Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Project: Cocoon voortent / luifeldicht  (gelezen 32717 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Project: Cocoon voortent / luifeldicht
« Reactie #15 Gepost op: december 12, 2011, 08:25:31 pm »

Hallo Retteketed,
Wat is eigenlijk de reden dat HK zo star is in het niet leveren van een dichte luifel?
gr. Petar

@Petar,
de cocoon is een snelle opzetter zonder veel extra's.
wil je een dichte tent, neem je een astro, spacer of flyer.
met deze gedachte worden de HK aan de man gebracht.

in het verleden was de mogelijkheid om de luifel dicht te maken, met losse driehoek delen.
echter wordt dan de luifel niet winddicht gesloten, immers de bovenaansluiting heeft daar geen rits.
Die van mij wordt geheel aangesloten met rits :J


« Laatst bewerkt op: december 12, 2011, 09:14:33 pm door retteketed »
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Project: Cocoon voortent / luifeldicht
« Reactie #16 Gepost op: december 12, 2011, 08:28:16 pm »

Misschien omdat ze die extra opties al hebben bij de Astro? En de  Cocoon bij `eenvoud' willen houden? Misschien is de Cocoon voor snel trekken ontworpen en dus niet al te veel poes pas en als je dat toch wilt heb je de keus in de Astro (die wel volgens mij iets andere maten heeft) die kan je uitbreiden met een keukenluifel, voortent, luifel en achter een uitbreiding toch?
Ik probeer mij nu in hun te verplaatsen, ik ken ze niet heb ze nooit gezien maar probeer het toch. Zelf vind ik de Astro iets tuttiger overkomen dan de Cocoon, waarom weet ik eigenlijk niet... Misschien maar eens op de Caravana bekijken.
Zullen de HK mensen dit zelf ook stiekem meelezen? Zo komen ze wel achter de wensen van de klant!
@Sarah,
is ook mijn mening, astro is wat degelijker qua aanzicht (persoonlijke mening)
Of de mensen van HK meelezen, denk en hoop van wel.
Wellicht zien ze in dat hier toch een markt en vraag naar is ?????? :#
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.264
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Project: Cocoon voortent / luifeldicht
« Reactie #17 Gepost op: december 12, 2011, 08:50:21 pm »

Dames en heren we weten zeker dat er mee gelezen word.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Project: Cocoon voortent / luifeldicht
« Reactie #18 Gepost op: december 12, 2011, 09:13:16 pm »

Dames en heren we weten zeker dat er mee gelezen word.
Dan wil ik zeker een bericht naar HK wagen en hun mijn creatie laten zien.
ben benieuwd naar hun bevindingen....
Gelogd

mars

  • Gast
Re:Project: Cocoon voortent / luifeldicht
« Reactie #19 Gepost op: december 13, 2011, 07:30:15 pm »

jij maakt ons allemaal nieuwsgierig........ incl. HK zelf.  :J :J
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Project: Cocoon voortent / luifeldicht
« Reactie #20 Gepost op: december 18, 2011, 03:27:29 pm »

Onze Cocoon met een mogelijkheid om de luifel geheel te sluiten.

Vooraf enige uitleg:

Waarom onze cocoon dicht maken met een luifel?

We hebben onze cocoon aangeschaft om vooral met z'n tweeën te gaan kamperen.
Andere merken hebben de revue gepasseerd en we hebben voor HK gekozen. (Aartkok, 3-dog, CC)

De keuze voor een cocoon was snel gemaakt, de astro of spacer zou ook kunnen, maar de cocoon genoot onze voorkeur, zeker qua uitstraling en opzet gemak. (andere zijn ook snel).
Ook omdat het kamperen met de tent fysieke problemen geven bij mij en mijn vrouw (sjouwen, rugklachten etc.)
De vraag aan Holtkamper of de luifel bij cocoon dicht te maken valt: ?neen, dit is immers een snelle opzetter en daar gaan we niets aan veranderen?.
?Als je een dichte tent wilt, zul je een astro of spacer moeten nemen, er worden door holtkamper geen extra's qua maatwerk geleverd?(!!??)

We willen de luifel dicht maken van onze cocoon, daarbij één die zeer flexibel op te zetten is, wind en water dicht te maken én in delen aan de vast luifel te ritsen.
Vooral niet onbelangrijk; een passende uitstraling met het bestaande ontwerp.
Wind (storm)vast te zetten, zodat de wind niet onder de luifel komt waardoor alles wegwaait.

De reguliere kampeermomenten als we met z'n tweeën weggaan zullen we de luifel niet gebruiken, immers gaan we dan voorbij aan het snelle opzet gemak van de cocoon, wellicht een driehoek scherm voor de wind.
Onze 3 pubers willen/zullen dit jaar niet altijd meegaan. Zeker een lange zomerperiode van 2 tot 3 weken van huis, gaat hun te lang duren. Enkele weekenden gaan ze wel eens mee, slapen of in eigen tent of in de voortent.

Begin dit jaar de cocoon gehaald en al snel wezen proefkamperen. Dit ging prima (met één kind)
van de zomer was het goed weer en waren we met 2 kinderen 3 weken in Z-frankrijk, geen bijzonderheid.
Het laatste kampeer weekend was met veel regen en wind waardoor het onder de luifel niet geheel droog bleef, immers de wind blies de regen tot aan de wagenbak.
Toen dachten we, jammer dat we de luifel niet geheel dicht kunnen maken. Waar op ik aan het tekenen ben geslagen.

Wanneer willen we de voorluifel dicht?
Wanneer we met meerdere personen zijn op een kampeerplek waarbij de wind / regen aan alle kanten komt en er niet voldoende ruimte onder de luifel is om met 5 of zelfs 7 mensen te zitten.
Van de zomer verblijven we op de wadden (vlieland) daar kan het goed waaien en één of meerdere kinderen komen enkele dagen kamperen, dan is het comfortabel om de tent dicht te kunnen maken.

We hebben de aanpassing bij Atomatent laten uitvoeren. Dit adres kennen we van een tentreparatie aan de astro welke we hiervoor hebben gehad.
Dit atelier zijn vakmensen (ex deWaard tenten bouwers) die zeer bedreven zijn in het maken van eigen tenten en van elk wenselijke tent-vraag, dus ook om de cocoon te kunnen sluiten.

In loop van de tijd zal onze cocoon bij hun op de site staan, wat we heel leuk zullen vinden.

Resultaat:
Een zeer mooi lijnenspel met het afsluiten van één of meerdere schermen.
De naden maakt dat de schermen zeer windvast zullen zijn.
Met het juiste opzetten, kunnen er geen waterzakken ontstaan, door de gevormde scherm trekt er een plooi naar beneden hierdoor ontstaat een gootje die zorgt voor het afwateren.
Het geheel afsluiten, zal denk ik niet zo vaak gebeuren, dan zie je immers niets van de omgeving, slechts in de kille avonden met meerdere personen onder de luifel en bij zeer slecht weer.
Bij kamperen is afsluiten van je omgeving niet de bedoeling.
Dus alle schermen worden met ritsen vast gezet, ook aan de zijschermen en de vaste luifel.
Op huidige foto's is het hoek of windscherm grijs, deze wordt nog hersteld naar ecru of andere kleurstelling naar keuze.

De schermen zijn op te rollen, naar wens. Evt na kampeerervaring kunnen we besluiten om in de grote schermen ook vensters te plaatsen.
Het voordeel is een vrije zit onder de luifel met meerdere personen. Evt een grondzeil en tenttapijt en hier kunnen zelf flink aantal personen slapen.

Nadeel: veel werk om alles goed te spannen, dit vergt tientallen haringen of grondpennen dus de snelheid om in volornaat de tent neer te zetten voor een weekend zal niet snel gebeuren.

Wij zijn er blij mee, en gezien van alle reacties tot nu toe, is er een grote belangstelling naar het resultaat.
We vinden het dan ook leuk om onze creatie met jullie te delen.

Wat heeft het gekost;
De prijs is in verhouding met de aanschaf cocoon is zeer acceptabel.
Gezien het maatwerk dus arbeidstijd en vooral het aantal ritsen (ritsen zetten vergt veel tijd) maakt dat de kosten redelijk zijn.
Gebruikte materialen zoals tentstof, ritsen en andere materialen zijn van topkwaliteit.
Uiteindelijk waren we klaar voor  ?675,-. (je kan er een goede gebruikte klapwagen voor kopen)
Nogmaals, gezien de kwaliteit van materialen en het maatwerk vinden wij het schappelijk.
We horen jullie reacties dan ook graag!
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re:Project: Cocoon voortent / luifeldicht
« Reactie #21 Gepost op: december 18, 2011, 03:42:53 pm »

Ik zou persoonlijk meer ramen gekozen hebben, maar het ziet er zeer mooi uit voor een meer dan acceptabele prijs!
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Project: Cocoon voortent / luifeldicht
« Reactie #22 Gepost op: december 18, 2011, 03:45:01 pm »

@nunogconway:

zoals ik in tekst aangeef: extra ramen kan achteraf nog.
Ramen beslaan snel, dus zie je niet veel.
en ga ervanuit dat we niet alle luifels geheel dicht hebben.
Gelogd

Ber

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 184
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon 2024 + zelfbouw tenttrailer
Re:Project: Cocoon voortent / luifeldicht
« Reactie #23 Gepost op: december 18, 2011, 04:01:15 pm »

Het resultaat mag er echt zijn. Wat een ruimte nog h?, als ie helemaal dicht is. Echt mooi.
Gelogd

tommybol

  • Gast
Re:Project: Cocoon voortent / luifeldicht
« Reactie #24 Gepost op: december 18, 2011, 04:05:05 pm »

Te gek!  En ja, raampje erbij graag.... :J
Ik denk zelf dat als HK deze ook levert....de klantenkring weer wat groter wordt....Alleen...verschil met Astro wordt wel veel kleiner zo lijkt me?
Prijs...noem ik een prikkie, zeker omdat er vast ook denk en meetwerk aan vast zat. voor bestaande cocoonhebbers een mooie optie.
« Laatst bewerkt op: december 18, 2011, 04:21:13 pm door tommybol »
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Project: Cocoon voortent / luifeldicht
« Reactie #25 Gepost op: december 18, 2011, 04:50:30 pm »

Schitterend, wat een balzaal  :k
Ik vind de betaalde prijs in verhouding tot wat je krijgt echt heel schappelijk.
Ik denk niet dat ik voor meer ramen zou kiezen, folie beslaat idd gemakkelijk en dan loopt het water er zo af :(. Je geeft toch aan dat je alleen afsluit bij heel slecht weer. Misschien idd als het slecht weer is dat je toch wat meer licht binnen wilt? Ervaring zal het uitwijzen.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.264
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Project: Cocoon voortent / luifeldicht
« Reactie #26 Gepost op: december 18, 2011, 05:27:51 pm »

Ook hier wat meer ramen gewenst.
Maar mooi hoor en zo krijg je echt een familie wagen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

mars

  • Gast
Re:Project: Cocoon voortent / luifeldicht
« Reactie #27 Gepost op: december 18, 2011, 05:35:23 pm »

Mooi verhaal retteketed!
Prijs is zéér netjes. Het vormt één geheel. Ik vind het geslaagd. Erg mooi geworden. Zelf zou ik geen ramen laten plaatsen.

Op de foto moeilijk te zien en zoals jij aangaf, dat bij juiste afspanning er geen waterzakken kunnen ontstaan.
Alleen bij een hoosbui kan het spannend worden....... aan de andere kant, tijdens zo'n hoosbui blijf je toch allert en alles in de gaten houden.
Dat is tenminste onze ervaring.
Wij hebben vroeger wel eens tegen een berg aan gestaan ( bleek later... ::) )en 's nachts om 2 uur je nest uit om alles hoog te zetten, omdat er een gigantische bak met water de berg af kwam en met vol geweld de voortent aandeed. Daar leer je snel van. :#

Ben wel benieuwd naar jouw ervaringen volgend jaar.
Gelogd

buzz

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 108
  • Merk Vouwwagen: holtkamper flyer
Re:Project: Cocoon voortent / luifeldicht
« Reactie #28 Gepost op: december 18, 2011, 06:08:31 pm »

ziet er super uit!!!! veel plezier ermee!!!!
Gelogd

Edwinv

  • Gast
Re:Project: Cocoon voortent / luifeldicht
« Reactie #29 Gepost op: december 18, 2011, 07:08:51 pm »

Mooi hoor. Een uniek exemplaar...... Is het geen handeltje..... Retteketet naar ....... :>
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal