Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Trailer-hitch op Spacer/Flyer  (gelezen 3265 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EdwinMerks

  • Gast
Trailer-hitch op Spacer/Flyer
« Gepost op: juli 28, 2013, 09:42:52 am »

Weet iemand of het mogelijk is om op een Spacer een trailer-hitch te plaatsen?
Boven op de deksel heb ik liever geen fietsen en op de dissel staat onze James Cook keuken en denk dus aan het monteren van een trekhaak achter de Spacer waarop een fietsenrek geplaatst kan worden.
Qua contragewicht komt het wel goed. De keuken is redelijk zwaar als ie gevuld is.

Iemand een idee voordat ik navraag doe bij Holtkamper?

Groet, Edwin
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Trailer-hitch op Spacer/Flyer
« Reactie #1 Gepost op: juli 28, 2013, 10:07:05 am »

een beller is sneller...als ze er zijn.

Stond mij wel iets van bij dat dit bij alle zo niet de meest HK's mogelijk is. Op hun site kom ik eigenlijk alleen de vermelding tegen bij de Cocoon.
http://www.holtkamper.nl/Informatie/Waarom-Holtkamper.html?cId=Waarom%20Holtkamper&rId=7

Gelogd
live life outdoors

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Trailer-hitch op Spacer/Flyer
« Reactie #2 Gepost op: juli 28, 2013, 03:48:12 pm »

Als er een keuken op de dissel staat, bijv de greenbox, dan is er zeker niet genoeg ruimte voor.


// Marcelino Pane e Vino \\
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

EdwinMerks

  • Gast
Re: Trailer-hitch op Spacer/Flyer
« Reactie #3 Gepost op: juli 28, 2013, 06:05:11 pm »

Als er een keuken op de dissel staat, bijv de greenbox, dan is er zeker niet genoeg ruimte voor.


// Marcelino Pane e Vino \\

De fietsen moeten ook niet op de dissel. Juist niet. Maar achter op de vouwwagen middels het monteren van een trekhaak met daarop een fietsendrager.
Gelogd

KlapFrog

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 36
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer Expedition 1999
Re: Trailer-hitch op Spacer/Flyer
« Reactie #4 Gepost op: juli 28, 2013, 08:21:05 pm »

Het nadeel van een trekhaak achterop is waarschijnlijk wel dat deze voor het klappen gedemonteerd moet worden, anders kan de klep niet geopend worden. Het idee zelf lijkt mij wel praktisch, mijn man ziet een drager op de vouwwagen ook niet echt zitten. En wij zouden het wel fijn vinden om eens een keer de fietsen mee te kunnen nemen.
Gelogd
Life is what happens while you are busy making other plans. (John Lennon)

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Trailer-hitch op Spacer/Flyer
« Reactie #5 Gepost op: juli 28, 2013, 08:27:12 pm »

Als de trekhaak achterop wordt gemonteerd en deze steekt toch vaak uit, zit deze dan niet in de weg voor het verticale gedeelte van de klep als je de Spacer openklapt? Eventueel zou je dan misschien een afneembare trekhaak kunnen doen.

En het reserve wiel zit ook achter onder de wagen gemonteerd, misschien dat deze dan nog in de weg zit voor het frame van de trekhaak?

Dit is wat het eerste in me opkomt met deze vraag.
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Trailer-hitch op Spacer/Flyer
« Reactie #6 Gepost op: juli 28, 2013, 11:12:41 pm »

Als de trekhaak achterop wordt gemonteerd en deze steekt toch vaak uit, zit deze dan niet in de weg voor het verticale gedeelte van de klep als je de Spacer openklapt? Eventueel zou je dan misschien een afneembare trekhaak kunnen doen.

En het reserve wiel zit ook achter onder de wagen gemonteerd, misschien dat deze dan nog in de weg zit voor het frame van de trekhaak?

Dit is wat het eerste in me opkomt met deze vraag.

Afneembare kogel lijkt me inderdaad de enige optie.
Ik zal eens navragen bij HK. Op de bak kan ook nog maar dan kom je toch weer hoger uit, maar niet zo hoog als op het dak vd auto.
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Trailer-hitch op Spacer/Flyer
« Reactie #7 Gepost op: juli 29, 2013, 06:59:08 am »

Ik ken iemand die zoiets voor een keuken heeft gedaan, 2 kokerbalken die je in elkaar kon schuiven, de grootste vast onder de wagenbak en de balk die erin schoof aan de keuken vast, zoiets zou je ook kunnen maken met een trekhaak erop of zelfs gelijk de fietsendragers erop, dan is de trekhaak overbodig.
Ik heb de fietsen zelf bovenop de bak staan, dan zit je net iets over de 2m hoogte, toevallig even opgemeten ivm tolpoortjes, zou het stuur om kunnen klappen om onder de 2m te komen.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Trailer-hitch op Spacer/Flyer
« Reactie #8 Gepost op: juli 29, 2013, 02:26:29 pm »

Voor wat betreft de hoogte van de fietsen: die tellen NIET mee voor de tolbepaling in Frankrijk.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Muilwijk

  • Gast
Re: Trailer-hitch op Spacer/Flyer
« Reactie #9 Gepost op: juli 29, 2013, 04:07:48 pm »

Nee, maar als je boven de 2 meter komt, kun je niet meer onder de creditcard poortjes door.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Trailer-hitch op Spacer/Flyer
« Reactie #10 Gepost op: juli 30, 2013, 02:17:13 pm »

Bij onze hk fkyer stonden de fietsen op de bak, dit geeft GEEN PROBLEMEN bij de tolpoortjes, je komt zeker niet boven de 2 meter uit.
Waarom wil je de fietsen niet op de bak? Ik voorzie meer problemen bij de spacer door ze achterop te willen monteren da ze er bovenop te zetten.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal