? Nee ook dat niet. Het is de omgeving waarin de camping ligt waardoor wij langer dan ooit op 1 camping zijn gebleven.

Voor 56,50 euro per dag stonden wij op een plaats vooraan de camping op een plekje van ong. 100m2. Het was kiezen of delen: de auto op de plaats en geen luifel of een luifel en geen auto dus. Aangezien de hond in de auto overnacht was het dus de eerste optie. Electra op de plaats water moet je elders halen. Vooraan de camping heb je veel verkeer, maar dat was onze keuze omdat we dan ook dichtbij het zwembad zaten (ivm de koters die net voor het eerst "los" mogen zwemmen), het sanitair, de speeltuin en het bos. Het een weegt op tegen het ander...

De camping zelf: na 11 uur absoluut stil. Na 8 uur brood halen, een vriendelijke Nederlands sprekende receptie, veel informatie over de omgeving, veel komen en gaan van campers en andere gasten, voldoende en keurig sanitair, héél veel speel gelegenheden voor de kinderen, een niet-verwarmd zwembad en een camping-restaurant waar je 1 soort pizza kan halen: die uit een doosje en "mozzarella" heet.  De rest van het eten is beter maar zoals gezegd een camping-restaurant (patat vervoer je in een pan)
De campingwinkel is compleet, het enige dat je er niet kon vinden waren condooms, maar duur. Daar in tegen is de benzine gewoon maar 1,13 euro per liter op de camping en hebben ze een pomp om de banden van de auto/ klapper op te pompen (gratis).

De omgeving: Tja waar moet ik beginnen? Het wandelbos naast de camping? De wandeling naar Larochette en zijn kasteel? De "waterval" van Müllerthal met zijn wandelroutes? Lekker winkelen in Mersch of ga je toch liever naar Beaufort? Er is zoveel te doen dat we eigenlijk geen keuzes konden maken. Het enige nadeel is dat het soms allemaal best wel druk is qua toeristen want kennelijk zijn wij de enige die in de afgelopen jaren dwars door Luxemburg hebben gereden en alleen gestopt zijn om te tanken of sigaretten te kopen.

Waarderingen:

    * Vriendelijkheid personeel: 9 (we zijn nooit een onvriendelijk personeelslid tegen gekomen! Alleen snappen ze niet allemaal Engels)
    * Sanitair: 8 (voldoende en schoon maar er zijn 2 sanitair gebouwen: 1 met en 1 zonder douches)
    * Schoonheid van de camping zelf: 9 ( ze nemen zelf het vuilnis bij de tent/ klapper bij (soms))
    * Animatie team: 7 ( leuk maar kneuzig)
    * Voorzieningen: 7 1/2 ( koud zwembad maar wel veel speelgelegenheden voor de kinderen, benzine is verkrijgbaar (!) en een uitgebreide dure campwinkel)
    * Eet gelegenheden op de camping: 6 (goed maar het kan beter)

Zouden wij terug komen?  :? Ja omdat de campings in de directe omgeving massaal zijn en Auf Kengert véél kleiner. Een verwarmd zwembad zou een mega + zijn geweest, een diepvries-pizza minder en brood van de bakker ipv de fabriek zou bij ons de doorslag geven. Nu een dikke 7 (bijna 8) dan zou het een vette 9 geweest zijn.











website: http://www.kengert.lu/
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Lu: Mersch: Fiels: camping Auf Kengert
« Reactie #1 Gepost op: augustus 16, 2017, 11:28:50 pm »

Mooi om te lezen, we staan op Nommerlayen. Tja een 5* camping en volgens ANWB een top camping. Tja ik weet niet wanneer zij getest hebben en waar ze stonden, maar Max 3*.
Enorm verouderde plekjes, bossages, asfalt uit het jaar nul.
Op zich na 23:30 best rustig, maar veel oudere (dronken) jeugd. Dit lost zich vanzelf gelukkig op nadat de alcohol grens nu ook op 18 jaar ligt.

Zwembad prima
Animatie, tja
2 mooie wasgelegenheden
1 gedateerd wasgelegenheid.

Verder prima omgeving om te wandelen e.d.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd
Groeten,

Erik

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Lu: Mersch: Fiels: camping Auf Kengert
« Reactie #2 Gepost op: augustus 17, 2017, 07:13:31 pm »

Auf kengert is inderdaad een top camping. Wij gaan daar wel eens weekendjes naar toe. Vriendelijke personeel. Met zijn eigen vuil ophaal dienst haha. En vriendelijke eigenaren.  En de omgeving super

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Lu: Mersch: Fiels: camping Auf Kengert
« Reactie #3 Gepost op: augustus 18, 2017, 10:26:15 am »

We hadden de verhalen over de jeugd op Nommerlayen ook gehoord van mensen die daar eerst stonden en daar na een paar dagen vertrokken en op Auf Kengert kwamen staan. Een wereld van rust ging er ineens open zeiden ze  :J
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

nikkel1964

  • Gast
Re: Lu: Mersch: Fiels: camping Auf Kengert
« Reactie #4 Gepost op: augustus 18, 2017, 10:34:58 am »

Maar 56,50 euro per nacht? Oei... Het zal best normaal worden of wellicht al zijn dat soort prijzen, maar ik schrik daar wel van! Wij stonden dit jaar in Noord Frankrijk op een verder normale (kleine) camping en waren, met stroom, voor 6 nachten in totaal 82 euro kwijt. Da's dan best wel weer laag denk ik maar wat een verschil!
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Lu: Mersch: Fiels: camping Auf Kengert
« Reactie #5 Gepost op: augustus 18, 2017, 04:44:38 pm »

Als je bepaalde pasjes hebt krijg je korting.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Lu: Mersch: Fiels: camping Auf Kengert
« Reactie #6 Gepost op: augustus 19, 2017, 02:02:28 am »

Ik ben het helemaal met je eens hoor NielsP. En eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik die 56 euro p/d normaal gesproken ook nooit zou betalen maar doordat we nu zo weinig kilometers hebben gereden, geen tol hebben gehad en maar 1,13 euro per liter benzine betaalden is dit wel een van de aller goedkoopste vakanties in de afgelopen 10 jaar geworden. Ondanks die hoge prijs per dag  ::)

Ik had het ook niet verwacht en ook niet bedacht maar het is toch echt zo!  :J
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 409
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Lu: Mersch: Fiels: camping Auf Kengert
« Reactie #7 Gepost op: april 24, 2018, 10:40:04 pm »

Tijdens onze zoektocht naar een camping kwamen we deze camping tegen. Zeker een interessante optie bij goed weer. Op Zoover lees ik in een aantal reviews overlast door ongedierte (muizen). Wat is jullie ervaring?
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Lu: Mersch: Fiels: camping Auf Kengert
« Reactie #8 Gepost op: mei 05, 2018, 10:44:01 pm »

Wij hebben geen muizen of ander ongedierte gezien of bemerkt. En we hebben onze etenswaren gewoon in een klapkrat op de grond staan dus ze zouden meer dan genoeg gelegenheid gehad moeten hebben. En ook aan de hond lag het niet want die sliep in de auto.

Dus onze ervaring spreekt de reviews tegen maar goed elke ervaring kan anders zijn.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal