Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: wat kunnen we nog verwachten van feluka van 1995?  (gelezen 7517 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tiny

  • Gast
Re: wat kunnen we nog verwachten van feluka van 1995?
« Reactie #15 Gepost op: oktober 20, 2013, 04:46:41 pm »

Nog even een laatste update, we zijn vandag naar Oldenburg (duitsland) afgereisd en helaas was de reis voor niets.
De tent zat vol weer en schimmel dus daar zien we onzelf niet mee op vakantie gaan.

Mocht nog iemand een wel redelijke holtkamper feluka te koop weten, dan houden we ons aanbevolen, het lijkt ons met onze 3 kinderen nl. Nog steeds een ideale vouwwagen.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: wat kunnen we nog verwachten van feluka van 1995?
« Reactie #16 Gepost op: oktober 20, 2013, 07:48:42 pm »

Wat spijtig. Erg dat de verkoper dan zegt zonder gebreken ::) ik snap dat snog steeds niet, wees toch eerlijk en laat iemand geen halve dag rijden voor niets.
Voor sommige mensen maakt die weervlekken misschien niets uit. Wij hebben ooit onze Astro met enkele weervlekken gekocht (ze waren wel niet nadrukkelijk aanwezig). De Astro bleek gewoon niet onze wagen en hij is terug in de verkoop gegaan.  Bij de verkoop hebben wij de weervlekken expliciet in de advertentie gemeld. De kopers kochten dus geen kat in een zak!

Ik hoop dat jullie snel iets vinden.
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: wat kunnen we nog verwachten van feluka van 1995?
« Reactie #17 Gepost op: oktober 20, 2013, 07:53:09 pm »

Vervelend zeg!
Ook best wel lullig van die mensen...
Succes naar je zoektocht.
Zoek je alleen feluka of ook andere?
Gelogd

tiny

  • Gast
Re: wat kunnen we nog verwachten van feluka van 1995?
« Reactie #18 Gepost op: oktober 20, 2013, 10:19:07 pm »

We weten ook nog niet helemaal zeker wat we willen.
Voorlopig willen de kinderen nog graag bij ons in de tent en bij een dubbelklapper heb je een lekker brede luifel.
Het liefst willen dan ook nog een model waarbij je de voortent zowel als luifel als als voortent kunt gebruiken, voor die paar dagen in de vakantie dat het wel regent (we gaan altijd naar zuid frankrijk).
De roadmaster die we net verkocht hebben was qua breedte perfect maar de voortent lieten we de laatste jaren thuis en de luifel kon niet helemaal dicht gemaakt worden. Bij regen of wind op de kop hadden we dan dus een probleem.
Het feluka model lijkt ons dus ideaal of anders een holtkamper flyer.
De combicamps of trigano alpha zijn ook erg mooi, maar misschien nog net een beetje te klein met 3 kinderen.





Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: wat kunnen we nog verwachten van feluka van 1995?
« Reactie #19 Gepost op: oktober 20, 2013, 10:21:26 pm »

En cabanon?
Gelogd

bert m

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 181
  • CC Valley
Re: wat kunnen we nog verwachten van feluka van 1995?
« Reactie #20 Gepost op: oktober 21, 2013, 09:15:33 am »

En de vraagprijs was ?1000   :H  KK
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: wat kunnen we nog verwachten van feluka van 1995?
« Reactie #21 Gepost op: oktober 21, 2013, 12:00:02 pm »

Flyer is idd ook een mooie keuze. Zijn wij ook mee gestart. Maar daar zit je met het feit dat je altijd de keuken eraf moet halen als je moet openklappen. Ik weet niet of dat bij de Feluka ook moet?

Ik weet niet of je al eens naar een Holtkamper Spacer bent gaan kijken. Die is ook van leefruimte niet veel minder dan een Spacer omdat de zijwanden niet zo schuin aflopen dan bij de Flyer. Je hebt enorm veel bergruimte onder het bed, keuken blijft op de dissel. Maar het is natuurlijk een totaal andere wagen.....misschien met drie kids net iets te nipt.
Gelogd

tiny

  • Gast
Re: wat kunnen we nog verwachten van feluka van 1995?
« Reactie #22 Gepost op: oktober 21, 2013, 01:28:45 pm »

Petra, bij de cabanon zit ook, net als bij roadmaster, een vrij grote voortent die ons weer bewerkelijk lijkt.
In zuid frankrijk hebben we bijna altijd genoeg aan een ruime luifel en alleen voor die 1 a 2 dagen regen willen we de luifel 'dichter' kunnen maken, bij de cabanon kunnen volgens mij de zijkanten en voorkant er niet zomaar afgeritst worden...

Mieke, de spacer zal ik nog opnieuw bekijken, bij de feluka hoeft inderdaad de keuken er niet af bij openklappen..
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: wat kunnen we nog verwachten van feluka van 1995?
« Reactie #23 Gepost op: oktober 21, 2013, 01:32:37 pm »

Hoe oud zijn je kinderen? Want los van het standaard aantal slaapplaatsen (maar die zijn dan weer uit te breiden) hoor ik je toch echt veel dingen opnoemen van de CombiCamp/Trigano Alpha-achtigen: het gebruik van de keuken, het gebruik van de luifel/voortent, de klapsnelheid etc.
Gelogd

tiny

  • Gast
Re: wat kunnen we nog verwachten van feluka van 1995?
« Reactie #24 Gepost op: oktober 21, 2013, 09:09:06 pm »

Niels, een combi camp of alpha trekt ons inderdaad ook erg aan, onze jongste van 8 wil nu nog absoluut bij ons slapen, maar dat duurt vast niet heel lang meer. De meiden van 9 en 11 vinden het vooral gezellig in een ondertentje maar willen ook best in een bijzettentje.
Een combicamp of alpha met gastencambine zou dus ook kunnen. Jammer dat vooral de alpha nog zo nieuw zijn en dus nog zoveel kosten...
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: wat kunnen we nog verwachten van feluka van 1995?
« Reactie #25 Gepost op: oktober 21, 2013, 10:33:04 pm »

Dat is inderdaad waar ik op doelde, het zou zonde zijn om nu een aantal wagens te laten liggen terwijl je over 1, 2 jaar een heel andere keuze zou maken misschien. Wij hebben onze CC gekocht in de veronderstelling dat de kinderen altijd in hun eigen tent zouden slapen (behalve bij een enkele overnachting, dan op de klep). Tot we eigenlijk bij toeval goedkoop aan een gastencabine kwamen. Sindsdien slaapt mijn dochter eigenlijk altijd daar: ze kan daar heerlijk haar eigen kamertje maken en al helemaal leuk als er eens een vriendin meegaat  :) Mijn zoon slaapt vanaf zijn 7e of zo liever in een eigen tentje.

Ik weet niet wat je budget is, maar op MP en/of Speurders staan wel wat CC's (o.a. Venezia) van rond de 2-3 duizend euro?
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: wat kunnen we nog verwachten van feluka van 1995?
« Reactie #26 Gepost op: oktober 22, 2013, 07:27:48 am »

Ik ben het met Niels eens. Onze Flyer bleek al na de eerste vakantie te groot. De twee kids wilde beide in een eigen bijzettent ::).  Daarna hebben we dan wel de fout gemaakt naar te klein over te stappen ;), na 10 regenweer in Frankrijk was het wel duidelijk dat als je met 4 moet binnenzitten onze keuze ( hk astro) niet goed zat.
Grote vouwwagen is wel leuk maar hij neemt dan ook ontzettend veel plaats in op je kampeerplek.  Dat hadden wij ook een beetje over het hoofd gezien, wij hebben dan liever nog wat buitenruimte over. De Cc zijn ook niet zo bewerkelijk, zeker prima keuze.
Gelogd

Loura

  • Gast
wat kunnen we nog verwachten van feluka van 1995?
« Reactie #27 Gepost op: oktober 22, 2013, 11:43:52 am »

Wat jammer dat de feluka niets bleek te zijn! Heel veel succes met verder zoeken, maar er komt vast nog wat moois op jullie pad!


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal