Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Nieuwe kyte  (gelezen 13842 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wammus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 121
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper kyte windforce
Nieuwe kyte
« Gepost op: september 03, 2013, 03:11:17 pm »

We denk er hard over na om onze tago oase weg te doen en hiervoor in de plaats een kyte met windforce te nemen. Dat laatste met name doordat er een actie is.

Heeft iemand ervaring met het windforce systeem en is het opzetten inderdaad zo eenvoudig.
En heb je de kyte inderdaad snel staan. De tago oase is wel veel werk en dat doe je neit voor een weekendje. Qua ruimte en duurzaamheid alle lof voor de tago oase.

ik heb wel begrepen als de wagen ingeklapt staat je niet bij de koelkast kan komen. klopt dat? Alle tips zijn uiteraard welkom.

En natuurlijk alle tips /adviezen voor de (aankoop) van de kyte zijn welkom.
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: Nieuwe kyte
« Reactie #1 Gepost op: september 03, 2013, 04:31:03 pm »

Allereerst, ik heb geen ervaring met het windforce systeem. Wel met het opzetten van de kyte. Doen dit diverse keren in een 3 weken vakantie. Dit gaat makkelijk en vlot. Met waterpas zetten, alles hangt af of de grond een beetje goed loopt, staan wij met ongeveer 20 min. Daarna nog even het kleed, de stoeltjes e.d. al met al kan er na ongeveer 30 min. wel een glaasje ingeschonken worden. Wij hebben deze wagen gekozen door het snelle opzetten en het niet meer zwaar tillen van een keuken. Zelf zou ik niet voor windforce kiezen vanwege het lawaai maar ik vind het electrisch oppompen van een luchtbed al herrie maken  ::). Je kan inderdaad niet bij de koelkast als de wagen is ingeklapt. Maar als je 1 keer hebt gestaan is hij snel koud en bij verkassen blijft hij ook goed koud.
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Nieuwe kyte
« Reactie #2 Gepost op: september 03, 2013, 04:38:53 pm »

Geldt het ook voor de Kyte S dat je niet bij de koelkast kunt als hij is ingeklapt?
Bij de Cocoon Aero kan het namelijk wel.
Gelogd

Nekaf

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 179
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper kyte windforce 2018
Re: Nieuwe kyte
« Reactie #3 Gepost op: september 03, 2013, 05:00:20 pm »

Geen ervaring met windforce, maar in 20 minuten staat hij bij ons ook.
En ik begreep via via dat je wel genoeg stroom nodig hebt op de camping anders gaat het mooi niet lukken, sta je mooi te kijk met je windforce.
Gr. Pat
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Nieuwe kyte
« Reactie #4 Gepost op: september 03, 2013, 06:37:29 pm »

Wij hebben er welaan gedacht om de kyte om te laten bouwen naar windforce.
Dit om diverse redenen.
1 begin punten grondzeil altijd goed.
2 ander lichter frame
3 je grondzeil ligt altijd goed.
4 zo strak vouw je hem niet in.
5 droogblazen van de wagen en ook het stof eruit blazen (behalve de luifel).

Nadeel
1 prijs ombouw 1800 volgens hk.
2 geluid
3 sidebag niet meer mogelijk.


Bij de keuken kan je idd bij een xl niet bij.
Bij een s moet je volgens hk er wel bij kunnen ( mischien kan iemand met een s hierop reageren)

Edit.
Kom kijken bij de kytes zou ik zeggen helaas geen windforce erbij.
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=12125.0
« Laatst bewerkt op: september 03, 2013, 06:52:59 pm door spikehome »
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Edwinv

  • Gast
Re: Nieuwe kyte
« Reactie #5 Gepost op: september 03, 2013, 06:54:51 pm »

Heb geen windforce systeem..... Maar heb je gezien hoeveel ruimte die blower inneemt.....http://holtkamper.nl/cms/data/media/Afbeeldingen/Nieuws/artikel%20DVHN%2030-07-2013.pdf

Alleen daarom zou ik het al niet doen. Blijf het een feature vinden in de categorie verchroomde oliepeilstok. Je hebt niet zo heel veel aan.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Re: Nieuwe kyte
« Reactie #6 Gepost op: september 03, 2013, 07:04:10 pm »

Heb geen windforce systeem..... Maar heb je gezien hoeveel ruimte die blower inneemt.....http://holtkamper.nl/cms/data/media/Afbeeldingen/Nieuws/artikel%20DVHN%2030-07-2013.pdf

Alleen daarom zou ik het al niet doen. Blijf het een feature vinden in de categorie verchroomde oliepeilstok. Je hebt niet zo heel veel aan.
dit is de Aero.
Bij de kyte hangt de untit op de plek waar ik de sitebag heb (rechts voor), en neemt geen ruimte inbeslag verder.
Binnen kan je er gewoon spullen voor neerleggen meld hk.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Nieuwe kyte
« Reactie #7 Gepost op: september 03, 2013, 07:26:32 pm »

Als je voor de Windforce gaat moet HK er wel een aantal van deze bij leveren,voor jezelf en de mensen op je veldje    :P

Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Nieuwe kyte
« Reactie #8 Gepost op: september 03, 2013, 07:41:42 pm »

Ik lees behoorlijke negatieve reacties, echter als je nu de kyte zou kunnen kopen met gratis windforce, zoals HK het nu aanbied en zoals de topic schrijver aangeeft, dan zou ik het doen. Waarom niet? Volgens mij kun je hem ook zonder windforce opzetten als ie niet bevalt.

Kortom ik zou zeggen DOEN!

Los van het systeem, het is echt een top trailer.
Gelogd
Groeten,

Erik

Wammus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 121
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper kyte windforce
Re: Nieuwe kyte
« Reactie #9 Gepost op: september 03, 2013, 07:43:15 pm »

Bij de kyte hangt die er inderdaad onder. Tenminste in de showroom. Het geluid viel ook wel mee volgens mij. Wel goed om te lezen dat de vouwwagen inderdaad snel staat. Zijn nu gewoon heel veel tijd kwijt wat gewoon betekend dat je een lang weekend gewoon lekker thuis blijft.  Maar blijf benieuwd naar de ervaringen. Ik ben nog steeds verbaasd over de demo.

En inderdaad het is een luxe maar dat waren de movers op de caranvans ook en moet je tegenwoordig zien. :#
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Nieuwe kyte
« Reactie #10 Gepost op: september 03, 2013, 07:46:55 pm »

Geldt het ook voor de Kyte S dat je niet bij de koelkast kunt als hij is ingeklapt?
Bij de Cocoon Aero kan het namelijk wel.

Je kunt hier bij de S bij..
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Nieuwe kyte
« Reactie #11 Gepost op: september 03, 2013, 07:51:13 pm »

Bij de kyte hangt die er inderdaad onder. Tenminste in de showroom. Het geluid viel ook wel mee volgens mij. Wel goed om te lezen dat de vouwwagen inderdaad snel staat. Zijn nu gewoon heel veel tijd kwijt wat gewoon betekend dat je een lang weekend gewoon lekker thuis blijft.  Maar blijf benieuwd naar de ervaringen. Ik ben nog steeds verbaasd over de demo.

En inderdaad het is een luxe maar dat waren de movers op de caranvans ook en moet je tegenwoordig zien. :#
  Da's dan ook wel weer helemaal waar  :J
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Nieuwe kyte
« Reactie #12 Gepost op: september 03, 2013, 07:52:22 pm »


Bij de kyte hangt die er inderdaad onder. Tenminste in de showroom. Het geluid viel ook wel mee volgens mij. Wel goed om te lezen dat de vouwwagen inderdaad snel staat. Zijn nu gewoon heel veel tijd kwijt wat gewoon betekend dat je een lang weekend gewoon lekker thuis blijft.  Maar blijf benieuwd naar de ervaringen. Ik ben nog steeds verbaasd over de demo.

En inderdaad het is een luxe maar dat waren de movers op de caranvans ook en moet je tegenwoordig zien. :#

Die demo is echt niet veel anders dan de werkelijkheid, echter is de praktijk met de campingvelden iets anders dan de gladde vloer in de showroom. Maar we hadden hiervoor een jamet louisiana en daar hadden we ook geen zin in een weekend. En nu, komend weekend voor 2 nachtjes in Varsseveld. Geen probleem, 30 minuutjes en klaar is Erik.

Daarnaast volgend weekend de 15 een HK dag ergens in het midden van het land zie de link van spikehome, dat deed ik anders ook niet zonder een snelle klapper. Houd vast aan de demo en tel daar 10 minuutjes bij op.
Gelogd
Groeten,

Erik

mars

  • Gast
Re: Nieuwe kyte
« Reactie #13 Gepost op: september 03, 2013, 07:53:01 pm »

Neem dan ook gelijk elektrische uitdraaisteunen met ab. Lullig anders, kom je met een hitech klapper op een camping om vervolgens met een stuk ijzer de pootjes uit te draaien. :#
Gelogd

Bouwer

  • Gast
Re: Nieuwe kyte
« Reactie #14 Gepost op: september 03, 2013, 07:57:37 pm »

Goedenavond,
Als nieuweling wil ik graag even reageren op deze topic. Ik ben zelf in het bezit van een Kyte met Windforcesysteem. Geweldig hoe snel je met dit systeem de Kyte opzet en afbreekt. Door een operatie en het niet geheel zonder hinder functioneren van mijn rechterarm heb ik hiervoor gekozen. Een uitkomst! Werkelijk de vouwwagen vouwt zich geheel uit en is het een kwestie van buizen uitschuiven en vastklemmen. Ruimte neemt het systeem in zijn geheel niet in. Voor ons met de handicap die ik heb een ware uitkomst. Het invouwen idem. Je hoeft na de klemmen van de buizen te hebben losgemaakt niets meer te doen dan 2 elastieken los, een rits dicht en de hoes er overheen. Wij zijn enorm blij dat wij met dit systeem ook kunnen blijven kamperen! 3 campings aangedaan, nergens problemen met de elektra en heel veel positieve en fijne reacties gehad!
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal