Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: 1e keer opzetten Kyte  (gelezen 11355 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hunter64

  • Gast
Re: 1e keer opzetten Kyte
« Reactie #30 Gepost op: juni 05, 2013, 12:40:16 pm »

Bedankt voor je suggestie. Ik heb HK gebeld maar zijn hebben het nu bijzonder druk met afleveringen. Misschien dat ze begin juli meer tijd hebben, ik moet dan even bellen. Ik denk dat ik nu een beroep ga doen op ervaren "kyters" vanuit deze club  KK
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re: 1e keer opzetten Kyte
« Reactie #31 Gepost op: juni 05, 2013, 03:31:32 pm »

Dus naar de Kyte meeting komen!
Gelogd

HaraldL

  • Gast
Re: 1e keer opzetten Kyte
« Reactie #32 Gepost op: juni 06, 2013, 10:04:45 am »

Of kijken of iemand van dit forum je een instructie kan geven. (dan kun je tenminste nog voor juli weg).
Gelogd

Nekaf

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 179
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper kyte windforce 2018
Re: 1e keer opzetten Kyte
« Reactie #33 Gepost op: juni 08, 2013, 08:01:55 pm »

Wij hebben ook net een kyte 2e hands gekocht bij particulier zelf 2 x opgezet lukt aardig maar laat ik het hulpframe zitten tot ik de tent omhoog heb of haal ik hem eerst eraf en dan tent omhoog, zo ook bij het inklappen eerst omlaag of eerst hulpframe eraan?
 Verder lukt het goed niks moeilijks tegen gekomen wel dat  het membraam in de voortent niet mooi strak staat, nog maar een keer oefenen.

Wat me wel opvalt is als je hem inklapt dat het bed niet mooi aansluit op de dragers, iemand ervaring daarmee?

Een heel veld vol kytes lijkt me ook geweldig , sluit me graag aan.

Groet Patrick
Gelogd

Nekaf

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 179
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper kyte windforce 2018
Re: 1e keer opzetten Kyte
« Reactie #34 Gepost op: juni 08, 2013, 08:13:01 pm »

Oja leuke camping de niesjeshof in Otterlo midden in het land!

Gr Patrick
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: 1e keer opzetten Kyte
« Reactie #35 Gepost op: juni 08, 2013, 09:19:59 pm »

Wij hebben ook net een kyte 2e hands gekocht bij particulier zelf 2 x opgezet lukt aardig maar laat ik het hulpframe zitten tot ik de tent omhoog heb of haal ik hem eerst eraf en dan tent omhoog, zo ook bij het inklappen eerst omlaag of eerst hulpframe eraan?

Wij laten het hulpframe eraan zitten tot de tent omhoog en we zetten eerst het hulpframe eraan voordat we hem weer inklappen.

Vandaag elektriciteit aangeld, waarbij een buitenaansluiting, stekkerdoos binnen en 2 inbouw stopcontacten in de keuken. En het viel ons voor het eerst op dat bij de linker side extension het dak enorm omhoog werd geduwd door deze stok, echt een enorme punt. Dit hadden we daarvoor nooit.
Wellicht als het de 23e juni doorgaat dan ben ik benieuwd naar ander opgezette Kytes.
Gelogd
Groeten,

Erik

LdeBruin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL
Re: 1e keer opzetten Kyte
« Reactie #36 Gepost op: juni 08, 2013, 10:08:56 pm »

Wij doen het, conform Holtkamper instructie, net andersom. Eerst het hulpframe los en opbergen en daarna de tent op spanning zetten.
Denk overigens dat het niet veel uitmaakt. Voordeel van deze volgorde is wellicht dat het hulpframe zich niet kan 'bemoeien' met het op spanning brengen.
Gelogd
Leendert de Bruin - Holtkamper Kyte XL

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: 1e keer opzetten Kyte
« Reactie #37 Gepost op: juni 08, 2013, 10:24:39 pm »

Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

hunter64

  • Gast
Re: 1e keer opzetten Kyte
« Reactie #38 Gepost op: juni 26, 2013, 07:59:26 pm »

Wij hebben onze Kyte dit weekend voor de 2e keer opgezet en dat ging nu supersnel. Ook het invouwen gisteren was "appeltje-eitje". Wat ons echter nog niet duidelijk is is het Pack ' n Go systeem. Misschien een domme vraag maar moet de softkap eraf als je van PnG gebruik wilt maken?
Ik lees dat je 5 ritsen los moet maken. Die aan de disselkant is snelgevonden maar bij de keuken en het grondzeil kom je (wij niet iig) niet bij. Met de softkap erop zit er lager een rits die bijna rondom loopt. Moet je die openen? Bedankt voor jullie advies en handleiding alvast!
Gelogd

LdeBruin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL
Re: 1e keer opzetten Kyte
« Reactie #39 Gepost op: juni 26, 2013, 08:43:54 pm »

Het is inderdaad even een kwestie van routine opdoen. Na drie keer weet je niet beter...
De crux is dat de hele 'bovenkant' los moet zitten aan drie zijden, zodat je zonder ergens aan te trekken de klep open kunt trekken. Alle ritsen die dit verhinderen moeten los, je komt ze eigenlijk vanzelf tegen.

Je kunt de onderste rits van de softtop het beste losmaken tot net voorbij 'de derde hoek' (geredeneerd vanaf het beginpunt. De rits zit dan alleen nog over de volle lengte aan de rechterzijde vast. De zijde waar de Kyte scharniert dus. Dit is stap 1.

Verder uit de Holtkamper handleiding die ik ergens op het internet een keer vond:

De Sofftop kan op de trailer blijven liggen tijdens het gebruik van het Pack?N?Go System.
2.   Om  het Pack?N?Go System te kunnen gebruiken dient u altijd eerst een aantal tentritsen te openen.  
Als u deze eerste stap niet volledig uitvoert, kunt u de ritsen of de tent beschadigen.   
3.   Open de horizontale en verticale ritsen van het ?voorschort? en het kuipgrondzeil (3 stuks); het  
voorschort dient vrij (langs de trailer) naar beneden te hangen. Als er aan de zijkant van het  
voorschort nog een rits (gedeeltelijk) gesloten is, moet deze (alsnog) volledig geopend worden. 
4.   Open aan de disselzijde de horizontale rits die de tent met de trailer verbindt aan de kopse kant van  
de trailer. 
5.   Open aan de keukenzijde de horizontale rits (Kyte XL: aan de voorzijde van de keuken, Kyte S: aan de  
achterzijde van de keuken) die de tent met de trailer verbindt aan de kopse kant van de trailer. 
6.   Controleer of alle bovenstaande ritsen inderdaad volledig geopend zijn.  
 
Het Pack?N?Go System is nu klaar voor gebruik:
7.   Aan de lange zijde van de trailer, aan de kant waar het voorschort nu naar beneden hangt, is nu een  buis (van roestvrijstaal) zichtbaar. Pak deze RVSXbuis vast en til deze op zodat het Pack?N?Go System  zich opent.   
Let op: Bij teveel tegendruk (gaat het te zwaar) dient u de RVSXbuis weer te laten zakken en eerst te  controleren of er toch nog een rits is gesloten die eigenlijk geopend zou moeten zijn. 
8.   Twee sterke gasdrukveren helpen bij het openen en zorgen ervoor dat het Pack?N?Go System ook  zonder handkracht open blijft staan, zodra volledig geopend.  
Let op:-Het Pack?N?Go System blijft uitsluitend zelfstandig openstaan (door de gasdrukveren) als het  gewicht dat op het Pack?N?Go System rust, niet te hoog is. Controleer zorgvuldig of dit het geval is,  voordat u het Pack?N?Go System loslaat. Blijft het Pack?N?Go System niet zelfstandig open staan,  verwijder dan eventueel de spullen die het Pack?N?Go System teveel belasten en open het Pack?N?Go  System opnieuw.

Zelf maken we de horizontale rits bij de disselzijde achterkant van de trailer, die de tent 'keukenafdichting' met de trailer verbindt(die van stap 4) altijd al los voor het invouwen.

Let op: de horizontale rits bij de disselzijde moet je zeker niet los hebben bij in- of uitvouwen!
« Laatst bewerkt op: juni 27, 2013, 06:12:54 pm door LdeBruin »
Gelogd
Leendert de Bruin - Holtkamper Kyte XL

hunter64

  • Gast
Re: 1e keer opzetten Kyte
« Reactie #40 Gepost op: juni 26, 2013, 09:58:41 pm »

dankjewel, dat geeft al meer duidelijkheid. De ritsen van het voorschot "vindt" je dus als je de softtop aan de voorkant (waar het bed optilt) hebt losgemaakt. Ik lees dat bij de Kyte S de rits aan de achterzijde van de keuken zit. Daar kom je dan alleen bij als je toch de softtop een deel verwijderd. Het zal waarschijnlijk helemaal niet ingewikkeld zijn als je het een keer hebt gedaan of gezien...
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal