Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Bergruimte Flyer  (gelezen 21531 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.265
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Bergruimte Flyer
« Reactie #15 Gepost op: augustus 18, 2013, 09:21:30 pm »

OK OK....zal wel vloeken in de kerk zijn maar er staat een Zambezi Original op Marktplaats voor 3000,-
Tussen bed en klep passen makkelijk 4 Lafuma stoelen, tafel, tentstokken en je skottel !!!
Daaronder nog steeds 1500 liter bagageruimte. :J
Nee hoor juist niet.
Maar die heeft niet de zithoek wat mij wel handig lijkt en is minder breed dus minder luifel.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.265
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Bergruimte Flyer
« Reactie #16 Gepost op: augustus 18, 2013, 09:22:44 pm »

Alex,

Doen, de Flyer is een geweldig mooie, handzame, doordachte en ruime tenttrailer. Vorig jaar hebben wij een oldtimer gekocht, geen moment spijt van gehad. De stoelen lagen op het deksel en daarnaast nog ruimte genoeg voor fietsen. Laat je de kussens thuis, dan kan je de stoelen zeker wel kwijt in de bak.
Heb je wat leuks zien staan op marktplaats.

Had wel wat zien staan zelfs voor maar 750 euro.
Maar die heeft geen muggendichte slaap gedeelte.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

H Poulssen

  • Gast
Re: Bergruimte Flyer
« Reactie #17 Gepost op: augustus 18, 2013, 09:32:52 pm »

Nee hoor juist niet.
Maar die heeft niet de zithoek wat mij wel handig lijkt en is minder breed dus minder luifel.

Oh ?....hier zit nog niet de extra varioluifel aan.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.265
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Bergruimte Flyer
« Reactie #18 Gepost op: augustus 18, 2013, 09:34:20 pm »

Klopt de zambezi heb ik zeker aan zitten denken maar die vergelijk ik meer met de spacer.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re: Bergruimte Flyer
« Reactie #19 Gepost op: augustus 18, 2013, 09:49:58 pm »

Die stoelen passen in principe makkelijk bovenop de wagen EN de fiets ernaast. Geen probleem.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.265
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Bergruimte Flyer
« Reactie #20 Gepost op: augustus 18, 2013, 09:59:35 pm »

O dus mochten we teveel spullen hebben kunnen de stoelen en de fiets erop.
Beetje fatsoenlijk of met van alle kanten vast gesnoerd met lelijke spanbanden?
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re: Bergruimte Flyer
« Reactie #21 Gepost op: augustus 18, 2013, 10:04:37 pm »

Ik heb wel eens stoelen erop meegenomen en daar had ik een paar kleine spanbandjes voor gebruikt. Je maakt ze gewoon met een band of iets dergelijks vast aan de 'imperiaal'. Makkelijk hoor.
Bij mij passen de stoelen in de auto, wat makkelijker is. Worden de stoelen ook niet nat.

Wat ook kan is zo'n dakzak op de imperiaal bevestigen. Dat je daar de stoelen (en eventueel meer) in doet. Imperiaal met dakzak lijkt me eenvoudig in zijn totaliteit eraf te halen, want ik laat de fietsdrager ook altijd zitten en til dat in mijn eentje erop en eraf.

Anders kunnen we toch gewoon eens wat afspreken en de boel bekijken? Als je een keer enigszins in de buurt bent ofzo.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Bonny

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.722
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Bergruimte Flyer
« Reactie #22 Gepost op: augustus 18, 2013, 10:15:42 pm »

Nemen we de vouwwagen mee en gaan we kamperen .
En jullie ook en dan proberen wij al onze spullen in jullie flyer te stoppen  :#
Goed plan datum is al bekend 27,28 en 29 september  :)
Gelogd
Alles wat we zijn is het resultaat van wat we hebben gedacht.

Mieke

  • Gast
Re: Bergruimte Flyer
« Reactie #23 Gepost op: augustus 19, 2013, 07:23:43 am »

...koop dan wel een Flyer met imperiaal want dat staat er niet standaad op. Er zijn al wel knutselaars hier op het forum die er zelf een nagebouwd hebben.
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: Bergruimte Flyer
« Reactie #24 Gepost op: augustus 19, 2013, 07:33:22 am »

Je zou ook een dakzak op de deksel/imperiaal leggen en hier de stoelen, voortent gedeelten, grondzeil e.d. inleggen. Handig als je toch een keertje met regen moet inpakken.
En volgens mij kunnen dan evengoed nog wat fietsen op geplaatst worden, maar dat weet ik niet, ik neem die nooit mee.

Omdat wij geen matras hebben (maar luchtbedden in hoes), leggen wij veel op het bed gedeelte. Wij kunnen zelfs voordat de klep dicht gaat, nog wat spullen kwijt op het doek. bij de ladesluiting.
Gelogd

H Poulssen

  • Gast
Re: Bergruimte Flyer
« Reactie #25 Gepost op: augustus 19, 2013, 08:14:27 am »

Klopt de zambezi heb ik zeker aan zitten denken maar die vergelijk ik meer met de spacer.

Zo hebben wij destijds ook naar de Spacer en de Flyer gekeken. Zo heeft de Flyer naar mijn persoonlijke mening nog steeds het meeste tentgehalte. Nadeel vonden wij de grote lengte zodat het niet altijd even makkelijk zal zijn een plekje te vinden als je op de bonnefooi gaat. Voordeel is wel dat de deksel indien hij uitgeklapt op een hellende ondergrond staat geen belemmering zal vormen voor gebruik. Bij de Zambezi en de Spacer heb je dit wel en moet je ermee rekening houden dat die dan scheef kan staan of zweeft. Doorslag voor ons was de grote bergruimte (net als bij de Spacer) en plaats van de keuken. Je kookt bij de Zambezi niet meteen in de voortent maar ernaast...indien gewenst kun je het gascomfoor wel verplaatsen naar de voortent als je dat zou willen. Bij de Spacer vonden wij het idee van de mobiele keuken wel geniaal maar vroegen ons af hoe dit te verplaatsen zou zijn op een minder egale ondergrond.

Ook bij het inpakken thuis was de ruimte bij de Spacer en Zambezi sneller te bereiken.
Het is niet mijn bedoeling je van de Flyer af te praten...integendeel....schitterend model  :K
Bij de zoektocht naar een snelopzetter worden bovenstaande items snel vergeten en zijn volgens mij zeker zo belangrijk.
De tip van het luchtbed i.p.v. matras is natuurlijk ook erg handig meer bergruimte te krijgen.

Succes met je zoektocht. Ik ben benieuwd wat het gaat worden.
« Laatst bewerkt op: augustus 19, 2013, 08:29:16 am door H Poulssen »
Gelogd

Bonny

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.722
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Bergruimte Flyer
« Reactie #26 Gepost op: augustus 19, 2013, 08:36:57 am »

In onze Jametic hebben we een lattebodem met matras ,dus we gaan nooit terug naar een luchtbed .
Gelogd
Alles wat we zijn is het resultaat van wat we hebben gedacht.

Mustang

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 259
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018, ex Cocoon Aero 2013, ex Flyer 2004
  • wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Re: Bergruimte Flyer
« Reactie #27 Gepost op: augustus 19, 2013, 10:18:29 am »

Wij hebben nog een Flyer te koop, je mag gerust eens kijken of contact opnemen ter info natuurlijk, maar volgens mij wonen we niet echt in de buurt van elkaar. (omgeving Uithoorn/Aalsmeer)En we hadden ons opgegeven voor de HK-dagmeeting maar hebben "beloofd" om met de Aero te komen. :?
Je moet even praktisch indelen, maar wij vinden dat je toch best een hoop kwijt kunt tussen de banken van de flyer. Wij hadden daar bv een vouwkeuken, krat met potten/pannen/borden etc. 2 tafels, 2 stoelen (idd ook die platte van lafuma), krukje en klein stoeltje voor de kleine. In de banken de voorwand, grondzeil, haring etc alles van de tent dus. + gasstel gasfles(je) opstapje, kussens, electrasnoer 20mtr, vast nog wat vergeten.
Dit bleef altijd in de wagen liggen. Via het achterluikje altijd nog ruimte voor 2 a 3 van die kleine kratjes die wat lager zijn. Die schuif je dan via het luikje naar binnen.
Gelogd

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re: Bergruimte Flyer
« Reactie #28 Gepost op: augustus 19, 2013, 11:47:38 am »

Klopt de zambezi heb ik zeker aan zitten denken maar die vergelijk ik meer met de spacer.

Astro lijkt me meer de inspiratiebron voor de Zambesi....
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

Mieke

  • Gast
Re: Bergruimte Flyer
« Reactie #29 Gepost op: augustus 19, 2013, 12:10:16 pm »

In onze Jametic hebben we een lattebodem met matras ,dus we gaan nooit terug naar een luchtbed .

Flyer heeft geen lattenbodem, wel op te lossen met het Froli systeem!
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal