Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Vier fietsen mee maar snelle opzetter (en even voorstellen)  (gelezen 7601 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Vier fietsen mee maar snelle opzetter (en even voorstellen)
« Reactie #15 Gepost op: augustus 29, 2020, 03:07:52 pm »

Er wordt hierboven gesteld dat het een Holtkamper is zonder keuken maar bv de Kyte is bv met keuken

Ik geef enkel een aantal voorbeelden aan wat er jong gebruikt nu te koop is

Ps, wat is de definitie van jong gebruikt bij een vouwwagen volgens jullie?

Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Vier fietsen mee maar snelle opzetter (en even voorstellen)
« Reactie #16 Gepost op: augustus 29, 2020, 06:57:43 pm »

Vier fietsen op het dak van een auto komt aardig op de limiet van wat een auto op het dak mag hebben. Bovendien wordt het erg hoog en daar moet je altijd rekening mee houden met doorgangen ed. Staat tegenover dat je de fietsen wel altijd mee kunt nemen voor dagtochten. Dat mis je met fietsen op de vouwwagen.

Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Vier fietsen mee maar snelle opzetter (en even voorstellen)
« Reactie #17 Gepost op: augustus 29, 2020, 07:11:30 pm »




Ps, wat is de definitie van jong gebruikt bij een vouwwagen volgens jullie?

Zoals bij een auto:
-jong gebruik: 2-3 max 4 jaar ongeveer.
-Daarna is het gewoon gebruikt.
-na pakweg 8 a 10 jaar gaat het richting 'oudje', wat overigens geen waardeoordeel is maar enkel een leeftijdsindicatie.

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Vier fietsen mee maar snelle opzetter (en even voorstellen)
« Reactie #18 Gepost op: augustus 29, 2020, 07:15:12 pm »


Zoals bij een auto:
-jong gebruik: 2-3 max 4 jaar ongeveer.
-Daarna is het gewoon gebruikt.
-na pakweg 8 a 10 jaar gaat het richting 'oudje', wat overigens geen waardeoordeel is maar enkel een leeftijdsindicatie.

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

een gemiddelde vouwwagen heeft volgens mij een levensduur van 20-25 jaar, dat halen de meeste auto's in NL en B niet

de jaren schuiven naar mijn idee dan ook verder meer naar achteren bij een vouwwagen
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Vier fietsen mee maar snelle opzetter (en even voorstellen)
« Reactie #19 Gepost op: augustus 29, 2020, 07:20:00 pm »

een gemiddelde vouwwagen heeft volgens mij een levensduur van 20-25 jaar, dat halen de meeste auto's in NL en B niet

de jaren schuiven naar mijn idee dan ook verder meer naar achteren bij een vouwwagen
Oei, dan zijn ze in mijn quotering te lang in de 'oudjesfase' :)

Dit is voor mij, hoe ik er ongeveer tegenaan kijk als ik een occasion koop, of hoe ik tegen een occasion aankijk. Ik zie inderdaad wel vaker oudere modellen tegen komen.

Zo'n vouwwagen wordt natuurlijk ook maar een paar weken per jaar gebruikt. Eentje die 2 weken per jaar, 8 jaar lang enkel op een grasveldje in Nl gebruik is, zal er beter uitzien dan eentje die  slechts 3 jaar is, maar wel 3 jaar lang, 5 weken per jaar, 1500km van hier onder harsdruppende bomen heeft gestaan. 't Is natuurlijk allemaal relatief, leeftijd en staat. Dat klopt zeker.

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Vier fietsen mee maar snelle opzetter (en even voorstellen)
« Reactie #20 Gepost op: augustus 29, 2020, 07:20:51 pm »

En waarom zit er zo vaak een splinternieuwe tent op een Holtkamper?
Kan twee dingen betekenen, of er wordt veel intensiever mee gekampeerd en daardoor slijt het doek sneller of het doek heeft een minder lange leverduur.

Geen idee eerlijk gezegd...
Of men kiest ervoor om te investeren om de wagen beter verkocht te krijgen?

Een nieuwe tent is erg fijn hoor, maar de rest (bak, onderstel, buizen, keuken, elektrisch, enz) blijft dus gewoon oud.
Allemaal zaken die je mee kan nemen in je overweging.

Een Holtkamper is mijn inziens van zichzelf te duur door de naam en marketing erachter. Dat zie je ook terug in de restwaarde.

laten we eerlijk zijn, wat moet er stuk aan de techniek voor iets wat 90% voor zijn levensduur ingepakt staat?
dus hoezo "dus oud"?

de tent heeft het meeste te lijden in die paar weken dat het per jaar in weer en wind staat
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Vier fietsen mee maar snelle opzetter (en even voorstellen)
« Reactie #21 Gepost op: augustus 29, 2020, 07:23:25 pm »

Oei, dan zijn ze in mijn quotering te lang in de 'oudjesfase' :)

Dit is voor mij, hoe ik er ongeveer tegenaan kijk als ik een occasion koop, of hoe ik tegen een occasion aankijk. Ik zie inderdaad wel vaker oudere modellen tegen komen.

Zo'n vouwwagen wordt natuurlijk ook maar een paar weken per jaar gebruikt. Eentje die 2 weken per jaar, 8 jaar lang enkel op een grasveldje in Nl gebruik is, zal er beter uitzien dan eentje die  slechts 3 jaar is, maar wel 3 jaar lang, 5 weken per jaar, 1500km van hier onder harsdruppende bomen heeft gestaan. 't Is natuurlijk allemaal relatief, leeftijd en staat. Dat klopt zeker.

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

naar mijn idee heeft een wagen de eerste 10 jaar niet zoveel te verduren toch?
daar moet ie gewoon tegen kunnen lijkt me
Gelogd

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Vier fietsen mee maar snelle opzetter (en even voorstellen)
« Reactie #22 Gepost op: augustus 29, 2020, 09:34:28 pm »

Even weer terug naar de 4 fietsen: zoals al eerder aangegeven hoeven deze niet perse op de wagen zelf. Daarmee heb je ineens veel opties. Nagenoeg iedere wagen kan 2 fietsen op de dissel hebben (die er niet af hoeven met openklappen), en de andere 2 op het dak van de auto. Om de luchtweerstand te verminderen kan je denken aan een daklift (zie bijgevoegde afbeelding). Deze gebruik ik zelf ook. Eerste keer even een gedoe om alle klemmen op de juiste plek te krijgen, maar daarna gaat het best snel.

En voor de rest, wij van WC-Eend met 2 kinderen raden een CC Flexi aan  :#
« Laatst bewerkt op: augustus 29, 2020, 09:36:46 pm door Lars »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Vier fietsen mee maar snelle opzetter (en even voorstellen)
« Reactie #23 Gepost op: augustus 30, 2020, 10:49:14 am »

Ik heb al eens een Jamet gezien met disselbak met daarboven een fietsendrager. Moet uiteraard wel kunnen om de kogeldruk.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Vier fietsen mee maar snelle opzetter (en even voorstellen)
« Reactie #24 Gepost op: augustus 30, 2020, 11:52:42 am »

Het 'probleem' van vier fietsen speelt pas echt over een jaar of zes. Kind twee moet nog geboren worden en heeft pas over een jaar of zes een fiets die zo groot is dat het een probleem wordt om die in de achterbak van de auto te vervoeren. Wie weet wat je wensen tegen die tijd zijn. Twee fietsen en een of twee kinderfietsen passen over het algemeen prima op een dissel, evt aangevuld met eentje op de auto. Dat kan op ongeveer elke vouwwagen wel, dus kies de wagen die je fijn vindt en start daar mee. En mocht het dan straks echt een probleem worden dan heb je misschien nog andere wensen en maak je een nieuwe keuze.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 811
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Vier fietsen mee maar snelle opzetter (en even voorstellen)
« Reactie #25 Gepost op: augustus 30, 2020, 07:43:09 pm »

. We zoeken daarom een toekomstbestendige vouwwagen waarmee we kunnen trekken ( max 3 dagen op een camping, we zijn niet echt stilzitters) waar relatief eenvoudig vier fietsen op kunnen. Liefst met een keuken, als die klaarstaat scheelt dat met op- en afbreken.

Bedenk wel dat wanneer je maximaal 3 dagen wil blijven staan, je toch veel tijd in je vakantie kwijt bent aan opbouwen, uitpakken, inpakken en afbreken. Nu zijn jullie geen stil zitters, maar of dit bij de favoriete bezigheden hoort vraag ik me af. Als je aan die max 3 dagen wil vasthouden zou ik eerder een camper of caravan adviseren. Dat is mijn inziens meer geschikt voor korte verblijfsperiodes.

Maakt niet dat een vouwwagen niet geschikt is om te trekken. Maar met een jong gezin van 4 personen heb je toch wel wat spulletjes mee. En kost het toch wel wat tijd voordat je vertrokken bent en weer staat. Een verblijfsduur van minimaal 4 á 5 dagen vind ik prettiger. Dan heb je naast de vertrek en aankomst dagen nog een dag of 2 / 3 om er met de fiets op uit te gaan vanaf de camping.

Over het algemeen gaan we wat verder van huis op vakantie. Naar de plaats van bestemming rijden we in 2 dagen. De eerste en laatste dag zo’n 700 ... 800 km. De andere dag nog 300 ... 500 km. Tijdens de overnachting maken we dan wel gebruik van de vouwwagen. Deze wordt dan alleen opgezet voor de overnachting en blijft er zoveel als mogelijk in de auto en vouwwagen-bak. Dan zijn we ruim binnen het uur slaap klaar en de volgende dag binnen het uur weer vertrokken.

Hoewel ik er geen ervaring mee heb, zou mijn eerste voorkeur uitgaan naar een vouwwagen met imperiaal. Op het imperiaal zijn makkelijk 4  snelle fietsendragers te monteren. Waar je dan nog op moet letten is hoe makkelijk/ snel is het imperiaal op de vouwwagen te monteren is.

Succes met je zoektocht/keuze.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Vier fietsen mee maar snelle opzetter (en even voorstellen)
« Reactie #26 Gepost op: augustus 31, 2020, 08:45:04 am »

Er staat hier iets ideaal op het forum. Ik vind hem niet terug, maar er is een topic van.
't is een soort aanhanger (volgens sommigen lijkt'ie op een loempiakraam) die je kan uitklappen. Hangt wat tussen een caravan, aanhanger en vouwwagen in. Je kan de fietsen er zo in zetten, en hem open klappen zodat je toch onder zeil staat.

Als je laagdrempelig 4 fietsen mee wil, bestaat er niks makkelijker dan dat. Als iemand de link vindt...

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Gelogd

hoek_tre

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 630
Re: Vier fietsen mee maar snelle opzetter (en even voorstellen)
« Reactie #27 Gepost op: augustus 31, 2020, 09:10:38 am »

@Metalpe: Bedoel je die Farfalla? Dat topic staat hier
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Vier fietsen mee maar snelle opzetter (en even voorstellen)
« Reactie #28 Gepost op: augustus 31, 2020, 09:24:33 am »

@Metalpe: Bedoel je die Farfalla? Dat topic staat hier
Inderdaad! Bedankt!

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.203
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Vier fietsen mee maar snelle opzetter (en even voorstellen)
« Reactie #29 Gepost op: augustus 31, 2020, 09:34:57 am »

https://duckduckgo.com/?q=motorbike+camper+trailer&t=iphone&iar=images&iax=images&ia=images&iai=https%3A%2F%2Fi.ytimg.com%2Fvi%2FfxSuMTTCR-c%2Fhqdefault.jpg

Dit is ook een aardig idee, ipv de fietsen op de tent, de tent boven de fietsen, alleen in Australië kunnen ze dit verzinnen. Daktent op pootjes:)2957]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal