Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Bedsteunen Odyssee  (gelezen 7580 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Juppehup

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee
Bedsteunen Odyssee
« Gepost op: augustus 15, 2012, 09:23:50 am »

Een combinatie van een bijzonder slecht matras en een doorhangen bedbodem hebben me afgelopen vakantie aardig wat pijntjes bezorgt.  Het matras kunnen we vervangen, maar de hangende bedbodem zit in de constructie. Het is natuurlijk prachtig dat je het bed van de Odyssee open kunt klappen, maar in het midden draagt het bed nergens. Ik en mn vriendin zijn samen zo'n 165kg dus dat lijkt me niet overdreven veel. Ik heb dus besloten om hier een paar simpele steuntjes voor te maken die ik in het midden onder het bed kan zetten. Eisen: niet te zwaar en makkelijk op te bergen.  Zie hieronder het resultaat.

PS: iemand ervaringen met matrassen van de Ikea?

Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: augustus 15, 2012, 09:25:59 am door Juppehup »
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: Bedsteunen Odyssee
« Reactie #1 Gepost op: augustus 15, 2012, 03:59:45 pm »

geen ervaring met de matrassen van ikea, hoor wel veel mensen over de opdekmatrassen, met goede ervaringen.
Het idee van deze steunen vind ik super, zocht zelf namelijk nog naar een idee om de bedbodem te ondersteunen in een Jametic (zelfde basis/fabriek), voor een zelf gemaakt bed tussen de banken.
Deze zijn simpel te maken en ook makkelijk op te bergen! WW
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Bedsteunen Odyssee
« Reactie #2 Gepost op: augustus 15, 2012, 06:45:47 pm »

Netjes gemaakt.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

tinus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 55
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odysee > Combi-Camp County Ltd > Caravan
Re: Bedsteunen Odyssee
« Reactie #3 Gepost op: augustus 15, 2012, 07:59:03 pm »

Wij hadden op onze odysseeook een steun toegevoegd in het midden van het bed. Deze klemde ik vast aan de drager. Ik moest er alleen voor zorgen dat de vloer vrijbleef. Zonder een steun kan het bed flink doorbuigen inderdaad!
Gelogd

Juppehup

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee
Re: Re: Bedsteunen Odyssee
« Reactie #4 Gepost op: augustus 15, 2012, 08:05:47 pm »

Wij hadden op onze odysseeook een steun toegevoegd in het midden van het bed. Deze klemde ik vast aan de drager. Ik moest er alleen voor zorgen dat de vloer vrijbleef. Zonder een steun kan het bed flink doorbuigen inderdaad!

Ik dacht eerst ook een pootje in het midden aan het frame te doen maar aangezien we het bed vrij vaak omhoog klappen ben ik bang dat er een keer wat onder ligt en sneuvelt. Maar toch "fijn" om te horen dat ik niet de enige ben met een doorhangen bed ;-)

Verstuurd van mijn Desire S met Tapatalk
Gelogd

carvers

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 222
  • Merk Vouwwagen: Rettenmaier Strada Gordigear Taiga 2018
Re: Bedsteunen Odyssee
« Reactie #5 Gepost op: augustus 15, 2012, 09:38:02 pm »

Het blijft toch wel een beetje behelpen als ik het allemaal zo lees, een goede slaapplek in een vouwwagen.

De enige die het goed geregeld heeft zijn de laatste types vouwwagens naar mijn idee zoals de Kyte en de Aart Kok Livingstone.

Wij gaan weer terug naar de tent ::) en lekker slapen :N op een KINGSize Aerobed  :?
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Bedsteunen Odyssee
« Reactie #6 Gepost op: augustus 15, 2012, 09:50:08 pm »

Het blijft toch wel een beetje behelpen als ik het allemaal zo lees, een goede slaapplek in een vouwwagen.

De enige die het goed geregeld heeft zijn de laatste types vouwwagens naar mijn idee zoals de Kyte en de Aart Kok Livingstone.


Nou dat valt reuze mee hoor, wij zijn van diverse tenten naar een vouwwagen gegaan vanwege het slaapcomfort.
Onze wagen was een eenvoudige scout van halverwege de jaren 90 en had gewone houten bedplaten.
Luchtbedden erop en het sliep heerlijk. Lekker van de grond af ten opzichte van slapen in een tent.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

carvers

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 222
  • Merk Vouwwagen: Rettenmaier Strada Gordigear Taiga 2018
Re: Bedsteunen Odyssee
« Reactie #7 Gepost op: augustus 15, 2012, 11:00:51 pm »

Als je op een gewoon luchtbed kan slapen op een plank heb je geluk. Mijn rug en schouders gaan dan protesteren. Minimaal een boxspring of goed geventileerd bed met goede matras. Ik vond het planken bed in onze CC toch altijd behelpen, ondanks een goed matras met een oplegmatras.
Gelogd

toon240

  • Gast
Re: Bedsteunen Odyssee
« Reactie #8 Gepost op: augustus 15, 2012, 11:20:25 pm »

Ziet er netjes en simpel te maken uit!
Slim  :).
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Bedsteunen Odyssee
« Reactie #9 Gepost op: augustus 15, 2012, 11:27:23 pm »

Als je op een gewoon luchtbed kan slapen op een plank heb je geluk. Mijn rug en schouders gaan dan protesteren. Minimaal een boxspring of goed geventileerd bed met goede matras. Ik vond het planken bed in onze CC toch altijd behelpen, ondanks een goed matras met een oplegmatras.

Waren wel twee selfinflatables van 'de waard' 200x70 en 10 cm dik.
Lagen bijna lekkerder dan de matrassen thuis. Nooit rugklachten gehad terwijl mijn rug ook niet de beste is
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

tinus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 55
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odysee > Combi-Camp County Ltd > Caravan
Re: Bedsteunen Odyssee
« Reactie #10 Gepost op: augustus 16, 2012, 10:29:01 pm »

Het blijft toch wel een beetje behelpen als ik het allemaal zo lees, een goede slaapplek in een vouwwagen.

De enige die het goed geregeld heeft zijn de laatste types vouwwagens naar mijn idee zoals de Kyte en de Aart Kok Livingstone.

Wij gaan weer terug naar de tent ::) en lekker slapen :N op een KINGSize Aerobed  :?

Onze nieuwe Cc country heeft het ook goed voor elkaar hoor. Genoeg steun en een lattenbodem met dik matras erop.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.349
Re: Bedsteunen Odyssee
« Reactie #11 Gepost op: augustus 16, 2012, 10:40:50 pm »


PS: iemand ervaringen met matrassen van de Ikea?


Yep. Prima kwaliteit!
Gelogd
Adventure Awaits

antonva

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Gerjak Tago Settler
  • Gerjak Tago Settler Crossing 2010 (model 2009)
Re: Bedsteunen Odyssee
« Reactie #12 Gepost op: augustus 20, 2012, 02:55:18 pm »

mooie oplossing, wel heel slecht qua ontwerp/bouw vouwwagen dat je bed doorzakt, zou niet moeten mogen en gebeurt bij onze Settler ook niet. Ikea opdekmatras van 4 cm. kan ik je aanraden, een enorme verbetering qua slaapcomfort en je kunt 't gewoon laten liggen bij het klappen. 
Gelogd
"due to the current economic situation the light at the end of the tunnel will be turned off until further notice"

Juppehup

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee
Re: Bedsteunen Odyssee
« Reactie #13 Gepost op: juni 08, 2014, 10:42:51 am »

Goedemorgen,

ik heb ondertussen al een aantal privéberichten gehad betreffende deze steunen.
De foto's heb ik (helaas) niet meer en de vouwwagen staat in de stalling.
Ik heb echter mijn Paint skills de vrije loop gelaten en deze (vreselijke slechte  :P) schets kunnen maken.
Ik hoop dat het wat duidelijkheid biedt.

In principe zijn het 2 houten plankjes (ik heb er in totaal 6 (=3 steunen) ) met daarin een gleuf gezaagd.
De ene heeft de gleuf aan de onderzijde en de andere aan de bovenzijde. Hierdoor zijn ze dus in elkaar te schuiven en toch plat op te bergen.
Wanneer je ze in elkaar schuift heb je dus een kruisje die je onder het midden van het bed kunt zetten. De bedbodem rust dan op de steun en dus op de bodemplaat.
Vorig jaar heb ik ze voor het eerst gebruikt en het ging perfect !

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal