Recente berichten
Alpen Kreuzer / Kleine lekkage rits
Laatste bericht door yep123 - juli 14, 2025, 06:25:01 PMHallo
We hebben de extra luifel aan de Waterfront geritst, nu hebben we een stevige bui gehad dus ik denk lekker onder de luifel zitten maar het lekt door de ritssluiting.
Iemand een tip om deze lekkage te verhelpen?
https://photos.app.goo.gl/VB3QqqhGsUrzaEF36
We hebben de extra luifel aan de Waterfront geritst, nu hebben we een stevige bui gehad dus ik denk lekker onder de luifel zitten maar het lekt door de ritssluiting.
Iemand een tip om deze lekkage te verhelpen?
https://photos.app.goo.gl/VB3QqqhGsUrzaEF36
Techniek / Re: Vouwwagen techniek en onde...
Laatste bericht door Tago Herman - juli 14, 2025, 06:20:38 PMBanden vervangen en een slang vervangen zijn inderdaad extra werkzaamheden. Horen dus niet bij de onderhoudsbeurt. Een bedrag hierbvoor van 50 euro is m.i. zeer redelijk voor de extra werkzaamheden.
Techniek / Re: C banden 4,5 bar
Laatste bericht door Tago Herman - juli 14, 2025, 06:16:49 PMEen loadindex van 96 op een vouwwagen is onzin, dus is deze C band onzin.
Dan een bandenspanning van 4,5 bar. Ik ben bang dat de vouwwagen gaat springen als een gek achter de auto, deze band is veel te zwaar.
Een loadindex van 79 en een spanning van ca 2,5 past veel beter op een vouwwagen.
Dan een bandenspanning van 4,5 bar. Ik ben bang dat de vouwwagen gaat springen als een gek achter de auto, deze band is veel te zwaar.
Een loadindex van 79 en een spanning van ca 2,5 past veel beter op een vouwwagen.
Techniek / C banden :)2:)2391]92],:)2:)23...
Laatste bericht door OhPeeCee - juli 14, 2025, 05:11:06 PMWat ik vind over de band is dat druk maximaal 4,5 bar mag zijn. Denk dat je 2,5 bar beter bij de wagen past
Maar als je kijkt in onderstaande tabel
Zie je inderdaad 4,6 bar
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Maar als je kijkt in onderstaande tabel

Zie je inderdaad 4,6 bar
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
instructies/ folders Livingstone / Re: Livingstone inklappen met ...
Laatste bericht door Gonadan - juli 14, 2025, 05:03:53 PMWij leggen het wagenschort meestal gewoon over de bagage in de bak en klappen dan het bed naar beneden. Die rits zit alleen vast als hij uitgeklapt is.
Techniek / C banden 4,5 bar
Laatste bericht door Nico40 - juli 14, 2025, 04:58:55 PMHallo,
Ik lees al een aantal jaren met belangstelling mee en heb nu zelf een vraag.
We hebben een Jamet Jameta en deze heb ik voor onderhoud en nieuwe banden naar een gespecialiceerd bedrijf voor caravan onderhoud gebracht. Heb zelf de suggestie gedaan voor een gerenommeerde autoband maar het bedrijf gaf aan dat ze met hun eigen merken met goede ervaring werken.
Dat begrijp ik dus helemaal goed.
Nu zaten er 165 r13 met een loadindex van 79 van 437 kg op.
Nu blijken er banden ondergezet van 165C r13 met een loadindex van 96 van 710 kg op 4.5 bar.
Heb me hiervoor nooit ingelezen over draagvermogen banden en bandenadvies oid maar na een aantal dagen op het internet en de bandenspanning excel calculator van Jadatis ingevuld te hebben kom ik op 2.6 bar voor deze banden.
Deze C banden hebben blijkbaar stugge wangen en ben bang dat als het veilig is deze zover te verlagen in druk dat de 4 fietsen die er opstaan etc. toch veel meer te verduren krijgen dan met een autoband.
Vraag: is deze C band geschikt voor onze vouwwagen?
Zijn er argumenten voor een C band met zo'n enorm verschil in loadindex t.o.v. mtm 750 kg?
zie wel discussies op het Caravan-forum maar dan gaat het over kleinere verschillen en toch andere type opbouw, naar mijn weten worden vouwwagens niet geleverd met C banden.
Misschien maak ik me ten onrechte zorgen om het bespreekbaar te maken bij het bedrijf dus zou graag jullie mening horen.
Alvast dank voor de terugkoppeling!
Ik lees al een aantal jaren met belangstelling mee en heb nu zelf een vraag.
We hebben een Jamet Jameta en deze heb ik voor onderhoud en nieuwe banden naar een gespecialiceerd bedrijf voor caravan onderhoud gebracht. Heb zelf de suggestie gedaan voor een gerenommeerde autoband maar het bedrijf gaf aan dat ze met hun eigen merken met goede ervaring werken.
Dat begrijp ik dus helemaal goed.
Nu zaten er 165 r13 met een loadindex van 79 van 437 kg op.
Nu blijken er banden ondergezet van 165C r13 met een loadindex van 96 van 710 kg op 4.5 bar.
Heb me hiervoor nooit ingelezen over draagvermogen banden en bandenadvies oid maar na een aantal dagen op het internet en de bandenspanning excel calculator van Jadatis ingevuld te hebben kom ik op 2.6 bar voor deze banden.
Deze C banden hebben blijkbaar stugge wangen en ben bang dat als het veilig is deze zover te verlagen in druk dat de 4 fietsen die er opstaan etc. toch veel meer te verduren krijgen dan met een autoband.
Vraag: is deze C band geschikt voor onze vouwwagen?
Zijn er argumenten voor een C band met zo'n enorm verschil in loadindex t.o.v. mtm 750 kg?
zie wel discussies op het Caravan-forum maar dan gaat het over kleinere verschillen en toch andere type opbouw, naar mijn weten worden vouwwagens niet geleverd met C banden.
Misschien maak ik me ten onrechte zorgen om het bespreekbaar te maken bij het bedrijf dus zou graag jullie mening horen.
Alvast dank voor de terugkoppeling!
Aart Kok / Re: Sneller klappen met de Liv...
Laatste bericht door Gonadan - juli 14, 2025, 04:24:34 PMAlles eraan laten lijkt mij wat veel van het goede. De achtertent vind ik ook niet zo'n probleem om eerlijk te zijn. Ik laat de kuip en de binnentent gewoon zitten, dan is het een kwestie van drie ritsen vast en hij staat. Drie ritsen los en je kunt hem in zijn geheel als één pakket zo opvouwen en in de wagenbak gooien.
Ik denk dat als ik die mee zou willen klappen het me meer gedoe oplevert dan zo als los pakket met drie ritsen behandelen.
De kuip klap ik wel altijd mee met de wagentent maar de luifel haal ik los. Het is maar één ritsen en dat is ook zo gebeurd. Maar goed, misschien moet ik dat gewoon eens proberen mee te klappen. Het zou wel weer opvouwen en opbergen van de luifel schelen. Al gebruik ik die nu ook wel weer als contragewicht op de keuken als ik drie fietsen op de dissel heb.
@danielvanderwoude ik herken wel wat je zegt over de flappen en de deuren, dat is nog wel even pielen om netjes te doen. Toch merk je dat als je het vaker gedaan hebt je de deuren in één keer goed legt en dan is het allemaal zo gebeurd. Elke keer gaat het weer sneller.
Ik denk dat als ik die mee zou willen klappen het me meer gedoe oplevert dan zo als los pakket met drie ritsen behandelen.
De kuip klap ik wel altijd mee met de wagentent maar de luifel haal ik los. Het is maar één ritsen en dat is ook zo gebeurd. Maar goed, misschien moet ik dat gewoon eens proberen mee te klappen. Het zou wel weer opvouwen en opbergen van de luifel schelen. Al gebruik ik die nu ook wel weer als contragewicht op de keuken als ik drie fietsen op de dissel heb.
@danielvanderwoude ik herken wel wat je zegt over de flappen en de deuren, dat is nog wel even pielen om netjes te doen. Toch merk je dat als je het vaker gedaan hebt je de deuren in één keer goed legt en dan is het allemaal zo gebeurd. Elke keer gaat het weer sneller.
Gezocht / Keuken (Greenbox, Whitebox mar...
Laatste bericht door Rafiq Ritzen - juli 14, 2025, 12:54:14 PMOmdat de zelfbouwkeuken na 20 jaar aan vervanging toe is zoeken wij voor onze Holtkamper Cocoon uit 2004 een keuken. Voor de hand liggende opties zijn e Whitbox of de Greenbox maar als iemand andere suggesties heeft staan wij daar zeer voor open. Budget ligt rond de 500 euro. Ik heb al gezocht op Marktplaats en op Facebook maar daar komt nog niets concreets uit. We zoeken een keuken waar ook de koelkast in kan (die hebben we al). Mag ook wat TLC nodig hebben maar ik heb onvoldoende tijd om een hele nieuwe te bouwen. Ik ben blij met alle antwoorden!
Groeten,
Rafiq
Groeten,
Rafiq
Holtkamper / Whitebox van Spacer op Cocoon?
Laatste bericht door Rafiq Ritzen - juli 14, 2025, 12:41:41 PMVraagje: past een Whitebox (of greenbox) die afkomstig is van een Holtkamper Spacer of Flyer ook op de dissel van een Holtkamper Cocoon uit 2004 of verschillen die dissels? Dank,
Rafiq
Rafiq
Trigano / Re: Aanpassingen trigano chant...
Laatste bericht door LuukD - juli 14, 2025, 12:02:24 PMGaaf hoor. Giseren zelf onze eerste vouwwagen opgehaald. Een chantilly van 2005. \
Maar zie ik dat goed, heb je 2 voortenten achter elkaar gezet?
Maar zie ik dat goed, heb je 2 voortenten achter elkaar gezet?