Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Raclet Safari met luifel direct aan vouwwagen?  (gelezen 6585 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

case

  • Gast
Raclet Safari met luifel direct aan vouwwagen?
« Gepost op: augustus 06, 2012, 02:43:42 pm »

Hoi, sinds bijna een jaar hebben we een Raclet Safari 2011 model. Heerlijke vouwwagen! we hebben er ook een luifeltje bij en een tussenstuk (2x een rits). Nu wil ik a.s. weekend eens gaan proberen zonder voortent te gaan kamperen. Iemand die dit vaker doet met dezelfde configuratie als ik heb (dus klein luifeltje en tussenstuk). En hoe doen jullie dat met de keuken?

Groetjes,
Ronald
Gelogd

Kampen

  • Gast
Re: Raclet Safari met luifel direct aan vouwwagen?
« Reactie #1 Gepost op: september 03, 2012, 02:44:38 pm »

Hallo,
Wij zijn inmiddels al 2 zomers weggeweest met deze vouwwagen en inderdaad een heerlijke wagen. Als we een tussenstop maken zetten we alleen de wagenbak op met daaran de luifel (2 stukjes). Het keukenblok zetten we dan tegen / net onder een van de slaapcabines. 's Nachts klappen we de deksels dicht en het is tot nu toe prima gegaan. Maar.......wij krijgen het nog steeds niet goed voor elkaar om de luifel goed / mooi strak te zetten. Heeft iemand daar een tip voor. Ook als we de luifel aan de voortent vastmaken hangen de Z\zijkanten er een beetje bij te wapperen.
Gelogd

case

  • Gast
Re: Raclet Safari met luifel direct aan vouwwagen?
« Reactie #2 Gepost op: juni 21, 2013, 04:26:04 pm »

Hoi Kampen,

ik begrijp dat je het kleine luifeltje aan de vouwwagen kunt maken en daar de  zonluifel (die ook aan de voortent kan) aan vast kunt maken?

groeten,
Ronald
Gelogd

DannyST

  • Gast
Re: Raclet Safari met luifel direct aan vouwwagen?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 15, 2013, 06:00:31 pm »

In sommige gevallen rood/beige in plaats van groen

(en de luifel iets rechter op; deze staat wel heel erg "plat")
Gelogd

case

  • Gast
Re: Raclet Safari met luifel direct aan vouwwagen?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 15, 2013, 07:28:59 pm »

Dank je Danny,

inmiddels terug van 3 weken Spanje en op de doorreiscampings is het gelukt om de kleine luifel aan de grote luifel te ritsen en dan op te zetten.
Natuurlijk is de luifel rond, en de vouwwagen niet, dus echt strak krijg je 'm nooit.
Gelogd

DannyST

  • Gast
Re: Raclet Safari met luifel direct aan vouwwagen?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 15, 2013, 07:53:11 pm »

Ik kreeg de luifel aan de voortent al niet eens strak (aan de zijkanten dan; in de ronding van de voortent stond de luifel keurig afgespannen) dus ik kan me voorstellen dat de luifel aan de wagenbak helemaal lastig af te spannen is.

Gelukkig wappert de luifel bij de dealer er ook maar los bij (aan die zijkanten)... en als je de foto's van Raclet goed bekijkt zie je ook dat de zijkanten van de luifel niet strak zijn afgespannen... dus dat hebben we maar moeten accepteren.




Gelogd

polder

  • Gast
Re: Raclet Safari met luifel direct aan vouwwagen?
« Reactie #6 Gepost op: april 08, 2016, 02:38:04 pm »

Graag zou ik  de vouwwagen voor een weekendje willen gebruiken. Ik ga dan natuurlijk niet de voortent op zetten. Daarom doe ik de luifel  met tussenstuk aan de bak. Helaas krijg ik die niet strak, omdat er helemaal geen stokken van de  bak naar de rand van de luifel gaan. Heeft iemand hier al een oplossing voor gemaakt????
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.376
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Raclet Safari met luifel direct aan vouwwagen?
« Reactie #7 Gepost op: april 08, 2016, 04:11:11 pm »

Heb zelf geen luifel dus ken het niet helemaal. Maar als ik de foto's zie, is de stok van de luifel erg gelijkend op deze van de voortent. Bij de voortent zijn er korte stokken tussen de wagenbak en de boog het dichts bij de wagen. Kunnen deze hergebruikt worden voor de luifel te verstevigen? Indien de voorzien gaatjes niet in de boog gen de luifel voorzien zijn kan mogelijk wel de boog van de voortent daarvoor hergebruikt worden?

Ben benieuwd of dat dit zou werken in ieder geval.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.322
Re: Raclet Safari met luifel direct aan vouwwagen?
« Reactie #8 Gepost op: april 08, 2016, 04:18:06 pm »

Ik heb geen Safari Dus kan weer grandioos naast zitten. Maar als ik naar die foto hierboven kijk, dan zie ik ogen aan de afspanlijn zitten. Met een universele stok moet je dan toch een horizontale verbinding kunnen maken vanaf de wagen. Staander eronder en samen met de schrijven blijf dat wel staan.  Waar ik een keer gedaan heb is een tarp met S-haken aan de wagen.  Maar dat is meer voor 1nacht.
Gelogd
Adventure Awaits

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.322
Re: Raclet Safari met luifel direct aan vouwwagen?
« Reactie #9 Gepost op: april 08, 2016, 04:20:09 pm »

Scheerlijnen geen schijven (touchscreen en ik zullen wel nooit vrienden worden)
Gelogd
Adventure Awaits

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Raclet Safari met luifel direct aan vouwwagen?
« Reactie #10 Gepost op: mei 23, 2016, 01:22:14 pm »

Wij hebben dat ook wel eens gedaan voor een lang weekend, alleen de luifel aan de wagen.
Gelukkig was het mooi weer op een flinke bui na laat op de avond maar de keuken stond gewoon onder een slaapcabine. Nu met 2 kleine kinderen zal er vooral de voortent (en luifel) aangemaakt worden dus staat de keuken binnen.
Denk dat de keuken redelijk wat regen kan hebben aangezien het grootste deel van de keuken tijdens het rijden ook nat wordt. Alleen de gaten achterin zijn open als ie niet aan de wagen hangt dus echt buiten laten staan zou ik niet snel doen zonder een hoes erover.

De zijkanten hangen er idd los bij, ook als de luifel aan de voortent zit (wel minder maar nog losjes, zal wel Franse charme zijn  :#) Je kan hem wat strakker krijgen door de buis rechterop te zetten en een scheerlijn extra te spannen denk ik.....
Gelogd

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: Raclet Safari met luifel direct aan vouwwagen?
« Reactie #11 Gepost op: juni 01, 2018, 03:13:51 pm »

Al een oud topic, maar wellicht toch nog een nuttige toevoeging: Wij hebben het tussenstukje om de luifel direct aan de wagentent te ritsen er niet bij, dus een extra rits aan wagentent en luifel laten maken bij de Tentendokter in Tilburg. Resultaat werkt perfect, maar het proces (vooral de communicatie) was dat alles behalve...

Wij gebruiken tentclips (klemt om het doek en zit een gaatje in voor een scheerlijn) om de zijkanten wat strakker te krijgen. Maar helemaal strak krijg je het inderdaad nooit.

https://www.kampeerperfect.nl/voortenttapijt-clips.html

https://photos.app.goo.gl/WRx11Xq55VwZbvul2
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal