Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Hoe richten jullie de vouwwagen in? Foto’s?  (gelezen 7104 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Linda88

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: Trigano Olympe
Hoe richten jullie de vouwwagen in? Foto’s?
« Gepost op: januari 15, 2020, 10:28:35 am »

Vorig jaar hebben wij een vouwwagen gekocht. Nu vraag ik me af hoe jullie de vouwwagen inrichten. Waar laten jullie de keuken? ( of is het een vaste keuken). Hebben jullie een grote of kleine tafel? Of meerdere tafels? Kunnen jullie bij regen met zijn allen op een stoel aan tafel zitten?  Wij gaan dit jaar voor het eerst kamperen met onze 2 kleine kinderen. Zat een beetje te denken hoe ik alle spullen netjes en praktisch kan opruimen.
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.203
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Hoe richten jullie de vouwwagen in? Foto’s?
« Reactie #1 Gepost op: januari 15, 2020, 10:34:35 am »

Wij hebbem de keuken vast, altijd bereikbaar. Zijn met twee, kunnen ook rustig onder de luifel zitten aan een tafel ook al regent het. In de voortent hebben we de kleiding bakken staan en een kratje met droog voer op de twee kadeboxen. Verder hangt er een tentorganizer waar we losse dingen, kleiding en meer van dat spul in leggen. Leven doen we onder de luifel. In de voortent wel een mooi led stripje voor wat licht. Alles wat niet dagelijks nodig is blijft onder het bed. Simpel maar doeltreffend, wat er niet uit haalt hoef je ook niet meer in te pakken.
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Hoe richten jullie de vouwwagen in? Foto’s?
« Reactie #2 Gepost op: januari 15, 2020, 01:43:50 pm »

Wij hebben ook een vaste keuken, dus die zit onder de luifel (of in de extra voortent als we die zouden hebben). Tafels en stoelen liggen bovenop, dus die gaan er als eerste af en zetten we dan op hun plek (in de voortent of onder de luifel). We zetten een kastje in de voortent waarin al het serviesgoed komt en eventuele boodschappen (ook hangt er nog een kastje bij de keuken voor de "open" verpakkingen). Naast de keuken zetten we een tafeltje met waterkoker en Nespresso apparaat. De meeste andere spullen blijven in de wagenbak omdat we daar gewoon bij kunnen tijdens het kamperen.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Hoe richten jullie de vouwwagen in? Foto’s?
« Reactie #3 Gepost op: januari 15, 2020, 02:45:07 pm »

Hangt volledig van het model af..

Wat handig is:

Campingkastje met hardtop of 2x (kun je er ook wat opzetten)
Laarzen/schoenentray (alle ballen verzamelen  :# )
Vouwkratten
Een kapstok (die van ons hangt aan de buizen voortent)
2 losse tafels (flexibeler met verzetten en minder kolossaal dan 1 grote)
Koken gebeurt binnen (rijst, pasta etc..) het bakken allemaal in de paellapan van de Skottel onder de luifel.

Verder voor ons belangrijk.. hoe houd ik droge voeten. Voor en tegenstanders op alle kampeerfora.  Maar ik maak een waterdichte kuip zodat alles droogstaat bij een hoosbui. Het is niet goed  voor het gras.. maar de plekken waar we afgelopen jaren in hoogseizoen hebben gestaan was er alleen nog maar modder/kaal.

Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Hoe richten jullie de vouwwagen in? Foto’s?
« Reactie #4 Gepost op: januari 15, 2020, 03:01:02 pm »

Ik heb er even een paar foto's bijgedaan.
Wij hebben niet zo'n hele diepe voortent en doen het als volgt.
Links passen precies de keuken en de koelbox. Onze zoon kan dan nog fatsoenlijk zijn "slaapkamer" in en uit. Rechts staat een kastje en in de ruimte onder het bed daar bewaren we de voorraad.
In de voortent passen nog een ruime tafel met 4 stoelen. Skottelbraai past er dan niet heel lekker meer bij dan is het erg krapjes.
Gelogd

Linda88

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: Trigano Olympe
Re: Hoe richten jullie de vouwwagen in? Foto’s?
« Reactie #5 Gepost op: januari 15, 2020, 04:31:16 pm »

Bedankt voor jullie reacties. Er zitten echt bruikbare tips bij. Fijn!

Misschien inderdaad wel handig om te zeggen wat voor vouwwagen we hebben. Een Trigano Olympe. Dat is een dubbel klapper met 1-2-3 systeem. Onder de beide bedden (met lattenbodems) zit een ondertentje. Aan een van de zijkanten van de (vaste) voortent zit een gastencabine. De voortent is 5,3 meter breed ( gastencabine komt daar nog bij) en is 2.5 meter diep.  We hebben dus geen ruimte onder het bed waar we spullen kunnen opslaan.  Wel moeten er 2 campingbedjes en 2 kinderstoelen ergens staan.
We hebben 1 kastje met harde bovenkant. Ik hoop dat die stevig genoeg is om er een kind een schone luier te geven.  Een ‘iets’ voor alle schoenen is een goede tip! 

Wat vinden jullie handiger: een parasol, een tarp of een shelter ( lijkt op een partytent).

Ik weet nog niet zo goed waar ik alles moet laten. Vandaar dat ik benieuwd ben hoe jullie dit doen.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Hoe richten jullie de vouwwagen in? Foto’s?
« Reactie #6 Gepost op: januari 15, 2020, 04:49:58 pm »

Ik zou zelf voor een tarp kiezen!

Voor het verschonen kan je ook een verschoningsmatje op een van de bedden leggen toch?

Wij hebben altijd een kratjes systeem gebruikt, en nu nog. Ieder 1 kratje voor alle kleding, 1 kratje voor schoenen , 1 kratje voor toiletartikelen en (snel droog) handdoeken en 1 kratje etenswaren
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Hoe richten jullie de vouwwagen in? Foto’s?
« Reactie #7 Gepost op: januari 15, 2020, 05:20:54 pm »

Met verschonen op zon campingkastje zou ik wel uitkijken. Zo stevig zijn ze nu ook weer niet en kinderen hebben zo nu en dan nog wel eens de neiging om te bewegen  :O

Persoonlijk zou ik zoals al genoemd verschonen op het bed, of vanwege eventueel risico op lekken  :# verschonen op de vloer van de wagenbak. Dat moet prima lukken in een Olympe.
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Hoe richten jullie de vouwwagen in? Foto’s?
« Reactie #8 Gepost op: januari 15, 2020, 07:22:56 pm »

Gebruik je de ondertentjes om de kinderen in te leggen in hun csmpingbedjes? Zo niet, dan kan je die ruimte wel gebruiken als opslag hoor. Wij hebben t zelfs als een soort wijnkelder gebruikt na bezoek aan een bio wijngaard in de Cahors  W:

Ik heb nooit meer dan 1 campingbedje meegenomen. Toen de jongste 1 was, sliep hij in een canpingbedje in het gangpad.  Zus (3) sliep alleen in een groot bed. Toen jongste iets ouder werd, lagen ze samen in het grote bed. Meestal bracht ik eerst de jongste baar bed en als die sliep,  legden we zus er bij.
Het campingbedje deed ook dienst als box

Sleep niet teveel luiers oid mee, daar waar je op vakantie gaat wonen ook kleine kinderen dus luiers kan je prima kopen.
Verschonen  deed ik op bed, gewoon een verschoningszeiltje eronder.

Ik weet niet hoe oud de kinderen zijn, maar mijn zus nam altijd een enormw bak mee voor al het speelgoed en na aankomst deed de bak dienst als badje.

Neem niet teveel kleding mee. Je kan tegenwoordig overal wassen op de camping. 

Een tarp is overigens áltijd de betere keus. Flexibel om op te zetten, schaduw, wind tegen houden of juist de regen. Hoog, laag, 1 of 2 hoeken naar beneden. Je kan er alle kanten mee op.
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

muis

  • Gast
Re: Hoe richten jullie de vouwwagen in? Foto’s?
« Reactie #9 Gepost op: januari 15, 2020, 07:23:26 pm »

In het volgende topic zie je hoe mijn vorige ingericht was:
https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=2718.msg147278#msg147278
Gelogd

Linda88

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: Trigano Olympe
Re: Hoe richten jullie de vouwwagen in? Foto’s?
« Reactie #10 Gepost op: januari 15, 2020, 10:16:17 pm »

Gebruik je de ondertentjes om de kinderen in te leggen in hun csmpingbedjes? Zo niet, dan kan je die ruimte wel gebruiken als opslag hoor. Wij hebben t zelfs als een soort wijnkelder gebruikt na bezoek aan een bio wijngaard in de Cahors  W:

IK DACHT OOK AL OM DE ONDERTENTJES ALS OPSLAG TE GEBRUIKEN. CAMPINGBEDJES PASSEN ER HELAAS NIET IN.

Ik heb nooit meer dan 1 campingbedje meegenomen. Toen de jongste 1 was, sliep hij in een canpingbedje in het gangpad.  Zus (3) sliep alleen in een groot bed. Toen jongste iets ouder werd, lagen ze samen in het grote bed. Meestal bracht ik eerst de jongste baar bed en als die sliep,  legden we zus er bij.
Het campingbedje deed ook dienst als box

DE OUDSTE IS VAN DE ZOMER 2. ZIJN ZUSJE IS 11 MAANDEN JONGER.

Sleep niet teveel luiers oid mee, daar waar je op vakantie gaat wonen ook kleine kinderen dus luiers kan je prima kopen.
Verschonen  deed ik op bed, gewoon een verschoningszeiltje eronder.

DAT IS WAAR

Ik weet niet hoe oud de kinderen zijn, maar mijn zus nam altijd een enormw bak mee voor al het speelgoed en na aankomst deed de bak dienst als badje.

1 EN 2 JAAR

Neem niet teveel kleding mee. Je kan tegenwoordig overal wassen op de camping.  MOET INDERDAAD OOK IETS HEBBEN OM DE WAS OP TE HANGEN.

Een tarp is overigens áltijd de betere keus. Flexibel om op te zetten, schaduw, wind tegen houden of juist de regen. Hoog, laag, 1 of 2 hoeken naar beneden. Je kan er alle kanten mee op.
.
BEDANKT VOOR DE TIP!
Gelogd

Jimmymichiels

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 506
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panema up 2022
Re: Hoe richten jullie de vouwwagen in? Foto’s?
« Reactie #11 Gepost op: januari 16, 2020, 07:16:46 am »

Zo doen wij het tydens lange vacanties
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Hoe richten jullie de vouwwagen in? Foto’s?
« Reactie #12 Gepost op: januari 16, 2020, 11:02:03 am »

We proberen het zo snel en handig mogelijk te houden.
3 jaar een campingkast meegenomen, maar vorig jaar maar 1x opgezet. Dit jaar mag hij niet meer mee (iemand kopen? :) )

Je bent een kwartier bezig met dat ding op te zetten en te vullen,  en ook weer af te breken. Op 6 campings is dat dus, 12 keer een kwartier, da's 3 uur die je aan een kastje kwijt bent :)

Verder proberen zo weinig mogelijk 'aan te raken'.
Kleren als je thuis vertrekt in de bak leggen waar ze de hele vakantie mogen blijven. De keuken thuis vullen (ook de gasfles al in de keuken, op z'n plek) en zo laten, dingen die in de auto liggen of in het dakkoffer, alvast in curvers doen zodat je ze niet moet overladen, maar in 1 geheel binnen kan zetten etc. Dit is net het voordeel van een vouwwagen tov een tent of een gehuurd huisje/stacaravan. Je moet wel opzetten, wat je bij een huisje niet moet, maar je moet je bagage niet inladen, die ligt al juist. VW opzetten scheelt qua tijd niet veel met het uitladen van de auto en alles in kasten leggen in een huisje, in dat opzicht, behalve dat je staanplek maar de helft kost :)

Wel hebben we een klein plastic ladenkastje met 3 laatjes (leve de action) mee, waar we in 1 la alle elektro (laders, telefoons, fototoestel...), in 1 alle toiletgerief en in 1 medicatie etc doen. Dat gaat dus in z'n geheel de auto in en uit.

Verder alles waar je direct aan moet kunnen (hamer, haringen..) in de disselbak, grondzeil bovenop onder het zeil etc.

Curverboxen zijn handig, zoals ze hierboven al zeiden. Onze kleren liggen in de 'bak' in boxen, schoenen in de tent, ook in een box etc.

Omdat we vaak verplaatsen proberen we ons wat op snelheid te richten (wat ons, als ik andere mensen soms zie, die mega georganiseerd zijn, toch niet 100% lukt, maar we doen onze best). Zo leggen we altijd worteldoek, maar enkel als er op die camping veel regen voorspeld is, ritsen we het grondzeil in. Anders winnen we weer tijd door dat niet te doen. Luifel zetten we ook enkel als we ergens langer dan 3 dagen zijn etc.

Baby verschonen op een campingkast lijkt me trouwens wel wat labiel.. Beter op de tafel (met iets eronder ;) )

Verder nemen we 1 tafel mee en voor elk een stoel. Geen Tarp of parasol, maar wel een luifel.

Heb al vaak tarps gezien, lijkt me ook leuk en handig, maar je hebt niet altijd voldoende bomen om goed op te spannen, en stokken meenemen en extra koorden etc naar de grond spannen, lijkt me meer werk dan gewoon de luifel op te zetten.

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Hoe richten jullie de vouwwagen in? Foto’s?
« Reactie #13 Gepost op: januari 16, 2020, 02:12:17 pm »

Onze campingkast staat  in 5 minuten. Even uitklappen, hardtop erop en de 3 leggers erin en opspannen.

Groot verschil in campingkastjes i.d.
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Hoe richten jullie de vouwwagen in? Foto’s?
« Reactie #14 Gepost op: januari 16, 2020, 07:11:33 pm »

Ik zou voor je peuter een travelcot kopen. Die kun je veilig op een bed kwijt en scheelt een campingbedje. En als je 2 ikea kinderstoelen koopt kun je ze stapelen en staan ze niet in de weg als je ze niet gebruikt.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal