Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Vier fietsen mee maar snelle opzetter (en even voorstellen)  (gelezen 7602 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.171
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Vier fietsen mee maar snelle opzetter (en even voorstellen)
« Reactie #30 Gepost op: augustus 31, 2020, 10:00:39 am »

Er staat hier iets ideaal op het forum. Ik vind hem niet terug, maar er is een topic van.
't is een soort aanhanger (volgens sommigen lijkt'ie op een loempiakraam) die je kan uitklappen. Hangt wat tussen een caravan, aanhanger en vouwwagen in. Je kan de fietsen er zo in zetten, en hem open klappen zodat je toch onder zeil staat.

Als je laagdrempelig 4 fietsen mee wil, bestaat er niks makkelijker dan dat. Als iemand de link vindt...

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk


Campwerk heeft ook zoiets.
Dit is eigenlijk een hoge aanhanger met een daktent erop.
https://www.campwerk.nl/nl/producten/cargo
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Vier fietsen mee maar snelle opzetter (en even voorstellen)
« Reactie #31 Gepost op: augustus 31, 2020, 10:26:48 am »

Prijzige oplossingen voor een relatief simpel probleem. Vier fietsen is op de meeste vouwwagens wel te overzien, op een Camplet met de goede klemmen is de meertijd bij opzetten en afbreken in elk geval in minuten te meten. Dat is vast bij andere wagens ook zo te krijgen of te maken. En een caravan is in dat opzicht een nog sneller alternatief.
Gelogd

sschelhaas

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: in orientatie
Re: Vier fietsen mee maar snelle opzetter (en even voorstellen)
« Reactie #32 Gepost op: september 16, 2020, 05:32:23 pm »

Bedankt allemaal voor de reacties. Wij zijn ons inderdaad naar aanleiding van de reacties verder aan het oriënteren gegaan. Vier fietsen op de vouwwagen blijkt lastig en zelfs wanneer je drie fietsen op de dissel wil vallen ook best wel wat wagens af. Dus we kwamen tot de conclussie dat we die "eis" maar wat anders moesten interpreteren.

Terecht is aangegeven dat je je moet afvragen of dat wel nodig is. Nu is omze auto niet zo groot, dus in de kofferbak is niet echt een optie. Maar als we kiezen voor een vouwwagen met een iets grotere wagen moet het ook lukken 2 kinderfietsen in de bak of onder zeil kwijt te kunnen en 2 op de dissel. Later kunnen ze eventueel dan ook op het dak van de auto.

Het avontuurlijke van een Campooz trekt ons het meest (kan zelfs 3 op de dissel), dus we hebben besloten dat het zo'n type wordt. Geeft ons denken we nml dd meeste flexibiliteit: Snel opzetten bij 1 overnachting maar ruimte als het nodig is via de camping voortent. Koken kan op de klep, maar ook buiten dankzij de lichtgewicht keuken. Binnenkort gaan we dus maar even bij de Hello Campooz in zwolle kijken. Maar de kans is ook groot dat we, gezien het vrij grote prijsverschil, voor de Savannah gaan via Kraay in Nijkerk, ook omdat die stoere kleur ons ergens ook weer aanspreekt en het geld wat we dan in de zak houden andere leuke dingen kunnen doen.
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.203
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Vier fietsen mee maar snelle opzetter (en even voorstellen)
« Reactie #33 Gepost op: september 16, 2020, 05:40:49 pm »

Succes. Foto gaan we wel zien:)851]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

mbleeker

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: geen
Re: Vier fietsen mee maar snelle opzetter (en even voorstellen)
« Reactie #34 Gepost op: september 16, 2020, 08:19:22 pm »

Wij zijn afgelopen vakantie met een geleende vouwwagen op vakantie geweest en met op de vouwwagen 3 fietsen: mijn fiets en die van mijn 2 zoontjes. De fiets van mijn vrouw werd te zwaar voor een simpele fietsdrager. Dit was mogelijk omdat de vouwagen een vaste bak had met daarop een ijzeren frame.

De combinatie 4 fietsen en snel zal lastig zijn, maar weet dat o.a combi camp vouwwagens heeft met een ijzeren frame waarop fietsdragers gemonteerd kunnen worden. Ik stel me voor dat als je er dan voor kiest om 2 fietsen op de dissel te zetten, je 'slecht' 2 fietsen van het frame hoeft te verwijderen en dan al kunt beginnen met het uitvouwen van de vouwwagen. De fietsdragers blijven dan aan het frame zitten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Vier fietsen mee maar snelle opzetter (en even voorstellen)
« Reactie #35 Gepost op: september 16, 2020, 10:42:36 pm »

Tja, wat is snel. Tussen een camping oprijden en bedden klaar hebben liggen en de pannen op het vuur zit bij ons doorgaans 3 kwartier tot een uur, inclusief 4 fietsen van het deksel (en de 5e van het dak). De tijd zit veel meer in de haringen en de gastencabine. En je hebt niets aan een snelle klapper als je vervolgens aan de slag gaat met uitvouwkasten, koelkasten, kastverhogers, sfeerlampjes en weet ik wat nog meer mensen tegenwoordig allemaal meeslepen... Daar is imo veel meer winst te halen.
Gelogd

marijnhak

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 162
Re: Vier fietsen mee maar snelle opzetter (en even voorstellen)
« Reactie #36 Gepost op: september 23, 2020, 04:03:13 pm »

Als je een Campooz overweegt, kijk dan ook eens bij Buite Lewe.

Spaar je tov Campooz veel geld mee uit, voor dezelfde financiële middelen kan je dan ook een extra fietsendrager op het dak oid aanschaffen.

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk

Gelogd
Buite Lewe, Buiten Leven
Oost West, klapt best

Klappen maar!

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 93
  • Merk Vouwwagen: Kyte Wind Force-S-uper ;-)
Re: Vier fietsen mee maar snelle opzetter (en even voorstellen)
« Reactie #37 Gepost op: september 24, 2020, 11:13:10 pm »

Wij hebben drie kinderen en bij vakanties naar het buitenland nooit fietsen meegenomen.
Hoogstens een stepje of zoiets.

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Vier fietsen mee maar snelle opzetter (en even voorstellen)
« Reactie #38 Gepost op: september 25, 2020, 09:01:51 am »

Wij namen ook alleen een kinderfiets mee voor onze dochter. Kon ze op de camping fietsen. we Gingen veel wandelen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Vier fietsen mee maar snelle opzetter (en even voorstellen)
« Reactie #39 Gepost op: september 25, 2020, 09:38:16 am »

dat is natuurlijk geen maatstaf, iedereen viert vakantie op zijn eigen manier...
Gelogd

Mirri74

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Combi camp venezia
Re: Vier fietsen mee maar snelle opzetter (en even voorstellen)
« Reactie #40 Gepost op: september 28, 2020, 06:26:14 pm »

Houdt er wel rekening mee dat de keuken bij de camplet erg laag is. Dat is niet voor iedereen prettig.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal