Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Ervaringen gevraagd met High tech overdak voor Spacer  (gelezen 12979 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Ervaringen gevraagd met High tech overdak voor Spacer
« Gepost op: december 15, 2012, 04:18:22 pm »

Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die deze gebruiken en wat hun bevindingen zijn van dit product. Kan er zelf namelijk niet veel over vinden, ook bij 'zoeken' niet.

-Is het het geld waard?
-Is het makkelijk in gebruik?
-Is het comfort verhogend? dacht ergens wel eens gelezen te hebben dat het wat meer isoleerd?

Misschien zijn er nog andere dingen die ik over dit product moet weten?
Ik hoor het graag.
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re: Ervaringen gevraagd met High tech overdak voor Spacer
« Reactie #1 Gepost op: december 15, 2012, 05:02:21 pm »

Als dat enorme stuk polyesterdoek bedoelt, dat je ook voor de Astro kunt aanschaffen, dan hebben we dat gehad. Voor de Astro dus. Een enorme lap waar ook gelijk overkapping voor de keuken aan vast zat.
Heeft in bepaalde gevallen zeker meerwaarde. Denk aan je tent onder een boom, met hars, fruit, vogeldip etc. Hebben ooit eens in Noorwegen met flyer in een kersenboomgaard gestaan..........
Bij aanschaf Astro dachten we: dat gebeurd ons niet nog eens. Maar het bleek in de praktijk niet handig. Hoe krijg je het er overheen? Uiteindelijk een bergschoen er aangeknoopt en gooien maar.En toen maar weer ingeruild wegens onpraktisch.
« Laatst bewerkt op: december 15, 2012, 09:22:08 pm door PaulPaul »
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Ervaringen gevraagd met High tech overdak voor Spacer
« Reactie #2 Gepost op: december 15, 2012, 05:03:40 pm »

Ik heb deze afgelopen jaar voor mijn cocoon gekocht. Ik gebruik hem alleen als ik onder bomen sta.
Was eenvoudig erop te leggen. Heb deze in italie ook gebruikt tegen het vele stof. Werkte prima. Echter bij een hele zware storm van twee dagen met alleen maar heel veel wind heb ik deze verwijderd de wind kwam er toch een beetje onder en dan ging het een beetje klapperen(haha) maar dat was slecht voor de nachtrust.

Ik ben er blij mee en maak me minder druk als we nu op een camping met veel bomen komen. Geen hars meer op het dak.
« Laatst bewerkt op: december 15, 2012, 05:05:26 pm door leeuw »
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Ervaringen gevraagd met High tech overdak voor Spacer
« Reactie #3 Gepost op: december 15, 2012, 10:43:56 pm »

Wij hebben het overdak voor onze Spacer net voor de zomervakantie aangeschaft. Geen spijt van. Naast bescherming tegen vuil biedt het ook extra ruimte. Niet alleen voor de keuken maar ook als extra schaduwplek als je de zijkanten omhoog klapt (zie foto's).
Met het plaatsen ben je een klein uurtje bezig (incl. volledig afspannen). Het makkelijkst is om het dak eerst op de voorste tentstokken te plaatsen en daarna in een ruk over de tent trekken. Als je de scheerlijnen van de achterzijde laat zitten kun je met 2 personen (ieder aan een kant) van de vouwwagen lopen en het dak er over heen trekken met de lijnen. Gaat heel simpel.
Zeker geen spijt dus. Je zult het niet altijd nodig hebben maar zeker een toevoeging. Wij hebben hem in de outlet bij Holtkamper gekocht (€ 350,-).
Gelogd

jacoos

  • Gast
Re: Ervaringen gevraagd met High tech overdak voor Spacer
« Reactie #4 Gepost op: maart 08, 2013, 11:12:51 am »

Dat ziet er wel heel goed uit, hier passen wij wel onder met z'n zessen. :) Prachtige foto's ook! Maar kun je niet ook heel gewoon een tarp neerzetten aan de keukenkant van de tent? Dan kun je ook nog een of twee hoeken naar beneden afspannen, als bescherming tegen wind en regen.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Ervaringen gevraagd met High tech overdak voor Spacer
« Reactie #5 Gepost op: maart 08, 2013, 07:44:59 pm »

Lijkt wel een spinneweb met al die scheerlijnen  :#
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Ervaringen gevraagd met High tech overdak voor Spacer
« Reactie #6 Gepost op: maart 08, 2013, 08:29:35 pm »

Lijkt wel een spinneweb met al die scheerlijnen  :#

haha...klopt! We hadden daags ervoor redelijke zware windvlagen..moest ze nog weghalen maar had er nog geen zin in  bier bier
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Ervaringen gevraagd met High tech overdak voor Spacer
« Reactie #7 Gepost op: maart 08, 2013, 08:33:12 pm »

Dat ziet er wel heel goed uit, hier passen wij wel onder met z'n zessen. :) Prachtige foto's ook! Maar kun je niet ook heel gewoon een tarp neerzetten aan de keukenkant van de tent? Dan kun je ook nog een of twee hoeken naar beneden afspannen, als bescherming tegen wind en regen.

Zou wel kunnen denk ik maar dit is 100% waterdicht omdat het één geheel is..en op verschillenden manieren te gebruiken.
Gelogd

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Ervaringen gevraagd met High tech overdak voor Spacer
« Reactie #8 Gepost op: mei 17, 2013, 06:14:17 pm »

Nou, ik heb de knoop door gehakt en een Hightech overdak besteld bij Holtkamper.  Ga deze volgende week in Bunnik ophalen omdat we er dan toevallig in de buurt zijn.
Die week erna gaan we 1 weekje naar Zeeland dus dan kan ik het Hightech overdak testen, ben erg benieuwd. Ik zal mijn bevindingen na die vakantie hier melden.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.243
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Ervaringen gevraagd met High tech overdak voor Spacer
« Reactie #9 Gepost op: mei 17, 2013, 08:20:41 pm »

En vergeet de foto's niet. ;)
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

EdwinMerks

  • Gast
Re: Ervaringen gevraagd met High tech overdak voor Spacer
« Reactie #10 Gepost op: mei 17, 2013, 10:39:24 pm »

Nogmaals een idee van het overdak. Dit was vorige week tijdens de mei-vakantie met de eerste ochtendzonnestralen op de Spacer. Heerlijk om de keuken zo op de dissel te kunnen laten staan.  :)
« Laatst bewerkt op: mei 17, 2013, 10:41:12 pm door EdwinMerks »
Gelogd

Appeltje

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 182
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
Re: Ervaringen gevraagd met High tech overdak voor Spacer
« Reactie #11 Gepost op: mei 17, 2013, 10:49:20 pm »

Wij hadden het HTT dak met het klapweekend (de 2e x dat we met de Spacer gingen kamperen) ook op moeten zetten. Er kwam meer rommel van de bomen dat we verwacht hadden... De vlekken zijn er nog niet allemaal afgeregend. :( Een goede leer voor de volgende keer dus.
Gelogd
"Home is where the Holtkamper is"

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.243
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Ervaringen gevraagd met High tech overdak voor Spacer
« Reactie #12 Gepost op: mei 17, 2013, 11:07:04 pm »

Wacht maar.
Even een paar dagen goed de zon erop doet wonderen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Appeltje

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 182
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
Re: Ervaringen gevraagd met High tech overdak voor Spacer
« Reactie #13 Gepost op: mei 18, 2013, 12:02:24 am »

Dat zeiden de Cocooners op ons veldje ook al, dus daar hopen we dan maar op. O0 We laten hem in ieder geval dit weekend niet nat regenen :P maar hopen snel weer te kunnen klappen als de zon schijnt. 
Gelogd
"Home is where the Holtkamper is"

EdwinMerks

  • Gast
Re: Ervaringen gevraagd met High tech overdak voor Spacer
« Reactie #14 Gepost op: mei 18, 2013, 08:53:57 pm »

Wij hadden het HTT dak met het klapweekend (de 2e x dat we met de Spacer gingen kamperen) ook op moeten zetten. Er kwam meer rommel van de bomen dat we verwacht hadden... De vlekken zijn er nog niet allemaal afgeregend. :( Een goede leer voor de volgende keer dus.

Dat bleekt er meestal wel uit door de zon. Wij gebruiken het HTT dak eigenlijk alleen als extra ruimte. Onze tent is van polyester-katoen. Als ie smerig is (en dat was ie vorig jaar na een storm met veel zand) zetten we er gewoon de hogedrukreiniger op  :#
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal