Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Opzetten Hotlkamper Spacer (niet XL)  (gelezen 4450 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

be081964

  • Gast
Opzetten Hotlkamper Spacer (niet XL)
« Gepost op: september 27, 2013, 05:37:52 pm »

Hallo,
Ik hoef niet een heel instructieboekje, maar ik heb een nare ervaring zopas gehad.
Ik heb mijn spacer 2de hands gekocht, en de persoon van wie ik dit kocht had de vaste voorluifel helemaal over de wagentent geplooid.
Ik dacht dus dat dit zo moest. Nu met ons verlof in september hebben wij snel moeten opplooien door hevige mistral, hierdoor was de luifel te strak opgeplooid.
Bij het openen terug thuis, om alles uit te laden, blijft een van de oprol-linten van de voorluifel achter een stelschroef hangen, en de luifel scheurt over zeker 40 tot 50 cm tot tegen de ritssluiting.

Kan iemand mij zeggen of je de luifel mag oprollen, met de linten vastmaken, en kan het geheel zo dan nog dicht?

Mvg,

Gerrit


Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Opzetten Hotlkamper Spacer (niet XL)
« Reactie #1 Gepost op: september 27, 2013, 07:02:01 pm »

Wij rollen de luifel nooit op. Dit is ook helemaal niet de bedoeling als je hem dicht klapt. Gewoon de luifel over het dak heen gooien (naar achteren) en mee dichtvouwen. Er is geen enkele stok of punt waar hij dan achter kan blijven hangen.


Sent from my iPhone with TapaTalk
Gelogd

be081964

  • Gast
Re: Opzetten Hotlkamper Spacer (niet XL)
« Reactie #2 Gepost op: september 27, 2013, 07:35:45 pm »

Bedankt voor je reactie,
pas toch maar op, er zijn nl. 3 litsen waarmee je de luifel kan oprollen. Als je voor de tent staat, de rechter list kan haken aan de afstelmoeren van de vaste palen die in het midden staan (de 2 steunpalen die je uitvouwt om de luifel te ondersteunen). Als dan je voorluifel te strak over de wagentent ligt, heb je het zitten. Juist zoals wij.
Hopelijk heb je het nooit voor.
In ieder geval, ik hoop dat de onze kan gerepareerd worden, en indien zo, zal ik nooit nog de spacer alleen openklappen, er dient altijd iemand die kant in het ook te houden.
Mvg,
Gerrit
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Opzetten Hotlkamper Spacer (niet XL)
« Reactie #3 Gepost op: september 27, 2013, 07:55:22 pm »

Dank je. Ik zal er eens op letten. Nu is het wel zo dat wij de luifel nooit volledig over het dak klappen. Er hangt wat aan de voorkant en wat aan de achterkant overheen. Zo zie je die listen ook niet en kunnen ze volgens mij nooit aan de palen blijven hangen.


Sent from my iPhone with TapaTalk
Gelogd

be081964

  • Gast
Re: Opzetten Hotlkamper Spacer (niet XL)
« Reactie #4 Gepost op: september 27, 2013, 08:52:02 pm »

klopt volledig!!
Als je de luifel goed laat overhangen is er geen probleem.
Alleen wij hebben moeten inpakken (lees: wij zijn gaan lopen) tijdens de mistral, waardoor de luifel veel te strak over het dak lag, en dat heeft het veroorzaakt.
ben alleen bang van de reparatieprijs!!
Mvg,
Gerrit
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Opzetten Hotlkamper Spacer (niet XL)
« Reactie #5 Gepost op: september 27, 2013, 09:08:07 pm »

Ik zou wat foto's maken en deze mailen naar Holtkamper om een prijsopgave te vragen. Er zijn overigens meerdere bedrijven die dat doen. Atomatent in Uden staat ook zeer hoog aangeschreven en is zeker gunstiger geprijsd.



Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Opzetten Hotlkamper Spacer (niet XL)
« Reactie #6 Gepost op: september 28, 2013, 03:58:29 pm »

wat erg van de scheur! Maar zal wel hersteld kunnen worden.
er is veel vraag naar die opzetinstructies. Ik ben ook een tijdje aan het zoeken geweest. Niet gevonden trouwens. Zelfs naar enkele verkopers op MP de vraag gesteld, nooit antwoord gekregen....
Je hoeft de luifel zelf helemaal niet op het dak te leggen bij het inklappen. Dat hebben wij ondervonden na enkele keren inklappen. Wij doen beide zijritsen tussen luifel en wagenbak los klappen toe tot de laatste buizen in de bak vallen. Het geheel staat dan nog ongeveer 45 graden open. Dan prop ik alle tentzeil gewoon in de bak en doen we toe. We laten wel nooit de voorwand en de twee zijdriehoeken ingeritst.
De litsjes waarvan spraken om op te rollen dienen idd om de luifel op te rollen als je wil overnachten zonder de luifel op te zetten. Nog nooit gebruikt, nog nooit last mee gehad.
Gelogd

be081964

  • Gast
Re: Opzetten Hotlkamper Spacer (niet XL)
« Reactie #7 Gepost op: september 29, 2013, 09:46:17 am »

Goeie tip bedankt.
Holtkamper beweert het te kunnen maken, het zal alleen stukken van mensen kosten, er is niks normale prijs daar.
Ik was voor onze vakantie nog een slaapbinnentent gaan halen, 445 euro !!!!!
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Opzetten Hotlkamper Spacer (niet XL)
« Reactie #8 Gepost op: september 29, 2013, 11:09:04 am »

 ::) die prijzen zijn altijd toch overdreven... Wij doen het om die rede nog steeds zonder binnenslaaptent, heb gewoon een eigen hemeltje gemaakt.
Ik zou toch eens prijs vragen bij Atoma tent. Enkele leden van dit forum hebben daar al zeer goede ervaring mee.
Gelogd

be081964

  • Gast
Re: Opzetten Hotlkamper Spacer (niet XL)
« Reactie #9 Gepost op: september 29, 2013, 11:49:47 am »

Ja inderdaad, had ik maar eerder op dit forum gelezen, heb ook goeie dinges over Atomatent gelezen,
alleen mijn afspraak bij Hotlkamper ligt al vast.
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Opzetten Hotlkamper Spacer (niet XL)
« Reactie #10 Gepost op: september 30, 2013, 08:09:45 pm »

Ja inderdaad, had ik maar eerder op dit forum gelezen, heb ook goeie dinges over Atomatent gelezen,
alleen mijn afspraak bij Hotlkamper ligt al vast.
Dat de afspraak vast ligt wil toch niet zeggen dat je verplicht daar te laten repareren? Je kunt toch ook een prijsopgave vragen?
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal