Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Een Kyte zonder keuken  (gelezen 16517 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TrailerFan

  • Gast
Re: Een Kyte zonder keuken
« Reactie #30 Gepost op: juli 12, 2013, 03:53:56 pm »

Ik meen begrepen te hebben dat Pack and Go gebruikt wordt als de klapper in de stalling staat en je deze wilt laden en/of lossen.

De optillen van het bed/lattenbodem kan gebruikt worden als de Kyte opgebouwd is.
De keuken staat, meen ik, hier los van.
Vandaar dat ik aan het denken was om de plank van de keuken te gaan gebruiken als extra laadklep.

Wellicht heb ik het helemaal mis of niet goed begrepen.



Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Een Kyte zonder keuken
« Reactie #31 Gepost op: juli 12, 2013, 04:01:27 pm »

Dat heb je helemaal goed begrepen. Daar zit niet het probleem denk ik.
Ik zie nog niet direct een mogelijkheid om zeg maar aan de achterzijde 'jouw' plank te kunnen gebruiken als extra klep.

Maar ik heb de Kyte nu in de garage op de pack and go stand, ik maak wel even een foto, wellicht kun je hier verder mee.
« Laatst bewerkt op: juli 12, 2013, 04:27:10 pm door abbes008 »
Gelogd
Groeten,

Erik

TrailerFan

  • Gast
Re: Een Kyte zonder keuken
« Reactie #32 Gepost op: juli 12, 2013, 04:48:03 pm »

Geweldig, das pas een service! Dank je voor je moeite.  :J

Het verschil tussen de Pack en Go situatie en de bedopklap situatie is voor mij duidelijk.
Als ik alles nog eens de revue laat passeren, dan is het wellicht mogelijk om de keukenplank te laten zitten en er geen apperatuur en/of afwasbakje in te laten plaatsen.
Misschien kunner er dan in de onbenutte plank 1 of 2 grotere luiken geplaatst worden die open te maken zijn.

Blijft de vraag open hoe een en ander gemaakt is wanneer er totaal geen keuken(plank) meegeleverd wordt.
Wellicht kan hier Familie.Pasmans een antwoord op geven.



« Laatst bewerkt op: juli 12, 2013, 09:12:05 pm door TrailerFan »
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Een Kyte zonder keuken
« Reactie #33 Gepost op: juli 12, 2013, 06:29:45 pm »

Ik heb de koelkast weggelaten. Het blad was hier helemaal dicht. (Aangepast blad) Ik had het zo kunnen laten maar ik heb hier zelf een grotere spoelbak geplaatst. Ik heb nu ook onder de gehele keuken opbergruimte (spoelbak is niet zo diep..). Je kunt er zowel vanuit pack en go als vanuit de keuken, als vanuit het opengezette bed bij. Al met al dezelfde opbergruimte maar dan het gemak van de keuken. Mocht je hem niet willen gebruiken, laat je hem dicht toch.. de ruimte van de keuken (boven het blad) bij het weglaten is toch verloren.. Als je het (de keukenafdichting) open zou zetten kijk je zo je bagageruimte in vanuit de luifel.
Gelogd

TrailerFan

  • Gast
Re: Een Kyte zonder keuken
« Reactie #34 Gepost op: juli 26, 2013, 03:35:52 pm »

Het is alweer enige tijd geleden dat er in dit draadje een bericht geplaatst werd,
daarom nogmaals mijn vraag:

......
Waar ik nieuwsgierig naar ben is hoe een opgezette Kyte uitziet zonder het keukendeel.
Heeft iemand daar een foto van?

Blijft de vraag open hoe een en ander gemaakt is wanneer er totaal geen keuken(plank) meegeleverd wordt.
Wellicht kan hier Familie.Pasmans een antwoord op geven.
Gelogd

Familie.Pasmans

  • Gast
Re: Een Kyte zonder keuken
« Reactie #35 Gepost op: augustus 05, 2013, 07:23:26 pm »

We zijn de afgelopen 3 weken op pad geweest met de Kyte: vandaar nog niet eerder reactie. Leuk om te lezen dat er meer zijn die niet kiezen voor een keuken. Op de nog twee openstaande vragen: hoe ziet het er uit? Nou ja eigenlijk zoals ieder Kyte XL wanneer je de keukenafdichting dicht laat: gewoon een dicht geritst stuk doek. Ik denk dat het niet zou kunnen met een Kyte S. Dan hou je namelijk echt een open gat richting je bagageruimte. En hoe een en ander gemaakt is: nou niet eigenlijk. Wat ze gedaan hebben is de 'planken' inclusief toebehoren weg gelaten. Ergens op het forum heb ik een foto geplaatst van de Kyte waarvan ik de vloer in de olie heb gezet. Daar ontbreekt het keuken deel. Enige wat ze hebben moeten veranderen is het aanbrengen van een bandje om het hulpframe aan de keukenzijde vast te zetten. Dat ligt volgens mij normaal op de keuken.
En de kogeldruk: ik denk dat dat inderdaad nog best veel uitmaakt. Onze auto voelt het best aan bij een kogeldruk tussen de 50 en 60 kilo. We moesten inderdaad wel de zware delen achter de as leggen (vooral met het fietsenrek op de dissel.
Gelogd

TrailerFan

  • Gast
Re: Een Kyte zonder keuken
« Reactie #36 Gepost op: augustus 09, 2013, 02:29:16 pm »

We zijn de afgelopen 3 weken op pad geweest met de Kyte: vandaar nog niet eerder reactie.
Hallo Familie Pasmans.
Ik had niet anders verwacht. Een nieuwe trailer moet natuurlijk uitgeprobeerd worden.
Hoe zijn de ervaringen na 3 weken met de Kyte?

Ik denk dat het niet zou kunnen met een Kyte S. Dan hou je namelijk echt een open gat richting je bagageruimte.
Daar hebben wij het met de verkoper over gehad. Er wordt dan een blad geplaatst zonder apperatuur.


En hoe een en ander gemaakt is: nou niet eigenlijk. Wat ze gedaan hebben is de 'planken' inclusief toebehoren weg gelaten.
Ergens op het forum heb ik een foto geplaatst van de Kyte waarvan ik de vloer in de olie heb gezet. Daar ontbreekt het keuken deel.
Die hebben wij gezien, maar waar wij nieuwsgierig naar zijn is hoe een Kyte S met een kaal keukenblad en zonder achterwand er in de praktijk uitziet. Ik bergijp dat jullie een Kyte XL hebben, die ziet natuurlijk weer anders uit dan de Kyte S.

Bedankt voor de reactie.

Gelogd

Familie.Pasmans

  • Gast
Re: Een Kyte zonder keuken
« Reactie #37 Gepost op: augustus 11, 2013, 11:56:13 am »

Inderdaad hebben wij een Kyte XL met kindertent. De verkoper gaf destijds bij ons aan dat het je waarschijnlijk beter zelf of bij een meubelmaker een blad kunt (laten) maken. Volgens mij omdat ze niet echt zin hadden om een blad geheel op maat volgens onze specificaties te moeten gaan maken.

De Kyte is in de 3 weken tijd erg goed bevallen. In de eerste week hadden we nog niet echt een goed gevoel bij het 'trekken' met de Kyte. In praktijk is dat goed uitgepakt. Op de avond voor de verhuisdag pak je de spullen alvast in. Op de dag zelf eerst rustig ontbijten, alles in de bak zetten, (droog) inklappen en tegen een uur of 11 gaan rijden. Opbouwen de eerste keer een uurtje, tweede keer 45 minuten en de derde keer onder dreiging van regen) in een half uur. Alles zonder haasten, stress of zweet  :)

We hebben 1 avond/nacht storm onweer gehad. Dat is het enige moment geweest waarop we dachten: hadden we nu onze De Waard nog maar. We stonden op een erg open veld en de (soms zeer harde) windstoten kwamen uit alle richtingen. Wat spannende momenten tot we ons bedachten dat we voor de stokloze luifel wel degelijk een stok hebben die uitstekend van pas komt in dit soort situaties  ::) Na het plaatsen van de stok en de (elastiek) scheerlijn voelde het geheel we net zo stabiel en stormvast aan als de oude vertrouwde De Waard.

Wat we nu nog missen is de mogelijkheid om 4 fietsen mee te kunnen nemen. Op de dissel hebben we een drager voor 2 fietsen. We wilde eigenlijk een imperiaal op de wagen. Die stond op de offerte, maar bij bestellen bleek dat Holtkamper besloten had dat de imperiaal van dat moment niet voldeed aan hun eigen eisen en dus niet geleverd wordt. Tijdens de ophaalinstructie nog even aangekaart. We kregen niet de indruk dat het ontwikkelen van een imperiaal prioriteit zou gaan krijgen. Nu kun je op ander modellen een Trailer Hitch krijgen: een trekhaak achter aan je wagen waarop een fietsendrager kan. Uit de prijslijst maak ik niet op dat dat ook kan voor de Kyte. Heeft iemand dat al? Is dat simpelweg een trekhaak achter op je chassis (en natuurlijk een stekkerdoos om de fietsendrager van stroom te voorzien)?
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Een Kyte zonder keuken
« Reactie #38 Gepost op: augustus 11, 2013, 12:04:44 pm »

Nu kun je op ander modellen een Trailer Hitch krijgen: een trekhaak achter aan je wagen waarop een fietsendrager kan. Uit de prijslijst maak ik niet op dat dat ook kan voor de Kyte. Heeft iemand dat al? Is dat simpelweg een trekhaak achter op je chassis (en natuurlijk een stekkerdoos om de fietsendrager van stroom te voorzien)?

Hoe zit het bij die andere modellen qua gebruik van de achterkannt. Bij de Kyte zit, bij de meesten, een keuken aan de achterzijde. Ik zou niet graag telkens met mijn schenen tegen die knobbel aanstoten. Wellicht een afneembare kogel zou wellicht kunnen. Het is overigens wel een mooi idee. Want wij willen volgend jaar ook wel de fietsen mee en nu denk ik aan de 2 kids fietsen voorop de dissel en 2 op de autodak. Liever zie ik voor de fietsen op het dak een andere oplossing.

Gelogd
Groeten,

Erik

Familie.Pasmans

  • Gast
Re: Een Kyte zonder keuken
« Reactie #39 Gepost op: augustus 11, 2013, 12:32:25 pm »

Tja die keuken hebben wij niet, dus dat is voor ons geen probleem  8)

Wel een goed punt. Zelf had ik er nog niet aan gedacht dat je daar dan inderdaad met zo'n knobbel zit.
Gelogd

TrailerFan

  • Gast
Re: Een Kyte zonder keuken
« Reactie #40 Gepost op: augustus 18, 2013, 10:11:05 pm »

Tja die keuken hebben wij niet, dus dat is voor ons geen probleem  8)

Wel een goed punt. Zelf had ik er nog niet aan gedacht dat je daar dan inderdaad met zo'n knobbel zit.

Tenzij er een model bestaat met afneembare trekhaak.

Gelogd

TrailerFan

  • Gast
Re: Een Kyte zonder keuken
« Reactie #41 Gepost op: augustus 18, 2013, 10:17:54 pm »

Inderdaad hebben wij een Kyte XL met kindertent. De verkoper gaf destijds bij ons aan dat het je waarschijnlijk beter zelf of bij een meubelmaker een blad kunt (laten) maken. Volgens mij omdat ze niet echt zin hadden om een blad geheel op maat volgens onze specificaties te moeten gaan maken.

Daar zouden wij nooit voor kiezen i.v.m. mogelijke garantieclaims of klachten afhandeling.
Wij laten dat liever aan de deskundigen bij Holtkamper over. Zij kennen hun eigen product het beste en weten precies wat wel en niet kan.
Het lijkt mij ook niet zo'n probleem voor Holtkamper omdat zij de mallen in bezit hebben van de plaat.
Onze inschatting is dat het een kwestie is van het weglaten van de gaten voor de keukenapparatuur.


Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Een Kyte zonder keuken
« Reactie #42 Gepost op: augustus 18, 2013, 10:37:15 pm »

Ik heb een aangepast blad warbij het gat van de koelkast was weggelaten. Een geheel dicht blad kan ook. Dit betreft echter maatwerk bij hun toeleverancier. Die produceren eens per zoveel tijd een serie bladen volgens std specs. Afwijkend is echter wel mogelijk. Zie bij ons het bewijs...
Gelogd

Wammus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 121
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper kyte windforce
Re: Een Kyte zonder keuken
« Reactie #43 Gepost op: september 03, 2013, 09:53:13 pm »

Citaat van de familie pasmans
Wat spannende momenten tot we ons bedachten dat we voor de stokloze luifel wel degelijk een stok hebben die uitstekend van pas komt in dit soort situaties   Na het plaatsen van de stok en de (elastiek) scheerlijn voelde het geheel we net zo stabiel en stormvast aan als de oude vertrouwde De Waard.


Was dit een stok die meegeleverd was? Hoe moetik dat zien? Waar plaats je die dan?

Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Re: Een Kyte zonder keuken
« Reactie #44 Gepost op: september 03, 2013, 09:55:09 pm »

Citaat van de familie pasmans
Wat spannende momenten tot we ons bedachten dat we voor de stokloze luifel wel degelijk een stok hebben die uitstekend van pas komt in dit soort situaties   Na het plaatsen van de stok en de (elastiek) scheerlijn voelde het geheel we net zo stabiel en stormvast aan als de oude vertrouwde De Waard.


Was dit een stok die meegeleverd was? Hoe moetik dat zien? Waar plaats je die dan?
die stok is om bij storm de luifel te ondersteunen.
En als je de voorwand van de luifel hebt en die plaatst moet je die stok ook plaatsten.
« Laatst bewerkt op: september 09, 2013, 12:17:00 pm door spikehome »
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal