Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Gezocht : 3dog ervaringen!  (gelezen 24940 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

boom

  • Gast
Re: Gezocht : 3dog ervaringen!
« Reactie #15 Gepost op: mei 18, 2014, 01:22:25 pm »

Voor die 'stoere' Offroad (Black) uitvoering van de TrailDog moet je wel wat centjes meenemen. (kaal = €13.630,-)


Tip: op de 'duitse' marktplaats - eBay.de - je kun ook al diverse 3Dog vinden.
Gelogd

boom

  • Gast
Re: Gezocht : 3dog ervaringen!
« Reactie #16 Gepost op: juni 25, 2014, 03:18:10 pm »

Onze 3Dog is reeds afgeleverd! Helemaal blij en top.

Gelijk afgelopen weekend getest.

Het lukt mij niet om hier foto's te plaatsen dus via een omweg.

Kijk maar even hier: http://www.gerritneuteboom.nl/ik2.html (website is tijdelijk offline - binnenkort zal een nieuwe foto's maken en plaatsen)

Omdat we geen luifel of voortent hebben gekocht; ging de zoektocht verder naar een eigen ontwerp luifel.
Doordat de levering van de 3Dog ruim een maand later was dan gepland, zaten alle naaiateliers vol en konden voor 5 juli geen luifel meer maken.

Gelukkig was Atomatent in Uden bereid om onze bestaande Tarp te voorzien van een rits. En zie daar ... toch een zonneluifel.
« Laatst bewerkt op: mei 31, 2015, 02:17:46 pm door boom »
Gelogd

ponymaster

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 16
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: Gezocht : 3dog ervaringen!
« Reactie #17 Gepost op: juni 25, 2014, 07:34:36 pm »

Mooie wagen hoor!

Deze 3Dog staat bovenaan ons lijstje om onze 6 jaar oude Aart Kok Tundra op te volgen. Snelle klapper en oerdegelijke kwaliteit deze 3Dog.
Het is jammer dat die opties zo duur zijn. Met de gewenste opties zit je al snel op de 14.000 euro. Dat is een smak geld voor een vouwwagen.

Heb je voor een premium bed gekozen, of heb je dat ook zelf gedaan?

In ieder geval heel veel plezier met jullie fantastische 3Dog!
Gelogd

boom

  • Gast
Re: Gezocht : 3dog ervaringen!
« Reactie #18 Gepost op: augustus 12, 2014, 08:53:18 am »

premium bed zelf ingebouwd : kosten 200 euro :-)

update:

vakantie voorbij; 4 wkn weggeweest.

+opzetten
+leefruimte
+slaapcomfort (180x220)
+in warme gebieden, kun je s nachts alle ramen open rollen, het muskietengaas is ideaal!
+de tenttrailer ligt als een blok achter de auto
+bagageruimte
+inklappen (snel)

-blauwe hoes op de wagen ritsen gaat wat moeizaam


We gaan toch sparen voor een keukentje die aan de deur komt te hangen;
we hebben inmiddels een paar fabrieken van tenttrailers gevonden, die zoiets maken: 
dingo-tec, storm tenttrailers

Mocht jij nog een andere 'bermkeuken' aanbieder kennen, dan hoor ik het graag.

komende 3mnd gaan we hier en daar nog een weekend kamperen;
ik sta 20 en 21 september op Camping de Paasheuvel te Vierhouten bij de Tentenshow van de firma Atomatent:
zij hebben van een tarp een luifel gemaakt voor de 3Dog. Atomatent gaat ook een vario luifel maken voor onze 3Dog.
meer informatie: zie http://www.atomatent.nl

Daarnaast is er een heuse roedel groep aangemaakt op facebook:

Heb je een 3Dog; wil je informatie uitwisselen met anders 3Dog gebruikers: wordt dan lid.
www.facebook.com/groups/3DogRoedelNederland

24-27 oktober 2014
3DOG camping Roedel Nederland Autumn Meeting

meldt je aan via facebook of stuur mij een bericht
Gelogd

marcvane

  • Gast
Re: Gezocht : 3dog ervaringen!
« Reactie #19 Gepost op: augustus 28, 2014, 07:35:26 pm »

Hallo Boom,

gefeliciteerd met de aankoop, goede keus  :J

Toevallig ben ik zelf ook voor de vakantie bij Atoma geweest voor een varioluifel voor onze traildog. Ik heb zelf wel de voortent maar soms lijkt me een varioluifel handiger (vooral bij veel zon en als je niet het hele frame op wil zetten). We hebben toen wat gebrainstormd met de techneut van het tweetal (de verkoper was er helaas niet) en ik wou er later nog op terug komen. Helaas moet je je vouwwagen erheen brengen en een tijdje daar laten staan zodat ze alles op maat kunnen maken en daar had ik voor de vakantie geen tijd meer voor.

Zet jij je nieuwe vario luifel op tijdens het kampeerweekend in september? Dan kom ik namelijk zeker even kijken (en als het een beetje weer is dan neem ik die van mij ook mee en dan kunnen we kijken welke kleur mooier is ...  :#).
Gelogd

boom

  • Gast
Re: Gezocht : 3dog ervaringen!
« Reactie #20 Gepost op: mei 31, 2015, 02:27:51 pm »

UPDATE 2015

We zijn er bijna weer klaar voor: in de mei vakantie nog even weggeweest en verder niet, omdat het weer wat tegenviel.
Ik moest ook helaas het kampeerweekendje met de vouwwagenclub annuleren, maar ik begreep dat Bravo een demo heeft gegeven.

Veranderingen:

nieuw: Keuken en watertank 40ltr zijn afgelopen winter ingebouwd.
nieuw: XXL luifel aangeschaft (origineel 3Dog)

+ Ik heb zelf de aansluiting voor de gasleiding naar voren getrokken;
+ Zelf een heuse ruimteverdeler genaaid (3Dog prijs €380 euro; eigen ontwerp €100,-)

komende week nog 2 kleine aanpassingen maken en dan hup naar Frankrijk.

volgende project staat al klaar voor komende winter: (XXL luifel verlengen -vario idee-)

NB: zonnepanelen idee en plan; gaan voorlopig de ijskast in.

Gelogd

ponymaster

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 16
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: Gezocht : 3dog ervaringen!
« Reactie #21 Gepost op: oktober 06, 2015, 08:31:01 pm »

Inmiddels hebben wij onze Tundra verkocht (was stiekem alweer 8 jaar oud) en nu zijn we op zoek naar een opvolger.
Dat het een 3Dog wordt staat voor 99% vast. We zijn er alleen nog niet helemaal uit of het een nieuwe wordt, een demo model, of een mooie gebruikte.

Ik heb al diverse Duitse sites bekeken waar veel gebruikte 3Dogs te vinden zijn, maar daar zit nog niet echt iets tussen wat me aanspreekt. Mezelf kennende zal het denk ik wel een nieuwe worden met in ieder geval de volgende opties:

Traildog geremd (liefst tot 1000kg)
Keuken met watervoorziening
Keukenhoekje met luifel
Premium bed
Reserve wiel met houder
(Roestvrijstalen tentframe)

Als we er een aanschaffen dan zal het in ieder geval niet bij De Wit zijn, gezien de berichten van marcvane die ik hier in dit topic gelezen heb. Ik ben overigens afgelopen zaterdag wel even bij De Wit geweest om de 3Dog eens goed te bekijken en kwam inderdaad vreemde dingen bij de showmodellen tegen. Zo lag er op de Traildog die uitgevoerd was met een premiumbed een standaard matras. Mijn vriendin viel op dat het matras veel te klein was.

Is Bravo vouwwagenwereld een aanrader, of is 3Dog zelf in Hamburg misschien een optie?
Daarnaast ben ik benieuwd of er nog wat korting op zo'n aanschafbedrag zit? Toen wij onze Tundra kochten, kregen we toch zo'n 600 euro korting op opties. Ik vind 600 euro overigens niet veel op een Traildog met de genoemde opties.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen of tips.
 
Gelogd

kiekkiek

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: 3Dog
Re: Gezocht : 3dog ervaringen!
« Reactie #22 Gepost op: oktober 09, 2015, 05:48:28 am »


Is Bravo vouwwagenwereld een aanrader, of is 3Dog zelf in Hamburg misschien een optie?
Daarnaast ben ik benieuwd of er nog wat korting op zo'n aanschafbedrag zit? Toen wij onze Tundra kochten, kregen we toch zo'n 600 euro korting op opties. Ik vind 600 euro overigens niet veel op een Traildog met de genoemde opties.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen of tips.

Vorige week een 3Dog besteld bij Bravo. Tot nu toe zeer tevreden over deze zaak.

Op welke Duitse website zie je tweedehands 3Dog wagens? Ik heb er geen kunnen vinden.
Gelogd

ponymaster

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 16
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: Gezocht : 3dog ervaringen!
« Reactie #23 Gepost op: oktober 09, 2015, 09:26:47 am »

Vorige week een 3Dog besteld bij Bravo. Tot nu toe zeer tevreden over deze zaak.

Op welke Duitse website zie je tweedehands 3Dog wagens? Ik heb er geen kunnen vinden.

O.a. hier:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/wohnmobil/

ebay-kleinanzeigen.de

In ieder geval fijn je positieve ervaring te lezen over Bravo.
Mag ik vragen welk model het is geworden en voor welke opties je hebt gekozen?
Gelogd

kiekkiek

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: 3Dog
Re: Gezocht : 3dog ervaringen!
« Reactie #24 Gepost op: oktober 09, 2015, 03:41:59 pm »

Scoutdog, geremd, keukenerker met luifel, kookmodule zonder water, ruimte verdeler, premium bed en een disselslot. Tot 31-10 bieden ze 5% herfstkorting.
Gelogd

ponymaster

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 16
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: Gezocht : 3dog ervaringen!
« Reactie #25 Gepost op: oktober 13, 2015, 08:49:26 am »

Bedankt voor je info kiekkiek.
Alvast heel veel plezier met jullie mooie Scoutdog!
Gelogd

neutje41

  • Gast
Re: Gezocht : 3dog ervaringen!
« Reactie #26 Gepost op: december 24, 2015, 11:11:29 am »

Scoutdog, geremd, keukenerker met luifel, kookmodule zonder water, ruimte verdeler, premium bed en een disselslot. Tot 31-10 bieden ze 5% herfstkorting.

Top! Enne, op facebook hebben alle 3Dog een eigen pagina voor tips en tricks.

BTW: ik heb een nieuw profiel moeten aanmaken (maar Boom en Neutje41 zijn dezelfde)
Gelogd

Aagjem

  • Gast
Re: Gezocht : 3dog ervaringen!
« Reactie #27 Gepost op: augustus 20, 2016, 08:30:06 pm »

Wij overwegen ook een 3 dog te kopen . We zijn erg benieuwd of de keuken bevalt ? Wij willen veel gaan trekken en dan lijkt zo'n keukentje wel praktisch .


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

Klien

  • Gast
Re: Gezocht : 3dog ervaringen!
« Reactie #28 Gepost op: oktober 26, 2016, 11:51:46 pm »

Eén keer weggeweest met een 3Dog en je wilt niet meer anders!
Wat een klapkar. Wij hebben de Scout met keukenerker. Geen behoefte aan een voortent omdat we met twee zijn. Komen de jongens wel langs en het is slecht weer dan ritsen we de extra zijwand, gemaakt door Atomatent, aan. Fluitje van een cent.
We hebben ons eigen keukentje in gebruik. Staat op een lade die we zo de kar in en uit kunnen rollen.
Koelkast staan daarnaast.
Alle weertypes meegemaakt, regen, storm, zon......het in en uitklappen blijft een feestje.
Gelogd

Paros

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: 3Dog
Re: Gezocht : 3dog ervaringen!
« Reactie #29 Gepost op: januari 22, 2017, 10:12:51 pm »

premium bed zelf ingebouwd : kosten 200 euro :-)

update:

vakantie voorbij; 4 wkn weggeweest.

+opzetten
+leefruimte
+slaapcomfort (180x220)
+in warme gebieden, kun je s nachts alle ramen open rollen, het muskietengaas is ideaal!
+de tenttrailer ligt als een blok achter de auto
+bagageruimte
+inklappen (snel)

-blauwe hoes op de wagen ritsen gaat wat moeizaam


We gaan toch sparen voor een keukentje die aan de deur komt te hangen;
we hebben inmiddels een paar fabrieken van tenttrailers gevonden, die zoiets maken: 
dingo-tec, storm tenttrailers

Mocht jij nog een andere 'bermkeuken' aanbieder kennen, dan hoor ik het graag.

komende 3mnd gaan we hier en daar nog een weekend kamperen;
ik sta 20 en 21 september op Camping de Paasheuvel te Vierhouten bij de Tentenshow van de firma Atomatent:
zij hebben van een tarp een luifel gemaakt voor de 3Dog. Atomatent gaat ook een vario luifel maken voor onze 3Dog.
meer informatie: zie http://www.atomatent.nl

Daarnaast is er een heuse roedel groep aangemaakt op facebook:

Heb je een 3Dog; wil je informatie uitwisselen met anders 3Dog gebruikers: wordt dan lid.
www.facebook.com/groups/3DogRoedelNederland

24-27 oktober 2014
3DOG camping Roedel Nederland Autumn Meeting

meldt je aan via facebook of stuur mij een bericht

Wij wilden na 10 jaar De Waard iets meer comfort en wat meer kunnen trekken. We wilden het robuuste De Waardgevoel niet kwijt, daardoor is het de 3dog scout is het geworden, we zijn er heel erg tevreden over.

De keuken is erg mooi, erg klein en erg duur: 2800€.

Ik heb nu een 2e hands jamet bermkeuken gekocht voor 75€, en er een kraantje ingebouwd met een dompelpompje en omvormer. Nu 3 gaspitten ipv 2, een wasbak waar je wat mee kan en alle spullen kan je nu wel kwijt. Er zitten standaard twee wieltjes aan, je schuift m zo de 3 dog in en je kan m plaatsen waar je wilt, ipv verplicht je deur open te moeten houden. Totaal nog geen 200€ !





Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal