Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Aanpassing kindertent L Kyte  (gelezen 3794 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Aanpassing kindertent L Kyte
« Gepost op: mei 19, 2013, 02:55:44 pm »

Na aanschaf heb ik me al eens verbaasd over de wijze waarop de linkerstok in de kindertent L 'in het doek hing'. Hij zorgde hier voor een soort knik. Toen ik dit ter sprake bracht bij Holtkamper bleek dit een constructieve keus te zijn geweest?

Ik heb me er niet bij neer gelegd. De oplossing was volgens mij vrij simpel. Die buis moet minder krom. Ik heb daarom het stalen deel van de buis (scherpe bocht) iets terug gebogen op een verantwoorde wijze  :J.

Vandaag de Kyte even opgezet om het resultaat te bekijken. De stok lijkt zo veel beter. Hij hangt niet meer in het doek. Ook trekt de stok het doek, gezien van de buitenkant, minder naar beneden. Ik ben erg tevreden.

De stalen knie bij de buis is zodanig terug gebogen dat de tip van de alu buis ongeveer 7-8 cm omhoog is gekomen. Let op: het buigen vereist wel want aandacht en beleid.

foto's: 

Oude situatie:


Nieuwe situatie. De lijn loopt nu mooi door. De stok 'hangt' niet meer.


Gezien van de buitenkant: Ook de daklijn loopt zo beter, de stok trekt vrijwel geen kuil meer in het doek.

« Laatst bewerkt op: juni 23, 2013, 11:46:18 am door Alex »
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Aanpassing kindertent L Kyte
« Reactie #1 Gepost op: mei 19, 2013, 05:15:36 pm »

Ziet er goed uit, zal eens kijken om hij bij ons ook zo trekt. Is mij tot nu toe niet opgevallen.
Kun jij nu de poot die in de kindertent staat, wat rechter zetten en meer naar buiten?

Dat valt mij wel op, de linkerpoot staat wel erg ver in de tent.
Gelogd
Groeten,

Erik

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Aanpassing kindertent L Kyte
« Reactie #2 Gepost op: mei 19, 2013, 05:30:20 pm »

De stok staat hiermee netjes recht, of een beetje naar buiten. Voorheen stond hij meer naar binnen omdat je daarmee de punt ook iets omhoog krijgt.
Gelogd

hmk

  • Gast
Re: Aanpassing kindertent L Kyte
« Reactie #3 Gepost op: mei 29, 2013, 06:37:01 pm »

Mooie oplossing hoor!! Heb je voor het terugbuigen een grote pijpenbuiger gebruikt?
Alvast dank voor je antwoord.

Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Aanpassing kindertent L Kyte
« Reactie #4 Gepost op: mei 29, 2013, 09:01:18 pm »

Ik heb geen pijpenbuiger gebruikt. Ik weet ook niet of je daarmee terug kunt buigen.
Ik heb het uiteinde van het te buigen stuk beschermd door hier tijdelijk pas een stuk buis er over te plaatsen. Ook de overgang van staal naar alu is beschermd door deze te klemmen (voorkomen dat deze oprekt). Je kunt hiervoor een grote stalen slangenklem pakken.
Daarna heb ik met hout een frame gemaakt waarmee het uiteinde werd klem gezet EN waarin de bocht gesteund werd. Daarna rustig het gewicht op het alu deel (als hefboom) naar beneden brengen. Kleine stukjes zodat je niet doorschiet. Telkens meten en na een paar keer buigen was hij genoeg terug gebogen. Het alu is stijver dan de stalen bocht en komt steeds terug in vorm.

Nogmaals: doe alles met beleid anders sloop je mogelijk iets. 
Gelogd

hmk

  • Gast
Re: Aanpassing kindertent L Kyte
« Reactie #5 Gepost op: mei 29, 2013, 11:41:43 pm »

veel dank voor de snelle en duidelijke reactie  Ik ga er voorzichtig mee aan de slag
Gelogd

Swadev

  • Gast
Re: Aanpassing kindertent L Kyte
« Reactie #6 Gepost op: juni 23, 2013, 11:11:45 am »

Klinkt goed. Wij hebben dit probleem ook bij HK aangedragen en ze zeiden idd dat dit zo hoort en de gekozen constructie is. Erg ongelukkig, vinden wij ook. Kun je de situatie vanuit de kindertent ook nog even op de foto zetten, of een foto van de buis zelf?

Ben erg benieuwd hoe dat er uit ziet.

Groetjes,
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Aanpassing kindertent L Kyte
« Reactie #7 Gepost op: juni 23, 2013, 05:00:45 pm »

Van binnenuit heb ik geen foto. Je ziet hierop ook niets vrees ik. De buis zelf zie je ook niets aan het verschil in de knik zie je zo op het oog niet.
« Laatst bewerkt op: juni 23, 2013, 05:38:48 pm door GJT »
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Aanpassing kindertent L Kyte
« Reactie #8 Gepost op: juni 23, 2013, 08:40:26 pm »

Op de holtkamper meeting gaan we wel even deze buis uit de kindertent plukken en vergelijken.
Neem dan direct ook maar even je gereedschap mee, kunnen we meteen alle aanwezige Kytes aanpassen  :H
Gelogd
Groeten,

Erik

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Aanpassing kindertent L Kyte
« Reactie #9 Gepost op: juni 24, 2013, 07:11:45 pm »

Ik kan wel iets bedenken maar optimaal lijkt het me niet... :N
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal