Vouwwagenclub.info

(Openbaar)De vouwwagen => vouwwagenmerken informatie => Holtkamper => Topic gestart door: abbes008 op februari 22, 2014, 06:50:59 pm

Titel: Kyte na garantiebeurt weer terug in de stalling
Bericht door: abbes008 op februari 22, 2014, 06:50:59 pm
Vandaag onze Kyte opgehaald bij Holtkamper in Emmen. Alle punten zijn opgelost. Tevens als extra service spatlappen gekregen. Welke nu standaard worden meegeleverd aan de wagen. Goed bezig, want dit scheelt viezigheid aan mijn stopcontact.

Tevens nog even gekeken of er nog wat nieuws op te merken was aan de Kyte, en ja dat is er.

1. De Kyte is nu afsluitbaar door een front te plaatsen, deze was er al met touwtjes, nu kan deze aan de luifel geritst worden.
2. De kindertent, welke nog een prototype is, is nu 2 meter diep en bevat 3 cabines. De buitenkleur is nu wit ipv groen. De definitieve kleurstelling moet nog vastgesteld worden.
Titel: Re: Kyte na garantiebeurt weer terug in de stalling
Bericht door: mars op februari 22, 2014, 07:30:34 pm
Dat is weer typisch holtkamper. In het begin 2012 heb ik zelf spatlappen gemaakt, nadat ik eerst gevraagd had of deze leverbaar waren of werden. Nee was hun reactie. Te duur en w.s. geen afname ervan zeiden ze.
Hoe kan het lopen.... :#
Titel: Re: Kyte na garantiebeurt weer terug in de stalling
Bericht door: abbes008 op februari 22, 2014, 07:40:53 pm
Titel: Re: Kyte na garantiebeurt weer terug in de stalling
Bericht door: mars op februari 22, 2014, 07:43:47 pm
Hieruit blijkt dat holtkamper het bedenkt en níet de klant. ::)
Titel: Re: Kyte na garantiebeurt weer terug in de stalling
Bericht door: Frankie op februari 22, 2014, 07:46:13 pm
Dat is weer typisch holtkamper.
Even nam ik aan dat je het na deze stelling zou gaan hebben over het (netjes) oplossen van zaken c.q. problemen door Holtkamper.
De reden dat ik dat aannam is dat ik toen ik het bericht van abbes008 las dacht: bij Holtkamper lijken ze eigenlijk wel verduiveld vaak bezig met het 'oplossen' van dingen.
Is mijn indruk daarvan nou juist of verbeeld ik het me gewoon?
Titel: Re: Kyte na garantiebeurt weer terug in de stalling
Bericht door: abbes008 op februari 22, 2014, 07:52:00 pm
In ons geval, verbeeld je het gewoon. Zie het als een nieuwe woning, er zijn wellicht altijd wel wat puntjes voor verbetering, zolang het maar onder service valt. Elke vouwwagen wordt met de hand in elkaar gezet, tja ik vergeet ook wel eens wat.
Als het een massa productie is, met robots e.d. tja, dan kan mij het wel voorstellen dat het niet fout gaat. Of als het fout gaat, dan heeft iedereen het.
Titel: Re: Kyte na garantiebeurt weer terug in de stalling
Bericht door: Frankie op februari 22, 2014, 08:21:32 pm
In ons geval, verbeeld je het gewoon.
Nou nee. Want je hebt het gewoon over dat er puntjes opgelost zijn. Mijn indruk betrof de frequentie c.q. het aantal eigenaren dat iets op te lossen heeft.

Elke vouwwagen wordt met de hand in elkaar gezet, tja ik vergeet ook wel eens wat.
Als het een massa productie is, met robots e.d. tja, dan kan mij het wel voorstellen dat het niet fout gaat. Of als het fout gaat, dan heeft iedereen het.
Dat ben ik principieel met je oneens. :) 
Juist bij handwerk heeft elke medewerker de kans (en uit oogpunt van kwaliteitsmanagement ook de plicht) om in elke fase van het productieproces het werk van hem/haarzelf en dat van voorgangers in de lijn te controleren en te beoordelen en z'n vinger in de lucht te steken om te zeggen: "dit is niet goed!" Eerst herstellen en dan pas door!

En waar het mij ook om ging is niet zozeer dat ik het opvallend vond dat er zaken op te lossen zijn, maar dat dat bij HK vaker het geval is (dan bij andere merken).
Titel: Re: Kyte na garantiebeurt weer terug in de stalling
Bericht door: abbes008 op februari 22, 2014, 08:54:19 pm
Ok, ik kan enigszins met je meegaan, maar dat is vanuit de theorie gedacht. Overal waar mensenhandjes aan te pas komt heb je kans op fouten. We hebben 4 jaar geleden een nieuwe woning gekocht voor een paar ton, dat is ook wel handwerk geweest, ook hier zou je verwachten dat er controles worden uitgevoerd voordat men de sleutel overhandigd, niets is minder waar. Er waren nog heel wat puntjes op te lossen.

Dat het je opvalt bij HK, is omdat iedereen bij HK scherp oplet en op elk slakje zout legt, wat ook logisch is gezien de aanschafwaarde. Onze vorige wagen had nog veel meer punten, maar dat wijde ik aan prijs kwaliteit verhouding en nam ik voor lief. Bij onze HK wil ik het perfect en leg ik ook op slakje zout. Ik denk als iedereen kritisch kijkt naar haar of zijn wagen weet ik bijna zeker dat er best genoeg puntjes op te noemen zijn. Maar dat is wat ik denk hé, voordat ik een heleboel reacties over me heen krijg
Titel: Re: Kyte na garantiebeurt weer terug in de stalling
Bericht door: GJT op februari 22, 2014, 09:09:00 pm
En waar het mij ook om ging is niet zozeer dat ik het opvallend vond dat er zaken op te lossen zijn, maar dat dat bij HK vaker het geval is (dan bij andere merken).

Je hebt eigenlijk wel gelijk, het is gewoon troep en nooit helemaal af. Iemand nog een Kyte kopen?   :# bijna af en in zeer goede staat!

Ps Abbes008: mooi dat hij weer 100% is. Op naar een mooi kampeerjaar!
Titel: Re: Kyte na garantiebeurt weer terug in de stalling
Bericht door: abbes008 op februari 22, 2014, 09:17:46 pm


Ps Abbes008: mooi dat hij weer 100% is. Op naar een mooi kampeerjaar!

Dank je, ik hoop dat het een beter voorjaar wordt dan vorig jaar. We zullen dan zeker weer terug keren naar De Adelaar.
Titel: Re: Kyte na garantiebeurt weer terug in de stalling
Bericht door: Frankie op februari 22, 2014, 09:27:40 pm
Je hebt eigenlijk wel gelijk, het is gewoon troep en nooit helemaal af. Iemand nog een Kyte kopen?   :# bijna af en in zeer goede staat!
Nou dat zal vast wel meevallen, maar daar kan ik niet over oordelen.
Maar laat ik het zo formuleren dat ik het idee heb dat HK eigenaren het naar mijn indruk best vaak hebben over op te lossen of opgeloste 'puntjes' waarbij ze dan altijd wijzen op het extraatje dat het oplossen van die puntjes vergezeld heeft: een HK hamertje hier, een spatlapje daar, een updateje zus, een handigheidje zo... Ogenschijnlijk ter verzachting van de irritatie over het feit dat er puntjes opgelost moesten worden.
Als mijn indruk onjuist is, is dat ook goed. Dan is mijn indruk dus gewoon onjuist.
Titel: Kyte na garantiebeurt weer terug in de stalling
Bericht door: abbes008 op februari 22, 2014, 09:44:55 pm
Maar laat ik het zo formuleren dat ik het idee heb dat HK eigenaren het naar mijn indruk best vaak hebben over op te lossen of opgeloste 'puntjes' waarbij ze dan altijd wijzen op het extraatje dat het oplossen van die puntjes vergezeld heeft: een HK hamertje hier, een spatlapje daar, een updateje zus, een handigheidje zo... Ogenschijnlijk ter verzachting van de irritatie over het feit dat er puntjes opgelost moesten worden.
Als mijn indruk onjuist is, is dat ook goed. Dan is mijn indruk dus gewoon onjuist.

Ieder zijn indruk, dat is logisch. Voor ons waren het absoluut geen irritatie puntjes en vond ik die spatlapjes puur service.
Onze puntjes waren, een schroefje wat mistte is de keuken, in de velgen mistte de middelste doppies, bij de deur was een naadje los, het beroemde extra lapje in de top van de mast is geplaatst, had ik zelf kunnen doen, door het opgestuurde hobby kitje en nog 2 dingetjes waar wij twijfels/vragen over hadden, had ook telefonisch gekund.

Bij een ander merk had ik wellicht zelf dat schroefje erin gezet, middelste doppies geplaatst en dat naadje was niet essentieel genoeg om terug te gaan. Wellicht voor de meesten niet eens het benoemen waard, maar dat is wat ik net ook schreef, voor een HK wil ik het perfect.

Dus iedereen mag het zijne van denken, maar wij zij zeer tevreden met de service van HK.
Titel: Re: Kyte na garantiebeurt weer terug in de stalling
Bericht door: Frankie op februari 22, 2014, 09:57:21 pm
Bij een ander merk had ik wellicht zelf dat schroefje erin gezet, middelste doppies geplaatst en dat naadje was niet essentieel genoeg om terug te gaan.
Nou ja, ik heb een ander merk en bij mij deed de electriciteit het niet, lieten er wat ogen van en een naadje in het dekzeil los. Allemaal onder garantie gerepareerd. En ik heb daar in het forum ook melding van gedaan. Maar ik voel me sinds dat gebeurd is toch zo'n beetje de enige met een Aart Kok die zoiets had...
Titel: Re: Kyte na garantiebeurt weer terug in de stalling
Bericht door: Edwinv op februari 22, 2014, 09:59:15 pm
Laat ik voorop stellen dat ik een tevreden ben met het product van HK. Het producren van een vouwwagen is mensen/ handwerk en dan kan er best wat mis mee gaan. Is altijd keurig opgelost. Tot zover geen probleem
Waar ik moeite mee heb en dat lees ik met vrij grote regelmaat hier op het forum, hoe HK denkt met mij/ ons denkt om te kunnen gaan. Verkopers praten niet met een mond. De ene zegt dit, de andere zegt weer wat anders. Als je een euvel hebt aan je klapkar, dan is het standaard "nee meneer, is niet eerder gebeurd u bent de eerste" stond toen in de showroom. Ik kreeg dit te horen......draai me om in de showroom en daar staat een klapper van iemand anders met exact hetzelfde euvel!! Je voelt je niet echt serieus genomen. Wees eerlijk en verkoop geen leugentjes denk ik dan.

Titel: Re: Kyte na garantiebeurt weer terug in de stalling
Bericht door: abbes008 op februari 22, 2014, 10:04:05 pm

Nou ja, ik heb een ander merk en bij mij deed de electriciteit het niet, lieten er wat ogen van en een naadje in het dekzeil los. Allemaal onder garantie gerepareerd. En ik heb daar in het forum ook melding van gedaan. Maar ik voel me sinds dat gebeurd is toch zo'n beetje de enige met een Aart Kok die zoiets had...

Kan me niet voorstellen dat je de enige bent, want elk product heeft wel eens wat, ongeacht wat het is.
Titel: Re: Kyte na garantiebeurt weer terug in de stalling
Bericht door: abbes008 op februari 22, 2014, 10:06:32 pm

Waar ik moeite mee heb en dat lees ik met vrij grote regelmaat hier op het forum, hoe HK denkt met mij/ ons denkt om te kunnen gaan. Verkopers praten niet met een mond. De ene zegt dit, de andere zegt weer wat anders. Als je een euvel hebt aan je klapkar, dan is het standaard "nee meneer, is niet eerder gebeurd u bent de eerste" stond toen in de showroom. Ik kreeg dit te horen......draai me om in de showroom en daar staat een klapper van iemand anders met exact hetzelfde euvel!! Je voelt je niet echt serieus genomen. Wees eerlijk en verkoop geen leugentjes denk ik dan.

Hier ben ik het mee eens, wees eerlijk geen enkel product is perfect, dat siert je dan ook wel weer.
Titel: Re: Kyte na garantiebeurt weer terug in de stalling
Bericht door: Frankie op februari 22, 2014, 10:28:35 pm
Kan me niet voorstellen dat je de enige bent, want elk product heeft wel eens wat, ongeacht wat het is.
Tuurlijk. En juist daarom vraag ik me af waardoor ik die indruk heb zoals ik 'm noemde.
Titel: Re: Kyte na garantiebeurt weer terug in de stalling
Bericht door: abbes008 op februari 22, 2014, 10:39:15 pm

Tuurlijk. En juist daarom vraag ik me af waardoor ik die indruk heb zoals ik 'm noemde.

Wellicht omdat Hk door een vergrootglas wordt bekeken? Misschien betreft het voornamelijk de Kyte, een relatief nieuw product.
Ik heb me niet al teveel bezig gehouden met andere merken en hun probleempjes anders dan de Kyte.
Titel: Re: Kyte na garantiebeurt weer terug in de stalling
Bericht door: Frankie op februari 22, 2014, 11:30:40 pm
Misschien betreft het voornamelijk de Kyte, een relatief nieuw product.
Ik heb me niet al teveel bezig gehouden met andere merken en hun probleempjes anders dan de Kyte.
Ik heb inderdaad het idee dat het vooral (en misschien zelfs wel uitsluitend) de Kyte betreft. En dat zou inderdaad de reden wel eens kunnen zijn. Hoewel andere merken toch ook nieuwe/nieuwste modellen hebben. Maar misschien zijn die wagens weer wat meer op traditionele leest geschoeid en opgebouwd met bewezen technieken. En minder van 'pushing the limits'.
Titel: Re: Kyte na garantiebeurt weer terug in de stalling
Bericht door: mars op februari 22, 2014, 11:54:53 pm
De houding van HK staat mij niet altijd even goed aan. Soms neigt het naar een bepaalde vorm van arrogantie.
Krijg ik jeuk van op m'n rug.
De service vindt ik wel bovengemiddeld. Waar het hun uitkomt vaak. Daar steekt die arrogantie weer de kop op. Dit is onze gedachte hierover.
Door een gebrek aan communicatie van hun kant, weet de klant niet waar ie aan toe is. Bellen heeft dan niet veel zin. Wordt je niks wijzer van.
Oplossing is er persoonlijk heengaan en de discussie aangaan. Maar moet dat nodig zijn?

Onze ervaring is dat problemen dan wél netjes opgelost worden. Het kan dus wel.

HK doet veel aan innovatie, wat ook wat bijwerkingen heeft. So it is. Maar als de commu. serieus verbetert, zal de klant ook meer begrip opbrengen voor die bijkomende onhebbelijkheden.
Op een of andere manier snappen ze dat schijnbaar niet.........of tis die vorm van arrogantie.
Titel: Re: Kyte na garantiebeurt weer terug in de stalling
Bericht door: GertjanA op februari 25, 2014, 09:06:15 pm
Hi Erik, heb jij die beurt zelf geregeld, of ben je gebeld door HK?
De Kyte van ons is van 2011, en 1 keer voor een beurt/wat fixen geweest.
Is er een " standaard"  onderhoudsschema? Of is dat aan jezelf om te bepalen?

We hebben nu geen issues, maar misschien wordt er door HK dan inderdaad wat extra gedaan (spatlappen, slaaptent, Elektra  ;) enzo )

Thanks!

Gertjan
Titel: Re: Kyte na garantiebeurt weer terug in de stalling
Bericht door: abbes008 op februari 26, 2014, 10:06:53 pm
Hi Gertjan, we hebben de service zelf geregeld, zonder onderhoudsbeurt. We hadden een paar kleine issues, en wilden die laten repareren. De slaaptent hebben we over gehad bij HK en vooralsnog gekozen om de slaapcabine niet aan te laten passen. Dit omdat we de standaard mooi en strak vinden en nog geen last van muggen gehad. Elektra hebben we zelf al gedaan, dus niet over gehad. De spatlappen had ik aangekaart om deze te laten monteren, hierover zou ik gebeld worden wat de kosten zouden zijn. Maar tot mijn verrassing waren ze gemonteerd zonder kosten.

Volgens mij is er geen standaard onderhoudsschema, dat is aan je zelf. Zelf denk ik dat wij de onderhoud aan de remmen e.d. laten doen bij degene waar wij de vouwwagen stallen.
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal