Recente berichten

Holtkamper / Re: Afmeting klep waar kooktoe...
Laatste bericht door Chris Holtkamper - juli 12, 2025, 08:03:00 AM
Nou het is gelukt! (@OhPeeCee: bedankt voor het doorgeven van de afmetingen, dat hielp gigantisch!)

De kookplaat zit er in, en ik heb ook een stroomvoorziening in kunnen bouwen.
Ik heb het plankje bovenaan er nog niet in zitten, die heb ik thuis op maat gemaakt en gaat er tijdens de vakantie in.

Maar hier alvast een sneak-peak:
Combi-camp / Re: Hoe wind-vast is de 'halve...
Laatste bericht door Jon - juli 12, 2025, 01:14:31 AM
We hebben vaak met de halve luifel in winderige omstandigheden gestaan, maar ik zou zeggen; met windkracht 6-7 wordt het listig.
Vouwwagenclub.info Shop / Re: Show je sticker topic.
Laatste bericht door ottermobiel - juli 11, 2025, 11:51:55 PM
Sticker op de achterkant onder de 100 sticker van ons klappie jamet Arizona

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Combi-camp / Hoe wind-vast is de 'halve lui...
Laatste bericht door CEO - juli 11, 2025, 09:13:45 PM
Net terug van 3 weken LDF. In de buurt van Bayonne op een heerlijke camping gestaan (Lou P'tit Ploun, zie ook mijn recensie) waar op dag 3 slecht weer werd voorspeld. Tot die tijd stonden we met de halve luifel, voor lekker weer, met zijn tweeën, voor ons de fijnste set-up. Maar ja, er werden windstoten tot 80 km/u voorspeld (windkracht 9).

Ik houd best van verrassingen, maar geen negatieve, dus de hele tent opgebouwd, toen het nog prachtig weer was. En die nacht barstte het om 11 uur los. We hadden nog 1 ventilatieluik onder de petluifel openstaan en daar kwam de regen horizontaal door naar binnen. De hagel pling-de op de stokken, maar de tent en wagen hield het prima.
De caravans waren minder fortuinlijk: deukjes, hangen aan luifels, iemand had een dikkere tak op de auto gehad wat resulteerde in een serieuze deuk en, hoorden we de volgende ochtend, iemand kreeg een tak op zijn hoofd en die mocht even langs de eerste hulp. Kortom: het was best pittig weer.

Nu komen we aan mijn vraag: bij de Combi-camp modellen met de klep kan je het tentdak op veel manieren gebruiken. Een daarvan is de zogenoemde have luifel, de geheel zonder haringen staat (het is vakantie en dat moet niet op werk gaan lijken). Maar, tot welke wind (en welke windstoten) kan je veilig met een halve luifel staan? En dan bedoel is niet met de dissel in de wind, maar juist met de keuken in de wind.

(Ik stel deze vraag bewust in het CC-deel van het forum, hiermee voorkom ik hopelijk dat ik van alle wagens informatie over de wind-vastheid krijg, of dat ik meer scheerlijnen moet gebruiken. Als het echt los gaat, transformeer ik de halve luifel in een volledige voortent, die heerlijk kan dansen in de wind.) Dus, wellicht ten overvloede, nogmaals de vraag:

Tot welke wind (en welke windstoten) kan je veilig met een halve luifel staan?
Holtkamper / Re: Alutec kisten voor op de D...
Laatste bericht door 1dayfly - juli 11, 2025, 09:03:20 PM
De kist is binnen. Uiteindelijk een defender kist besteld omdat deze in verkrijgbaar is met binnenmaat 950.

Maar de ontvangen kost wijkt af van de foto's en gegevens in de webshop.

Op de deksel en op de bodem zitten extra verstevigingen op die het gebruik van een multiplex plaat in de weg zit.

Wat is nu verstandig??? Maakt dit het gebruik van een multiplex plaat overbodig, of doe ik er verstandig aan dit te retourneren???

Ik was van plan om het met een plaat en u beugels vast te zetten.

Frankrijk / F: Normandië, St. Aubin des Pr...
Laatste bericht door CEO - juli 11, 2025, 08:23:53 PM
Goed om te weten: wij kampeerden hier in de eerste week van de vakantiedrukte en hadden een plek met privé-sanitair.

Prachtige camping met zeer vriendelijk personeel.
Toen we aankwamen bij onze plek bleek die echt te scheef om de kar fatsoenlijk neer te zetten. Dus, terug naar de receptie. Binnen 5 minuten hadden we een andere plek die vlak genoeg was!

Het privé-sanitair oogt prachtig, maar was eigenlijk wel de minst praktische indeling die we ooit gezien hebben. Wel tof: er zat een goed werkende kachel in.
Ook was het toilet separaat, wat zo zijn voor- en nadelen heeft.

In de omgeving was meer dan genoeg te doen, de westkust van Normandië is prachtig! Wel zijn er in Normandië twee toeristentrekkers die nogal de boventoon voeren (en ieder zeker de moeite waard zijn!): de Mont-Saint-Michel en de landingsstranden van Normandie (D-Day).

Leuk detail van de camping: er zijn 8 laadplekken en voor gasten van de camping zijn die gratis. Ideaal om met een volle accu te vertrekken op een reisdag.

* Vriendelijkheid personeel: 9
    * Sanitair: n.v.t. (wij hadden privé-sanitair)
    * Schoonheid van de camping zelf: 9
    * Animatie team: Geen idee, zag er op afstand leuk uit
    * Voorzieningen: 9 meer dan goed.
    * Eet gelegenheden op de camping: 8

Wij hebben 2 keer gegeten op de camping. Niet heel bijzonder, qua menu, maar een prima hamburger met lekkere (knapperige) friet, maar ook de kikkererwtensalade was prima.

Leuk, tamelijk warm, zwembad. Epicerie, waar je brood zonder bestellen kon kopen. Er is een bar waar ze naast drank ook ijs en prima cappucino verkopen. Er is een kinderboerderij met wat aaibare dieren, er lopen een paar kippen vrij rond, er is een visvijver, een groentetuin. Kortom de voorzieningen zijn prima in orde.

De camping heeft best veel huisjes en zo te huur. Ook zijn niet alle kampeerplekken even ruim. Het achterveld stond echt hutje aan mutje. De plekken met privé-sanitair zijn riant te noemen.

Zouden we terugkomen op deze camping? Ja, maar wel buiten het seizoen. Dan proberen om een plekje aan de rand van de camping te verkrijgen: rust, ruimte en een wijds uitzicht.

Website: https://www.lez-eaux.com/
Campooz / Re: Campooz wegens omstandighe...
Laatste bericht door CEO - juli 11, 2025, 07:58:56 PM
Ik heb ze niet kunnen vinden in het faillissementsregister, de site is ook nog online.. Heel bijzonder.
Campooz / Campooz wegens omstandigheden ...
Laatste bericht door JanJD - juli 11, 2025, 07:48:04 PM
In meerdere Facebook groepen is melding gemaakt van gesloten deuren bij Campooz in Assen. Een afgesproken aflevering is niet doorgegaan omdat de koper een gesloten vestiging aantrof en ook een toegezegde levering via verzending is achterwege gebleven.
Emails worden beantwoord met dit bericht:
CiteerHelaas zijn wij wegens omstandigheden gesloten.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Emmy Saimi-Rozeboom +31 6 46 10 74 13
Of mail naar Tim Vonk: vonk@mkbfondsdrenthe.nl
Bovenstaande persoonsgegeven zijn ook op de website van mkbfondsdrenthe.nl te vinden.

Op deze site staat ook Campooz genoemd als een van de door mkbfonds Drenthe gefinancierde bedrijven.

Ik hoop voor degene die een Campooz gekocht hebben dat de omstandigheden weer snel verbeteren. En als je nu in de markt ben voor een nieuwe Campooz zou ik ook graag iets meer van de omstandigheden snappen.

Weet iemand wat hier aan de hand is? Zijn er geldproblemen of is er iets anders aan de hand?
Projecten Algemeen. / Re: Elektrische installatie vo...
Laatste bericht door JanJD - juli 11, 2025, 07:20:33 PM
Meten is weten.
De koelbox heb ik enkele dagen bij een omgevingstemperatuur van 20 graden eerst op 5 graden laten koelen en vervolgens op -10 graden laten vriezen. Het volgende verbruik heb ik met de Victron Smartsolar MPPT lader gemeten:
- Verbruik per dag bij +5gradenC koelen: 260Wh
- Verbruik bij -10gradenC vriezen: 520Wh
Oftewel een dubbel verbruik bij (matig) vriezen ten opzichte van koelen.
Extra isolatie op bodem en tegen deksel heb ik ook geprobeerd, dit maakte in het verbruik geen verschil. Kennelijk zijn de warmteverliezen door de wanden (waar de koeling plaatsvind) dominant.
Bij 13V gaat het om 20Ah respectievelijk 40Ah verbruik. Na een dag zonder zon blijkt 65Ah accu leeg. Een dag zonder zon wordt altijd voorafgegaan en opgevolgd door nachten zonder zon. Over deze zonloze periode is het benodigde energie verbruik van de koelbox alleen al ongeveer 55Ah. Met wat eigen verbruik voor bijvoorbeeld telefoon opladen en lampjes erbij is de accu na een nacht leeg. Zonder zon in de ochtend stopt dan de elektrische energievoorziening na de 2e nacht. Met de koelbox in de koelstand gaat het een dag langer goed.
Afgelopen zomer is proefondervindelijk vastgesteld dat met deze koelbox in vriesstand samen met een 65Ah accu slechts 1 dag autonomie geeft. De meting bevestigd dit volledig.

@sanderv in jou laatste bericht geef je aan dat je met een accu van 15Ah ongeveer 1,5 dag uit kan zonder op te laden. Dit past niet bij mijn waarneming: Voor 1,5 dag koelen op 5 graden is een accu van 30Ah nodig!
In een eerdere post van jou (https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=25278.msg340920#msg340920) geef je aan dat je een 30Ah accu hebt. En een foto in een latere post (https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=25278.msg340925#msg340925) laat vanwege een lichtspot wat moeilijk leesbaar de 30Ah text op de
Heb je in de laatste reactie foutief 15Ah genoemd?