Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Bo-camp opvouwbare pan  (gelezen 5587 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RobB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 169
  • Merk Vouwwagen: Jametic Blue Style-CP
Bo-camp opvouwbare pan
« Gepost op: mei 31, 2015, 02:45:18 pm »

Nu een van onze pannen kapot is gegaan mag ik eindelijk weer nieuwe uitzoeken. En omdat de ruimte in een klapper toch beperkt is wil ik een setje met inklapbare handvatten (3 en 5 liter pannen) zodat ze in de bankkasten passen.
Bij het zoeken vond ik deze: http://www.dewitschijndel.nl/bo-camp-pan-siliconen-rvs-opvouwbaar/
Heeft iemand hier ervaring mee?
Gelogd

vendome95

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Jamet jametic rondo xl vervat outdoor special 2011
Re: Bo-camp opvouwbare pan
« Reactie #1 Gepost op: mei 31, 2015, 03:29:11 pm »

Ik heb ze niet, maar ik heb altijd het idee dat ze niet heel lang mee gaan. Dat het siliconengedeelte toch op een gegeven moment gaat scheuren, door het in en uitklappen en door uitdrogen.
Zelf hebben we al jaren een 7-delige campingset van Tefal, naar volle tevredenheid. Volgens mij kan je die nu alleen niet meer van tefal kopen, maar is het Bo-camp geworden.

http://www.vrijbuiter.nl/kampeerartikelen/campingpannen/bo-camp-trekking-7/

En dan hebben we er nog een wok met afneembaar handvat bij. Voor dit jaar ga ik nog kijken voor een pannenkoekenpan erbij, want dat is eigenlijk het enige wat niet goed lukt door de dunne bodem van de gewone koekenpan.
Gelogd

RobB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 169
  • Merk Vouwwagen: Jametic Blue Style-CP
Re: Bo-camp opvouwbare pan
« Reactie #2 Gepost op: mei 31, 2015, 03:58:03 pm »

We hebben al twee jaar zo'n opvouwbare schaal en die bevalt prima. Bij de pan ben ik een beetje benieuwd hoe deze zich gedraagt op een gasbrander.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.747
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Bo-camp opvouwbare pan
« Reactie #3 Gepost op: mei 31, 2015, 04:08:22 pm »

Dat siliconen spul weet ik zo net nog niet.

Ik zou zelf dan gaan voor de optie die vendome95 aangeeft.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Bo-camp opvouwbare pan
« Reactie #4 Gepost op: mei 31, 2015, 07:34:04 pm »

Je link is naar iets anders dan je in je bericht noemt. Die pannenset hebben wij gehad. Ik vond de bodem te dun, en de kleine pan te klein. De set van tefal is ook goed, maar niet in NL te krijgen. (die van bo-camp zijn dunner). Ik heb nu een Brunner pannenset (skipper) en die bevallen erg goed. Is alleen langniet overal te krijgen, maar vaak wel te bestellen.
Gelogd

Carani

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 239
  • Merk Vouwwagen: Combi-camp Valley
Re: Bo-camp opvouwbare pan
« Reactie #5 Gepost op: juni 06, 2015, 01:41:16 pm »

Wij hebben een siliconen 'fluitketeltje' met hetzelfde principe, om tijdens de reispauzes koffie te maken bijvoorbeeld. Op de camping gebruiken we meestal het waterkokertje.
Ik moet zeggen, het is een geweldig handig ding, en het water kookt er prima in. Ik heb hem nog niet zo lang (einde vorig seizoen) dus van de duurzaamheid weet ik niets.

Wat ik wel vind: als je inderdaad maar één pan nodig hebt dan is zo'n opvouwbaar dinges misschien wel handig. Maar stapel er eens twee of drie op elkaar, en je stapel is net zo hoog als een gewoon nestje campingpannen. Dan ga ik toch liever voor de gewone pannen.

Ik zou nog wel eens een slakom willen vinden die weer om het nestje pannen heen past. De meeste kommen zijn rond of konisch van vorm en daar krijg je de pannen dan weer niet mooi in opgestapeld.
Gelogd

RobB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 169
  • Merk Vouwwagen: Jametic Blue Style-CP
Re: Bo-camp opvouwbare pan
« Reactie #6 Gepost op: juni 06, 2015, 05:49:36 pm »

Ik waardeer jullie opmerkingen en adviezen. Ik kijk het nog even aan en pak voor dit jaar wel even een pan uit de keuken.
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Bo-camp opvouwbare pan
« Reactie #7 Gepost op: juni 07, 2015, 08:41:47 am »


Ik zou nog wel eens een slakom willen vinden die weer om het nestje pannen heen past. De meeste kommen zijn rond of konisch van vorm en daar krijg je de pannen dan weer niet mooi in opgestapeld.
Die hebben wij ook opvouwbaar zoals de pan. Maar een pan kan ook als slakom dienen, die moet toch te vinden zijn om je pannen in de zetten.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal