Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Binnentent cocoon in de was ?  (gelezen 8455 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bonny

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.722
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Binnentent cocoon in de was ?
« Gepost op: november 23, 2013, 11:54:11 am »

Hoi hoi

Ik heb een vraagje .
Is het mogelijk om de Binnentent van de cocoon in de was te doen ?
Zo ja hoe en wat.
Gelogd
Alles wat we zijn is het resultaat van wat we hebben gedacht.

muis

  • Gast
Re: Binnentent cocoon in de was ?
« Reactie #1 Gepost op: november 23, 2013, 01:18:58 pm »

Lijkt me net als bij alle binnententen, zo koud mogelijk ivm mogelijke krimp en heel goed spoelen ivm zeep resten
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Binnentent cocoon in de was ?
« Reactie #2 Gepost op: november 23, 2013, 01:56:50 pm »

Idd zoals Muis zegt, koud wassen anders kan het mis lopen. Alleen is spoelen wel erg moeilijk in een gewone machine. Ik heb het ooit met een Flyer tent gedaan. Ben toen naar een wassalon gegaan daar hebben ze een extra grote wasmachine (15 kg was inhoud).
Gelogd

rvesan

  • Gast
Re: Binnentent cocoon in de was ?
« Reactie #3 Gepost op: november 24, 2013, 12:26:49 pm »

Holtkamper maakt er reclame mee dat de binnententen waterdicht zijn. In de folder staat ook "Slaapcabine/binnentent - van waterdicht katoen".
Ik vraag me af wat het effect van een wasbeurt daar op is. Wellicht aan Holtkamper zelf vragen?
Gelogd

Alexander O

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 170
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer Expedition
Re: Binnentent cocoon in de was ?
« Reactie #4 Gepost op: november 26, 2013, 10:01:33 am »

Wij hebben de 23 jaar oude binnentent van de Flyer gewassen in de badkuip. Lauw water en een beetje zeep en een nachtje geweekt. Vervolgens vaak uitspoelen!

Daarna was de binnentent schoon, maar nog in precies dezelfde slechte staat  :H
Gelogd
Uit een oneindig kleine punt ontstond het heelal met een hele grote KLAP!

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Binnentent cocoon in de was ?
« Reactie #5 Gepost op: november 26, 2013, 10:28:35 am »

Holtkamper maakt er reclame mee dat de binnententen waterdicht zijn. In de folder staat ook "Slaapcabine/binnentent - van waterdicht katoen".
Ik vraag me af wat het effect van een wasbeurt daar op is. Wellicht aan Holtkamper zelf vragen?
Ik vraag me dan af waarom een BINNENtent van HK waterdicht zou moeten zijn  :H :+
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Binnentent cocoon in de was ?
« Reactie #6 Gepost op: november 26, 2013, 02:31:52 pm »

Ik vraag me dan af waarom een BINNENtent van HK waterdicht zou moeten zijn  :H :+

Misschien om het beddengoed droog te houden als je de boel nat dichtvouwt? Wij hebben onze Cocoon een paar keer nat ingeklapt en bij het openklappen was het beddengoed altijd droog.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Binnentent cocoon in de was ?
« Reactie #7 Gepost op: november 26, 2013, 03:13:25 pm »

Misschien om het beddengoed droog te houden als je de boel nat dichtvouwt? Wij hebben onze Cocoon een paar keer nat ingeklapt en bij het openklappen was het beddengoed altijd droog.

Maar dat komt omdat de natte buitenkant van de tent niet in aanraking komt met het 'binnenwerk'?  Zo is dat bij onze wagen iig wel. De binnentent is absoluut niet waterdicht maar door de vouwmethode komt de natte tent niet in aanraking met het beddengoed (of de binnentent). Op die manier klappen wij probleemloos nat in. Kan me verder bij een 'waterdichte' binnentent niets voorstellen...
Gelogd

carvers

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 222
  • Merk Vouwwagen: Rettenmaier Strada Gordigear Taiga 2018
Re: Binnentent cocoon in de was ?
« Reactie #8 Gepost op: november 26, 2013, 04:02:27 pm »

Er zijn voldoende wasmiddelen en cleaners in omloop speciaal voor (binnen) tenten. Zou trouwens niet weten waarom je zo'n ding moet wassen als het een BINNEN tent is  ::) Maar ja er zijn altijd mensen die zo'n ding blinkend schoon willen hebben  ;)

Bijvoorbeeld van schoonmaakspulletjes Ultramar. Hebben wij gebruikt toen er een bepaalde vogel iedere ochtend gedurende twee weken om 05.00 uur bij ons kwam buurten en zijn behoefte iedere ochtend op dezelfde plek deed, onze net nieuwe tent zag er niet meer uit  :( .

Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Binnentent cocoon in de was ?
« Reactie #9 Gepost op: november 26, 2013, 04:15:24 pm »

Zou trouwens niet weten waarom je zo'n ding moet wassen als het een BINNEN tent is


Dat komt bijvoorbeeld voor als je een gebruikte wagen hebt gekocht en er bijvoorbeeld door de vorige eigenaren in de wagen gerookt is. Of gewoon omdat je in zo'n geval de boel even lekker schoon wilt hebben  ;)
Gelogd

Bonny

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.722
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Binnentent cocoon in de was ?
« Reactie #10 Gepost op: november 26, 2013, 04:50:45 pm »

Dat komt bijvoorbeeld voor als je een gebruikte wagen hebt gekocht en er bijvoorbeeld door de vorige eigenaren in de wagen gerookt is. Of gewoon omdat je in zo'n geval de boel even lekker schoon wilt hebben  ;)

Dat bedoel ik :)
Gelogd
Alles wat we zijn is het resultaat van wat we hebben gedacht.

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Binnentent cocoon in de was ?
« Reactie #11 Gepost op: november 27, 2013, 08:05:50 am »

Maar dat komt omdat de natte buitenkant van de tent niet in aanraking komt met het 'binnenwerk'?  Zo is dat bij onze wagen iig wel. De binnentent is absoluut niet waterdicht maar door de vouwmethode komt de natte tent niet in aanraking met het beddengoed (of de binnentent). Op die manier klappen wij probleemloos nat in. Kan me verder bij een 'waterdichte' binnentent niets voorstellen...

Het wachten is op iemand die in zijn bed wil blijven liggen tijdens het inklappen, die kan dan precies vertellen wat er allemaal met wat in aanraking komt..... I:
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Binnentent cocoon in de was ?
« Reactie #12 Gepost op: november 27, 2013, 08:23:01 am »

Het wachten is op iemand die in zijn bed wil blijven liggen tijdens het inklappen
Hmmm... Ik voorzie op basis van deze uitspraak de ontwikkeling van een HK model dat opgeklapt kan worden met de kinderen er nog in.  :#
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: Binnentent cocoon in de was ?
« Reactie #13 Gepost op: november 27, 2013, 10:55:05 am »

Ik was de binnentent van mijn flyer ieder 2 jaar...geen problemen.
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: Binnentent cocoon in de was ?
« Reactie #14 Gepost op: november 27, 2013, 10:55:31 am »

Dan krijgt de 'kidsroom' een hele andere betekenis!!
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal