Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Nieuwe kyte  (gelezen 13807 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.346
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Nieuwe kyte
« Reactie #30 Gepost op: september 07, 2013, 08:49:09 am »

Ik ben het ten dele met Theun eens. Windforce voorziet alleen in het uit- en inklappen van de basistent. Het op de plek zetten van de kar, het verwijderen en plaatsen van het dekzeil, het op spanning brengen van de dakoversteken, het plaatsen en spannen van de mast, het op spanning brengen van het frame in de tent en installatie kindertent blijven allen over. Een aantal handelingen hiervan zijn in mijn optiek zwaarder dan het in en uitklappen van de tent. Voordeel lijkt me dat het gronzeil direct goed ligt en dat de tent mooi strak ingevouwen wordt.
Gelogd

Nekaf

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 179
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper kyte windforce 2018
Re: Nieuwe kyte
« Reactie #31 Gepost op: september 07, 2013, 11:05:05 am »

Voordeel is wel dat je de kyte alleen kunt opzetten!
Dat zie ik wel als een heel groot voordeel.

Gr. Patrick
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Nieuwe kyte
« Reactie #32 Gepost op: september 07, 2013, 04:45:05 pm »

Als iemand als Bouwer, met een beperking, er voordeel mee doet dan is het een goede uitvinding!
Wie het schoentje past trekke het aan ;)
Moest ik het geld hebben, we zouden het overwegen. Maar neen, nu is het niets voor ons.
Gelogd

Wammus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 121
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper kyte windforce
Re: Nieuwe kyte
« Reactie #33 Gepost op: september 11, 2013, 05:06:36 pm »

Nou afgelopen vrijdag nog eens wezen kijken in bunnik. Was een andere verkoper. Die zei dat de windforce die daar stond niet handmatig opgezet kon worden en juist dat wilden wij wel even zelf doen om even zelf te beoordelen of dat met onze "zwakke" ruggen zou gaan. Moesten emmen maar even bellen. Toch maar even de andere verkoper gemaild en na overleg in bunnik kan de kytewindforce ook handmatig opgezet worden. Dus a.s. Zaterdag maar weer even heen maar denk wel dat we eruit zijn. De verhalen op het forum zijn over het algemeen positief en ik denk dat we de kute inderdaad binnen het kwartier hebben staan. En als ik genoeg stroom heb wellicht iets sneller en gemakkelijker. Of ik maak een snoer met 2 stekkers eraan zodat ik bij het opzetten even gebruik maak van 2 stroompalen als er maar 6 ampere is. Of gewoon handmatig opzetten natuurlijk.....
Gelogd

Theun1957

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango game drive
Re: Nieuwe kyte
« Reactie #34 Gepost op: september 11, 2013, 05:54:35 pm »


beste Wammes,

Wat er allemaal fout kan gaan weet ik niet maar 2 stekkers op hetzelfde apparaat is vragen om problemen.
Voor hetzelde geld sta je dan straks op het "donkere veldje" van de camping. Niet doen aub dit kan levensgevaarlijk zijn.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Nieuwe kyte
« Reactie #35 Gepost op: september 11, 2013, 06:37:46 pm »

Of ik maak een snoer met 2 stekkers eraan zodat ik bij het opzetten even gebruik maak van 2 stroompalen als er maar 6 ampere is.

NIET DOEN!!!!!!!

 ::) :N ::) :N ::) :N

Dit is vragen om problemen.... Wissel ik fase en nuldraad niet om? Zitten beide palen die ik wil gebruiken op dezelfde fase?

Dit gaat echt alleen ellende opleveren.
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Nieuwe kyte
« Reactie #36 Gepost op: september 11, 2013, 06:46:45 pm »

Rustig, rustig geen paniek, voor je het weet vliegen de stoppen om onze oren :#

Zal allemaal wel loslopen, de meeste campings van een beetje niveau hebben 10 amp?re, en ook met 6 amp?re knallen ze er echt niet meteen uit, ze moeten eerst even opwarmen en tegen die tijd staat de Kyte al.

Gewoon lekker kopen dat ding en ervan genieten. Daarnaast hopen dat je op de meetings mag komen, want is luchtklappen wel echt klappen? Ooit zijn de klappers met harde wanden namelijk ook verbannen van de meetings, en luchtklappen is toch weer heel wat anders dan het edele handklappen :>
Gelogd

rvesan

  • Gast
Re: Nieuwe kyte
« Reactie #37 Gepost op: januari 25, 2014, 11:14:49 pm »

Als je wil zien hoe het openklappen en dichtklappen van een Kyte met Windforce gaat, dan geeft dit filmpje een leuk beeld:
http://youtu.be/BbaTdC40CyQ

Dat is uiteraard iets anders dan opzetten en afbreken. Op spanning brengen, de luifel en een aantal haringen en inrichten zijn immers ook nog nodig.
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Nieuwe kyte
« Reactie #38 Gepost op: januari 26, 2014, 10:14:31 am »

Blijft mooi, maar de kindertent, zat deze er ook aan, lijkt er niet op als ik hem zo zie liggen op de kar
Gelogd
Groeten,

Erik

Drees

  • Gast
Re: Nieuwe kyte
« Reactie #39 Gepost op: januari 26, 2014, 11:56:09 am »

Haha, ik zie me daar al zitten met mijn glaasje wijn, terwijl dat ding zichzelf opzet. W: Of met een ontbijtje terwijl hij inklapt.  KK. Maar ik denk dat het alleen voor mensen met rugklachten of zo echt nuttig is, eerlijk gezegd. Bij onze vouwwagenjacht hebt ik regelmatig vanuit mijn werk even alleen bij een dealer gekeken en wagententen in mijn eentje in een mum van tijd opgezet.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.346
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Nieuwe kyte
« Reactie #40 Gepost op: januari 26, 2014, 07:00:35 pm »

Het is me al eens eerder opgevallen bij een WindForce maar de tent staat ook na afspannen, niet strak. Als ik de tent vooraf met wat haringen vastzet en daarna opspan staat hij superstrak. Wellicht kun je dit met haringen nog iets corrigeren maar ook eerdere foto's van een opgezette "WindForce" Kyte laten dit zien.

Ook zit zoals eerder genoemd met de kindertent er niet aan en moet de mast telkens worden losgekoppeld van de luifel. Bij de gewone Kyte blijft de mast vastzitten en hoef je voor inklappen niet de luifel over de wagen te gooien. Inclusief alle andere stappen die je moet doen zie ik niet echt een voordeel in snelheid.

Ander punt is dat wij meestal niet in een showroom kamperen en na een week de tent even lichtjes af willen borstelen voor we hem inklappen. Doordat de Kyte vrij hoog lukt dit niet als hij staat. Ik ben 1,97 meter en zelfs met krukje, borstel op steel etc kom je niet overal bij. Dit afborstelen doen we daarom dit tijdens het inklappen (in meerdere stappen). Dit werkt perfect. Dat lukt niet met dit systeem.

Wat wel handig is, is dat het grondzeil aan de wagenkant meteen goed wordt gepositioneerd. Hiervoor wil ik zelf echter ook iets bedenken komend voorjaar!

Al met al is het een erg slimme vinding door dit met lucht te doen maar vooral een leuke gimmick die in mijn ogen (en voor mijn gebruik) niet veel toevoegt.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal