Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Nieuwe kyte  (gelezen 13850 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: Nieuwe kyte
« Reactie #15 Gepost op: september 03, 2013, 07:57:44 pm »

Moet toch even reageren op wat spikehome schreef over dat het grondzeil altijd goed ligt bij de kyte met windforce. Dit is, volgens mij, alleen mogelijk als je op een vlakke grond komt te staan. En wij hebben al heel wat jaartje er op zitten maar de grond is vaak niet erg vlak :P. Maar wat abbes008 al schreef het is nu gratis en als je er toch één wil kopen waarom dan niet met gratis windforce. Het is een hele fijne wagen.
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: Nieuwe kyte
« Reactie #16 Gepost op: september 03, 2013, 08:01:57 pm »

Goedenavond,
Als nieuweling wil ik graag even reageren op deze topic. Ik ben zelf in het bezit van een Kyte met Windforcesysteem. Geweldig hoe snel je met dit systeem de Kyte opzet en afbreekt. Door een operatie en het niet geheel zonder hinder functioneren van mijn rechterarm heb ik hiervoor gekozen. Een uitkomst! Werkelijk de vouwwagen vouwt zich geheel uit en is het een kwestie van buizen uitschuiven en vastklemmen. Ruimte neemt het systeem in zijn geheel niet in. Voor ons met de handicap die ik heb een ware uitkomst. Het invouwen idem. Je hoeft na de klemmen van de buizen te hebben losgemaakt niets meer te doen dan 2 elastieken los, een rits dicht en de hoes er overheen. Wij zijn enorm blij dat wij met dit systeem ook kunnen blijven kamperen! 3 campings aangedaan, nergens problemen met de elektra en heel veel positieve en fijne reacties gehad!
Zouden jullie het leuk vinden om de kyte te tonen op de 15e? Zou leuk zijn als we daar ook de kyte windforce kunnen zien (zie eerdere link van spikehome)
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Nieuwe kyte
« Reactie #17 Gepost op: september 03, 2013, 08:03:48 pm »

Sorry vraag is al gesteld, nutteloos berichtje.
Gelogd
Groeten,

Erik

thasala

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 132
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro S 2009
Re: Nieuwe kyte
« Reactie #18 Gepost op: september 03, 2013, 08:04:03 pm »

Het is wel gratis, maar als je het niet neemt kan je wel weer gebruik maken van de 1000 euro korting op accesoires en de 500 euro korting op de keuken. Als je de windforce graag wilt moet je die kiezen maar anders zou ik voor de 1500 euries gaan.
Gelogd

Bouwer

  • Gast
Re: Nieuwe kyte
« Reactie #19 Gepost op: september 03, 2013, 08:19:51 pm »

Sorry Lien. Dat zouden we heel graag willen doen maar zijn hiervoor door ons werk niet in de gelegenheid. Maar nogmaals. Het systeem op zich is een geweldige toevoeging, zeker in onze situatie. Daarnaast is het uiteraard in een normale situatie geen must. Onze Kyte zonder windforce die wij hiervoor hadden was ook simpel en best snel op te zetten. Maar nu met de handicap aan mijn rechterarm een uitkomst! In ieder geval heel veel plezier de 15e allen, ik duim voor mooi weer!
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: Nieuwe kyte
« Reactie #20 Gepost op: september 03, 2013, 08:38:55 pm »

Jammer  :) misschien een andere keer.
Gelogd

Bouwer

  • Gast
Re: Nieuwe kyte
« Reactie #21 Gepost op: september 03, 2013, 09:12:58 pm »

Inderdaad,

Houden alle info rondom de Kyte in de gaten. Nogmaals wij hebben er lang voor gespaard maar zijn er ongelofelijk blij mee! En als we nog eens kunnen zullen we er zeker bij zijn!
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Re: Nieuwe kyte
« Reactie #22 Gepost op: september 03, 2013, 09:45:30 pm »

Inderdaad,

Houden alle info rondom de Kyte in de gaten. Nogmaals wij hebben er lang voor gespaard maar zijn er ongelofelijk blij mee! En als we nog eens kunnen zullen we er zeker bij zijn!
erg jammer idd dat je er niet bij kan zijn.
Ben ook wel benieuwd of de plus punten die ik noemde ook echt zo zijn?
Kan nog altijd kiezen om hem om te bouwen.

En geluid vond ik wel meevallen bij de demo die ik gezien heb, en het zijn maar een 10tal seconden.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Bouwer

  • Gast
Re: Nieuwe kyte
« Reactie #23 Gepost op: september 03, 2013, 09:54:59 pm »

Beste Spikhome.
De +punten die je noemt zijn werkelijk zo! Meer dan de moeite waard. Het geluid is buiten zelfs minder dan binnen. Daarnaast hebben wij op 3 campings de windforce gebruikt waarbij men het geluid eerst nog niets eens in de gaten had. Het frame met de sleepboot naar het grondzeil lekker op spanning. Binnen enkele minuten na het neerleggen van het plastic start bij ons het inrichten. Super!
Gelogd

Bouwer

  • Gast
Re: Nieuwe kyte
« Reactie #24 Gepost op: september 03, 2013, 09:57:40 pm »

Grrr. Zie een tikfout.....moet natuurlijk zijn " de sledepoot zet het grondzeil fijn en simpel op spanning"

Groet,
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Re: Nieuwe kyte
« Reactie #25 Gepost op: september 03, 2013, 10:02:59 pm »

Beste Spikhome.
De +punten die je noemt zijn werkelijk zo! Meer dan de moeite waard. Het geluid is buiten zelfs minder dan binnen. Daarnaast hebben wij op 3 campings de windforce gebruikt waarbij men het geluid eerst nog niets eens in de gaten had. Het frame met de sledepoot naar het grondzeil lekker op spanning. Binnen enkele minuten na het neerleggen van het plastic start bij ons het inrichten. Super!
dank voor je antwoord.

Dus ook bij ongelijke grond werkt dat goed?

Zal er nog eens over denken.

Ter info: kan je de berichten naderhand editen om aan te passen.


http://youtu.be/d1YHlEGi6jM
« Laatst bewerkt op: september 03, 2013, 10:50:49 pm door Alex »
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Scrabble

  • Gast
Re: Nieuwe kyte
« Reactie #26 Gepost op: september 06, 2013, 01:39:39 pm »

Ik heb begrepen dat dat Windforce systeem 10 ampere nodig heeft en dat dit in de praktijk bijna nergens te krijgen is (ook al zeggen ze van wel). En dan werkt het hele systeem dus niet... vraag me af de Kyte dan uberhaupt op te zetten is...
En als ik kijk hoe snel wij (als onervaren Kyters) dat ding al hebben staan lijkt het me echt overbodig...
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Nieuwe kyte
« Reactie #27 Gepost op: september 06, 2013, 01:58:24 pm »

wanneer je de mogelijkheid hebt om "het erbij te krijgen" zou ik het zo doen. Ook al betaal je er dan nog voor...
Qua geluid valt het erg mee. Wanneer je een redelijk still showroom vergelijkt met het geluid op de gemiddelde camping. (er zijn ook campeerders die hun auto laten draaien omdat ze anders hun luchtbedden niet kunnen opppompen... :I)
Ook al staat een normale Kyte redelijk snel, ik kan genoeg redenen bedenken waarom mensen niet zelf in staat zijn om een VW op te zetten. Als dit systeem hun helpt om alsnog met tentgevoel te kamperen zeg ik:doen!

10a (soms zelfs al 16a) is al bijna standaard aan het worden op heel veel campings. Is die blazer niet op te laden van te voren?
Gelogd
live life outdoors

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Nieuwe kyte
« Reactie #28 Gepost op: september 06, 2013, 03:43:45 pm »

In Nederland is 10 ampere lang niet altijd standaard, maar in het buitenland de normaalste zaak van de wereld. Nederland is best zeikerig als het op dit soort dingen aankomt, zo durven dure campings je ook nog extra geld te laten betalen voor warm water, dat heb ik in het buitenland nog niet meegemaakt.
Gelogd

Theun1957

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango game drive
Re: Nieuwe kyte
« Reactie #29 Gepost op: september 06, 2013, 10:59:03 pm »

Volgens Swede
10a (soms zelfs al 16a) is al bijna standaard aan het worden op heel veel campings. Is die blazer niet op te laden van te voren?

Dan moet er nog wel een accupack bij en wordt de nieuwe holtkamper een soort airforce prius, met patent natuurlijk. Sorry hoor maar 10A nodig te hebben om een tenttrailer op te zetten vindt ik nog weinig met kamperen te maken hebben.
Wat is de volgende stap airco, automatisch levelling systeem,mover, ingebouwde kachel ,koelkast,tv en satellietschotel, magnetron en oven. Volgens mij hebben ze dat allang uitgevonden en dan krijg je er ook nog een vast dak bij ook.

Leuk is trouwens wel dat als je windforce hebt er misschien als accesoire een Holtkamper springkussen voor de kids op de markt komt dat op dezelfde unit kan, voor weinig natuurlijk

Voor mij is nog steeds het zwaarste dat ding loskoppelen en op z'n plek zetten. De tent zelf opzetten vereist minder kracht dan het tillen van een krat bier. De pennen weer lostrekken bij het vertrek is erger is en blijft een rotwerk, ook met airforce.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal