Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering  (gelezen 17698 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Runningr

  • Gast
Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
« Reactie #15 Gepost op: oktober 25, 2012, 04:54:32 pm »

Dat is waar ook... Heb ik ergens op het forum iets van gelezen idd... Wellicht is onze Cocoon van voor deze aanpassing (geleverd eind januari 2012).

Ik heb het Cocoonnetje  aangemeld voor een servicebeurt, als het zover is zal ik ze vragen of deze schuifactie ook bij de onze doorgevoerd kan worden.
Gelogd

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
« Reactie #16 Gepost op: oktober 25, 2012, 07:35:31 pm »

Ook wij zijn dit jaar voor het eerst met onze Cocoon MTT op vakantie geweest. Is ons prima bevallen. Reden waarom wij voor de MTT uitvoering hebben gekozen;

* mijn vriendin was het sjouwen met de keuken helemaal beu
* geen dissel onder de luifel
* keuken is op de camping meteen gebruiksklaar

Wij hebben nog een disselbak gemonteerd gekregen, waar ik een compressor koelbox, gasfles en stroomkabel in heb zitten. Dit heb je wel nodig om aan voldoende kogeldruk te komen. Om de schuine stok aan de achterkant doe ik een isolatie van een verwarmingsbuis, doet het minder pijn als je er met je hoofd tegen aan loopt.
Gelogd

Runningr

  • Gast
Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
« Reactie #17 Gepost op: oktober 25, 2012, 07:41:00 pm »

Grappig... Mijn hoofdhaar zit op meer dan 2 meter hoogte, maar ik heb me nog nooit gestoten, of zorgen gemaakt dat ik me zou stoten aan deze buis. Zeker een 6e zintuig ontwikkeld voor alles wat in de gevarenzone zit :#
Gelogd

mars

  • Gast
Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
« Reactie #18 Gepost op: oktober 25, 2012, 08:29:35 pm »

Voor ons ook dezelfde redenen als hierboven beschreven.
Wij hebben onze MTT in december 2011 opgehaald met Alutec disselbak. Kogeldruk hebben we redelijk goed kunnen krijgen, maar dit jaar komt er een gecoate stalen plaat onderin te liggen, probleem opgelost.

En ons gemak/voordeel van de Kyte keuken tov White/Greenbox keuken is dat je veuuuuuuul meer kwijt kan in de Kyte keuken.
Zeer gemakkelijk schoon te houden. Nadeel wordt gezegd dat je eerst je kookspullen uit de keuken moet vissen alvorens te gaan koken. Onze ervaring afgelopen jaar is dat niet zo. Tijdens het koken kan ik nog overal bij, zelfs bij de pannen. Kwestie van goed indelen. 8)
En Kyte keuken heeft een mooie werkhoogte.
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
« Reactie #19 Gepost op: oktober 25, 2012, 10:59:11 pm »

* keuken is op de camping meteen gebruiksklaar

Tevens hebben wij hem onderweg ook erg vaak gebruikt, ideaal! Niet dat we hebben staan koken en bakken maar het is wel een handig vlak blad en een gekoelde ruimte tot je beschikking.
Gelogd
live life outdoors

Linor

  • Gast
Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
« Reactie #20 Gepost op: oktober 26, 2012, 07:27:01 am »

Tevens hebben wij hem onderweg ook erg vaak gebruikt, ideaal! Niet dat we hebben staan koken en bakken maar het is wel een handig vlak blad en een gekoelde ruimte tot je beschikking.

Dat van de gekoelde ruimte is dus maar beperkt, officieel zou je hiervoor met de ventilatieroosters open moeten rijden zodat er voldoende luchtcirculatie is om de warmte kwijt te raken. Aangezien die acher de keuken zitten kan opspattend vuil en vocht van de wielen hier zo naar binnen, kan misschien met droge dagen, maar bij regen niet zonder dat je keuken van binnen nat wordt. Eigenlijk is het dus net als bij de Kyte zelf, koelkast kan beter onderweg niet aan staan. Dat is dan weer een voordel van de greenbox en basekitchen voor op de dissel, die staan andersom dus dan heb je dit probleem niet en kan je wel gewoon onderweg koelen.
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
« Reactie #21 Gepost op: oktober 26, 2012, 07:32:02 am »

dat is juist, maar een ingevroren pak sap erin doet wonderen ;)
Voor de terugweg is dat meestal ook wel te regelen bij de camping eigenaar.
Gelogd
live life outdoors

Runningr

  • Gast
Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
« Reactie #22 Gepost op: oktober 26, 2012, 08:03:37 am »

Wij hebben de "regenflap" achter de koelkast tijdens het rijden altijd dicht en de koelkast altijd aan. Via de roosters die aan de achterkant van keukenbak zitten (achter de kookplaat zeg maar), komt naar onze ervaring genoeg koellucht binnen. De koelkast heeft zelf bij hoge temperaturen prima gekoeld onderweg (wanneer we van huis uit vertrekken echter niet. De koelkast doet het niet echt goed als ie niet voorgekoeld is en het dan achter de auto moet doen). De temperatuur in de keukenbak loopt dan ook niet excessief hoog op.

naar mijn ervaring dus gewoon flap dicht en koeling aan :) Zoals hierboven al werd beschreven doet  een vooraf goed gekoelde inhoud van de koelkast uiteraard wonderen.
Gelogd

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
« Reactie #23 Gepost op: oktober 26, 2012, 04:24:24 pm »

Ik heb alleen de compressorkoelkast in de disselbak op 12 volt aangesloten. Werkt prima. Wilde de orginele koelbox op de geschakelde 12 volt aansluiting van mijn auto zetten, helaas is deze niet aangesloten :( Heb er geen zin in om dat bij deze auto nog te gaan doen, maar bij de volgende moet het wel werken. Voorkoelen is nodig bij een absorptiebox, op 12 volt houd hij hoogstens de temperatuur een beetje vast. Moet dus geen probleem opleveren met de aanwezige roosters. Ook wij hebben de "regenflap" altijd dicht.
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
« Reactie #24 Gepost op: oktober 27, 2012, 06:25:35 pm »

Zijn er nog andere forummers die voor deze keuze hebben gestaan?
welk argument heeft hen voor het een of het ander laten besluiten?
Graag jullie reacties!
Gelogd

mars

  • Gast
Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
« Reactie #25 Gepost op: oktober 27, 2012, 06:29:29 pm »

Wij nemen altijd eten mee voor de eerste dag op de camping. Dit eten is ingevroren en dient als koelelement.
Koelkast thuis al aan de 220 leggen.
Na 24 uur is het eten nog steeds deels bevroren. Werkt perfect!
Zolang je de koelkast onderweg maar niet te vaak open maakt.
En koelkast goed vol stoppen met voorgekoelde dingen, scheelt ook.
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
« Reactie #26 Gepost op: oktober 27, 2012, 06:51:21 pm »

Ik bedoel eigenlijk de keuze tussen een standaard cocoon, dus met de keuken op de dissel en een cocoon MTT, met de keuken dus achterop en een disselbak of fietsendrager op de dissel.
Gelogd

rvesan

  • Gast
Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
« Reactie #27 Gepost op: oktober 27, 2012, 07:32:44 pm »

Wij hebben na 8 jaar met een Roadmaster te hebben gekampeerd de overstap gemaakt naar een "snelklapper". Uiteindelijk na uitgebreid bezichtigen van de Aart Kok en Holtkamper modellen, de keuze gemaakt voor een Cocoon XL MTT. We weten dat we sowieso veel ruimte inleveren maar de Astro of Spacer waren ons model niet en de Flyer evenmin. De Kyte vonden we gewoonweg te duur.

We hebben drie kinderen en daarom overwogen we een gewone Cocoon met adventuretent te nemen. Dat betekent echter dat ze allemaal bij elkaar liggen. Bovendien liggen ze dan allemaal "in" de vouwwagen (aangeritst) of allemaal "los" als deze apart staat. De Cocoon XL heeft door de Kidsroom een slaapplaats voor twee, met een los tentje erbij is dat een prima optie. Voor die momenten (onderweg) dat de oudste ook in de vouwwagen moet overnachten voldoet de Kidsroom S. Als er geen kinderen meer meegaan houden we extra ruimte over.

Een dissel onder de luifel vinden we helemaal niets, ook niet als je er een tafeltje op hebt. Als je dan de prijs vergelijkt van een Cocoon XL met omgedraaide dissel en een losse keuken, dan is het prijsverschil met de MTT klein. Het verlengde frame met de Kyte keuken kun je niet meer achteraf toevoegen, dus daarom gekozen voor de MTT versie. De fietsendragers zijn voor ons een soort van "bonus", het belangrijkste is dat er op de dissel nog ruimte is.
Gelogd

HaZee

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 42
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Aero Membrane Airco MTT
Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
« Reactie #28 Gepost op: oktober 27, 2012, 11:42:11 pm »

Ik heb alleen de compressorkoelkast in de disselbak op 12 volt aangesloten. Werkt prima.

??? Compressor kan toch alleen op 230V ???
Gelogd

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: Cocoon Aero, MTT of standaard uitvoering
« Reactie #29 Gepost op: oktober 28, 2012, 02:55:58 pm »

??? Compressor kan toch alleen op 230V ???

Heb jaren geleden een compressorkoelbox gekocht ( hella), die uitsluitend op 12-24 Volt werkt. Op de camping heb ik een omvormer in de disselbak gezet, die ik via een relais laat schakelen. Normaal is de box aangesloten op de permanente 12 volt aansluiting van de auto. Omdat er een beveiliging opzit, schakelt hij bij 11,6 volt automatisch uit. Hij trekt dus nooit je accu leeg. Wanneer ik op de camping de vouwwagen aan de stroompaal zet, krijgt de omvormer zijn 220volt. Tevens schakelt het relais om, zodat de koelbox 12 volt van de omvormer krijgt. Ik doe dit al jaren tot volle tevredenheid.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal