Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 »   Omlaag

Auteur Topic: Nieuw model Holtkamper: Nano  (gelezen 38074 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Nieuw model Holtkamper: Nano
« Reactie #60 Gepost op: oktober 18, 2018, 08:52:29 am »

Even iets anders. Ik zie op Marktplaats ook telkens advertenties van Holtkamper. Niet in de puntadvertenties, maar als banner, of hoe dat tegenwoordig ook maar heet. Op deze manier adverteren trekt wellicht de juiste doelgroep naar de showroom. En je showroom met alle modellen bij elkaar in een mooie kampeer sfeer is toch stukken beter dan wat modellen op een beurs voor een paar dagen.
Dat komt omdat jij daar blijkbaar op gezocht hebt....
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Nieuw model Holtkamper: Nano
« Reactie #61 Gepost op: oktober 18, 2018, 10:00:22 am »

Dat zijn dus cookies, inderdaad :)

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8 met Tapatalk

Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Nieuw model Holtkamper: Nano
« Reactie #62 Gepost op: oktober 18, 2018, 10:09:53 am »

Toch... beurzen zijn wel een 20e eeuw dingetje aan het worden, tegenwoordig gaat er zoveel via internet en mooie showrooms. Waarom zal een fabrikant nog een vermogen uitgeven voor de huur, bemensing en stand zelf op een beurs?

De auto Rai is al jaren geleden verdwenen, autofabrikanten "onthullen" nieuwe modellen op diverse manieren via social media en showrooms zijn tegenwoordig glazen paleizen waar de modellen in het echt getoond worden.  Ook de Firato (ooit een grote beurs over radio, TV's en andere elektronica) is al jaaaaren geleden verdwenen.

Vraag me af of een kampeer & caravan beurs er over 5 tot 10 jaar nog is, dat een toonaangevende fabrikant als HK ervoor kiest om minimaal aanwezig te zijn en een heuse "primeur" in eigen showroom te zetten zegt al genoeg.
 
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Nieuw model Holtkamper: Nano
« Reactie #63 Gepost op: oktober 18, 2018, 10:13:37 am »

Dat ben ik wel met je eens. We waren er op vrijdag en het was ook best wel rustig eigenlijk.

De keuze om er niet heen te gaan kan ik heel goed begrijpen, zoals Aart Kok dat doet. De keuze om wel geld uit te geven om daar te staan en dan eigenlijk niets mee te nemen op een kale onaantrekkelijke stand, terwijl je ook nog een (prototype) nieuw model klaar hebt vind ik op zijn minst eigenaardig.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
Re: Nieuw model Holtkamper: Nano
« Reactie #64 Gepost op: oktober 18, 2018, 10:19:57 am »

Misschien dat dit soort beurzen blijven bestaan maar dan langzaam omgaan naar één waar vooral 2e hands word aangeboden. En verder voor accessoires en campings e.d.
Vergelijkbaar met de motorbeurs in februari. Alleen de laatste 5-10 jaar staan de importeurs daar ook weer.
Dit omdat de motorrai er al jaren niet meer is en er toch vraag naar is.
Maar in de motorwereld zie je ook een verschuiving. Kawasaki heeft begin december voor de 2e x een show op Soesterberg waar ze alle 2019 modellen al showen. En hier krijgen enkele motorclubs ook de ruimte om zichzelf te presenteren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Nieuw model Holtkamper: Nano
« Reactie #65 Gepost op: oktober 18, 2018, 03:14:34 pm »

De trend is Glamping er worden steeds meer campers en luxe caravans verkocht. Ik denk dat dit vooral de verschuiving zal zijn. De beurzen blijven denk ik wel bestaan.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Nieuw model Holtkamper: Nano
« Reactie #66 Gepost op: oktober 18, 2018, 03:22:41 pm »

Dat komt omdat jij daar blijkbaar op gezocht hebt....
Zo ver was ik ook al.... wellicht heb je er nog iets nuttigs over te melden.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
Re: Nieuw model Holtkamper: Nano
« Reactie #67 Gepost op: november 03, 2018, 07:04:22 pm »

Ik ga uit de toon vallen.... WAUW!!! Dit kon zomaar eens onze droomwagen zijn  :> :>

Ik ben stapelgek op onze Astro. Het grootste pluspunt voor ons is dat je liggend op het bed direct bij de voortent/luifel betrokken bent en niet ver weg 'op bed' ligt. Maar toch lonkten we heeel voorzichtig naar een Kleine Kyte omdat we die eenstokluifel zo gaaf vinden. En kijk nu eens!!  WW

Weet iemand of ie nog in Bunnik staat? Dan gaan we namelijk heeeel snel kijken.

Natuurlijk zijn er echt nog wel wat vragen en aandachtpuntjes, maar zo op het oog vind ik 'm zó gaaf!
Oh, en dat donkergroen vind ik ook echt mooi   :#
« Laatst bewerkt op: november 03, 2018, 07:07:53 pm door Bagheera »
Gelogd

aartnely

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: HoltKamper Cocoon Aero limited edition
  • uit de kar geklapt
Re: Nieuw model Holtkamper: Nano
« Reactie #68 Gepost op: november 03, 2018, 10:30:41 pm »

heb begrepen dat hij nog een aantal verbeterpunten heeft en dan komt ie volgend jaar in productie
Gelogd

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
Re: Nieuw model Holtkamper: Nano
« Reactie #69 Gepost op: november 03, 2018, 11:13:14 pm »

Prima, kunnen we eerst nog even sparen (en we hebben net een extra rits in onze Astro laten zetten dus kunnen we daar eerst ook nog even van genieten  :P)
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Nieuw model Holtkamper: Nano
« Reactie #70 Gepost op: november 25, 2018, 04:43:00 pm »

Inmiddels is de Nano officieel: prijs vanaf 14.000 Euro. Windforce is een optie (2.000 Euro). Ben erg benieuwd hoe windforce werkt met een toch redelijk zwaar vast deksel.
Ik blijf het zelf een beetje een typisch model vinden met de zeer grote Kyte luifel en een dergelijk kleine binnentent. Keuken is een optie (3.000 Euro) en dan krijg je een verrijdbare keuken die tijdens de rit op de dissel staat.

Persoonlijk zou ik voor deze prijs de Cocoon Aero nemen. Die is, als je Windforce wil, amper duurder en leverbaar met een vaste keuken onder de luifel. En veel meer ruimte. Maar goed: ik weet dat er ook veel vouwwagen eigenaren liefhebber zijn een vast deksel. En dan is de extreem makkelijk opzetbare grote en erg mooie luifel wel een voordeel ten opzichte van de andere aanbieders.
Gelogd

Mustang

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 259
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018, ex Cocoon Aero 2013, ex Flyer 2004
  • wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Re: Nieuw model Holtkamper: Nano
« Reactie #71 Gepost op: november 25, 2018, 06:32:38 pm »

Vind het toch een boel geld voor een astro zonder afsluitbare voortent. En de eenstoksluifel is mooi, (wij zijn ooit voor de aero gevallen) maar heeft toch veel stokken nodig. Dat klinkt gek, maar deze zitten in die mooie bogen aan de zijkanten. En die "eenstok" bestond uit 3 stukken en de boog (boog niet verplicht, maar bij storm wel beter, met een extra stok ter ondersteuning). Dat is inmiddels anders misschien.
Maar wel echt allemaal degelijk spul hoor, dat van Holtkamper. Wij zijn inmiddels toch overgestapt naar een gemakkelijkere opzetter.
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Nieuw model Holtkamper: Nano
« Reactie #72 Gepost op: november 25, 2018, 06:40:28 pm »

De huidige Kyte staat echt volledig binnen 20 minuten. Zijboogstokken zitten nu vast aan het frame. 1 stoks luifel is 1 lange stok.

Was voor ons de hoofdreden om voor de Kyte te gaan. Makkelijker opzetbaar dan de cocoon aero.
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Nieuw model Holtkamper: Nano
« Reactie #73 Gepost op: november 26, 2018, 10:14:18 am »

Terugkomend op de opmerking over de prijs. De meest vergelijkbare wagen zal de CCC zijn.

Prijs vergelijking:
HK Nano + keuken = 14.000 + 3.000 = 17.000 Euro.
Windforce laat ik even buiten beschouwing, zoiets heeft CCC immers ook niet.

De Combi Camp County Xclusive 13.350 Euro
Dat is inclusief keuken

Er zitten wat kleine uitrustingsverschillen, waarbij de CCC iets beter is uitgerust. (HK heeft lichtmetalen velgen; CCC komt met voortent, moet je bij HK de voorwand voor kopen).
Maar al met al betaal je voor de HK dus zo'n 4.000 Euro. Is een fors bedrag.

Edit: ik was de AK Zambezi Original vergeten. Die zit ergens tussen deze 2 in. Kost 13.350 Euro en voor het kookeiland betaal je 2500 Euro. Met wat kleine dingen erbij om de uitrusting gelijk te trekken kom je dan rond de 16.000 Euro uit.
« Laatst bewerkt op: november 26, 2018, 10:55:12 am door RDDR »
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Nieuw model Holtkamper: Nano
« Reactie #74 Gepost op: november 26, 2018, 10:28:38 am »

Persoonlijk vindt ik 3000 euro voor een camping keuken ook extreem duur. Voor die prijs mag er ook een vaatwasser in zitten  :K Gewoon inladen, opzetten en de vaat wordt op camping gedaan.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal