Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Lange tijd met gezin en vouwwagen door Europa  (gelezen 11563 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rinusdevos

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 49
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018
Lange tijd met gezin en vouwwagen door Europa
« Gepost op: september 01, 2017, 04:06:36 pm »

Mijn vrouw en ik hebben het idee om ergens in 2019/2020 een maand of 3 door Europa rond te trekken met ons gezin en de (nog aan te schaffen) vouwwagen.
3 Maanden op reis met gezin daar valt veel over te lezen. Maar dat gaat meestal over campers, fietsen of anderszins rondtrekken door delen van de wereld. Maar ik ben benieuwd of er ook iemand hier op het forum is die iets dergelijks met zijn gezin in Europa heeft gedaan. Of mij een link kan sturen naar reisverslagen. Ik ben nog maar weinig verhalen tegen gekomen.

Ook ben ik zoek naar tips voor het kamperen met een vouwwagen voor een lange tijd. Dit is een wat brede vraag, daar ben ik mij van bewust, maar ik hoop aan de hand van reactie op reactie meer duidelijkheid te krijgen voor mezelf (en jullie).
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 811
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Lange tijd met gezin en vouwwagen door Europa
« Reactie #1 Gepost op: september 01, 2017, 07:10:47 pm »

Je vraag is inderdaad breed en de informatie die je geeft te summier voor een gedegen antwoord.
Maar ik zie geen problemen. Lijkt mij een fijn idee om 3 maanden rond te trekken met een vouwwagen. Ik zou zeggen, doen.
Gelogd

Rinusdevos

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 49
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018
Re: Lange tijd met gezin en vouwwagen door Europa
« Reactie #2 Gepost op: september 01, 2017, 07:22:58 pm »

Misschien moet ik het tweede deel van mijn vraag dan maar even overslaan voor nu en bewaren voor als ik al meer weet.

Zijn er dan misschien mensen die ervaringen hebben met lange tijd met kinderen en de vouwwagen rondtrekken? Op dit forum ben ik een topic uit 2010 tegengekomen, meer heb ik niet kunnen vinden. Weet iemand anders nog waar ik ervaringen kan lezen?
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Lange tijd met gezin en vouwwagen door Europa
« Reactie #3 Gepost op: september 01, 2017, 08:22:33 pm »

Wij zijn een kleine 5 weken weggeweest. Nog lang geen drie maanden, maar toch al een hele poos.
Alles een vaste plek geven en zorgen dat het niet te veel moeite kost om te verhuizen lijkt me al een goed begin.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Lange tijd met gezin en vouwwagen door Europa
« Reactie #4 Gepost op: september 01, 2017, 08:40:27 pm »

Wij gaan doorgaans rond de 4 weken of langer. Gek genoeg maakt het niet zo heel veel uit of je nou 2, 4 of 6 weken gaat, je sjouwt hetzelfde setje spullen mee. Je moet alleen wat vaker een wasmuntje kopen. Onze gasfles zou het geen drie maanden volhouden, dus daar zou ik voor een alternatief kiezen wat makkelijk aan te vullen of om te ruilen is op de plek van bestemming. Auto van te voren een beurtje geven en iets regelen voor het huis. Drie maanden onbewoond achterlaten is lang als er niet af en toe toezicht is. Maar verder?
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Lange tijd met gezin en vouwwagen door Europa
« Reactie #5 Gepost op: september 02, 2017, 10:28:46 pm »

Gaaf idee maar 3 maanden is wel lang voor de kinderen denk ik want de meeste tijd zullen er niet veel leeftijdsgenoten zijn. Immers heeft niemand zolang vakantie van school. Hoe ga je dat regelen als ik vragen mag? Hier al moeite met een dagje extra vrij in een meivakantie :)19]
Denk zo min mogelijk mee nemen en zorgen voor spullen die snel drogen want 3 maanden in een tent is denk ik zaak om het zo droog mogelijk te houden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Lange tijd met gezin en vouwwagen door Europa
« Reactie #6 Gepost op: september 03, 2017, 08:28:55 am »

Heel leuk idee. Maar het hele gezin moet het wel echt willen. Want het is een hele lange tijd om op elkaars lip te zitten. wij gingen altijd 3 weken. Ooit gingen we eens 4 weken. Ook leuk, maar op een gegeven moment wilden we toch ook graag weer naar huis toe. Maar deze beleving is voor iedereen weer anders.
Maar gewoon proberen zou ik zeggen. Is de lol er af, gewoon lekker naar huis.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Rinusdevos

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 49
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018
Re: Lange tijd met gezin en vouwwagen door Europa
« Reactie #7 Gepost op: april 04, 2019, 09:54:04 pm »

Over een maand is het zover! Dan vertrekken we voor 3 maanden.
Natuurlijk allerlei laatste dingetjes regelen. Maar 1 Ding heb ik tot deze week over het hoofd gezien: gas in het oosteuropa.
Ik een campinggaz 907, maar het omruilen lijkt niet te kunnen in geheel Oost-Europa: Slowakije is zo'n beetje het meest oostelijke, maar daar komen we niet.

Heeft iemand een advies wat te gebruiken voor Oost Europa?

We beginnen in Griekenland, een week of 2-3. Daarna naar de Zwarte Zee. Daar blijven we een paar weken denk ik. Dan weer terug via de Balkan.
We gebruiken het gas met name om op te koken. En mogelijk een enkele keer voor de koelkast als er geen stroom is en een koelkast noodzakelijk is.
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 861
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Lange tijd met gezin en vouwwagen door Europa
« Reactie #8 Gepost op: april 04, 2019, 10:03:41 pm »

Mijn advies: Neem een extra Campinggaz 907 mee. Op Internet voor een paar euro een leeg tankje kopen, en dan omwisselen voor een volle. 2 tankjes moeten genoeg zijn, als je tenminste niet alles op gas doet.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Lange tijd met gezin en vouwwagen door Europa
« Reactie #9 Gepost op: april 04, 2019, 10:04:43 pm »

Mijn vader heeft in oosteuropa wel eens zijn grijze gasfles bij een vulstation laten vullen.
Daar doen ze daar wat minder ingewikkeld over  8)
Ik denk dat je gewoon moet gaan en evt daar een lokale fles moet kopen. Misschien meerdere types reduceer meenemen?

Heel tof plan trouwens, zo'n reis lijkt me heel bijzonder als gezin!
Gelogd

Rinusdevos

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 49
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018
Re: Lange tijd met gezin en vouwwagen door Europa
« Reactie #10 Gepost op: april 04, 2019, 10:07:55 pm »

Misschien meerdere types reduceer meenemen?

Heel tof plan trouwens, zo'n reis lijkt me heel bijzonder als gezin!

Dank voor je antwoord? Wat bedoel je precies met reduceer?

Wij vinden het inderdaad ook een tof plan :J
Gelogd

Rinusdevos

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 49
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018
Re: Lange tijd met gezin en vouwwagen door Europa
« Reactie #11 Gepost op: april 04, 2019, 10:09:40 pm »

Mijn advies: Neem een extra Campinggaz 907 mee. Op Internet voor een paar euro een leeg tankje kopen, en dan omwisselen voor een volle. 2 tankjes moeten genoeg zijn, als je tenminste niet alles op gas doet.

Dat ben ik aan het overwegen. Maar is dat niet wat krap? We zijn pas na 12 weken weer in Oostenrijk (op z'n vroegst). En waarschijnlijk hebben niet alle campings electra, dan doen we meer met gas (water koken voor koffie, koelkast).
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Lange tijd met gezin en vouwwagen door Europa
« Reactie #12 Gepost op: april 04, 2019, 10:25:53 pm »


Heeft iemand een advies wat te gebruiken voor Oost Europa?


Ja, benzinebranders..:

https://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/kamperen-toebehoren/m1392594742-coleman-benzine-kookstel.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

En voor de keuken in de vouwwagen een 2,5 of 5 kg groene fles. Die worden overal gevuld. Vooral in het oosten is dat niet zo'n probleem, daar wordt veel met flessen gewerkt.
Gelogd

Rinusdevos

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 49
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018
Re: Lange tijd met gezin en vouwwagen door Europa
« Reactie #13 Gepost op: april 04, 2019, 10:30:29 pm »

Ja, benzinebranders..:

https://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/kamperen-toebehoren/m1392594742-coleman-benzine-kookstel.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Hebben we al, maar we hebben juist de CCC gekocht ivm de vaste keuken en geen gesleep meer met een losse brander. Deze gaat in ieder geval niet mee (coleman fuel lijkt me ook niet verkrijgbaar en dan is er alleen maar meer risico op verstopping). Dus misschien moet ik de mijne ook maar 's marktplaats zetten...

En voor de keuken in de vouwwagen een 2,5 of 5 kg groene fles. Die worden overal gevuld. Vooral in het oosten is dat niet zo'n probleem, daar wordt veel met flessen gewerkt.

welke 'groene fles' bedoel je? er zijn legio flessen in omloop. Of kunnen ze allemaal?
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Lange tijd met gezin en vouwwagen door Europa
« Reactie #14 Gepost op: april 04, 2019, 10:38:48 pm »

Hebben we al, maar we hebben juist de CCC gekocht ivm de vaste keuken en geen gesleep meer met een losse brander. Deze gaat in ieder geval niet mee (coleman fuel lijkt me ook niet verkrijgbaar en dan is er alleen maar meer risico op verstopping). Dus misschien moet ik de mijne ook maar 's marktplaats zetten...

Serieus? Coleman fuel is nergens voor nodig, die van ons lopen allemaal (tot 25 jaar oud) al jaar in jaar uit op euro loodvrij. Eén keer een generator moeten wisselen. Wij koken juist op benzine vanwege het grote gemak van de verkrijgbaarheid van de brandstof in heel Europa en daar buiten (en omdat ze gewoon veel sneller en krachtiger zijn ;) )

welke 'groene fles' bedoel je? er zijn legio flessen in omloop. Of kunnen ze allemaal?

Gewoon, euroflessen. In oost europa wordt veel gewerkt met Statoil en Lukoil om te wisselen, maar sowieso zijn alle landen daar veel meer LPG-minded. Autogas rijden is ook nergens zo makkelijk als daar. Gasflessen vullen hebben we op heel wat plekken gezien en daar doen ze ook niet al te moeilijk over. Mits ze vullen op een weegschaal lijkt me dat ook niet zo'n probleem.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal