Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering  (gelezen 17685 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
« Gepost op: oktober 25, 2012, 12:50:31 pm »

Ik heb op de Beurs de Cocoon Aero gekocht.
Dat wil zeggen de standaard versie.
Nu ben ik gaan twijfelen tussen de Standaard en MTT versie.
Op dit moment heb ik de standaard uitvoering uit 2004, dus die ken ik.
Mijn vraag: Heeft iemand ervaringen met de MTT?
« Laatst bewerkt op: oktober 25, 2012, 01:11:51 pm door WimS »
Gelogd

Linor

  • Gast
Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
« Reactie #1 Gepost op: oktober 25, 2012, 01:02:18 pm »

Bij de gewone cocoon staat de MTT aanduiding puur voor de dissel niet in de voortent, daarnaast is een MTT met verlengd chassis mogelijk waardoor je de keuken achterop kan houden, wat dus het geval is bij de normale versie met Kyte keuken. Tenzij de Aero ook verkocht wordt zonder Kyte keuken vermoed ik dat dat hier niet anders gaat zijn (dus MTT met dissel aan achterzijde tent). Volgens de prijslijst van Holtkamper:

? MTT chassis (langer chassis, dissel achter de tent) - extra plek op het chassis voor bijv. fietsen
? MTT Compact uitvoering - chassis gelijk aan standaard, maar dissel achter de tent

Ik heb even een fotootje van onze Cocoon met Kyte keuken opgezocht:

« Laatst bewerkt op: oktober 25, 2012, 01:06:17 pm door Linor »
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.265
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
« Reactie #2 Gepost op: oktober 25, 2012, 01:27:34 pm »

Zou zeker voor de mtt gaan.
Wij vonden die dissel maar lastig onder de luifel
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Linor

  • Gast
Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
« Reactie #3 Gepost op: oktober 25, 2012, 01:49:59 pm »

Als ik naar de door HaZee geplaatste foto's kijk is dat gewoon hetzelfde chassis als op onze MTT Limited Edition. Lijkt mij dus dat er geen keuze mogelijkheid is voor de niet MTT versie.
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
« Reactie #4 Gepost op: oktober 25, 2012, 01:58:24 pm »

Op de beurs stond een MTT en een standaard uitvoering....
Gelogd

Linor

  • Gast
Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
« Reactie #5 Gepost op: oktober 25, 2012, 02:09:45 pm »

Dan heb ik dat niet goed gezien. Ik denk dat het dan afhangt van wat voor keuken je er bij neemt. Als het gasstel in het midden zit dan heb je altijd de dissel in de weg om recht er voor te staan, waardoor je hem waarschijnlijk dan een stuk naar links wilt verplaatsen. Dit heeft dan wel weer als voordeel dat je dan meer stahoogte hebt bij het koken. Zo'n opstelling (verschoven) in combinatie met de disseltafel geeft wel een hoop ruimte, maar heeft dus wel een extra handeling nodig bij het opzetten. Maargoed, je geeft aan al ervaring te hebben met de standaard versie ..

Ik zelf vind het afwezig zijn van de dissel in de tent toch wel prettig, maakt je keuken toch wat bereikbaarder. Alleen, als je geen vaste keuken achterop hebt (weet niet of dat mogelijk is met niet kyte keukens), dan ben je dus constant dat ding aan het slepen bij het opzetten of je moet achter de tent willen koken ..
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
« Reactie #6 Gepost op: oktober 25, 2012, 02:12:46 pm »

Het lijkt er op dat de MTT wordt uitgevoerd met de Kyte keuken, dit was in elk geval de opstelling op de beurs.
Gelogd

Linor

  • Gast
Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
« Reactie #7 Gepost op: oktober 25, 2012, 02:23:39 pm »

Wij hebben zelf voor de MTT met Kyte keuken gekozen omdat wij die het mooiste vonden van de keukens die HK aanbood. Bijkomend voordeel dat ie vast zit op je chassis is dat zaken als elektra er bij inzaten, dus gewoon netjes een CEE stekker op je chassis verbonden met de elektra in de keuken. Ook 12 volt zit keurig verbonden met de koelkast, maar door gebrek aan ventilatie kan je die eigenlijk niet gebruiken (tenzij je met de ventilatie gaten openrijd, maar doordat je keuken achterop zit komt daar als het spatwater en vuil van de wielen in). Het is kwa keukens wel de duurste optie geloof ik met +- 3000 euro.

Vind je met je huidige cocoon de dissel storend?
« Laatst bewerkt op: oktober 25, 2012, 02:25:13 pm door Linor »
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
« Reactie #8 Gepost op: oktober 25, 2012, 02:41:34 pm »

Nee, we haalden hem los van de dissel en reden hem iets naar links zodat we goed bij alle delen van de keuken konden, met name de kookplaat die rechts zit. Door het plaatsen van de disseltafel heb je ook nog eens extra ruimte voor bij het koken, maar ook voor het koffiezetapparaat. Ik denk dat ik met name die werkruimte ga missen.
(Mijn vrouw zegt zich wel soms te storen aan de aanwezigheidvan de dissel bij de keuken.)

Voordeel van de MTT zit hem voor mij ook meer in de mogelijkheid om de fietsen eenvoudig mee te nemen. Nu doe ik die op het imperiaal dat op de vouwwagen wordt geplaatst, hetgeen toch meer werk is bij het opzetten en afbreken, bovendien moet je dat imperiaal ook nog ergens laten. Dat is geen probleem bij een grote plek, maar wel lastig op een kleine plek.

Meerprijs MTT lijkt inderdaad ? 3.000 te zijn. maar dat is natuurlijk niet alleen de keuken (greenbox inclusief koelbox is ? 2.190; base kitchen is ? 2.390) maar ook het verlengde chassis en de fietsendrager die bij HK ? 295 kost (wat gezien de eenvoud natuurlijk wel overpriced is). als je dus vergelijkt dan betaal je voor het verlengde chassis rond de ? 300-500.
Gelogd

HaZee

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 42
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Aero Membrane Airco MTT
Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
« Reactie #9 Gepost op: oktober 25, 2012, 02:43:03 pm »

Het lijkt er op dat de MTT wordt uitgevoerd met de Kyte keuken, dit was in elk geval de opstelling op de beurs.

Klopt, maar ik weet niet zeker of je niet ook voor die andere keuken zou kunnen kiezen ... (die scheelt overigens maar paar honderd euro volgens mij?)
Volgens de verkoper was het chassis van de getoonde MTT in ieder geval verlengd met 70 centimeter en werd de keuken achterop in een eigen bak geplaatst (wat dus standaard de kyte-keuken was in die beursaanbieding).

Redenen voor ons om voor de MTT uitvoering te gaan met kytekeuken, waren:
- geen lastige dissel in de tent (wil ik absoluut niet!) en
- de "gewone" keuken zit in een Alu-bak waardoor je altijd een rand van ca. 5cm hebt boven het blad. Lijkt mij vreselijk met schoonmaken (ik knoei nogal met koken ;-)

"Nadeeltjes" van de Cocoon Aero MTT met kytekeuken:
- ze zeiden dat je geen compressor koelkast erin kon krijgen, want dan kon het gat met het kraantje er niet meer bij (nou en, lekker belangrijk, not !!!). Op de kyte is dat geen probleem omdat daar wat meer ruimte is (daar zit de keuken niet in een aparte bak) en was de compressor koelkast sinds de beurs een nieuwe keuzeoptie.
- ter compensatie wordt een fietsenrek voorop gemonteerd (ivm de gewichtsverdeling). Vroeger was dat optioneel en kon je ook in plaats daarvan een afsluitbare Alu-bak krijgen (die ik liever zou hebben ;-).

Nadeeltje van de Cocoon in z'n algemeen: rare schuine stang waardoor de "deur" aan de voorkant wat laag is, maar dat wist je vast al aangezien je ervaring hebt ;-)
(Wel vreemd overigens, want aan de achterkant kan de stang na het opzetten omhoog tbv de uitbouw. Als ze dat nu ook aan de voorkant zouden doen, kon de deur ook groter en is er meer ruimte voor het raam... )
Gelogd

Linor

  • Gast
Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
« Reactie #10 Gepost op: oktober 25, 2012, 02:50:51 pm »

Nadeeltje van de Cocoon in z'n algemeen: rare schuine stang waardoor de "deur" aan de voorkant wat laag is, maar dat wist je vast al aangezien je ervaring hebt ;-)
(Wel vreemd overigens, want aan de achterkant kan de stang na het opzetten omhoog tbv de uitbouw. Als ze dat nu ook aan de voorkant zouden doen, kon de deur ook groter en is er meer ruimte voor het raam... )

Is dat dan anders aan de Aero? Want bij de XL e.d. heb je die stang aan de achterkant ook nog steeds en "zit ie in de weg" bij de kidsroom. Die schuine stang lijkt me ook een redelijk vitaal onderdeel van de constructie, lijkt mij een stuk minder stevig als die weggeklapt wordt.
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
« Reactie #11 Gepost op: oktober 25, 2012, 02:54:11 pm »

Redenen voor ons om voor de MTT uitvoering te gaan met kytekeuken, waren:
- geen lastige dissel in de tent (wil ik absoluut niet!) en
- de "gewone" keuken zit in een Alu-bak waardoor je altijd een rand van ca. 5cm hebt boven het blad. Lijkt mij vreselijk met schoonmaken (ik knoei nogal met koken ;-)

Die rand bij de base kitchen vond ik ook erg onhandig.

Nadeeltje van de Cocoon in z'n algemeen: rare schuine stang waardoor de "deur" aan de voorkant wat laag is, maar dat wist je vast al aangezien je ervaring hebt ;-)
(Wel vreemd overigens, want aan de achterkant kan de stang na het opzetten omhoog tbv de uitbouw. Als ze dat nu ook aan de voorkant zouden doen, kon de deur ook groter en is er meer ruimte voor het raam... )

In het begin heb ik inderdaad meermalen mijn hoofd gestoten , zowel bij de ingang als bij de M-uitbouw...
Gelogd

HaZee

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 42
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Aero Membrane Airco MTT
Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
« Reactie #12 Gepost op: oktober 25, 2012, 03:02:16 pm »

Is dat dan anders aan de Aero? Want bij de XL e.d. heb je die stang aan de achterkant ook nog steeds en "zit ie in de weg" bij de kidsroom. Die schuine stang lijkt me ook een redelijk vitaal onderdeel van de constructie, lijkt mij een stuk minder stevig als die weggeklapt wordt.

Yep, in de getoonde opstelling was de achterste stang omhoog geschoven, zodat je in het "WC-hokje" kon ...
Gelogd

Runningr

  • Gast
Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
« Reactie #13 Gepost op: oktober 25, 2012, 04:40:36 pm »

Hebben zelf ook een MTT XL met Kyte Kitchen. Redenen voor ons waren:
- Fietsen kunnen mee
- Mooie keuken, met veel aflegruimte (bakjes/vakjes/plankjes). Eenmaal op de camping gekomen even de bakjes ophangen, service op de plankjes en je hebt altijd alles voor het grijpen.
- Leefruimte onder de (het?)  luifel.

Nadeel(tjes) zijn er ook:
- Fietsen moeten welhaast mee, omdat anders de kogeldruk bijna niet op een acceptabel niveau is krijgen (met moeite 20-30 kg). Wil dit volgend jaar oplossen door een metalen ballastgewicht te maken die op de fietsdrager te bevestigen is.
- Voor een enkele overnachting zou je de fietsen vaak niet van de drager af willen halen. Met de XL uitvoering kan je ze echter niet laten staan, omdat de banden anders tegen de achteruitbouw van de XL tent aankomen. Dat maakt de snelklapper alleen een net-wat-minder-snel-klapper :)


Gelogd

Linor

  • Gast
Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
« Reactie #14 Gepost op: oktober 25, 2012, 04:50:11 pm »

- Fietsen moeten welhaast mee, omdat anders de kogeldruk bijna niet op een acceptabel niveau is krijgen (met moeite 20-30 kg). Wil dit volgend jaar oplossen door een metalen ballastgewicht te maken die op de fietsdrager te bevestigen is.

Volgens mij was dit inmiddels "opgelost" doordat HK de bak verschoven had, zonder bagage behalve de onderdelen die ik meekreeg bij de aflevering van mn wagen zat ik rond de 30kg kogeldruk.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal