Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: Trigano Itinea vragen  (gelezen 10350 keer)

Jer81

• Klap prof
  • Geslacht: Man
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Itenea GL
Re: Trigano Itinea vragen
« Reactie #45 Gepost op: april 21, 2024, 12:38:03 pm »

Net voor het eerst sinds het weekend van afhalen hier thuis even opengeklapt en ingepakt.

Tegen verwachting in paste er ook nog een lompe tafel en een niet compacte stoel in de bak onder het bed. Schijnbaar meer ruimte dan je zo op het oog zou verwachten. En dat scheelt straks weer bovenop de vouwwagen. Als deze stoelen vervangen moeten worden dan komen er wel compactere. Maar goed, toen we het jaren geleden uitkozen stond compactheid niet bovenaan het wensenlijstje.

Topper ligt er nu ook op. De deksel ging wel wat zwaar dicht maar die laatste cm zijn ook gelukt met wat gewicht.
Disselbak is zeer handig en gewenst. Kan veel in.

Jer81

• Klap prof
« Reactie #46 Gepost op: april 30, 2024, 09:56:36 am »

Zondag hebben we hem dan eindelijk voor het eerst op kunnen zetten. Was niet zo fijn met windkracht 4 soms 5 vol op de voorkant. Heb regelmatig een extra paar handjes nodig gehad omdat de wind roet in het eten gooide. Uiteindelijk best tevreden over het resultaat en ook veel geleerd over wat de volgende keer handiger kan.

Vannacht heeft hij de vuurproef gehad. Volle bak regen. Hij blijkt helemaal waterdicht. Een vanzelfsprekendheid wat mij betreft maar na alle horror verhalen toch altijd even afwachten.
De wagen bevalt uitstekend.

En wat me opvalt is dat ik dit jaar erg veel vouwwagens zie op de camping (Noetselerberg).
« Laatst bewerkt op: april 30, 2024, 10:04:35 am door Jer81 »

poldertoerist

• Klap gek
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi 2.0
« Reactie #47 Gepost op: april 30, 2024, 11:48:10 am »

fijn dat ie bevalt!

Ik heb zelf ook nog nooit een wagen of tent gehad die echt lekte bij de eerste bui, maar toch kan het heel goed voorkomen.
Adventure Awaits

wildoit

• Klapperraar
  • **
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Chamonix 2020 Easy Pack System
« Reactie #48 Gepost op: juni 17, 2024, 10:12:55 am »

Mocht je ideeën willen hoe de vuil water afvoer te verleggen dan zijn er genoeg mensen je voor gegaan.

Bedacht mij net dat wij de blokbattarij vervangen hebben door een oplaadbare accu.

Ja graag foto's van verleggen vuilwater afvoer.

En ik wist niet dat de Itinea een blokbatterij heeft, waarvoor dient deze?
En waar is deze geplaatst?
Geen beter leven dan een Klapper leven

wildoit

• Klapperraar
  • **
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Chamonix 2020 Easy Pack System
« Reactie #49 Gepost op: juni 17, 2024, 10:34:53 am »

Nog enkele Trigano Itinea GL vragen:
- past in de disselbak nog een Porta Potti 565p? Breed 39cm, diep 45cm en hoog 45 cm?
- past er ook een grotere gastank in? Ipv de Campinggaz 907.
Geen beter leven dan een Klapper leven

Jer81

• Klap prof
« Reactie #50 Gepost op: juni 17, 2024, 10:35:41 am »

Ik heb geen batterijblok kunnen ontdekken in mijn Itinea uit 2023. Het kraantje werkt als ik de wagen heb aangesloten op stroom met de blauwe stekker. Evenals de koelbox.
Volgens mij kan je de koelbox ook op 12v vanuit de auto laten werken maar mijn koelbox ondersteunt geen 12v.

Norro

• Klapperraar
  • **
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Itinea
« Reactie #51 Gepost op: juni 17, 2024, 02:34:29 pm »

Bij onszit de batterij links onder de gootsteen naast de laden. Deze is bedoelt voor de kraan en evt koelbox. Onderweg kunnen wij dus water gebruiken.
Koelbox gaat op 12 volt als de vw achter de auto hangt. Anders gewoon op 230volt. Voor vetrek laat de de koelbox altijd voor koelen door de wagen op op 230 aan te sluiten. Daarnaast de koelbox de hele weg koud.

Jer81

• Klap prof
« Reactie #52 Gepost op: augustus 18, 2024, 11:10:51 am »

Nieuwe vraag. Komende zaterdag de laatste dag op de camping. Ben van plan het meeste de dag ervoor al op te ruimen (kuipzeil, luifel, wanden, gastencabine). Maar kan ik eigenlijk ook de nacht ervoor, mits het niet hard gaat waaien en regenen het dak van de voortent eroverheen slaan? Of is het dan toch beter om het dak van de voortent gewoon los te ritsen? Dat laatste kost meer tijd, maar maakt je bij het opzetten ook veel sneller als het regent.

Kevin2

• Klap fanaat
  • *
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee GL 2.2
« Reactie #53 Gepost op: augustus 18, 2024, 11:16:05 am »

Ik heb geen Itinea, maar ik kan me voorstellen dat je de luifel vanwege condens in de ochtend liever niet over een ander doek gevouwen hebt.

Hannah

• Goldmember 2024
  • Klapperraar
  • Geslacht: Vrouw
  • Merk: kampeermiddel : Van trekkerstentje naar bungalowtent (1991) naar camplet concorde (2003) naar camplet north (2024)
« Reactie #54 Gepost op: augustus 18, 2024, 01:09:38 pm »

Wat betreft kuipzeil al weghalen de dag tevoren: dat doen wij nooit. (We hebben een los grondzeil, maar het idee is hetzelfde.)

Mijn ervaring is dat als je zeg maar een week of langer op je plek hebt gestaan, het niet prettig ruikt onder het zeil. Dat trekt wel weer weg, maar ik heb toch geen zin om dat pal voor de deur te hebben. En veel werk is het opruimen niet, opvouwen met de buitenkant naar binnen en klaar, kan prima de ochtend van vertrek.
Nou heeft een itinea natuurlijk nog een vaste bodem in de deksel zodat je niet direct uit je slaaptent in de dan kuiploze voortent staat, dat zal schelen.

Wij gebruiken nooit worteldoek. Hoe ruikt dat als het grondzeil eraf gaat?
Pagina's: « 1 2 3 4   Omhoog

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal