Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Cocoon XL en de opties  (gelezen 3864 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mgoudapp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 27
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL met base kitchen
Cocoon XL en de opties
« Gepost op: februari 24, 2014, 02:22:31 pm »

Ja hoor wat zijn we blij met onze eerste vouwwagen! Afgelopen zaterdag de Holtkamper Cocoon XL Limited edition gekocht.
Gezien het toch een aardige prijzige aanschaf is hebben we besloten om maar niet alle opties er gelijk op te zetten.
We hebben dus nu wel de Kidsroom / Basekitchen / upgrade packet erop laten zetten...

Nu twijfel ik dus nog over de opties: het stapelbed voor in de kidsroom (voor dochter van 6 en zoon van 2) / het verandascherm en het windscherm...

Zijn dit echte must haves? Ik hoor graag van jullie
Gelogd

LdeBruin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL
Re: Cocoon XL en de opties
« Reactie #1 Gepost op: februari 24, 2014, 03:08:32 pm »

Gefeliciteerd met de aanschaf! Wij hebben ook 4 jaar met heel veel plezier gekampeerd in een Cocoon XL. De driehoekige windschermen vonden wij heel fijn. Scheelt veel wind onder de luifel en geeft net wat meer tentgevoel....

Gelogd
Leendert de Bruin - Holtkamper Kyte XL

mgoudapp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 27
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL met base kitchen
Re: Cocoon XL en de opties
« Reactie #2 Gepost op: februari 24, 2014, 03:39:31 pm »

Gefeliciteerd met de aanschaf! Wij hebben ook 4 jaar met heel veel plezier gekampeerd in een Cocoon XL. De driehoekige windschermen vonden wij heel fijn. Scheelt veel wind onder de luifel en geeft net wat meer tentgevoel....

Bedankt voor de Tip!!...aanvullend vraagje...hebben jullie de dissel onder de luifel of omgedraaid? Het lijkt me niet erg praktisch om de dissel onder je luifel te hebben maar aan de andere kant ook weer wel omdat de keuken erop staat. Maar gezien de keuken toch mobiel is...Het zou natuurlijk in de toekomst ook nog omgedraaid kunnen worden. Ik hoor het graag...alvast bedankt
Gelogd

LdeBruin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL
Re: Cocoon XL en de opties
« Reactie #3 Gepost op: februari 24, 2014, 04:51:34 pm »

Wij hadden (hebben nu een Kyte) een omgedraaid chassis. Inderdaad omdat we de dissel niet in de luifel wilden. Begrijp het dilemma wel. Het 'omrijden' van de keuken is niet heel moeilijk, maar wel weer een extra klusje. Dat zeker bij ruw terrein wel wat aandacht en kracht kost.

Vrienden van ons hebben een Cocoon met een normaal chassis en geven aan weinig last te hebben van de dissel...  Maken hem wel altijd even los en schuiven hem dan iets naar links.

Eerder leverde Holtkamper ook nog een uitvoering met de keuken vast gemonteerd achterop (een iets verlengd) chassis. Daarmee heb je in mijn ogen het beste van twee werelden. Als ik nu naar de prijslijst kijk zal dat wel de MTT zijn. Die is wel weer net iets duurder dan een gewone met een greenbox keuken....
Gelogd
Leendert de Bruin - Holtkamper Kyte XL

rvesan

  • Gast
Re: Cocoon XL en de opties
« Reactie #4 Gepost op: februari 24, 2014, 05:18:34 pm »


Nu twijfel ik dus nog over de opties: het stapelbed voor in de kidsroom (voor dochter van 6 en zoon van 2) / het verandascherm en het windscherm...

Zijn dit echte must haves? Ik hoor graag van jullie

Wij hebben de XL MTT met Kidsroom (onze jongste twee kinderen) en Kidsroom S (voor onze oudste). Geen moment aan stapelbed gedacht. Gaat prima met isomatjes.

In eerste instantie zonder windscherm en verandascherm gekocht. Later toch 1 windscherm en een verandascherm lang (uit de outlet) gekocht. Bij mooi weer niet nodig, maar bij iets minder weer geeft dit net wat extra beschutting.
« Laatst bewerkt op: februari 24, 2014, 05:53:36 pm door rvesan »
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Cocoon XL en de opties
« Reactie #5 Gepost op: februari 24, 2014, 07:35:19 pm »

Tip is een kluis in laten bouwen, ook van onze side bag hebben we veel plezier, zowel handig als een stoere uitstraling.
Tenslotte vonden wij die witte tafel een goede optie, makkelijk en mooi in zijn eenvoud.
Gelogd

Runningr

  • Gast
Re: Cocoon XL en de opties
« Reactie #6 Gepost op: februari 24, 2014, 08:08:36 pm »

Wij hebben ook de XL MTT, dus met de (Kyte) Kitchen aan de achterkant (dus geen dissel onder de luifel).

Wij hebben ook een windscherm en het varandascherm. Het windscherm is lekker als het frisser is, om de wind onder de luifel uit te houden, maar ook om wat extyra privacy te creeren, bijvoorbeeld als je dicht op je buren staat. Het veranda scherm idem. Gebruiken we tevens om wat vuile vaat uit het zicht weg te kunnen zetten ;-) Ook zitten hier wat vakken in, waar we de handdoek en theedoek etc in doen. We zouden ze zo weer bestellen als we het opnieuw zouden moeten doen!
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Cocoon XL en de opties
« Reactie #7 Gepost op: februari 24, 2014, 08:26:17 pm »

Ik ben van mening dat de keuken op de plek moet staan waar je hem gebruikt en niet moet hoeven te sjouwen met dat ding. Dus op de dissel of op het MMT frame. Het mooiste is natuurlijk op het MMT frame. Maar dat zijn natuurlijk weer extra kosten. Vrienden van ons hebben de keuken op de dissel staan, en ik moet zeggen dat dit toch zeker wel een acceptabele optie is.
« Laatst bewerkt op: februari 24, 2014, 08:55:25 pm door Jerome »
Gelogd

mgoudapp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 27
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL met base kitchen
Re: Cocoon XL en de opties
« Reactie #8 Gepost op: februari 24, 2014, 08:34:11 pm »

Ik ben van mening dat de keuken op de plek moet staan waar je hem gebruikt en niet moet hoeven te sjouwen met dat ding. Dus op de dissel of op het MMT frame. Het mooiste is natuurlijk op het MMT frame. Maar dat zijn natuurlijk weer extra kosten. Vrienden van ons hebben de keuken op de dissel staan, en ik moet zeggen dat dit toch zeker wel een acceptabele optie.

bedankt voor je reactie..we laten hem nu dus ook maar staan.we gaan het eerst maar eens proberen.
Gelogd

mgoudapp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 27
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL met base kitchen
Re: Cocoon XL en de opties
« Reactie #9 Gepost op: februari 24, 2014, 08:36:47 pm »

Wij hebben ook de XL MTT, dus met de (Kyte) Kitchen aan de achterkant (dus geen dissel onder de luifel).

Wij hebben ook een windscherm en het varandascherm. Het windscherm is lekker als het frisser is, om de wind onder de luifel uit te houden, maar ook om wat extyra privacy te creeren, bijvoorbeeld als je dicht op je buren staat. Het veranda scherm idem. Gebruiken we tevens om wat vuile vaat uit het zicht weg te kunnen zetten ;-) Ook zitten hier wat vakken in, waar we de handdoek en theedoek etc in doen. We zouden ze zo weer bestellen als we het opnieuw zouden moeten doen!

bedankt voor je nuttige reactie...ik ga het verandascherm en het windscherm nu ook bestellen...
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal